וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "השיטה לא ספורטיבית, זה אפשרי רק בבלגיה"

אחרי אובדן האליפות, המאמן יצא נגד הקיזוז: "הקבוצה היחידה בעולם עם יותר נקודות מהאלופה". טשיירה חתם לשלוש שנים

אכזבה גדולה בסטנדרד ליאז'. יממה לאחר שהקבוצה סיימה את העונה במקום השני וראתה את אנדרלכט חוגגת אליפות, יצאו המאמן גיא לוזון ואנשי המועדון במתקפה נגד שיטת הפלייאוף והקיזוז. כזכור, סטנדרד סיימה את העונה הסדירה ביתרון ארבע נקודות בפסגה לפני הקיזוז. אחרי הניצחון על אנדרלכט (0:1) במחזור הראשון של הפלייאוף הפער בין השתיים עמד על שמונה נקודות. אגב, סטנדרד צברה העונה בסך הכול 82 נקודות לעומת 79 של אנדרלכט וקלאב ברוז'. ראוי להדגיש ששיטת הפלייאוף משוחקת בבלגיה עונה רביעית ברציפות, אך מעולם לא קרה מצב בו הקבוצה שצברה הכי הרבה נקודות לא זכתה בתואר.

"לצערנו, אנחנו הקבוצה היחידה בעולם שיש לה יותר נקודות מהאלופה", אמר לוזון. "אמרו לנו שהשיטה היא בשביל זכויות השידור, אבל בכל מקום בעולם הן נמכרות ללא בעיה ולכן אני לא חושב שזו הסיבה. גם אם היינו לוקחים, הייתי נותן את אותו נאום. השיטה לא ממש ספורטיבית. אנחנו הקבוצה עם הכי הרבה נקודות והפרש השערים הכי טוב. נקודת המפנה? המשחק נגד אנדרלכט בו היינו צריכים להוביל שלוש או ארבע אפס במחצית והפסדנו בסיום. אותו דבר קרה לנו נגד קלאב ברוז'. הייתה לנו עונה מדהימה וסיימנו במקום השני ועלינו לליגת האלופות. זה שיפור עצום לעומת השנים הקודמות".

מאמן סטנדרד ליאז' גיא לוזון. EuroFootball, GettyImages
"הפסדנו רק שישה משחקים העונה. האלופה הפסידה 11"./GettyImages, EuroFootball

המאמן המשיך: "הפסדנו רק שישה משחקים העונה. האלופה הפסידה 11. זה אפשרי רק בבלגיה. שיהיה ברור, אני לא נגד מפגשים בין שש הקבוצות הטובות בליגה להכרעת התואר. יש לי בעיה עם הקיזוז. אגיד את אותם הדברים, אם אהיה אלוף בעונה הבאה".

המנהל הספורטיבי ז'אן פרנסואה דה סאר: "זה כישלון של שיטת הפלייאוף שפשטה את הרגל. כולם מסיכמים שהשיטה לא צודקת. הקבוצה עם הכי הרבה נקודות לא אלופה וזה לא ספורטיבי. היה יותר מדי מתח במשחקים ויותר מדי טעויות שיפוט. המקום השני לא משנה את האסרטגיה של המועדון. ניאבק על האליפות כל שנה ואולי מה שקרה השנה ייתן לנו יותר מוטיבציה".

סטנדרד צפויה לעבור שינויים בסגל במהלך הקיץ. החלוץ מישי בטשואי צפוי לעזוב כמו גם הקשר וויליאם ונקר והמגן דניאל אופארה שנמצא בדרך לפורטו. "אנחנו צריכים שחקנים חדשים", אמר לוזון והצהיר: "אל תדאגו, נחזור בעונה הבאה וניאבק על התואר".

בתוך כך, הרכש הראשון של לוזון לעונה הבאה יהיה אקס מכבי חיפה, הבלם ז'ורז'ה טשיירה. הפורטוגלי הודיע היום דרך הפייסבוק שהוא חתם בקבוצה של לוזון לשלוש שנים. "זנ מועדון פנטסטי, פרויקט שאפתני וזה מושלם למה שחיפשתי בשלב הזה של הקריירה. אתן הכול בשביל המועדון ואני מקווה שאהיה מאושר כשאלחם על תארים במדים האדומים החדשים שלי". טשיירה, 27, שיחק במכבי חיפה בעונת 2009/10 ולאחריה נמכר לפ.צ ציריך, שם שיחק ארבע עונות למעט חצי שנת השאלה בסיינה האיטלקית.

ניצחון לא הספיק, אנדרלכט אלופת בלגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully