וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי רקנאטי: "מתכוונים להשאיר את בלאט. הוא אמר שהוא היה רוצה להמשיך"

שי רקנאטי, האיש בכותרת (”לבלאט חלק ענק בניצחון”), דני פדרמן (”נכניס את בלו לתא מעצר עד לתחילת העונה הבאה”) ודייויד פדרמן (”וויצ’יץ’ הוא הרכש הכי טוב שלנו העונה”). הנהלת מכבי תל אביב עדיין לא נרגעה מהניצחון הפסיכי על צסק”א. ורד כהן מדווחת ממילאנו

צילום: מגד גוזני, עריכת וידאו: מתן חדד

הנהלת מכבי תל אביב נראתה מאושרת מתמיד אחרי הניצחון הגדול על צסק"א בחצי גמר הפיינל פור. אחד הבעלים, שי רקנאטי סיפק מסר מרגיע לגבי עתידו של דיוויד בלאט ("מתכוונים להשאיר אותו. הוא אמר שהוא רוצה להישאר"). דני פדרמן גם הוא היה נרגש מהניצחון וסיפק בעיקר מחמאות לטייריס רייס ("זה נראה שהוא עבר חוויה חוץ גופנית") ואביו, דייויד פדרמן, סימן את עיקר השינוי במכבי תל אביב: "ניקולה וויצ'יץ' הוא כנראה הרכש הכי טוב שעשינו השנה".

שחקני מכבי תל אביב אלכס טיוס (למעלה) טייריס רייס. מגד גוזני
"אני מבין שלקהל בדרך כלל אין סבלנות לקלוט שחקנים חדשים. על המשחק הראשון או השני הוא ישר רוצה אותם ב- 100 אחוז יכולת, אבל חשבנו שצריך לתת לו זמן". רייס חוגג/מגד גוזני

שי רקנאטי, אחד הבעלים, התייחס לתחושות שלו אחרי הניצחון, ואמר: "המשחק מרגיש יותר כמשחק גמר מאשר משחק חצי גמר. אני באמת מאמין שצסק"א היא הקבוצה הכי טובה מכל הקבוצות שהגיעו למעמד הזה, אבל הוכחנו שאנחנו יודעים לעשות את זה אפילו יותר טוב".

- מה עבר לך בראש כשהייתם בפיגור 15?

"קשה לי להגיד שחשבתי חיובי. קשה להאמין מה שקרה כאן, אבל כמו שאמרתי בעבר: הלחימה של המועדון שהתבטאה במשחק אמש היא שילוב של המון דברים. זה שילוב של ניקולה וויצ'יץ', של השחקנים שמשחקים עם הלב, ושל בלאט עם הצוות המקצועי שכנראה עשו דברים נכון. הרבע האחרון היה מדהים, וצריך להסתכל עליו שוב כדי לקלוט אותו. אנחנו 40 דקות מהתואר, מחכה לנו משחק חדש ונראה מה יהיה. אני לא חושב שנגיע כאנדרדוג כי הגביע זה על משחק אחד וכולם מגיעים שווים. מי שהגיע לפה כנראה שבאמת צריך להגיע למעמד הזה. אי אפשר לעבור את כל הדרך הארוכה הזו אם לא מגיע לך להיות פה".

- מה אתה אומר על טייריס רייס?

"בקיץ שעבר כשהחלטנו לצרף את טייריס רייס הוא לא שיחק לפני כן בקבוצה בסדר גודל של מכבי, אבל הצוות שלנו וצוות הסקאוטינג אמרו שהוא מישהו שיכול מאוד להתאים לקבוצה. אמרו שהוא שחקן שיכול להוביל את הקבוצה קדימה. אני מבין שלקהל בדרך כלל אין סבלנות לקלוט שחקנים חדשים. על המשחק הראשון או השני הוא ישר רוצה אותם ב- 100 אחוז יכולת, אבל חשבנו שצריך לתת לו זמן. במהלך העונה הוא התקדם משמעותית וצבר בטחון. הוא אדם מיוחד מאוד. ההנהלה האמינה מאוד בטייריס רייס. זו עובדה שגם הצוות המקצועי מאמין בו, הוא העניק לרייס את המושכות בטופ 16, כשרייס מצידו תרם לנו בהמון משחקים חשובים וקריטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שי רקנאטי, מהבעלים של מכבי תל אביב כדורסל. ברני ארדוב
"העובדה היא שאנחנו ממשיכים להגיע למעמדים האלו, אז שימשיכו לקחת לנו שחקנים ואנחנו נמשיך להגיע למעמדים האלו". שי רקנאטי/ברני ארדוב

- בלאט אמר אחרי המשחק שלדיוויד בלו אסור לפרוש.

"נראה לי שנקשור אותו, שלא יפרוש".

- דיברת על ניקולה וויצ'יץ' ועל התרומה שלו. אתה יכול לפרט על כך? הוא חלק גדול מהמלחמה והניצחון בחצי הגמר?

"הוא היה במעמדים הללו יותר מפעם אחת. הוא מישהו שחווה את הכול כזר ומכיר היטב את המנטליות הישראלית, אז יש לו ניסיון עם שני הצדדים. ניקולה וויצ'יץ' מכיר גם את הישראלים וגם את הזרים, הוא מעניק לשחקנים הרגשה שאין באירופה מקום זהה למכבי".

- מה לגבי דיוויד בלאט?

"לדיוויד יש חלק ענק במשחק הזה, לא חלק קטן, אלא חלק ענק. ניצחנו מכיוון שהוא תכנן את המשחק כמו שצריך, יותר טוב אפילו ממה שאטורה מסינה תכנן אותו".

- יש לכם אופציה הדדית בחוזה. האם בכוונתם להמשיך עם בלאט בעונה הבאה?

"בכוונתנו שבלאט ימשיך כמובן. הכוונה שלנו שהוא ימשיך בעונה הבאה".

- ומה התוכניות של בלאט? יש לא מעט שמועות רבות על כך שהוא קרוב לצסק"א.

"ממה שדיוויד סיפר לי לפחות הוא היה רוצה להמשיך. אני לא יודע מהיכן מגיעות השמועות לגבי צסק"א. אני יודע מה דיוויד אמר לי ואני יודע מה אמרתי לו".

- בלו עלול לפרוש, להיקמן יש הצעות גבוהות. הצלחה גוררת לא מעט עניין מצד הקבוצות המתחרות.

"יש פה כמה שחקנים שמשחקים כאן כבר כמה שנים יחד שהם הבסיס של המועדון הזה. אני מקווה שנצליח להשאיר גם את השאר. טבעי שהצלחה גורמת לקבוצות גדולות לנסות לקחת שחקנים ומציעה להם סכומי עתק, אבל העובדה היא שאנחנו ממשיכים להגיע למעמדים האלו, אז שימשיכו לקחת לנו שחקנים ואנחנו נמשיך להגיע למעמדים האלו".

דייויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
"אני לא יודע מהיכן מגיעות השמועות לגבי צסק"א. אני יודע מה דיוויד אמר לי ואני יודע מה אמרתי לו". בלאט/מגד גוזני

בסיום הרבע השלישי, כשמכבי תל אביב עוד הייתה בפיגור מדאיג מבחינתה, קם דני פדרמן המנכ"ל ומבעלי מכבי תל אביב ממושבו, הלך לספסל ולחש מספר דברים באוזניו של ניקולה וויצ'יץ'. פדרמן אמר לוואלה! ספורט: "אמרתי לניקולה משהו, אבל זה יישאר ביני לבינו. כשהיינו בפיגור קיוויתי והתפללתי שננצח. האמנתי שאם זה זה יקרה, זה יהיה בזכות אמונה. אסור גם לשכוח שהיה כאן אלמנט לא קטן של מזל. אסור לנו לשכוח את זה אף פעם ואסור לנו להתנשא. כמובן שיש כאן גם אופי מדהים בקבוצה ואמונה. יש כאן חבר'ה שמאמינים בעצמם שאפשר לעשות את זה".

על התחושות שמלוות אותו בעקבות הניצחון, הוסיף פדרמן הבן: "בסיום המשחק התרגשתי עד כדי דמעות. פשוט התרגשתי. לא עבר לי שום דבר בראש באותה שנייה בסיום חוץ מ'יש' אחד ענק. האם אנחנו פייבוריטים? אני לא חושב. אולי מארבע הקבוצות אנחנו האנדרדוג. מצד שני הוכחנו שאין דבר כזה אנדרדוג. אנחנו 40 דקות מגביע אירופה. נתאושש ונתכונן".

פדרמן החמיא לרייס, ואמר: "הילד הזה מבחינתי הוא גיבור. הוא עבר חיים לא קלים, הוא מגדל ילד לבד. כיף לראות אותו. הבן אדם משאיר את הנשמה שלו על המגרש. בסיום המשחק הוא היה מותש. היה נראה כאילו הוא עבר חוויה חוץ גופנית. הבן אדם נתן את כל הגוף והנשמה שלו למשחק. האופציה עליו? אנחנו שמחים שיש לנו את טייריס ומקווים שיהיה לנו אותו למשך שנים רבות. הוא אמר שצריך להביא את הבן שלו לכל מקום? אם זה יעזור, נביא את הבן שלו לכל מקום בעולם". על בלו הוסיף פדרמן: "אנחנו מכניסים אותו לתא מעצר ומשאירים אותו שם עד לתחילת העונה הבאה".

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מתחבק עם ניקולה וויצ'יץ'. GettyImages
"הרכש הכי טוב שעשינו השנה". וויצ'יץ'/GettyImages

דייויד פדרמן, בעלי הקבוצה, הגיע שעות בודדות לפני המשחק. בשיחה עם וואלה! ספורט הוא סיפר על האופי של הקבוצה שבא לידי ביטוי בחצי הגמר: "אנחנו מנסים להבין בעצמנו איך זה קורה, ומה יש במועדון הזה שמביא את השחקנים לתת על המגרש את כל מה שיש להם. אני חושב שזה המון בעזרת הקהל. אני לא זוכר שראינו דבר כזה כמו מה שראינו מול צסק"א. אני לא מצליח להבין את זה. רק צהובים היו באולם, לא ראינו אדומים או שום דבר אחר. יש משהו מיוחד במועדון הזה. אחד הדברים שמיוחדים בו זה שאני זוכר לפני 30 שנה, ב-1980 את אודי (רקנאטי, ו"כ) ושמעון (מזרחי, ו"כ) מסביב לשולחן, בדיסקונט, מדברים על כל מיני דברים. כנראה שזה עוזר כל הדברים הללו יחד".

אודי רקנאטי, שעומד ליד פדרמן במהלך הראיון מוסיף: "ואנחנו עדיין מדברים".

- מה לגבי טייריס רייס?

"אני לא רוצה לדבר על שחקנים בודדים, אבל כשמגיעים שחקנים כמו טייריס רייס שנותנים את כל הלב, והבן אדם הוא לא רק שחקן, טייריס הוא קודם כל בן אדם, זה מה שיפה במכבי. השחקנים שלנו הם אנשים טובים. פניני ניגש אלי ואמר מה שאמר. הם חבר'ה חבר'ה. זו הנאה לעבוד איתם".

- לא נתנו הרבה סיכוי למכבי בתחילת העונה וגם במהלכה

"זה נכון. מישהו ספר אותם? את ספרת אותם? הרבה לא ספרו אותם, אבל כנראה שבכדורסל, בפרט במכבי תל אביב, צריך להיות הרבה יותר סבלניים מאשר אנחנו בדרך כלל. אי אפשר לצפות משחקנים להציג את כל היכולת שיש להם תוך חודשיים-שלושה, לוקח זמן להתחבר".

- אמרת בעבר שניקולה וויצ'יץ' זה אחת הסיבות לשינוי.

"וויצ'יץ' הוא קרוב לוודאי הרכש הכי טוב שעשינו השנה".

- מה לגבי בלאט? יש המון שמעות שהוא עובר לצסק"א.

"אנחנו לא מדברים כרגע על מי נשאר ומי לא נשאר ומה כתוב. צריך ליהנות, לחגוג ולחשוב על המשחק ביום ראשון. אני חושב שאי אפשר לבטל אותנו יותר כפי שביטלו אותנו. ננסה, הגענו עד הלום, גם מה שהשגנו עד עתה יפה מאוד".

- דיברו לא אחת העונה על דני, בנך. לא מעט תוקפים אותו כמנכ"ל מכבי.

"אני שמח שהחבר'ה הצעירים שלנו, וזה לא רק דני, זה שי והרבה אחרים שאתם לא מדברים עליהם בדרך כלל, במשך חודשים עקבו אחרי השחקנים שאתם רואים היום משחקים והיו נחושים לגבי את מי הם רוצים להביא ובאילו מחירים ואני מאוד שמח בשבילם. ראית מה שכתבו עליהם במדיה. מגיע גם לרגע לנוח ולהגיד להם תודה על מה שהם עשו".

- מה המטרה לעונה הבאה, לשמור על המשכיות וסגל השחקנים?

להגיע לפיינל פור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully