וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "לכולנו יש חלום ותשוקה לזכות ביורוליג"

מכבי ת"א מוכנה לחצי גמר הפיינל פור נגד צסק"א מוסקבה (19:00, שידור ישיר בוואלה! ספורט). השחקנים הפנימו את המסר, לנגפורד יתמוך, האיטלקים בהלם. ורד כהן מדווחת ממילאנו

צילום: מגד גוזני, עריכה: מתן חדד

1. לאחר האימונים האינטנסיביים שערכה השבוע מכבי תל אביב, לרבות המשחקים נגד הפועל גלבוע/גליל, והיום גדוש האירועים אתמול (חמישי) הערב זה קורה: הצהובים יתמודדו עם צסק"א מוסקבה בחצי גמר הפיינל פור של היורוליג (19:00, שידור ישיר בוואלה! ספורט).

הצהובים זוכרים היטב את ההשפלה במשחק הראשון העונה נגד הרוסים; תבוסה 100:65, אך לא מתכוונים להניח לזיכרון הצורב לנהל אל הערב. "מלחמה, הגנה, אינטנסיביות, אגרסיביות" – זה המסר הלוחמני שהועבר לשחקנים במשך כל השבוע.

"הפרטים שנראים קטנים, כמו ריבאונד – זה מה שיעשה את ההבדל", שב והתריע הצוות המקצועי באימונים. "הפעולות הקטנות יכולות להכריע את המשחק", הדגיש המאמן דיוויד בלאט, שביקש משחק של ריצה.

נראה שהשחקנים הפנימו היטב את המסרים. "המשחק לא נגמר עד שהוא נגמר, אז להילחם בכל רגע עבורי זו אף פעם לא קלישאה", אמר דווין סמית' לוואלה! ספורט, "המשחק הזה הוא הזדמנות מצוינת עבורנו להשאיר חותם על העונה הזאת. התכוננו כמו שצריך ואנחנו מצפים בקוצר רוח לעלות למגרש. הרבה שחקנים במכבי מבינים את החשיבות של לחימה ואת ההיסטוריה של המועדון".

ניקולה וויצ'יץ' הוסיף: "זה הפיינל פור. אין משחק נוסף וכולם רוצים לנצח. דיברנו עם השחקנים ואנחנו מנסים לנתב את ההתרגשות לכיוון טוב. כשחקן אני מכיר את התחושות שהשחקנים עוברים. זה מרגש, זה חלום לזכות ביורוליג, זה הטופ ואירוע נהדר. לכל השחקנים כאן, וגם לי, יש את החלום והתשוקה לזכות".

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. מגד גוזני
"מצפים בקוצר רוח לעלות לפרקט". סמית'/מגד גוזני

2. בתפר האימונים של האימונים של שתי הקבוצות, כששתי הקבוצות התייצבו משני צדי הפרקט, לא נרשמו יותר מדי דיבורים בין הצדדים. לא מעט עיתונאים הגיעו לסקר את מכבי, לרבות הטלוויזיה הסינית. סופוקליס שחורציאניטיס משך את מירב תשומת הלב. "אני לא יודע מי הקבוצה העדיפה מחר", אמר היווני, "עבורי זה יהיה משחק נהדר. נכון שהם ניצחו במשחקים הקודמים בינינו העונה, אבל הפעם זה משחק שונה. צסק"א קבוצה טובה ונצטרך להיות אגרסיביים מולה. האם אני דומיננטי על הפרקט? זה לא עוזר, אלא אם יש לך חברים מצוינים בקבוצה שעוזרים לך בצבע ומוסרים לך את הכדור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סופוקליס שחורציאניטיס, סילבן לנדסברג, מכבי תל אביב. GettyImages
מושך הרבה תשומת לב. שחורציאניטיס מימין/GettyImages

3. במלון מריוט מילאנו, בניין מטופח השוכן בצד המזרחי של העיר, מתאכסנים כל שחקני ארבע הקבוצות בפיינל פור. יממה לפני המשחק, בתווך שבין האימונים, אפשר לראות את היריבים בלובי, מתוחים אך מברכים זה את זה לשלום.

הפטפוט המנומס והמבודח לפרקים לא יכול להסתיר את העובדה הבסיסית – כולם ממוקדים בגביע. מדי פעם מתיישבים שחקנים מכבי בכורסה נוחה בלובי, המארח תמהיל של אנשי מדיה, סוכני שחקנים, אנשי מנהלה של הקבוצות והיורוליג, וכמובן אנשי אבטחה.

מחוץ למלון הגיעו נרשם אמש מפגן התמיכה המסורתי של האוהדים הצהובים כ-3,000 במספר, קראו בשמותיהם של טייריס רייס, וויצ'יץ' ובלאט כאילו מדובר בכוכבי רוק. תושבים הביטו משתאים מהחלונות, אנשים יצאו מהחנויות והציצו - ספק משועשעים ספק מופתעים - במחזה של אנשים עם חולצות צהובות ותקוות ורודות.

פרנצ'סקה המתגוררת בקרבת המלון סיפרה בהפתעה ש"זה מחזה מאוד נדיר, כי בדרך כלל האזור הזה מאוד שקט. נדיר גם שהמשטרה אישרה את התהלוכה הזו ונתנה להם להשתמש כאן באבוקות ולצעוק".

אוהדי מכבי תל אביב במילאנו. מגד גוזני
הפרו את השקט. אוהדי מכבי תל אביב במילאנו/מגד גוזני

4. לא הרבה מודעים לכך שקית' לנגפורד, אקס מכבי, היה במגעים במהלך הקיץ עם הקבוצה. הצהובים תמיד 'אורבים' לגארד האמריקאי - כשמבחינתם "הוא תמיד מועמד", כדברי גורם בקבוצה. בין הצדדים שוררים יחסים חמים, ובסיום הסדרה בה מכבי ניצחה את מילאנו, לנגפורד נכנס לחדר ההלבשה הצהוב ולחץ את ידי השחקנים וחלק מחברי ההנהלה. עם זאת, הבחירה שלו לחמישייה הראשונה ביורוליג מן הסתם הזניקה את מחירו – הרבה מעבר לסכומים שהצהובים משלמים.

לנגפורד אמר לוואלה! ספורט: "מכבי תל אביב ראויה להיות בפיינל פור, זה ארגון מהמחלקה הראשונה. מחכה לה יריבה מאוד חזקה, יריבה שניצחה אותה מספר פעמים, אבל קשה מאוד להביס את אותה קבוצה שלוש פעמים בעונה. אצפה במכבי ואעודד אותה. אני חושב שצסק"א פייבוריטית, אבל מכבי הוכיחה שיש לה שחקנים פייטרים. אסור לזלזל במכבי כי תהיה לה תמיכה נרחבת. אי אפשר שלא להעריך אותה".

לשאלה האם בעתיד יש סיכוי לשוב לשחק במדי מכבי, השיב השחקן: "לעולם אל תגיד 'לעולם לא'. כולם יודעים אילו רגשות חמים יש לי כלפי המועדון הזה. בעתיד? בהחלט יש סיכוי". על בחירתו לחמישיית העונה של היורוליג, הוסיף לנגפורד: "זה מאוד מרגש, זה גם כיף להרגיש שמעריכים אותך. עצם העובדה שזכיתי מוכיחה שלא רק לי הייתה עונה טובה, אלא גם לקבוצה שלי. אני מקווה שנעלה לפיינל פור בעונה הבאה".

ומשחק ההווה לשחקן העבר. מי שהסתובב אתמול במילאנו הוא ריקרדו פיטיס, ששיחק שנים ארוכות במילאנו ובבנטון טרוויזו. פיטיס סיפר לוואלה! ספורט: "נחמד לראות את כולם. הייתי שחקן ואני מבין ומכיר היטב איך השחקנים חשים עכשיו. הרמה של השחקנים מאוד גבוהה, יש לא מעט אירופאים שהולכים ל-NBA. מה אני עושה עכשיו? הכול חוץ מכדורסל", הוא מחייך. "אבל הכדורסל היה חלק גדול מהחיים שלי".

פיטיס הוסיף: "בהתחלה כולם חשבו שצסק"א פייבוריטית - אולי על הנייר היא נראית ככה - אבל במשחק הזה אין קבוצה עדיפה. זה משחק אחד והכול יכול לקרות. צפיתי במכבי בסדרה מול מילאנו ולדעתי היא קבוצה מצוינת שיודעת איך להגיע למשחקים כאלו".

קית' לנגפורד, סרחיו רודריגס, סוני ווימס. מגד גוזני
"מכבי ראויה להיות בפיינל פור". לנגפורד מימין/מגד גוזני

5. התחנה הסופית של המטרו במילאנו נמצאת באזור נידח, בטח ובטח בשעות הבוקר המוקדמות. עד שהרכבת מגיעה לתחנת אסאגו פורום - העיירה בה מתקיים המשחק, השמש כבר שולחת קרניים צעירות.

הפעם אני נכנסת לאולם הקופות של המטרו מלמטה. שלושה איטלקים מנומנמים יושבים ליד המזנון. "איפה קונים כרטיס למטה?", אני שואלת. האיטלקים מחליפים ביניהם מבטים מבודרים. "אפשר לקנות כרטיס רק למעלה, אבל זה בסדר – כאן זה איטליה ולא צריך לשלם. אף אחד שנכנס מלמטה לא משלם". עכשיו שלושתם צוחקים.

חישוב מהיר: קנס גבוה ותא מעצר – או טיפוס במדרגות. לא כדאי. אני יוצאת מהמטרו בעוד הם מגחכים. שותפי גורל כבר לא נהיה.

גם על מכבי גיחכו לא מעט. עד שצסק"א הפסידה פעמיים מול לוקמוטיב קובאן. רוב התחזיות צופות לצהובים הפסד. סרגיי, אוהד בן 34 ממוסקבה, לא שוכח את הערב שבו קבוצתו השפילה את סגנית האלופה הישראלית: "מכבי הפסידה 35 הפרש, אני חושב שאין לה סיכוי. אני לא חושב שצסק"א הייתה מרוכזת מול קובאן ולכן היא הפסידה.

"צסק"א קבוצה הרבה יותר מוכשרת, פייבוריטית מוחלטת. עם כל ההערכה למכבי, היא פשוט לא באותה. גם מילוש תאודוסיץ' אמר לאחרונה שיהיה קשה בגלל ברצלונה או ריאל, הוא אפילו לא הזכיר את מכבי...", גיחך הרוסי. הערב יתברר מי מגחך אחרון.

אטורה מסינה, מאמן צסק"א מוסקבה. GettyImages
האוהדים הרוסים מלאי ביטחון. מסינה/GettyImages

6. אחת מהשאלות המעניינות סובבת את עתידו של דיוויד בלאט. לא מעט ידיעות בחודשים האחרונים הכתירו אותו כמאמן הבא של צסק"א. דימטרי מצ'ארלסקי , כתב הספורט דוט ברוסיה, אמר לוואלה! ספורט על בלאט: "אני לא יודע אם מישהו ידוע מה קורה איתו, ואם אנשים באמת יודעים מה קורה בינו לבין צס"קא. באופן אישי אשמח אם בלאט יגיע כי אני מעריץ אותו. הוא מאוד מוערך בין אנשי הכדורסל ברוסיה, כי הוא אחד המאמנים הגדולים והביא מדליה אולימפית. אבל אני לא חושב שהוא יהיה במכבי, זו דעתי האישית. אני חושב שעמדת המאמן תשתנה בצסק"א, אני באמת מעריך את בלאט אבל אני לא בטוח שהכימיה עם המועדון תעבוד. זה מקום קשה לעבוד בו כי הוא בחור נחמד, והוא תמיד אומר דברים טובים".

על המשחק הערב הוסיף הכתב: "צסק"א תמיד תחת לחץ כי כולם מצפים שהיא תשיג את הגביע כל שנה. אבל אני חושב שהם בסיטואציה לא טובה. הם הפסידו בליגה המקומית וזה משהו שלא קרה, וזה מלחיץ אותם. אני משער שהם בלחץ, מסינה אומר הרבה דברים מעניינים לאחרונה לגבי הקבוצה. יש להם עול כבד עם ההפסדים ומבחינתם הם פשוט חייבים לנצח הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully