וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חאבייר סאנטי מצא יורש: דירוג המצטיינים השבועי

12.5.2014 / 8:00

במשחקו האחרון בסן סירו, הקפטן האגדי היה שותף להמלכת מתאו קובאציץ' כסמל הבא של אינטר. דירוג המצטיינים עם ההישג של הכישרון הקרואטי, ההיסטוריה של לבנדובסקי, האכזבות של נאסרי ולוקאס, והאיש שהציל את העונה של ברצלונה

אנטוניו פלורו פלורס חלוץ ססואולו. GettyImages
עזר לססואולו להבטיח הישארות בעונת הבכורה. אנטוניו פלורו פלורס/GettyImages

10. פאוליניו - טוטנהאם

בניגוד ללוקאס מורה, אליו נגיע בהמשך, הנה שחקן שלואיז פליפה סקולארי לא מסוגל לוותר עליו. מקומו של פאוליניו בסגל נבחרת ברזיל לא הוטל לרגע בספק. הברזילאי התאקלם נהדר בפרמיירליג, סיים את השנה הראשונה שלו בליגה האנגלית עם שישה שערים והפגין נוכחות מרשימה במרכז השדה. מול אסטון וילה הוא שוב היה מספר 1 על המגרש, עם חילוצי כדור אלגנטיים, מסירות חכמות ומיקום טוב שאפשר לו לכבוש מריבאונד בדקה ה-14. טים שרווד, במשחקו האחרון כמאמן טוטנהאם, הוציא בדקה ה-75 את הקשר האחורי שלו, שבדרכו לספסל זכה להצדעה מבן ארצו סנדרו. הוא לא היה היחיד שהצדיע. גם ז'וזה מוריניו מאוד התלהב העונה מפאוליניו, שלא מרוצה מחוסר ההישגיות של התרנגולים וחושק במעבר לסטמפורד ברידג', שם מחכים לו החברים וויליאן ואוסקר. העסקה תצא אל הפועל בסיום המונדיאל?

9. אנטוניו פלורו פלורס - ססואולו

אם יש קבוצה שהגיע לה לשרוד בסרייה A, זוהי ססואולו. עונת הבכורה של הקבוצה הצנועה החלה בבעתה מוחלטת, אבל אז השחקנים הפסיקו לפחד והכיוון נראה חיובי. בינואר, לכבוד חלון ההעברות, הוחלט באופן תמוה במיוחד להחליף את המאמן אוסביו די פרנצ'סקו ולמנות במקומו את אלברטו מלזאני, שצירף שחקנים בסיטונות ולא הפסיק להפסיד. חודשיים אחרי, ההנהלה הודתה בטעות והתנצלה בפני די פרנצ'סקו, שחזר והוביל להישארות ראויה. הישג אדיר עבור קבוצה כה קטנה, שהייתה שותפה לכמה משחקים מלהיבים והציגה כישרונות כמו דומניקו ברארדי וניקולה סאנסונה. במשחק ההישארות מול גנואה (2:4) ברארדי פינה את קדמת הבמה לטובת אנטוניו פלורו פלורס, שלא התחשב בקבוצה בה פתח את העונה וכבש לרשתה את הצמד הראשון שלו בליגה האיטלקית מאז מאי 2011 (במדי גנואה). השער הראשון הנפלא שלו היה גם ה-1,000 העונה בליגה. ססואולו תהיה איתנו גם בעונה הבאה.

אין הכרעה בספרד: ברצלונה תארח את אתלטיקו לקרב על האליפות במחזור הסיום

ההשתלטות נמשכת: מנצ'סטר סיטי זכתה באליפות שנייה באנגליה תוך שלוש שנים

שער דרמטי של פאבלו אוסבלדו ברומא סידר ליובנטוס שיא נקודות היסטורי באיטליה

לוקאס מורה שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
המאוכזב הגדול של ברזיל. לוקאס/רויטרס

8. רובין קנוכה - וולפסבורג

הבלם בן ה-21 נתן בשבת חותמת רשמית לעונת הפריצה שלו, אותה סיים כשחקן הרכב קבוע וכאחת מתגליות 2013/14 בבונדסליגה. וולפסבורג לא הייתה רחוקה מהכרטיס לליגת האלופות, בזכות סיום עונה מרשים שכלל שישה ניצחונות בשמונת המחזורים האחרונים. לרובין קנוכה היה תפקיד מפתח לאורך כל העונה, ובמחזור הנעילה הוא סייע לזאבים להגן על המקום החמישי עם ניצחון ביתי 1:3 על בורוסיה מנשנגלדבאך. הבלם הסתדר היטב עם רפאל ומקס קרוזה, בישל את השער הראשון לקווין דה ברוין וכבש בעצמו את השלישי בנגיחה מצוינת. השער האחרון שספג מארק אנדרה טר סטגן בבונדסליגה, לפני המעבר הצפוי לברצלונה. בגרמניה מדווחים על התעניינות גוברת מצד טוטנהאם בקנוכה, אך וולפסבורג לא מתכוונת לוותר על שחקן הבית שלה כל כך מהר.

7. לוקאס מורה - פריס סן ז'רמן

ביום רביעי האחרון, כאשר המאמן סקולארי פרסם את סגל נבחרת ברזיל למונדיאל הביתי, לא היה אדם יותר מאוכזב מלוקאס. קשר פריס סן ז'רמן היה מעמודי התווך בנבחרת הצעירה שניסה לבנות מאנו מנזס (גאנסו, פאטו, סנדרו, דנילו, לאנדרו דמיאו - כל הילדים שלו בחוץ) וגם היה אצל סקולארי בגביע הקונפדרציות, אבל זה לא הספיק. דקות המשחק המועטות שקיבל העונה מלורן בלאן, היו בעוכריו בסופו של דבר. הקשר הכל כך כישרוני, עוד לא בן 22, נאלץ לבלוע את הגלולה המרה, ודווקא לאחריה שובץ בהרכב של בלאן. אז הוא הוציא עצבים על היריבה. לוקאס עשה ככל העולה על רוחו בצד ימין וסחף את פ.ס.ז' לניצחון 1:3 שקבע שיא ליגה היסטורי של 86 נקודות. וינסנט אניימה הדף כדור חזק של הברזילאי בדקה ה-41, אבל בן ארצו מרקיניוס (מאוכזב נוסף) נגח את הריבאונד פנימה. בדקה ה-65 לוקאס כבר הרשית בעצמו כדי לקטוע בצורת של כחצי שנה, וקינח עם בישול אומנותי למחליף בלס מטוידי שהיה האסיסט העשירי שלו העונה. הצגה של איש אחד, מצוברח למדי.

סמיר נאסרי שחקן מנצ'סטר סיטי (משמאל) עם פאבלו סבלאטה. רויטרס
אלוף אנגליה, אויב צרפת. סמיר נאסרי חוגג/רויטרס

6. סמיר נאסרי - מנצ'סטר סיטי

שלוש שנים בארסנל הספיקו לסמיר נאסרי כדי להבין שתארים הוא לא יראה. אז הוא עבר למנצ'סטר סיטי ונתפס כבוגד, אבל היום יש לו כבר שתי אליפויות. מעורר קנאה? אחרי שפרסם תמונת עם גביע האליפות באינסטגרם שלו, קיבל תגובה מבקארי סאניה שכתב: "lucky you". המגן הצרפתי, שמקווה להיפרד מארסנל עם גביע בשבת, עשוי להצטרף לבן ארצו בצד התכול של מנצ'סטר, אז ינסה מנואל פלגריני לקחת את הקבוצה צעד קדימה גם באירופה. נאסרי יהיה שם לצידו. הקשר התזזיתי הופיע בגדול למחזור הנעילה, כשירה כדור אדיר לקורה ופנימה שהוציא את העוקץ מהדרמה המובטחת. אחרי השער הזה, גם בליברפול הבינו שאין דבר שייקח את האליפות ממנצ'סטר סיטי, אלא שנאסרי דאג לוודא זאת עם קרן שבסיומה הקפטן וינסנט קומפני קבע 0:2 על ווסטהאם וחרץ את גורל העונה כולה. שבעה שערי ליגה לנאסרי, כולם בבית. אחרי שסיים להלל, פלגריני תהה בקול רם: "אני לא מאמין שנאסרי לא יהיה בסגל של צרפת למונדיאל... זו תהיה טעות קריטית". כן, דידייה דשאן מעדיף לוותר עליו.

5. מבלוט ארדינג - סנט אטיין

חלום ליגת האלופות של סנט אטיין עדיין חי. ההפסד של ליל אפשר לירוקים לצמק את הפער מהמקום השלישי לשתי נקודות בלבד, כשבמחזור האחרון הם מארחים את נועלת הטבלה אז'קסיו בעוד ליל יוצאת ללוריין. מי שדאג לשמור על הסיכוי הוא מבלוט ארדינג, שפרח בחצי השני של העונה והפך למלך שערי הקבוצה עם 11 כיבושים. החלוץ הטורקי, יליד צרפת, סיפק מחצית ראשונה נפלאה ואיים ללא הפסקה על שערה של נאנט. הוא נגח לרשת בדקה ה-10, סחט פנדל בדקה ה-23 אחרי פריצה מסחררת ממרכז המגרש ולפני הירידה להפסקה הקשית באומנות מעל רודי ריו. נאנט צימקה ל-3:1, אבל לא פגמה בהופעה הנהדרת של ארדינג. כך, סנט אטיין הבטיחה לפחות את המקום הרביעי ותסיים לפני היריבה המושבעת ליון, לראשונה מאז עונת 1992/93. יופי של הישג.

ווילי קבאז'רו שוער מלאגה (מימין) עם דויד וייה שחקן אתלטיקו מדריד. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
הציל את העונה של ברצלונה. ווילי קבאז'רו מתסכל את דויד וייה/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

4. צ'ארלס - סלטה ויגו

13 שנה המתינו אוהדי סלטה ויגו לראות את קבוצתם מנצחת את ריאל מדריד בבלאידוס במסגרת הליגה. אז, במאי 2001, היו לסלטה ארבעה ברזילאים בהרכב הראשון, אבל אף אחד לא כבש ב-0:3 על הבלאנקוס. הפעם היו שני ברזילאים: אחד שייך לברצלונה, השני גנב את ההצגה עם צמד וחיסל את חלום האליפות של קרלו אנצ'לוטי. צ'ארלס, מלך שערי הליגה השנייה עם 32 כיבושים במדי אלמריה בעונה שעברה, הבקיע לראשונה בקריירה מול ריאל מדריד. הוא ניצל מעידה לא אופיינית של סרחיו ראמוס ולא השאיר לדייגו לופס סיכוי עם בעיטה לרשת מזווית חדה. במחצית השנייה הוא כבר גלגל מקרוב את השני, העלה את מאזנו האישי ל-12 שערים וסידר ללואיס אנריקה ניצחון יוקרתי על ריאל - במשחק הראשון מולה כמאמן, ב"אודישן" לפני המינוי למאמן ברצלונה. סלטה עם ארבעה ניצחונות רצופים ועם סיכוי מצוין לסיים בחלק העליון של הטבלה, לראשונה מאז 2006. ריאל? כבר לא נשארו לה דליים לבעוט בהם. או שאולי עוד אחד, ב-24 במאי?

3. ווילי קבאז'רו - מלאגה

השוערים בלה ליגה לא נותנים לאתלטיקו מדריד לזכות באליפות. בשבוע שעבר זה היה קיילור נבאס שתסכל את שחקני המוליכה, והשבוע הגיע תורו של ווילי קבאז'רו. ארבע דקות בתוך תוספת הזמן, כדור מסובב של אדריאן עשה דרכו לחיבורים. שער אליפות פר-אקסלנס. אוהדי אתלטיקו כבר ראו לנגד עיניהם קרנבל גדול יותר מזה של 1996, אלא שאז ווילי התעופף ושלח יד ארוכה שהסיטה את הכדור החוצה. כמה קרוב, ככה רחוק. ההצלה שהצילה את העונה של ברצלונה. אתלטיקו שוב לא ניצחה, גם בארסה לא, וכך בשבת מצפה לנו גמר אמיתי על תואר האליפות בקאמפ נואו. השוער הארגנטינאי לא חיכה לדקה ה-94 כדי לבלוט. הוא עצר ניסיונות של דויד וייה ודייגו, שלט ברחבה ונכנע רק לנגיחה של טובי אלדרווירלד אחרי מצב נייח. אתלטיקו הסתפקה ב-1:1 ששמר על סטטוס-קוו, אך אם תפסיד את האליפות במחזור הסיום אנשיה לא ישכחו את נבאס וקבאז'רו, שרק אלוהים ואלחנדרו סאבלה יודעים איך אין לו מקום בסגל של נבחרת ארגנטינה.

רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד עם פרס מלך השערים. AP
20 שערי ליגה, והאחרון סוף כל סוף בכדור חופשי. מלך השערים רוברט לבנדובסקי/AP

2. רוברט לבנדובסקי - דורטמונד

"ארבע שנים הוא מתאמן על זה באימונים. מתוך 8,000 ניסיונות, אולי שניים נכנסו", כך תיאר יורגן קלופ את האובססיה של רוברט לבנדובסקי למצוא את הרשת בבעיטה חופשית. דווקא במשחק הליגה האחרון שלו במדי דורטמונד, רגע לפני גמר הגביע מול קבוצתו הבאה באיירן מינכן, החלוץ הפולני סובב ברגל ימין כדור חופשי אלגנטי לחיבורים, השלים צמד ב-0:4 הקליל על הרטה ברלין וקטף את תואר מלך שערי הבונדסליגה עם 20 כיבושים. שער הליגה הראשון שלו בכדור חופשי היה גם שער הליגה האחרון שלו במדים הצהובים-שחורים. פרט לצמד, לבנדובסקי גם בישל למילוש יואיץ' והעמיד רף גבוה מאוד לאדריאן ראמוס, האיש שאמור להיכנס לנעליו בעונה הבאה בדורטמונד ושותף רק כמחליף אצל הרטה. "רק אחרי המשחק הבנתי שזכיתי בתואר", אמר מלך השערים הפולני הראשון בהיסטוריה של הבונדסליגה. "זה גרם לי אושר רב, זו הייתה המטרה שלי". האם נותר משהו בקנה גם לגמר הגביע?

1. מתאו קובאצ'יץ' - אינטר

ביום בו חאבייר סאנטי ערך את הופעת הבכורה שלו במדי אינטר, מתאו קובאצ'יץ' היה זאטוט בן שנה ושלושה חודשים. 19 שנים אחר כך, בהופעת הפרידה של הקפטן הנצחי מסן סירו, קובאצ'יץ' נראה כמו מה שהאוהדים חלמו עליו - הסמל הבא. הערב המרגש של סאנטי הסתיים עם 1:4 גדול על לאציו, בניצוחו של קובאצ'יץ'. הקשר הקרואטי נחשב לאחד הצעירים בעלי הפוטנציאל הגדול באירופה וגם סאנטי אמר ש"אחרי רונאלדו, מדובר בכישרון הכי מבטיח שראיתי בשנותיי במועדון", אבל באינטר לא קיבלו ממנו משהו מעבר לניצוצות עד כה. נגד לאציו הוא כבר היה בעל הבית. קובאציץ' ניצח ב-11 עימותים במרכז השדה, ביצע שבעה כדרורים מוצלחים, דייק ב-90 אחוזים מהמסירות והיה המאסטר שף של הנראזורי. מסירת עומק מרהיבה לרודריגו פלאסיו, עוד אחת מתוחכמת עם החלק החיצון שסידרה שער למאורו איקרדי ולסיום השתחררות יפה בהכנת השער להרנאנס. השחקן הראשון העונה בליגה האיטלקית שרושם שלושה בישולים במשחק אחד, אחרי שהיה לו רק אחד כזה ב-30 משחקיו הקודמים. אותו דווקא אפשר יהיה לראות במונדיאל. התקווה הגדולה של אינטר.

מתאו קובאצ'יץ' שחקן אינטר. Antonio Calanni, AP
הראשון העונה שבישל שלושה שערים במשחק באיטליה. מתאו קובאצ'יץ'/AP, Antonio Calanni

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully