וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אבגי: "העלייה הזאת היא נס, זה שיא השיאים"

9.5.2014 / 17:59

הפועל פתח תקוה נרגשת מההעפלה לליגת העל. אבגי: "לא זוכר עונה כזאת". יחזקאל: "אני מאושר". אסולין: "רק שנמשיך ככה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

צפו בהפועל פתח תקוה ואוהדיה חוגגים עלייה לליגת העל

אחרי שנתיים בליגה הלאומית, היא חוזרת: הפועל פתח תקוה הביסה היום (שישי) 0:3 את הפועל נצרת עילית ואחרי עונה קשה ומלאת תלאות, השלימה העפלה לליגת העל. המלאבסים חוזרים לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי אחרי שנתיים בלאומית, וירשמו את העונה ה-55 של המועדון בליגה הראשונה. כשהיא נישאת על גבי אלפי צופים נלהבים באצטדיון המושבה, החבורה של ניסן יחזקאל פתחה את המשחק בסערה. כבר בדקה הרביעית היא עלתה ליתרון בפנדל של אדריאן פרננדס. דויד גומז הכפיל במספרת מרהיבה בדקה ה-25 והשלים צמד גדול בדקה ה-69, בדרך להעניק חותמת סופית על הניצחון של קבוצתו.

שחקני הפועל פתח תקוה חוגגים עלייה לליגת העל. צילום ועריכה: יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס
איזו חגיגה. שחקני פתח תקוה חוגגים/יוסי ציפקיס, צילום ועריכה: יוסי ציפקיס
מאמן הפועל פתח תקוה ניסן יחזקאל ושחקניו חוגגים עלייה לליגת העל. יוסי ציפקיס
על גג העולם. ניסן יחזקאל על הכתפיים/יוסי ציפקיס

"רק מי שהיה קרוב אליי יודע איזו עונה עברתי", אמר מאמן הקבוצה, ניסן יחזקאל. אשתי אמרה לי לא לעזוב, היא אמרה שנעלה ליגה, וזה הרבה בזכותה. אני מאושר עד גג העולם. צריך להגיד תודה רבה לדורון בן דקון שהציל אותנו מהבקרה, כשהקהל קילל אותי אנשים עמדו מאחורי, וזה הסיפור של הקבוצה הזאת".

לגבי ליאור אסולין, שהיה קרוב לעזוב במהלך העונה: "מאמן נמדד ברגעים כאלה, אי אפשר לזרוק שחקנים ככה, ליאור זה ווינר, זה שחקן שכבר היה בליגת העל, עשינו משאל בקבוצה וברוב קולות הוחלט להשאיר אותו, זה לא רק אני".

הפועל פתח תקוה עלתה בחזרה לליגת העל

עתידה בערפל: לאן מועדות פניה של הפועל פ"ת?

העונה שהחייתה את המיתוס של הפועל פתח תקוה

אוהדי הפועל פתח תקוה. יוסי ציפקיס
האוהדים צבעו את אצטדיון המושבה בכחול/יוסי ציפקיס
שחקן הפועל פתח תקוה אדריאן פרננדס חוגג שער. יוסי ציפקיס
פתח את החגיגה. פרננדס/יוסי ציפקיס

אבי אבגי סיפק נאום מרגש: "הקהל הזה עשה את העונה הזאת, גם בתקופות פחות טובות וצריך להודות לו. כל שחקן היה רוצה להיות עכשיו במעמד שלי, כיף לי כאן ואני נהנה מכל רגע. עברנו תקופות מאוד קשות, לא זוכר קשיים כמו שהיו השנה באף קבוצה, ועברתי קבוצות, החזקנו את עצמנו ברגליים, אנשים לא רצו לבוא להתאמן, הייתי צריך להביא אנשים מהבתים, אבל ברגע הנכון הם התעלו וצריך להגיד כל הכבוד לכולם על תעצומות הנפש. עשינו היום את הבלתי ייאמן. זה נס, זה שיא השיאים. לא התחזקנו בינואר, אבל הלב הגדול הביא אותנו חזרה לליגת העל. החיבור בינינו היה מדהים".

שחקני הפועל פתח תקוה חוגגים. יוסי ציפקיס
ערימה של כחולים על הדשא. שחקני פתח תקוה חוגגים/יוסי ציפקיס

הבעלים של הפועל פתח תקוה, דורון בן דקון, חגג עם השחקנים במשך דקות ארוכות, ואמר לתקשורת כאשר ניסן יחזקאל עומד לצדו: "חיכינו לרגע הזה, אבל הקרדיט מגיע לניסן יחזקאל. הגעתי למועדון שעבר מכה כלכלית ופעלתי כדי שהקבוצה תמשיך לפעול. התעסקתי בעיקר בצד הניהולי. ראו היום שמגיע קרדיט גדול לכל הצוות שעבד כאן".

על העתיד אמר: "מי שעקב אחרי יודע שאני לא הולך לשפוך כסף ויהיה תקציב שפוי. זה משהו שבשבוע הקרוב ייסגר ונדע האם נהיה עם תקציב מינימום או קצת מעל". על עתידו של יחזקאל אמר הבעלים: "דיברתי עם ניסן ובשבוע הקרוב אנחנו נדע לאן הולכים. בשלב הזה הייתי שמח אם אפשר יהיה לחגוג את העלייה ובשבוע הבא נהיה יותר חכמים".

שחקם הפועל פתח תקוה דויד גומז כובש במספרת. יוסי ציפקיס
גומז סיפק את הסטייל למסיבה במושבה/יוסי ציפקיס

ליאור אסולין, מגיבורי העונה, שכבר היה רגל וחצי מחוץ לקבוצה, אמר: "היום הוכחנו שמגיע לנו לעלות ליגה, הכי חשוב שהשגנו את המטרה שלנו. זה תענוג גדול. הייתי בורג מרכזי בקבוצה, אבל בלי החברים לא הייתי עושה את זה. אני מקווה מאוד שנמשיך עם זה בעונה הבאה. זה רגע מאושר, נראה מה יהיה בעתיד. בשבילי זו עוד משימה שהצלחתי לעשות, אני מתרגש.

אנחנו שמחים ורוצים ליהנות מהרגע. ניסן תמיד תמך בקבוצה, גם ברגעים הקשים. אין לי חוזה לעונה הבאה, אבל נראה מה יהיה. אני רוצה להמשיך".

שוער הפועל פתח תקוה אבי איבגי חוגג עלייה לליגת העל. יוסי ציפקיס
טירוף! אבי איבגי עם שריקת הסיום/יוסי ציפקיס
אוהדי הפועל פתח תקוה. יוסי ציפקיס
סוף סוף יש להם רגע של נחת/יוסי ציפקיס
אוהדי הפועל פתח תקוה חוגגים עלייה לליגת העל. יוסי ציפקיס
מגיע להם/יוסי ציפקיס
חלוץ הפועל פתח תקוה ליאור אסולין (ימין). יוסי ציפקיס
יש לו מניות רבות בהישג. ליאור אסולין/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully