וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן ממשיכים מכאן?

הבעלים מצהיר שהוא נמצא על זמן שאול, האוהדים טרודים מהיעדר הזהות, והתדמית נשחקה עם השנים. העתיד הלא ברור של הפועל פתח תקוה, שעשויה לחגוג עלייה לליגת העל, רק מחדד את השאלה שבכותרת

one

צפו בניצחון הפועל פתח תקוה 1:2 על מכבי אחי נצרת במחזור האחרון

בזמן שאלפי אוהדים של הפועל פתח תקוה יחזיקו היום (שישי, 16:00, שידור ישיר ב-5+ לייב) אצבעות לקבוצה שתבטיח את מקומה בליגת העל, לא רחוק מאצטדיון המושבה אחד הסמלים הכי גדולים של המועדון יהיה טרוד במשהו אחר לחלוטין. בני קוזושווילי, ששיחק בקבוצה ממלאבס במשך 14 שנה והיה שותף ללא מעט רגעים מאושרים עם המועדון ובמיוחד לזכייה הגדולה בגביע המדינה אי שם ב-1992, ינסה להביא מהניסיון שלו כדי להשאיר את בית"ר פתח תקוה בליגה ב'. בגיל 47 קוזו ממשיך לשחק, אבל בעיקר לאהוד את הפועל פתח תקוה. אין לו יותר מדי ברירות, אבל גם הוא יודע שעליית הליגה הצפויה של הכחולים לא ממש תשנה את העובדה שהקבוצה איבדה בשנים האחרונות מהזהות שלה, ורק נס - לא פחות - יגרום לכך שהפועל פתח תקוה תתקע יתד בליגה הבכירה.

הפועל פתח תקוה תחגוג סוף סוף חזרה לליגת העל?

שחקני הפועל פתח תקוה חוגגים. אדריאן הרבשטיין
עליית הליגה הצפויה של הכחולים לא ממש תשנה את העובדה שהקבוצה איבדה בשנים האחרונות מהזהות שלה, ורק נס, לא פחות מכך, יגרום לכך שהפועל פתח תקוה תתקע יתד בליגה הבכירה/אדריאן הרבשטיין

מבט חטוף על סגל הקבוצה שצפוי לחגוג על כר הדשא עם השמפניות מעלה שמות אלמוניים למרבית חובבי הכדורגל הישראלי. יוגב בן סימון, גיא משפתי, איתי אלקסלסי ושי רביבו הם הלב של הקבוצה, כשיחד עם הניסיון של ליאור אסולין, המלאבסים מוצאים את עצמם בשיאה של עונה מסויטת, אבל בעמדה טובה לחזור לליגת העל אחרי שנתיים. הנדנדה בין ליגת העל לליגה הלאומית יחד עם הצרות הכלכליות שפקדו את הקבוצה בשנים האחרונות מעלים תהיות רבות לגבי העתיד, אבל אין ספק שהמלאבסים אמורים להוסיף הרבה מאוד צבע לליגת העל.

"להפועל פתח תקוה יש קבוצה די טובה ויש שם שחקנים די טובים", אומר בזהירות אלי מחפוד, שאימן את הקבוצה עד לפני שנה, "הקבוצה ידעה לנצל את העובדה שזו הליגה הכי חלשה בשנים האחרונות והיתרון של מכבי נתניה על הליגה רק מחזק את הטענה הזו. בגדול זה הכול עניין של תקציב ולכן אם הפועל פתח תקוה תצליח להעמיד משקיע, היא תשרוד. אם לא, היא תהיה בבעיה".

קוזושווילי בטוח שפתח תקוה נמצאת בבעיה גדולה לקראת העונה הבאה: "הפועל פתח תקוה לא הייתה טובה יותר משאר הקבוצות בליגה. בלי ליאור אסולין ואבי אבגי, היא לא הייתה עולה וכנראה אפילו נאבקת על מקום בליגה הלאומית. בשנה הבאה הקבוצה תהיה חייבת לעשות רכש מאסיבי כדי לשרוד". רק כדי לקבל מושג, התקציב של המלאבסים העונה עמד על כ-5.5 מיליון שקל (לעומת 16 מיליון של מכבי נתניה בליגה שבה תקציב המינימום הוא 3.5 מיליון) ואם נשווה את פתח תקוה ליתר קבוצות הליגה, הקבוצה נמצאת איפשהו במקומות 4-7 מבחינת התקציב.

ליאור אסולין הפועל פתח תקוה חוגג. ברני ארדוב
"הפועל פתח תקוה לא הייתה טובה יותר משאר הקבוצות בליגה, ובלי ליאור אסולין ואבי אבגי, הקבוצה לא הייתה עולה וכנראה אפילו נאבקת על מקום בליגה הלאומית". ליאור אסולין/ברני ארדוב

אבל כסף זה לא הכול בחיים, או אולי כן. תשאלו את דורון בן דקון שנחשב בימים אלה ללא פחות ממשיח בקרב אוהדי הפועל פתח תקוה. בן דקון, אדם די אלמוני שמתגורר בגני תקווה השכנה, שמע על מצבה הקשה של הקבוצה ובעיקר על האיום שמתקיים סביב עתידה בזמן שהיא נאבקת על העלייה, והחליט לנסות ולארגן קבוצת משקיעים שתציל את המועדון. בפועל, ברגע האחרון לפני שבית הדין של ההתאחדות אמור היה להוריד ארבע נקודות ממאזנה של הקבוצה, מרבית שותפיו תפסו רגליים קרות ועזבו, בעוד הוא עצמו נאלץ להוציא מהכיס כ-700 אלף שקל. בדיעבד התברר שלולא המהלך הזה, שחקני פתח תקוה היו כנראה מבלים במהלך השבוע האחרון בחוף הצוק ולא במגרש האימונים.

הרבה מזל היה לפתח תקוה. בחודש אוקטובר האחרון בן דקון התמודד בבחירות המקומיות על ראשות מועצת גני תקווה ודווקא לא היה רחוק מהמתמודדת שזכתה בסופו של דבר בתפקיד. בקונסטלציה אחרת, התושייה לא הייתה מגיעה מכיוונו וכנראה איום הפירוק היה הופך לממשי. בסופו של דבר, אחרי שנים של ניהול מעורר מחלוקת, הגיע אדם שהחליט לשים קץ לתדמית השלילית שדבקה לקבוצה. בן דקון שמצהיר בכל הזדמנות שהוא פועל "להחזיר עטרה ליושנה" ולהכניס סטנדרטים ניהוליים חדשים החליט לאחרונה למנות את ראש עיריית קריית אונו לשעבר, יוסי נשרי, שאוהד את הקבוצה מגיל צעיר ונחשב לדמות מקובלת על ידי האוהדים הוותיקים, לתפקיד יושב ראש המועדון. עם הפנים שלו, מקווה בן דקון כי גם אנשי עסקים יחליטו לחזור ולהשקיע.

"המועדון הזה עבר דברים שאף קבוצה אחרת לא עברה. עד לא מזמן אנשים מפוקפקים עמדו בראש הפירמידה", מסביר קוזושווילי. "אין לי ספק שהמותג נפגע והתקלקל וזו לא אותה קבוצה שאהודה כמו פעם. אני זוכר תקופות שהפועל פתח תקוה הייתה אהודה בכל הארץ, ולא רק בפתח תקוה. לצערי זה לא המצב כיום". בן דקון מעיד כי כשהגיע לקבוצה, הוא מצא לא פחות מאשר קטסטרופה. הרומן שלו עם המועדון החל בדצמבר 2013 כאשר שמע על כך שהמועדון שבו משחק בנו נמצא בקשיים כלכליים, והחליט לתת תרומה של 150 אלף שקל. "לאחר מכן ניסו לשכנע אותי לקחת את הקבוצה", הוא משחזר. "אבל לאורך כל הדרך אמרתי למי ששאל אותי שאני מגיע כדי להציל את הקבוצה, ובכל מקרה אני לא אוכל להחזיק בה לבד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מחזירים עטרה ליושנה". בן דקון/מערכת וואלה, צילום מסך

אחד הנושאים היותר כאובים לאוהדי הפועל פתח תקוה, למרות ההצלחה העונה, הוא העובדה שמעט מאוד שחקני בית באים לידי ביטוי בקבוצה. המועדון אמנם עובר תהליך בריא בשנתיים האחרונות, אבל הוא עדיין לא חלחל לקבוצה הבוגרת שנשענה העונה על 11 שחקני רכש, כששחקני הבית כמו בר מזרחי, אור פישביין, שחר בלילטי, רובי דבורה ואחרים שימשו כמחליפים בלית ברירה בשל הסגל הקצר.

המועדון שייצר בעבר שחקנים כמו וואליד באדיר, אדורם קייסי, מוטי קקון, טוטו תמוז, יוסי שבחון ועוד רבים וטובים, הפך בשנים האחרונות לבית השבחה לשחקנים שהושאלו ממועדונים אחרים ועזבו אחרי שהבשילו והשתפשפו במלאבס. אלא שבשנתיים האחרונות מאז שאבי ללוז רכש את המועדון חל דווקא שינוי לטובה. בית הספר לכדורגל הכפיל ושילש את עצמו, מחלקת הנוער שאבה אליה שחקנים שהגיעו גם מהיריבה העירונית והפירות לא איחרו לבוא. עונת 2013/14 הייתה אחת המוצלחות בתולדות המועדון, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הפועל פתח תקוה תשלים עליית ליגה עם ארבע הקבוצות הבכירות שלה ובראשן הנוער - הישג יוצא דופן שמבשר על שינוי אמיתי שחל במועדון כולו ולא רק הבלחה של הקבוצה הבוגרת.

איציק כהן, סגן מנהל בית הספר לכדורגל ועוזר מאמן קבוצת הנוער, הסביר: "כשללוז הגיע, הוא הביא צוות מקצועי וניהולי וחיזק אותו באנשים כמו ארז אופיר וגיא רוזנצוויג שהציבו שתי מטרות: לבנות מחדש בית ספר לכדורגל ולעלות ליגה עם קבוצת הנוער. לפני שללוז הגיע, בית הספר לכדורגל מנה 47 ילדים. בעונה הראשונה הגענו ל-250 ילדים והעונה 350 ילדים שהתפרסו לשני סניפים - מתחם המושבה ומתחם סירקין. בעונה הבאה הצפי הוא ל-500 ילדים".

כדי שהפועל פתח תקוה תבסס את עצמה במקומה הטבעי בליגת העל, היא חייבת לקצור את פירות ההצלחה של מחלקת הנוער ולהתבסס על שחקני הבית שיהוו תשתית לשנים הבאות. גם איציק כהן יודע: "גם אם היינו רוצים שיהיה אחרת, אין את היכולות להביא שחקני רכש מבחוץ. התשתית והיסודות של הקבוצה הבוגרת יהיו מחלקת הנוער המצליחה של המועדון". בהתאם לעיקרון הזה, מבטיח בן דקון כי בעונה הבאה ש"זו תהיה קבוצה עם הרבה שחקני בית והרבה נשמה. זה נושא שאני שם לעצמי בראש סדר העדיפויות. נחזיר שחקנים שהיו מזוהים עם המועדון ובעלי שייכות אליו".

קוזושווילי, לעומת זאת, סבור שהתבססות על שחקני בית לא תספיק כדי לשרוד. "זה ברור שהפועל פתח תקוה תהיה חייבת להחזיר את שחקני הבית שנעלמו, אבל זה לא יספיק כי קבוצה שרוצה לשרוד בליגת העל חייבת שחקנים עם ניסיון". מחפוד מסכים: "לעונה הבאה הצעירים לא יספיקו, אבל צריך לדאוג לשלב אותם כדי שיהיה בסיס לשנים הבאות. הבנייה של מחלקת הנוער הייתה בעייתית, וממקום שהיה בעבר חממה לשחקנים צעירים, בשנים האחרונות לא ייצרו מספיק שחקנים טובים בגלל ששחקנים לא רצו להגיע למועדון. יש כמה שנים של פיגור שצריך להדביק מהבחינה הזו. יש אצטדיון ויש קהל, ובכל זאת זה יתרון משמעותי לכל קבוצה בליגת העל".

אלי מחפוד מאמן הפועל פתח תקוה. ברני ארדוב
"לעונה הבאה הצעירים לא יספיקו, אבל צריך לדאוג לשלב אותם כדי שיהיה בסיס לשנים הבאות. הבנייה של מחלקת הנוער הייתה בעייתית, וממקום שהיה בעבר חממה לשחקנים צעירים, בשנים האחרונות לא ייצרו מספיק שחקנים טובים בגלל ששחקנים לא רצו להגיע למועדון. יש כמה שנים של פיגור שצריך להדביק מהבחינה הזו". אלי מחפוד/ברני ארדוב

נכון להיום, לא ברור בדיוק באיזו מתכונת תתנהל הקבוצה בעונה הבאה, ולמרות חוסר הוודאות, מבטיח בן דקון כי הוא יוכל להעמיד את תקציב המינימום לליגת העל שעומד על 10.7 מיליון שקל כאשר כניסה נוספת של משקיע, אם יגיע, תאפשר להגדיל את ההשקעה עוד יותר. כחלק מהניסיונות למצוא מקורות כספיים, יוזמים בקבוצה הקמה של "מועדון המאה" שבמסגרתו אוהדים ותיקים אמורים להשקיע 6,000 שקל כל אחד ולקנות מניות מהמועדון. יחד עם הסיכוי להגדלת התקציב מצד עיריית פתח תקווה, מאמינים בקבוצה שניתן יהיה להעמיד סגל ראוי לליגת העל.

הבעלים הטרי שקיבל קופה דלילה והתחייבויות בגובה של כשלושה מיליון שקל, הצליח להבריא את המועדון בתוך זמן קצר כשאת חודש מאי הוא מאמין שיוכל לסגור עם כ-700 אלף שקל בלבד. בין השאר הוא קיצץ בספקים ששירתו את המועדון, וכן קיצץ בשכר של המאמן והשחקנים שקיבלו זאת בהבנה מתוך מטרה לייצב את הקבוצה מבחינה כלכלית. "קיבלתי מועדון מפורק, וכשהגעתי, שחקנים לא קיבלו כסף ולא הופרשו עבורם תשלומי פנסיה מיוני 2013. הגעתי כדי לייצב את העניינים", אומר בן דקון. "אבל אני לא טייקון שישקיע שלושה מיליון שקל בשנה, אלא אסתפק בסכום סביר. כל מי שירצה את המועדון אחרי סיום תהליך ההבראה שהוא עובר, יקבל מועדון נקי מחובות ותזרים מזומנים שלא היה קיים בו עד היום. כרגע אני נמצא על זמן שאול ועושה את כל מה שצריך כדי להחזיק את הקבוצה, ואני אשמח לחזור להיות אוהד של הקבוצה מחר בבוקר אם זה יתאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully