וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריי אלן על גארנט ופירס: "מבחינתי שחקני היריבה שקופים"

מיאמי שוב דרסה, אלן חגג מול חבריו הישנים, גארנט מסכם את הערב הקשה שלו ושל ברוקלין, פירס כבר חושב על המשחק הבא

קווין גארנט (במרכז) ליד דרון וויליאמס, פול פירס, ברוקלין נטס. GettyImages
0 נקודות, לראשונה זה 139 משחקי פלייאוף. גארנט/GettyImages

בזמן שקבוצות המערב נאבקות זו בזו בקרבות פלייאוף מתישים, ובזמן שרוב סדרות הפלייאוף נגררות ונמתחות, מיאמי דוהרת קדימה, מתחת לרדאר, והלילה (שלישי) האלופה שמרה על מאזן מושלם בפלייאוף, כשהביסה 86:107 את ברוקלין. בעונה הרגילה הנטס ניצחו ארבע פעמים את מיאמי, אבל הלילה מאזן הכוחות נראה אחרת, כששחקני ההיט ניצחו בנקודות בצבע 28:52 ודהרו לניצחון עם אחוזי קליעה גבוהים (57).

"אני חושב שמה שהפתיע אותי יותר מהכול היה הקצב שבו שיחקנו", הודה לברון ג'יימס בסיום, שקבוצתו לא שיחקה שמונה ימים ועדיין נראתה חדה וקולחת, "לא ניכר היה שלא שיחקנו כבר הרבה זמן. אני מניח שזה דבר שכבר לא צריך להדאיג אותנו". גם המאמן אריק ספולסטרה הודה ש"זה רק משחק ראשון, אבל אהבתי מאוד את הקצב שלנו ואת האנרגיות", ולברון סיפר ש"המאמן הכניס אותנו לחדר כושר, עבדנו קשה כדי להישאר חמים, והוכחנו את זה הערב".

מי שלהט היה ריי אלן, שפגש לראשונה את חבריו לשעבר קווין גארנט ופול פירס במשחק פלייאוף, וקלע 19 נקודות. "אנשים חושבים שהוא מתכונן בצורה מיוחדת למשחקים מול החבר'ה האלה", אומר רשארד לואיס, "אבל הוא מקצוען לחלוטין, הוא פשוט מגיע לנצח את המשחק". אלן עצמו ציין ש"מבחינתי, חמשת השחקנים של היריבה הם שקופים, לא משנה לי מי הם. יש יריבה שאתה רוצה לנצח, ועושה כל מה שאתה יכול".

ריי אלן, מיאמי היט, מול אנדריי בלאטץ', ברוקלין נטס. GettyImages
לא רואה ממטר. אלן/GettyImages

מנגד, בברוקלין יודעים כבר הרבה זמן שקווין גארנט לא במיטבו, שהוא כבר בן 37 ושהוא בעונתו ה-19 בליגה, אבל בשורות הנטס ודאי מאוכזבים ששחקן מנוסה כמוהו מסיים משחק פלייאוף כל כך חשוב עם 0 נקודות, אחרי שהחטיא את שתי הזריקות היחידות שלקח ב-16 דקות. זה היה משחק הפלייאוף הראשון בקריירה שלו שהוא מסיים ללא נקודות אחרי 139 משחקים.

הבעיה היא שגם מבחינה הגנתית גארנט כבר לא בשיאו. אומנם KG החל את המהלך ההגנתי המוצלח מול קייל לאורי שהעניק לברוקלין את הניצחון במשחק השביעי והמכריע, אבל יונאס ואלנצ'יונאס מטורונטו הוכיח לאורך הסיבוב הראשון שגארנט כבר לא במיטבו גם בהגנה. "לא הצלחנו למנוע מהם לקלוע בצבע לאורך כל המשחק", יודע המאמן המפסיד ג'ייסון קיד. דרון וויליאמס הוסיף ש"מה שהכריע היה ההגנה, התוכנית ההגנתית שלנו לא באה לידי ביטוי. שם המשחק היה ליי-אפס, ליי-אפס, ליי-אפס".

גארנט יודע להסביר למה האנרגיות של מיאמי היו חזקות יותר. "כשאתה יושב כל כך הרבה זמן בחוץ, ואתה שומע אנשים מדברים עליך, כל המיצים התחרותיים מצטברים בך", אמר גארנט, "עם כזה דלק במנועים הם עלו, וניצחו בבית כמו שהם היו צריכים. עכשיו התפקיד שלנו זה לגנוב את המשחק השני". KG הוסיף לגבי היכולת האישית שלו ש"אני לא מתכוון לספק תירוצים, הם שיחקו טוב, וקשה לעצור קבוצה שקולעת ככה ומשחקת ככה".

גארנט נשאל איך משנים את המצב, וענה: "בקלות, אתה פשוט מתקיף. אין ספק שיש להם כמה חורים בהגנה שאנחנו צריכים לנצל. נהיה חייבים לשחק עם יותר ביטחון, להיות יותר תוקפניים, אני חושב ששון ליבינגסטון היה שחקן החמישייה היחיד שלנו שהלך לקו העונשין. זה לא יכול לקרות. אנחנו צריכים להשתפר, ואכן נשתפר".

פול פירס מרגיע את הביקורת. "אנחנו בסך הכול מדברים על הרבע השלישי, בהפסקה הם היו רק ביתרון 3 נקודות, חבר'ה, לא צריך להגזים. אנחנו עדיין מרגישים שאנחנו יכולים לגנוב משחק באולם הזה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לברון ג'יימס, מיאמי היט. GettyImages
מי יעצור אותו? לברון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully