וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף האגרוף לשעבר ג'ימי אליס מת בגיל 74

האמריקאי, חברו הוותיק ויריב האימונים של מוחמד עלי, זכה בחגורה בתקופה המפוארת ביותר של המשקל הכבד. הוא חלק זירה עם עלי, פרייז'ר והוריקן קרטר

ג'ימי אליס, מתאגרף אמריקאי מנוח. AP
ג'ימי אליס/AP

מתאגרף העבר האמריקאי ג'ימי אליס, שהיה יריב האימונים של מוחמד עלי ולאחר מכן גם אלוף העולם במשקל כבד בין 1968 ל-1970, מת היום (שלישי). כך דווח בתקשורת האמריקאית. אליס בן ה-74, שסבל מאלצהיימר בעשור האחרון לחייו, ניצח ב-40 קרבות במהלך הקריירה והפסיד ב-12.

אליס נחשב לאחר האלופים הקלים (מבחינת משקל) בתולדות המשקל הכבד, ונלחם בתקופה שבה קטיגוריית המשקל הזו היתה המפוארת ביותר אי פעם. האמריקאי פגש בזירה אגדות כמוחמד עלי, ג'ו פרייז'ר, ג'ורג' שבאלו ורובין הוריקן קרטר, שמת ב-20 באפריל השנה.


0:46: פלויד מייוות'ר ניצח גם את מרקוס מאידאנה

פאקיאו גבר על בראדלי וזכה בתואר במשקל מעורב

מת המתאגרף רובין "הוריקן" קרטר

שבע שנים אחרי האסון: דייויד בנואה הולך אחרי אביו, כוכב ה-WWE כריס בנואה, ונכנס לזירה

ג'ימי אליס (משמאל), מתאגרף עבר אמריקאי. AP
אליס, משמאל, עם אחיו של מוחמד עלי, רחמאן/AP

אליס נולד ב-1940 בלואיוויל, קנטקי, והפך למתאגרף מקצוען בגיל 21. את הכישרון שבו זיהה השוטר המקומי ג'ו מרטין, האיש שגילה גם את עלי כמה שנים קודם לכן, ונקודות ההשקה בינו לבין עלי רחוקות מלהסתיים. בשלב מסוים אליס שלח מכתב לאנג'לו דנדי, מאמנו האגדי של מוחמד עלי, וביקש שיחבור אליו וינהל לו את הקריירה. דנדי הסכים, ואליס הצטרף לעלי והפך ליריב האימונים שלו.

ב-1967, אחרי שהאלוף עלי הושעה מפני שסירב להתגייס לצבא האמריקאי, חגורת האליפות של ה-WBA שהייתה שייכת לעלי נלקחה ממנו והוחלט שיתקיים טורניר בהשתתפות שמונה המתאגרפים הטובים בעולם. רבע גמר, חצי גמר וגמר, והזוכה יקבל את החגורה.

אליס דורג שמיני בעולם באותה תקופה, וכאנדרדוג מובהק ניצח את לאוטיס מרטין (אוגוסט 67'), אוסקר בונאוונה (דצמבר 67') וג'רי קוורי (אפריל 68') כדי לזכות באליפות העולם. את קרב הגמר, באוקלנד, תיארו ב"ספורטס אילוסטרייטד" כ"יצירות אמנות של טקטיקה", וקוורי עצמו אמר לאחר הקרב: "אם השופטים היו נותנים לי את הקרב, הייתי נותן אותו בחזרה". אליס הצנוע אמר לאחר שזכה בתואר העולמי: "נולדתי בכלל כדי להיות יריב אימונים. זה הטריד אותי לגמור ככה. הייתי יותר מזה, ידעתי את זה. אני חושב שהוכחתי את זה כעת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אליס זוכה באליפות העולם, 1970

ב-1970, אחרי פציעה, אליס הגיע לקרב אליפות מול ג'ו פרייז'ר. שני האלופים העמידו את החגורות שלהם על כף המאזניים במדיסון סקוור גארדן, ופרייז'ר יצא עם כל השלל אחרי שפירק את אליס במשך ארבעה סיבובים. לפני הסיבוב החמישי, אליס לא קם מהכיסא.

ג'ימי אליס, מתאגרף מנוח, מופל לרצפה על ידי ג'ו פרייז'ר. AP
פרייז'ר מפרק את אליס/AP

ב-1971 הגיע רגע מרגש מאוד בקריירה של אליס. החבר הטוב, האיש שסביבו היה כל הקריירה, מוחמד עלי, נכנס איתו לזירה לקרב על אליפות ההתאחדות הצפון אמריקאית. דנדי, שהיה מאמנם של שני הלוחמים, היה בקרב זה בפינה של אליס. עלי קיבל את ההחלטה בהבנה. אף לוחם לא נפל בערב ההוא, אבל השופט הפסיק את הקרב בסיבוב ה-12 ונתן את הנוקקאוט הטכני לטובת עלי.

אליס מול עלי, 1971

השניים נשארו חברים טובים לאחר מכן, וגם לאחר הפרישה של אליס (1975) שמרו על קשר. בראיון ל"דיילי טלגרף" ב-2003 אמר אליס: "אני עדיין מדבר עם מוחמד לפחות פעם בשבוע, בטלפון, והוא לעולם לא פותח את השיחה מבלי לומר 'שלום, אלוף'".

אגרוף בוואלה! ספורט

ג'ימי אליס, מתאגרף מנוח, מול מוחמד עלי. AP
מוחמד עלי וג'ימי אליס, באימון/AP
ג'ימי אליס, מתאגרף אמריקאי מנוח, מול ג'ו פרייז'ר. AP
אליס נגד פרייז'ר/AP
ג'ימי אליס מתאגרף מנוח מול ג'ו פרייז'ר. AP
לא מצליח לקום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully