וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "לא ריאלי שננצח את צסק"א אם לא נשנה את המשחק שלנו"

האפקט של וויצ'יץ', התרומה של טיוס והחשש מצסק"א. בלאט התראיין לאתר היורוליג, הודה שזו לא הקבוצה הכי כישרונית שאימן והסביר את סוד ההצלחה של מכבי ת"א

מאמן מכבי תל אביב דייויד בלאט. קובי אליהו
הוא עמוק במאבקי הפלייאוף בליגה, אבל הראש חושב גם על הפיינל פור. בלאט/קובי אליהו

מכבי תל אביב תתמודד ב-16 במאי בחצי גמר הפיינל פור נגד צסק"א מוסקבה, ודייויד בלאט, ששקוע כיום במאבק הפלייאוף בליגה המקומית, חושב ומתכונן גם לקרב עם מסינה וקבוצת הפאר מרוסיה. מאמן הצהובים העניק ראיון נרחב לאתר היורוליג, ובו התייחס לעונה שעברה עליו ועל שחקניו וכמובן ליריבה, שניצחה אותו השנה פעמיים.

"נצטרך לשחק אחרת כדי להפתיע את צסק"א. זאת קבוצה גדולה עם צוות מאמנים מעולה, שחקנים איכותיים והרבה ניסיון במעמד הזה. אם נשחק את המשחק הרגיל שלנו אז ניצחון הוא לא ריאלי", אמר בלאט.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב בין שחקני צסק"א מוסקבה. GettyImages
"זאת לא הקבוצה הכי כישרונית שאימנתי, אבל זאת קבוצה של שחקנים טובים"/GettyImages

בלאט נשאל מה הופך את מכבי תל אביב של העונה לקבוצה כה מיוחדת, כפי שאמר עליה בעבר, והשיב: "התכוונתי לשני דברים. האחד, זו לא הקבוצה הכי כישרונית שאימנתי, אבל זו קבוצה של שחקנים טובים, בלי כוכבים גדולים, אבל כזו שבה השחקנים משחקים יחד, משחקים אחד למען השני. דבר שני, הייתה לנו פתיחת עונה קשה בליגה אבל לא הורדנו את הראש אפילו לרגע ולא הפסקנו לעבוד, וכיף להגיד לשחקנים שהעבודה משתלמת".

על דייויד בלו אמר בלאט: "בלו הוא שחקן שנותן לך איכויות משחק וניסיון ושמחתי שההנהלה הסכימה להחתים אותו. הוא היה החתיכה החסרה. אנחנו צריכים מאוד את היכולות שלו".

על העונה של אלכס טיוס אמר בלאט: "הסיפור של אלכס הוא סיפור נהדר. הוא הגיע ללא הרבה ניסיון ביורוליג אבל הוא שחקן שנותן הכול, אתלט שעובד קשה. שחקן מסוגו היה חסר לנו בשנה שעברה נגד ריאל מדריד. הוא נותן לנו דברים שלא היו לנו, גם בהגנה וגם בריבאונד ההתקפה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס מטביע. קובי אליהו
"הוא נותן לנו דברים שלא היו לנו". טיוס/קובי אליהו

בלאט נשאל איך שחקני הקבוצה נהנים מהעבודה עם המנהל ניקולה וויצ'יץ' ומהי השפעתו על הקבוצה. "ניקולה זה סיפור שמרגש אותי באופן אישי כי הבאתי אותו למכבי כשהיה שחקן. הוא תמיד היה חבר. הוא נותן לנו מהניסיון שלו ומשפר את היכולת של השחקנים הגבוהים".

"המפתח להצלחה שלנו זה ההמשכיות בצוות האימון. בארבע השנים האחרונות אני עם גיא גודס, ואני בטוח שיום אחד הוא יהיה מאמן ראשי ביורוליג. הוספנו את אלון שטיין שהחליף את דרק שארפ האגדי", הוסיף בלאט, "יחד עם אוחיון, היקמן, סופו, סמית', בלו והאחרים יש לנו בסיס של המשכיות ואיכות כדי להגיע לפיינל פור. המעמד הזה משקף את האיכות של הקבוצה. אני לא מופתע לראות את היריבות שלנו שם".

מכבי הפסידה פעמיים לצסק"א העונה, כולל תבוסה ב-35 הפרש, מה אתה אומר לשחקנים כדי להכין אותם למשחק הזה? "אנחנו יודעים שנהיה חייבים לשנות דברים, אחרת זה לא ריאלי שננצח. במוסקבה שיחקנו בלי שלושה שחקנים חשובים. אנחנו קבוצה תחרותית שמסוגלת להתמודד עם כל אחת וננסה להתאים את המאץ' אפ שלנו לצסק"א".

בלאט נשאל מה המשמעות עבורו של זכייה כמאמן ביורוליג, תואר שעדיין אין לו. "אני לא מסתכל על תארים מהפן האישי. תמיד נהניתי מהתארים בהיבט הקבוצתי. תמיד שואלים אותי מה האליפות שהכי ריגשה אותי ואני עונה שהאליפות הבאה".

ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"הוא תמיד היה חבר". וויצ'יץ'/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully