וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוערים שמשגעים את ספרד: דירוג המצטיינים השבועי

5.5.2014 / 10:00

קיילור נבאס חסם בגופו את אתלטיקו, דייגו אלבס תסכל את ריאל ורונאלדו, והצמרת הספרדית רותחת אחרי מחזור דרמטי בכיכובם של האנשים העומדים בין הקורות. דירוג המצטיינים מפרגן ולא שוכח גם את השוער הבא של ברצלונה, הגיבור של נאפולי והכוכב הנרגן של גווארדיולה

- ארון האנט שחקן ורדר ברמן נפרד מהאוהדים. GettyImages
בלי דמעות, עם שערים. ארון האנט נפרד/GettyImages

10. ארון האנט - ורדר ברמן

ירידת ליגה רשמית לא הייתה בסוף השבוע בבונדסליגה, אבל המחזור הלפני אחרון בישר על לא מעט פרידות. רוברט לבנדובסקי אמר שלום לקהל של דורטמונד, ארמין פה נפרד מפרנקפורט, אל מארק אנדרה טר שטגן עוד נגיע בהמשך, והיה גם ארון האנט. הקשר ההתקפי של ורדר ברמן עלה להופעת הפרידה שלו באצטדיון וזר, קיבל תשורות, זכה לעידוד בלתי פוסק וגם הוענק לו פרס השחקן ההוגן (על כך שהודה במשחק מול נירנברג שלא הגיע לו פנדל). הוא קיבל וקיבל, עד שהיה חייב גם לתת משהו. אז הוא כבש צמד. אחרי 13 שנים במועדון ו-214 משחקי ליגה במדים הירוקים, האנט בן ה-27 צפוי לעבור בקיץ לבשיקטאש. ורדר ברמן עברה עוד עונה לא פשוטה ושרדה בקושי, אך במשחק הביתי האחרון האנט העניק לאוהדים רגעי אושר, הבקיע צמד מצוין ונפרד. ללא דמעות. "אני לא הטיפוס שבוכה", הסביר. "זה רגע מרגש, כמובן, אבל החיים נמשכים. זה רק כדורגל, יש דברים חשובים יותר".

9. נוליטו - סלטה ויגו

עד לפני שלושה שבועות היו לנוליטו שבעה שערי ליגה. אז החלו להתגבר הדיווחים על מועמדותו של לואיס אנריקה לאימון ברצלונה, והחלוץ ששיחק תחתיו גם בברצלונה ב' החליט לשפר את סיכויי מאמנו. אז הוא הכפיל את סך שעריו ל-14 תוך ארבעה משחקים. אחרי השער ב-2:2 מול ריאל סוסיאדד, נוליטו כבש פעמיים ב-2:4 באלמריה, תרם צמד גם ב-1:4 על ויאדוליד ובשבת הוסיף עוד שניים בניצחון החוץ 0:2 על אוסאסונה. הקפצה אחת אלגנטית, עוד גול מהאוויר (שניהם מבישולים של פביאן אוריאנה הנהדר) ותצוגה התקפית מרשימה שהקפיצה את סלטה ויגו לחצי העליון של הטבלה. כך שיפר הרכש מבנפיקה את המאזן של יאגו אספאס מהעונה שעברה וגם הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של סלטה שמבקיע שלושה צמדים רצופים.

ריאל מעדה למרות שער וירטואוזי של רונאלדו, אתלטיקו הפסידה

יובנטוס אלופת איטליה: ציוני הדרך של הסקודטו השלישי ברציפות

באיירן הוציאה עצבים על המבורג, נדחו ההכרעות בתחתית בגרמניה

ההיסטוריה חוזרת: כמו ב-2009, גנגאן ניצחה את ראן וזכתה בגביע הצרפתי

צ'לסי עם 0:0 מאכזב מול נוריץ', השאירה את מאבק האליפות לסיטי וליברפול

- מארק אנדרה טר סטגן שוער בורוסיה מנשנגלדבאך נפרד מאוהדיו. GettyImages
לא הסתיר לרגע את הדמעות. מארק אנדרה טר סטגן נפרד/GettyImages

8. מארק אנדרה טר סטגן - בורוסיה מנשנגלדבאך

הוא לא הסתיר לרגע את הדמעות. אחרי 18 שנים בבורוסיה מנשנגלדבאך ורגע לפני המעבר המתוקשר לברצלונה הגדולה, מארק אנדרה טר סטגן זכה לאירוע פרידה מרגש בבורוסיה פארק. הוא התייפח בטקס בו קיבל את הכפפות הממוסגרות לפני שריקת הפתיחה של משחק הבית האחרון, ודמע בסיומו כאשר עשרות אלפי צופים עודדו אותו. בתווך, ב-90 הדקות שלו על כר הדשא, היו אלה שחקני מיינץ שבכו. אלקין סוטו ראה את טר סטגן מציג רפלקסים נדירים כדי למנוע ממנו שער מצמק בסיום המחצית הראשונה ובפתיחת המחצית השנייה. ההצלות של טר סטגן שמרו על היתרון מול מיינץ, עד שכריסטוף קראמר קבע 1:3 והבטיח לגלדבאך מקום באירופה. הסיכוי לליגת האלופות עדיין קיים, אבל גם אם תסיים במקום השישי מדובר בעונה מוצלחת מאוד מבחינת הקבוצה של לוסיאן פאברה. טר סטגן הנרגש, שנמצא במועדון מגיל 4 וקיבל ב"בילד" את הציון הגבוה 1 על ההופעה שלו, הודה: "זו הייתה שבת פנטסטית".

7. אנדראס ויימן - אסטון וילה

מטח ביקורות ליווה במשך כל העונה את שחקני אסטון וילה, כאשר אחד ממושכי האש העיקריים היה אנדראס ויימן. בעונה בה כריסטיאן בנטקה בדרך כלל פצוע, קיוו בבירמינגהאם לקבל יותר מהחלוץ האוסטרי, אך הוא נתקע על שלושה שערים ולא מימש קמצוץ מהפוטנציאל עליו דובר. ויימן ספג ביקורות מהאוהדים, לפעמים גם הגיב ברשתות החברתיות והתלונן על כך שהוא לא מוצב בעמדתו הטבעית. אחרי יותר משלושה חודשים ללא הבקעה, אנדי ויימן שבר את הבצורת בשבת ופרק חלק גדול מהתסכול שלו עם צמד נגיחות בניצחון החשוב 1:3 על האל סיטי. לא כולם בווילה פארק אהבו את החגיגה המתריסה שלו עם הידיים על האוזניים, אבל כשזה קורה במשחק שמשאיר את הקבוצה בליגה אז זה לא באמת משנה. עונה מאכזבת מסתיימת עם טעם מתוק.

שחקן קטאניה, מריאנו איסקו. AP
הגיבור של קטאניה, האליל התורן של יובנטוס. מריאנו איסקו/AP

6. מריו גצה - באיירן מינכן

בגרמניה קראו לו "כובש השלושער הנרגן אי פעם", אלא ששער אחד נלקח לו ונזקף לזכותו של תומאס מולר. אז מריו גצה הפך ל"כובש הצמד הנרגן אי פעם". את חוסר שביעות הרצון של הרכש מדורטמונד לא ניתן היה לפספס. הוא בקושי חייך אחרי השערים שהבקיע ב-1:4 על המבורג - ניצחון שלא ממש עזר להשכיח את טראומת חצי גמר ליגת האלופות. באיירן מינכן הושפלה במגרשה הביתי בידי ריאל מדריד, במשחק בו גצה שותף רק ב-18 הדקות האחרונות. כשהכול היה גמור. פפ גווארדיולה, שבנה הרים וגבעות על גצה, ויתר עליו במשחקי ההכרעה והותיר את היהלום מאוכזב למדי. גצה הבטיח לנסות ולהוכיח שמקומו בהרכב, ובשבת שיתף פעולה בצורה נהדרת עם אריאן רובן כדי לכבוש שני שערים, לבשל למולר ולהיות מעורב גם במספרת של קלאודיו פיסארו. גצה הגיע ל-15 שערים ו-13 בישולים בכל המסגרות. הספק מרשים שמבסס את מעמדו לקראת המונדיאל, אך עדיין לא משכנע את פפ.

5. מריאנו איסקו - קטאניה

קבלו את המצטרף הטרי להיכל התהילה של יובנטוס. כן, מריאנו איסקו קרוב יותר לירידת ליגה עם קטאניה, אבל הוא גרם לכך שהגברת הזקנה תוכתר לאלופת איטליה בפעם השלישית ברציפות, יותר מ-24 שעות לפני המשחק שלה מול אטאלנטה. לראשונה העונה, רומא ספגה רביעייה. לראשונה העונה, שחקן כבש מולה צמד. דווקא הקשר הארגנטינאי של קטאניה - לא סקורר מדופלם - היה חתום על ההישג. איסקו בן ה-31, שהבקיע שלושה שערים בכל שבע העונות הקודמות שלו בקטאניה, כבש לרשת לאציו לפני כשלושה חודשים. וזהו. היה זה שערו היחיד העונה, עד שהגנת רומא החליטה לאפשר לו להפוך לכוכב המחזור ולהשאיר לקבוצתו סיכוי להינצל. הארגנטינאים של קטאניה סיפקו קונצרט במתפרצות, כאשר איסקו כבש בשמאל בדקה ה-26 והבריק עם החלק החיצון של רגל ימין בחלוף שמונה דקות. המשחק הגדול בקריירה של הקפטן הנאמן. אוהדי קטאניה הנרגשים חגגו בקריאה המשעשעת: "איסקו לנבחרת ארגנטינה".

- שחקן מנצ'סטר סיטי אדין דז'קו חוגג. AP
מתעלה בדיוק ברגעים בהם אגוארו חסר. אדין דז'קו/AP

4. אדין דז'קו - מנצ'סטר סיטי

הרבה דברים נאמרו על אדין דז'קו בתקופתו באנגליה. על דבר אחד אין עוררין: הוא עקבי. 14 שערי ליגה ב-2011/12, 14 גם ב-2012/13 ובדיוק אותה כמות גם העונה. החלוץ הבוסני החזיר את השליטה למנצ'סטר סיטי וקבע כי גורל האליפות בידיה, אחרי שהוביל לניצחון 2:3 על אברטון בגודיסון פארק. סרחיו אגוארו כבש את שער השוויון, אך לאחר מכן נפצע והותיר את דז'קו לבדו בהתקפה. זה לא הבהיל את הסקורר מסראייבו, שריתק אליו את הגנת הטופיז, שמר היטב על הכדור וגם השלים מהפך עם נגיחה אדירה לרשת. לאחר מכן הוא שם את הרגל כדי להבקיע את השלישי וסייע לחבריו לשמור על התוצאה שהעניקה להם יתרון על פני ליברפול לקראת שני משחקי ההכרעה. מנואל פלגריני, שאחד המהלכים הראשונים שלו עם הגעתו לאנגליה היה לשוחח עם דז'קו ולהגיד שהוא מאמין בו, קיבל תמורה מלאה והתקרב לאליפות ראשונה באירופה. 10 מ-14 שעריו של אגוארו נכבשו ב-2014, ותשעה מהם הושגו ברגעים בהם אגוארו נעדר. חיפוי מושלם, במאני טיים.

3. דייגו אלבס - ולנסיה

השוערים שהרתיחו את הצמרת הספרדית, שניהם מהקבוצות של ולנסיה, כבשו גם את צמרת הדירוג שלנו. ציון 9 נדיר ב"מארקה", מחמאות מקיר לקיר, אבל דייגו אלבס לא ישכח את השער הנדיר שספג מכריסטיאנו רונאלדו. שלושה ימים אחרי טראומת חצי גמר הליגה האירופית - ניצחון מר 1:3 על סביליה אותו הגדיר כ"יום הכי עצוב בקריירה שלי" - השוער הברזילאי עמד איתן מול המכבש שהפעילה על שערו ריאל מדריד. אחרי העלייה לגמר ליגת האלופות הראשון שלהם מאז 2002, הבלאנקוס קיבלו עוד בשורה מעודדת בדמות המעידה הבלתי צפויה של אתלטיקו מדריד מול לבנטה. הם ניסו בכל הכוח, עם לא פחות מ-32 איומים על השער (11 למסגרת), אבל דווקא ולנסיה עלתה פעמיים ליתרון ואילו רונאלדו נתקל בידיים של דייגו אלבס. השוער האורח רשם תשע הצלות, מתוכן שש נפלאות בדו קרב הישיר מול הכוכב הפורטוגלי של ריאל. הציון שלו אולי היה עולה ל-10, אלמלא אותו עקב יוצא דופן של CR7 בתוספת הזמן. בכל מקרה, הברזילאי בן ה-28 החזיר את עצמו לכותרות. האם זה יספיק כדי להשתחל לסגל הסלסאו למונדיאל?

לורנצו אינסינייה שחקן נאפולי חוגג. רויטרס
לא היה מתאים ממנו להכריע את גמר הגביע האמוציונלי. לורנצו אינסינייה/רויטרס

2. לורנצו אינסינייה - נאפולי

מה באמת קרה לפני גמר הגביע האיטלקי? הפרטים עדיין לא התבהרו במלואם. אוהד המשתייך לאולטראס של רומא חש מאוים מאוהדי נאפולי, חזר לקיוסק שלו והביא אקדח עמו ירה בשלושה אנשים. אחד מאוהדי נאפולי נפצע בצורה קשה מאוד, ולחבריו באצטדיון הגיעו דיווחים שנהרג. הם לא היו מוכנים לאפשר את קיום המשחק, עד שהקפטן מארק האמשיק ניגש אליהם והודיע כי אותו פצוע עודנו בחיים. אחרי עיכוב של 45 דקות יצא הגמר לדרך, ובפן הספורטיבי לא יכול היה להיות כוכב מתאים יותר מלורנצו אינסינייה. נאפוליטני מבטן ומלידה, אוהד הקבוצה. שני שערים בלבד יש לו העונה ב-34 משחקי ליגה. בגמר באולימפיקו היו לו שניים כבר אחרי 17 דקות. הקיצוני בן ה-23 סיפק הופעה מחשמלת בכנף השמאלית, כבש בשתי מתפרצות קטלניות והוביל את נאפולי ל-1:3 על פיורנטינה. כל זה אל מול עיניו הבוחנות של מאמן הנבחרת צ'זארה פראנדלי. "זה הרגע המאושר בקריירה שלי", אמר אינסינייה לאחר שחגג תואר ראשון. את השער הוא הקדיש לאישה ולילד, "אך יותר מכל לאוהד שנמצא בבית החולים".

1. קיילור נבאס - לבנטה

מה עוד נותר להגיד על העונה הפנומנלית של קיילור נבאס? השוער הזה אמנם משחק בקבוצה קטנה כמו לבנטה וזו בסך הכול שנה ראשונה שלו כשחקן הרכב בלה ליגה, אבל הוא הקפיץ במהירות את ערכו עשרות מונים. אחרי שתסכל את ליאונל מסי, כיכב כמעט מדי מחזור בראש מצעד ההצלות השבועי בספרד והוזכר כמועמד לשלוש הגדולות של הליגה וכן למילאן וליברפול, נבאס פרש זרועותיו גם מול אתלטיקו מדריד וסיפק עוד הצגה. הקולצ'ונרוס הגיעו אחרי העלייה המרגשת לגמר ליגת האלופות ועם רצף של תשעה ניצחונות ליגה, אך מול נבאס שום דבר לא הלך להם. לבנטה שמרה על היתרון המוקדם שלה בזכות האינסטינקטים המופלאים של שוער נבחרת קוסטה ריקה. הוא פתח עם הצלה גדולה מול ראול גרסיה, תסכל גם את דייגו קוסטה העצבני שאף סטר לו, הדף את דייגו וארדה טוראן והתעופף כדי להוציא טיל של טובי אלדרווירלד שעשה דרכו לחיבורים. "מזל שיש לנו את נבאס", התגאה המאמן חואקין קפארוס, אחרי שהשוער שלו שמר על שער נקי בפעם ה-15 העונה בליגה והפך לראשון שעושה זאת בלבנטה בעשור האחרון. "נבאס הנהדר מנע מאיתנו להשוות", פרגן גם דייגו סימאונה. "הוא עמד כמו חומה".

קיילור נבאס שוער לבנטה (משמאל) מול דויד וייה שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
אחד השוערים המבוקשים באירופה כיום. קיילור נבאס מול אתלטיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully