וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילארד: "ללא ספק הזריקה הכי גדולה בחיי עד עכשיו"

לילארד חגג את שלשת הניצחון ששלחה את פורטלנד לחצי הגמר ואת יוסטון הביתה. נוביצקי: "זה המותחן האולטימטיבי"

גארד פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד חוגג ניצחון על יוסטון רוקטס. Greg Wahl-Stephens, AP
נפתח בדקת דומיה והסתיים בשאגה אדירה. לילארד חוגג/AP, Greg Wahl-Stephens

מספרי המשחק בין פורטלנד ליוסטון (98:99 לבלייזרס שניצחו 2:4 בסדרה)

* סל הניצחון של לילארד היה הראשון שהכריע סדרת פלייאוף מאז 1997 ושלח קבוצה אחת לשלב הבא וקובצה אחת הביתה. ב-1997 היה זה ג'ון סטוקטון שהעניק ליוטה ניצחון בסדרה על יוסטון.

* דמיאן לילארד קלע 21 נקודות בג'אמפ שוט ב-63.6 אחוז מהשדה במשחק 6. בחמשת הקודמים היה לו ממוצע של 12.2 ב-43.8 אחוז כשזרק ג'אמפ שוט. מישהו הגיע למאני-טיים, אין ספק.

* זהו הפלייאוף הראשון שבו דמיאן לליארד משחק, ועד כה יש לו ממוצע של 25.6 נקודות, 7.4 אסיסטים ו-6.4 ריבאונדים.

* לראשונה מאז שנת 2000 הבלייזרס ניצחו סדרת פלייאוף. מברוק.

* פורטלנד עם מאזן של 0:6 בסדרות של הטוב משבעה בהן הוליכה 2:3. יוסטון עם מאזן של 11:2 בסדרות הטוב משבעה בהן היא פיגרה 3:2.

גארד פורטלנד טרייל בלייזרס דמיאן לילארד קולע סל ניצחון על יוסטון רוקטס בפלייאוף המערב. Greg Wahl-Stephens, AP
את הזריקה הזאת יזכרו בפורטלנ וביוסטון עוד הרבה זמן/AP, Greg Wahl-Stephens

מה הם אמרו על המשחק?

אוהדי הבלייזרס כיבדו את זכרו של מאמנם האגדי ג'ק רמזי בדקת דומיה בתחילת המשחק, וכיבדו את קבוצתם הנוכחית בשאגת ניצחון אדירה בסיומו. זה היה סיום מהאגדות לסדרה מעולה ומותחת. 0:9 שניות לסיום צ'נדלר פארסונס קלע סל ענק והעלה את יוסטון ל-96:98 ונראה היה שהסדרה הולכת למשחק שביעי בטקסס. אבל אז קיבל דמיאן לילארד את הכדור ועשירית שנייה לסיום קבר שלשת ניצחון בלתי נשכחת שהרימה את פורטלנד באוויר. לראשונה זה 14 שנה פורטלנד ניצחה סדרת פלייאוף.

"זאת ללא ספק הזריקה הכי גדולה בחיי עד עכשיו. המאמן שרטט תרגיל טוב, ורצה שאבוא מהר לכדור, קפצתי גבוה, היה לי מבט טוב, שחררתי את הכדור ואני שמח שזה נכנס", אמר דמיאן לילארד בסיום,. "זה נהדר לנצח סדרת פלייאוף אחרי 14 שנה, ומול יוסטון, שעשת עונה מצוינת. אנחנו יודעים שהיו לנו עליות ומורדות אבל נשארנו יחד בסדרה והוצאנו לפועל את מה שצריך".

"אנחנו מרגישים שהרוקטס עזרו לנו להתבגר", אמר למרקוס אולדרידג', שקלע 30 לפורטלנד. "היינו כל כך צעירים בתחילת הפלייאוף, ואני מרגיש שנהיה טובים יותר בסיבוב הבא. אנחנו שמחים אבל לא מסתפקים בזה".

מאמן פורטלנד קווין מקהייל היה מאוכזב מאוד בסיום, ופניו האפורים הביעו את התסכול שחש לאחר הסל של לילארד. "דמיאן קלע זריקה אדירה". דווייט הווארד, שקלע 26 והוריד 11 ריבאונדים הוסיף: "זה כואב, כשאתה נותן את כל מה שיש לך במגרש ומישהו בא וקולע ככה, אז זאת גלולה שקשה לבלוע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני יוסטון רוקטס מאוכזבים לאחר ההדחה מהפלייאוף. Greg Wahl-Stephens, AP
גלולה שקשה לבלוע. שחקני יוסטון בסיום/AP, Greg Wahl-Stephens

מספרי המשחק בין דאלאס לסן אנטוניו (111:113 למאבס, שהשוו ל-3:3)

* דירק נוביצקי קלע 12 מה-22 שלו על הראש של טיאגו ספליטר.

* ב-15 העונות האחרונות נוביצקי הוא השחקן שהלך הכי הרבה לקו במשחקים בהם קבוצתו עלולה להיות מודחת מהפלייאוף כשהיא משחקת בבית. היו כבר 9 כאלה ומאזנו מהעונשין הוא 89 מ-95.

* מונטה אליס קלע 19 נקודות ממהלכי פיק אנד רול ב-66.7 אחוז מהשדה. בחמשת המשחקים הקודמים היה לו ממוצע של 9.4 ב-31 אחוז.

גארד דאלאס מאבריקס מונטה אליס. Tony Gutierrez, AP
הרבע הרביעי היה לגמרי שלו. אליס/AP, Tony Gutierrez

מה הם אמרו על המשחק?

גם הדרבי הטקסני סיפק מותחן גדול. 11 שניות לסיום, כשהיא בפיגור חמש סן אנטוניו קיבלה שלשה גדולה מפטי מילס, ועם הבאזר הייתה למילס עוד אפשרות לקלוע שלשה ולנצח עבור את הספרס את הסדרה, אבל זה נגמר באיירבול. עכשיו שתי הקבוצות הנהדרות האלה הולכות למשחק שביעי בסן אנטוניו ומוליכת המערב יודעת שהשמינית בקונפרנס בהחלט יכולה לנצח, בטח אחרי שכבר עשתה זאת במשחק השני בסדרה.

מונטה אליס הצטיין בדאלאס עם 29 נקודות, כש-12 מתוכן נקלעו ברבע הרביעי: "מארק קיובן והחברים אמרו לי שהרבע הרביעי הוא שלי, פתחו לי ותקפתי את ההגנה שלהם. דואן בלייר היה אדיר, הוא היה חסר לנו במשחק 5, ואני מקווה שבמשחק 7 ננצח. זאת סדרה גדולה, אנחנו עושים עבודה טובה ויש לנו סיכוי טוב".

דירק נוביצקי קלע 22 עבור המאבס: "זה המותחן האולטימטיבי, שום דבר לא משנה יותר, זה רק משחק אחד שיכריע".

כהרגלו, מאמן הספרס גרג פופוביץ' קימץ במילים במסיבת העיתונאים: "הובלנו, אבל אז לקחנו זריקות גרועות ברבע השלישי, דואן בלייר נתן להם אנרגיות, הוא היה בטירוף. יש לנו את יתרון הביתיות וזה משהו שלא מוותרים עליו. או שננצח במשחק השביעי או שנפסיד בו".

טים דאנקן: "עשינו יותר מדי טעויות. לספוג 37 נקודות ברבע הרביעי זה יותר מדי בשבילנו. ההגנה שלנו צריכה להיות הרבה יותר טובה ממה שהייתה היום".

גארד סן אנטוניו ספרס טוני פארקר (ימין) מול גארד דאלאס מאבריקס חוסה קלדרון (שמאל). Tony Gutierrez, AP
הכול התנקז למשחק אחד. פארקר נאבק בקלדרון/AP, Tony Gutierrez

מספרי המשחק בין ברוקלין לטורונטו (83:97 לנטס, שהשוו ל-3:3)

* הנטס קלעו 48 נקודות מאזור הצבע, הכי הרבה שקלעו בסדרה. במחצית הראשונה הם הובילו על הראפטורס 10:34 בנקודות מהצבע.

* דרון וויליאמס הוא הברומטר של ברוקלין. כשקלע 24, 22 ו-23 הנטס ניצחו. בהפסדים הממוצע שלו עומד על 12.7 נקודות.

מה הם אמרו על המשחק?

לפני המשחק אוהדי הנטס תהו איפה דרון וויליאמס, והגארד של ברוקלין סיפק להם את התשובה על המגרש כשקלע 23 נקודות ומנע זמנית הדחה כבר בסיבוב הראשון. עתה ברוקלין תצא לטורונטו במטרה לנצח את הקנדים במשחק השביעי בסדרה, כדי למנוע מפרויקט המיליונים של הבעלים מיכאיל פרוחוב להפוך לכישלון גדול.

"אני מכיר את עצמי, הייתי צריך להיות יותר אגרסיבי אחרי שני ההפסדים", אמר רכז הנטס דרון וויליאמס, ששיחק למרות כאבים בקרסולו, "בשלושת המשחקים שניצחנו הייתי אגרסיבי ואני צריך לחדור יותר לצבע, לא רק כדי לקלוע אלא גם כדי למסור. אני יודע שזה מה שהקבוצה צריכה ממני".

דמאר דרוזן הצטיין בטורונטו עם 28 נקודות, אבל זה לא הספיק ועתה הראפטורס יקוו לנצל את יתרון הביתיות עליו עבדו כל כך קשה העונה ולהדיח את ברוקלין: "היינו צריכים לדעת שהם יקריבו הכול במשחק הזה, יתנו את כל מה שיש להם, ולא היינו מוכנים לזה. רק במחצית השנייה התעוררנו", אמר דרוזן.

"הם לחצו על הדוושה והיו יותר מהירים מאיתנו", סיכם מאמן הראפטורס דוויין קייסי.

גארד ברוקלין נטס דרון וויליאמס (ימין). Frank Franklin II, AP
הגיע בזמן. דרון וויליאמס/AP, Frank Franklin II

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully