וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנס של סביליה, אי אפשר להסביר את זה"

התקשורת בספרד יצאה מגדרה בעקבות ההעפלה הדרמטית של סביליה לגמר הליגה האירופית, ונזכרו בניסים שהובילו לזכייה בתואר ב-2007. אמרי חגג בצורה מופגנת מול האקסית, מ'ביה, כובש שער הניצחון, התמוגג: "היום המאושר בחיי". יובנטוס בביקורת על בנפיקה: "הם לא באו לשחק"

שחקני סביליה חוגגים עם סטפן אמביה. GettyImages
גיבור הערב. מ'בה שולח את סביליה לגמר/GettyImages

סביליה ובנפיקה ליסבון, אלו שתי הקבוצות שייאבקו ב-14 במאי בטורינו בגמר הליגה האירופית אחרי ערב דרמטי במיוחד. הדרמה הגדולה באמת הגיעה מכיוונה של סביליה, שכבר היתה עם שתי רגליים מחוץ לגמר, אך שער חוץ בדקה ה-94 סידר לה הפסד 3:1 (3:3 בסיכום שני המשחקים) והעלה אותה לגמר המיוחל.

סטפן מ'ביה הקמרוני, שכבש את השער הדרמטי ששלח את סביליה אל הגמר היה נרגש מאוד בסיום והכריז: "זהו היום המאושר בחיי. אני כל כך שמח, כי זה היה משחק קשה מאוד. השער היה מדהים, אני מקדיש אותו למשפחה שלי, לאבא ואמא שלי. אני כל כך נרגש. עכשיו חשוב להגיע לטורינו ולעבוד קשה שם".

"זו הייתה הרוח של פאלופ שדחפה אותנו הערב", אמר מאמן סביליה אונאי אמרי. "הגול הזה הזכיר את הגול של אנדרס אינייסטה מול צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות". המאמן, שבעבר אימן את ולנסיה במשך ארבע עונות, חגג בצורה מופגנת ולא עשה חשבון לאקסית, מה שגרר אי אלו ביקורות.

"חגגתי בצורה טבעית, השמחה פשוט פרצה ממני החוצה. הייתי חוגג באותה צורה אם זה היה מול כל קבוצה אחרת. מעליב שזה מה שאנשים חושבים, אבל אני מבין את זה.

"זה מיוחד, הלב הוא הדבר הכי חשוב במשחק כזה", הוסיף. "אני מאושר עבור הקבוצה כולה. לא אכפת לנו מהיריבה בגמר, אנחנו נהנה ככה או ככה".

גם בתקשורת הספרדית התרגשו נוכח ההעפלה הדרמטית של סביליה, והעניקו למ'ביה וחבריו את הכותרות הראשיות בעיתונים. ב"מארקה" נכתב כי "מ'ביה הפך לאגדה בסביליה, בזכות שער שהכניס אותו ואת הקבוצה להיסטוריה" והוסיפו כי "הנס של מ'ביה שווה מקום בגמר. אי אפשר להסביר את מה שקרה שם".

ולנסיה היתה כמובן שבורה אחרי ההפסד. פבלו פיאטי אמר: "אין מילים. אנחנו שבורים. נדפקנו. אני מרוצה מהעבודה שעשינו, אבל זה לא הספיק".

שחקני יובנטוס פרננדו יורטנה, ארתורו וידאל מאוכזבים. AP
לא מצליחים לעכל את ההדחה. שחקניו יובה בסיום/AP

ביובנטוס התקשו לעכל את העובדה כי הם לא יגיעו לגמר אותו הם מארחים, אחרי שהקבוצה לא הצליחה לכבוש, סיימה ב-0:0 ושילמה את המחיר של ההפסד 2:1 מהמשחק הראשון מול בנפיקה.

מנג'ר יובנטוס, אנטוניו קונטה אמר בסיום: "הקבוצה שהכי פחות הגיע לה לעלות, עלתה. מה שלא עבד לנו זה שלא הצלחנו לכבוש את המצבים שהיו לנו. זה חבל, כי המשחקים האלה הם תמיד על הקצה. בנפיקה הפריעה לנו בכל נקודה, והשופט איפשר להם זאת. זה ממש חבל. עם שתי בעיטות למסגרת בשני המשחקים בנפיקה עלתה. אין ספק שבסיכום שני המשחקים הגיע לנו לעלות".

"אנחנו מרגישים תחושת החמצה, הגענו לכל כך הרבה הזדמנויות בשני המשחקים ולא ניצלנו אותן", אמר שחקן יובה ג'ורג'יו קייליני. "בנפיקה בגמר, אבל אם להיות כנים לנו זה הגיע יותר. אתה משלם על זה שאתה לא כובש, במיוחד מול קבוצה כמו בנפיקה, שיש לה אופי חזק. הם התגוננו במשך 90 דקות, אבל חייבים להחמיא להם".

גם בלם הגברת הזקנה, לאונרדו בונוצ'י, השמיע טענות כלפי סגנון המשחק של בנפיקה ועל ההתגוננות המוגזמות, לדבריו. "הם באו לכאן נחושים לא לכבוש שער, ויהי מה. הם לא באו לכאן כדי לשחק, רק לסכל את הנסיונות שלנו. חלמתי על יום הולדת אחר", הוסיף בונוצ'י, שציין אמש יום הולדת 27.

אגב, אורח הכבוד של יובנטוס במשחק היה דייגו מראדונה, שהתרשם בעיקר מהאצטדיון החדש של הגברת הזקנה: "זהו אצטדיון אמיתי, שעושה כבוד לכדורגל. נאפולי צריכה אצטדיון שכזה, זה יהיה קסום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן יובנטוס, פרננדו יורנטה, מול לואיזאו, שחקן בנפיקה. AP
עלו למרות שתי בעיטות בלבד למסגרת. לואיזאו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully