וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: סביליה ובנפיקה העפילו לגמר

ולנסיה כבר הייתה בדרך לגמר אחרי שהובילה 0:3, אבל שער חוץ יקר של מ'ביה בדקה ה-94 העלה את האנדלוסים לגמר בטורינו. יובנטוס סיימה ב-0:0 ביתי מול הפורטוגלים שהעפילו שנה שנייה ברציפות לגמר

שחקני סביליה חוגגים עם סטפן אמביה. GettyImages
איזו סיומת דרמטית. מ'ביה חוגג עם החברים/GettyImages

הליגה האירופית הגיעה הערב (חמישי) לרגע השיא הכמעט אחרון שלה עם משחקי חצי הגמר שסיפקו שתי תוצאות מעניינות, מפתיעות ואפילו דרמטיות. יובנטוס שקיוותה לחזור לאצטדיון בטורינו לגמר נאלצה להיפרד מהמפעל, ואחרי שהפסידה 2:1 במשחק הראשון לבנפיקה, היא לא הצליחה לכבוש מול הפורטוגלים בבית וסיימה רק ב-0:0 שהביא להדחה שלה. ולנסיה שהייתה עם רגל וחצי מחוץ למפעל לפני המשחק הייתה כבר עם רגל וחצי בגמר רגע לפני שריקת הסיום, אבל ספגה שער חוץ יקר בדקה ה-94 שהעלה את סביליה לגמר. המשחק הסתיים ב-1:3 לוולנסיה שהובילה כבר 0:3, אבל סביליה התאוששה ועשתה את זה. הגמר יתקיים ב-14 במאי.

שחקן יובנטוס, פול פוגבה, שחקן בנפיקה, מקסי פריירה. GettyImages
אכזבה רבה מבחינתה של הגברת הזקנה. פריירה ופוגבה נאבקים/GettyImages

יובנטוס - בנפיקה 0:0 (2:1 בסיכום שני המשחקים)

הגברת הזקנה שקיוותה לקבל פיצוי על ההדחה המוקדמת מליגת האלופות רצתה להתנחם במפעל השני בחשיבותו, אבל לא הייתה מספיק מדויקת הערב בבית. היא אמנם עדיין לא הבטיחה את האליפות באיטליה, אבל כעת היא נאלצת להיפרד רגע לפני הגמר הגדול שאותו העיר טורינו מארחת. מנגד, בנפיקה צריכה לקבל את כל המחמאות על כך שגם השנה הקבוצה הפורטוגלית של ז'ורז'ה ז'סוס מגיעה לגמר ואולי הפעם היא תצליח ללכת עד הסוף ואולי להיפטר מקללת בלה גוטמן המפורסמת.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שחקן יובנטוס, פרננדו יורנטה, מול לואיזאו, שחקן בנפיקה. AP
הציל את בנפיקה מספיגה לפני הירידה להפסקה. לואיזאו, הפעם במאבק עם יורנטה/AP

מהלך המשחק

דקה 8 - הזדמנות גדולה ליובנטוס כאשר הרחקה לא טובה של הגנת בנפיקה סידרה לאנדראה פירלו בעיטה, אבל יאן אובלאק הדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 20 - כדור שהוגבה לעברו של ארתורו וידאל הסתיימה עם בעיטה מהאוויר, אבל לרוע מזלו הכדור לא פגש את המסגרת.

דקה 29 - יובה המשיכה לנסות, וסטפן ליכשטיינר שיגר כדור שטוח מרחוק, אבל אובלאק ירד וקלט.

דקה 45 - הזדמנות גדולה ליובנטוס לרדת עם יתרון למחצית אבל לואיזאו הציל את בנפיקה. אסמואה הגביה כדור מצד שמאל ומצא את הראש של וידאל שהמשיך נגיחה מקרוב, אבל בלם בנפיקה הרחיק מהקו.

דקה 50 - הוצאת כדור חוץ הובילה להרחקה לא טובה של הגנת יובה, ורודריגו שהפגיז את השער מתוך הרחבה פספס את המסגרת.

דקה 62 - עוד בעיטה חופשית ועוד הזדמנות מצוינת ליובה, כשהפעם פירלו בעט כדור חופשי, עבר את החומה, אבל שוער בנפיקה היה במקום כדי להדוף מצוין.

דקה 67 - אדום! בנפיקה נשארת בעשרה שחקנים אחרי שפרס קיבל כרטיס צהוב שני והורחק.

דקה 81 - יובה כבשה שער שנפסל: פוגבה ניצב בעמדת נבדל ומסר לפאבלו אוסבלדו שהבקיע מקרוב. הקוון הרים את הדגל והשער לא אושר, בצדק.

דקה 89 - מהומה התפתחה על המגרש, ושחקני הספסל שנכנסו לשדה והתערבו ספגו הרחקות. בסופו של דבר מרקוביץ' מבנפיקה ו-וויצ'יניץ' מיובה ספגו אדומים.

* בנפיקה עושה חיל בשנים האחרונות בליגה האירופית: הנשרים העפילו לרבע הגמר ב-2009/10, נעצרו בחצי הגמר בעונה לאחר מכן ואחרי שנה של היעדרות, הם נעצרו בגמר ב-2012/13. כעת הם חוזרים פעם נוספת לגמר. האם זה יסתיים בתואר?

* בנפיקה הפסידה בכל שבעת הגמרים האירופים האחרונים שלה. התואר האחרון היה של בלה גוטמן ב-1962.

* זו הפעם הראשונה העונה שיובנטוס לא הצליחה להבקיע שער בבית ב-25 משחקים.

* קרלוס טבס ערך את ההופעה ה-50 שלו במסגרות האירופיות, אבל זו לא ממש ההופעה שהוא ירצה לזכור.

* גם בעונת 2010/11 בנפיקה ניצחה את המשחק הראשון שלה בחצי הגמר של הליגה האירופית בבית - 1:2 על בראגה, אבל בסופו של דבר היא לא עלתה לגמר אחרי שהפסידה 1:0 בגומלין. הפעם היא הצליחה לגלות בגרות.

דייגו מראדונה צופה במשחק בין יובנטוס לבנפיקה. AP
גם מהיציע הוא דואג לככב. מראדונה/AP

ולנסיה - סביליה 1:3 (3:3 בסיכום שני המשחקים, סביליה עלתה)

מה תגידו על הסיומת הדרמטית שקיבלנו הערב במסטאייה? ולנסיה ביצעה קאמבק מרשים אחרי ההפסד 2:0 במשחק הראשון, וכבר הובילה 0:3 שנראה היה מבטיח, אבל עמוק בתוך תוספת הזמן סטפן מ'ביה כבש בנגיחה את שער החוץ היקר שהעלה את האנדלוסים לגמר. סביליה שהצליחה למחוק הפסד חוץ ברבע הגמר מול פורטו עם 1:4 גדול בפיחואן ממשיכה להדהים את כולם ומכפרת מעט על היכולת הלא מספיק טובה בליגה שגרם לה ככל הנראה להחמיץ מקום במוקדמות ליגת האלופות. סופיאן פגולי (14), שער עצמי של בטו (26) וז'רמי מתיו (69) העניקו לעטלפים את היתרון שלא הספיק בסופו של דבר.

סופיאן פגולי, שחקן ולנסיה. AP
פתיחה מדהימה. פגולי/AP

מהלך המשחק

דקה 6 - סביליה הגיעה להזדמנות רצינית ראשונה במשחק כאשר איבן רקיטיץ' סיפק בעיטה מסוכנת שעברה מעל השער.

דקה 14 - גול! ולנסיה יצאה להתקפה מהירה כאשר אדוארדו ורגאס הכניס כדור מצוין לסופיאן פגולי שעשה את ההטעייה והמשיך עם בעיטה לפינה הקרובה כדי לעלות את העטלפים ל-0:1.

דקה 19 - ולנסיה ניצלה את ההתלהבות כדי ללכת קדימה, ופגולי יצר ערבובייה ברחבה, אבל הבעיטה שלו נעצרה אצל בטו שהרחיק לקרן.

דקה 26 - גול! חואן ברנאט התנהל באגף השמאלי והגביה כדור מדויק היישר למרכז הרחבה שם המתין לו ז'ונאס שהמשיך עם נגיחה פנימה. הכדור פגע בבטו ובאופ"א הכריעו שזהו שער עצמי של השוער. 0:2 לוולנסיה במסטאייה.

דקה 36 - הזדמנות גדולה לסביליה לחזור למשחק הסתיימה עם הצלה נהדרת של דייגו אלבס, כאשר חוסה אנטוניו רייס קיבל כדור וניצב לבד מול השוער, אבל לא הצליח להכניע את אלבס.

דקה 47 - ולנסיה המשיכה בשלה וסחטה בעיטה חופשית. דניאל פארחו שיגר את הכדור, עבר את החומה ופספס את המסגרת בסנטימטרים בודדים.

דקה 69 - גול! המהפך הושלם. כדור קרן יצר ערבובייה ברחבה ושם ריקרדו קוסטה השאיר לז'רמי מתיו שהבקיע את ה-0:3.

דקה 94 - גול! לא להאמין איזו סיומת דרמטית קיבלנו במסטאייה. כדור חוץ הוצא לכיוון סטפן מ'ביה שהמשיך בנגיחה נהדרת מקרוב פנימה. 1:3 לוולנסיה שמעלה במצב הזה את סביליה.

* זהו הגמר השלישי של סביליה בליגה האירופית/גביע אופ"א. בשני המקרים הקודמים האנדלוסים יצאו כשידם על העליונה ב-2005/6 וב-2006/7.

* שימו לב לחוסר המזל הזה: עד השער של מ'ביה, ולנסיה לא ספגה 366 דקות ברציפות במשחקי הבית שלה באירופה.

* ולנסיה היא הקבוצה הספרדית השנייה שסביליה מצליחה להדיח מהליגה האירופית. זה קרה כשהיא התגברה על בטיס בפנדלים בשלב שמינית הגמר.

שחקן ולנסיה, ז'ונאס. AP
שלטו במחצית הראשונה. ז'ונאס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully