וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופא קדוש הובא למנוחות

מאות חברים ובני משפחה ליוו את מאמן הכדורגל הוותיק בדרכו האחרונה. בנו אורן ספד לו: ”אתה ווינר בנשמה, שועל קרבות ותיק. אני רק רוצה לבוא ולחבק אותך”. אלי גוטמן: ”זהו יום עצוב לכדורגל הישראלי”. אלישע לוי: ”איש משכמו ומעלה, אבידה גדולה”

קובי אליהו

בווידאו: טקס ההוקרה המרגש של הפועל באר שבע ללופא קדוש

מאמן הכדורגל מיכאל "לופא" קדוש הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין מורשה ברמת השרון. קדוש נפטר אתמול בגיל 74 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בשבועות האחרונים חלה הידרדרות במצבו של המאמן והוא אושפז בבית החולים. כזכור, רק בתחילת החודש ערכה הפועל באר שבע טקס לקדוש לפני המשחק מול הפועל תל אביב, במהלכו קדוש הזיל דמעה ונראה נרגש מאוד.

בין החברים של קדוש שהגיעו להלוויה: יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון, הבעלים של באר שבע, אלונה ברקת, אופיר חיים, אמציה לבקוביץ', אלי גוטמן, אריה אלטר, שלמה שרף, יצחק שום, יוסי מזרחי, מוטל'ה שפיגלר, אליניב ברדה, מאור בוזגלו, משה דמאיו, מנחם קורצקי, אלון מזרחי, אפי בירנבוים, מוטי אקסמיט.

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון בהלוויית לופא קדוש ז"ל. ברני ארדוב
אורן קדוש עם אבי לוזון/ברני ארדוב

בנו, אורן קדוש, ספד לו: "אבא נשמה. ידעתי תמיד כמה חשוב וטוב לך שאני נהנה, וכמה אתה דואג לזה שאני נהנה. כתבתי לך שאתה גבר והאדם הכי חזק שהכרתי. אמרתי שאתה תעבור את זה. אני חייב אותך, אתה הכול בשבילי בעולם הזה. אני רק רוצה לבוא, לחבק ולנשק אותך. אתה הנשמה והעוגן של המשפחה שלנו. אני מאמין ויודע שאתה ווינר בנשמה ושועל קרבות ותיק, אחד שיודע להילחם. אני אוהב אותך כל כך עד סוף העולם ובחזרה. אבא, אני אוהב אותך ומתגעגע אליך.

"תמיד ידך הייתה על העליונה עם קור רוח ומבט חודר. לקחת את הזמן כמו שצריך כדי להיפרד מכולם ובלי יותר מדי סבל. חיית את החיים בדרך שלך עם חוכמת רחוב כך שבכל תקופה של חייך ידעת לנצל את התקופה כדי לשרוד ולתת לנו. הלכת לנו מוקדם מדי. היו לנו עוד הרבה תוכניות בפן האישי שרציתי להגשים לך וגם בפן המקצועי. זה היה עניין של זמן מתי נעבוד יחד בכדורגל. מאז ומעולם היית בשבילי החבר הכי טוב, סוג של אח גדול ובמילה אחת: מנטור. עשית בשבילי הכול.

"תמיד ניסית לשחק בכלים שלך ולשחק בדרך מעוררת הערכה", המשיך הבן. "מעולם לא סירבת לקבוצה כזו או אחרת בגלל הליגה שבה היא שיחקה. באת תמיד בלי פחד. אמרת תמיד שמאמן הוא מקצוע ולא תוכנית כבקשתך. הצלחת תמיד להוציא מכל קבוצה את המקסימום. כששאלו אותך איפה תהיה בעוד 5-10 שנים, תמיד היית במגרש הכדורגל. אמרו עליך שאתה גאון בכדורגל. רובכם לא יודעים שהבן אדם קפץ שתי כיתות ופרנס את המשפחה בגיל 12. זכיתי בתקופה האחרונה לחזור הביתה אחרי שנים מחוץ לבית, ונהניתי מכל רגע".

לופא קדוש מאמן הפועל ירושלים. מגד גוזני
נפרדים מאיש גדול. לופא קדוש/מגד גוזני
אורן קדוש מנשק את גופת אביו לופא קדוש ז"ל. ברני ארדוב
פרידה אחרונה. אורן קדוש אומר שלום לאבא/ברני ארדוב

מאמן הנבחרת, אלי גוטמן, אמר על קדוש לפני תחילת ההלוויה: "מבחינתי ראיתי את לופא כמאמן כדורגל שתמיד הקפיד על כדורגל שמח. זה יום עצוב לכדורגל, והגעתי כדי לחזק את המשפחה שלו".

מאמן הפועל באר שבע, אלישע לוי: "זה עצוב מאוד. הכרתי את לופא מקרוב. היינו בקשר די טוב. לופא היה חבר וג'נטלמן. איש משכמו ומעלה. זו אבידה גדולה למשפחה היקרה שלו וכמובן אבידה גדולה לכל מי שהיה איתו לכל אורך הדרך וליווה אותו. לופא היה אדם אהוב. הוא ידע להתנהג עם נורמות, ידע לכבד את הבריות ולכן כולם אהבו אותו".

הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת: "כל אנשי המועדון ואוהדי הקבוצה אהבו אותו מאוד. באופן אישי הבשורה על פטירתו הייתה קשה מאוד. קשה לנו. כשנודע לי שלופא חלה, התקשרתי אליו. שמעתי את קולו נחנק מהצד השני, ופתאום התחלנו שנינו לבכות. זה היה רגע קשה מאוד. באתי כדי לחזק אותו. אמרתי לו שרציתי לאחל לו רפואה שלמה, איחלתי לו שיהיה חזק, ושאנחנו רוצים להראות לו כמה אנחנו אוהבים אותו ולארח אותו בווסרמיל. אני שמחה לפחות שהייתה לנו הזכות להראות לו כמה אנחנו אוהבים אותו. היה בו משהו כל כך אמיתי".

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן בהלוויית לופא קדוש. ברני ארדוב
"הגעתי כדי לחזק את המשפחה". אלי גוטמן/ברני ארדוב

קדוש נולד במצרים ועלה עם משפחתו ארצה בגיל תשע וגדל ביפו. במחלקת הנוער שיחק בגדנ"ע יהודה ובהמשך שיחק במכבי יפו, הכח תל אביב, הכח מכבי רמת גן, הקבוצה איתה הוא מזוהה יותר מכל ואיתה זכה באליפות סנסציונית, מכבי נתניה ומכבי תל אביב. הוא נחשב לאחד השוערים הבכירים של ישראל באותה תקופה ומסימני ההיכר שלו היו הווינריות, המנהיגות, הדומיננטיות וגם בזבוזי הזמן. על פי אתר דריבליסט, קדוש כבש בקריירה שלו 10 שערים מהנקודה הלבנה. בשנת 1976 פרש מכדורגל ומיד עבר לאימון.

קריירת האימון שלו, שנמשכה 37 עונות ברציפות, כללה 19 קבוצות ו-28 מעברים: הפועל לוד (שלוש קדנציות), הכח רמת גן (שתי קדנציות), מכבי רמת עמידר, מכבי יבנה (שלוש קדנציות), הפועל אשקלון (שלוש קדנציות), שמשון תל אביב, הפועל רמת גן, מכבי שעריים, הפועל אשדוד (שלוש קדנציות), בית"ר ירושלים, בית"ר תל אביב, בית"ר באר שבע, הפועל באר שבע (שתי קדנציות), הפועל כפר סבא, מכבי הרצליה, בני סכנין, מכבי אחי נצרת, בית"ר שמשון תל אביב והפועל ירושלים (שתי קדנציות). קבוצתו האחרונה הייתה הפועל אשקלון אותה הציל מירידה לליגה א' בסיום העונה שעברה.

כשחקן, הוא זכה בשלוש אליפויות ופעם אחת בגביע המדינה והיה בסגל נבחרת ישראל למונדיאל 1970, אבל מעולם לא הופיע בשורותיה. כמאמן רשם שמונה פעמים עליות ליגה ובנוסף העפיל פעמיים לגמר גביע המדינה: ב-1986 הפסד עם שמשון לתל אביב לבית"ר ירושלים וב-2003 הפסיד עם הפועל באר שבע להפועל רמת גן.

יצחק שום, אמציה לבקוביץ' ושלמה שרף בהלוויית לופא קדוש ז"ל. ברני ארדוב
מתגעגעים. יצחק שום, אמציה לבקוביץ' ושלמה שרף/ברני ארדוב

הקריירה של לופא קדוש

כשחקן:

שלושה תארי אליפות - 1964/5 עם הכח רמת גן, 1970/1 עם מכבי נתניה, 1971/2 עם מכבי תל אביב.

גביע אחד (1968/9) עם הכח רמת גן.

כמאמן:

הדריך ב-19 קבוצות שונות במשך 37 שנים ברציפות, ביצע 28 מעברים בין קבוצה לקבוצה.

רשם שמונה עליות ליגה.

הגיע פעמיים לגמר הגביע (שמשון תל אביב 1985/6), הפועל באר שבע (2002/3).

אליניב ברדה ומאור בוזגלו בהלוויית לופא קדוש ז"ל. ברני ארדוב
שחקני באר שבע כיבדו את זכרו. אליניב ברדה ומאור בוזגלו/ברני ארדוב
בעלי הפועל באר שבע, אלונה ברקת. ברני ארדוב
בכו יחד בשיחה ביניהם לפני כחודש. אלונה ברקת/ברני ארדוב
פרוספר אזגי בעלי הפועל אשקלון. ברני ארדוב
המעסיק האחרון של קדוש. פרוספר אזגי/ברני ארדוב
חיים לוין, שוער העבר, בהלוויית לופא קדוש ז". ברני ארדוב
חיים לוין/ברני ארדוב
נסים בכר ואורן קדוש, בהלוויית לופא קדוש ז"ל. ברני ארדוב
ניסים בכר עם אורן קדש/ברני ארדוב
הלוויית לופא קדוש. ברני ארדוב
הלוויית לופא קדוש/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • לופא קדוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully