וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיגל: "אסון גדול", בניון: "כואב הלב, אדם נפלא"

הכדורגל הישראלי מרכין ראש עם פטירתו של לופא קדוש. מלמיליאן: "אין עוד אנשים כאלה", יעקב שחר: "תרם רבות לכדורגל"

קובי אליהו

בווידאו: טקס ההוקרה המרגש של הפועל באר שבע ללופא קדוש

הכדורגל הישראלי מרכין את ראשו היום (שלישי) בעקבות מותו של שוער ומאמן העבר מיכאל "לופא" קדוש, שהלך לעולמו בגיל 74 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בהתאחדות לכדורגל הודיעו שמשחק גמר גביע המדינה לנוער בין מכבי חיפה להפועל חיפה ייפתח הערב בדקה של מחיאות כפיים לזכרו של המאמן.

גיורא שפיגל: "זה אסון גדול. שיחקנו ביחד במכבי תל אביב ואני יכול להעיד שלופא היה שוער מצוין. הוא החזיק לבד בזמנו את הכוח רמת גן וגם במכבי תל אביב הוא היה טוב מאוד. אבל לופא השחקן זה משני ולופא האדם זה העיקר. הוא היה אדם נהדר, חבר מצוין, אחד שידעת תמיד שאתה יכול לסמוך עליו, עצוב לי כרגע נורא".

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, ספד: "לופא היה ידיד אמת שלי באופן אישי ושל מכבי חיפה. זה רגע עצוב, הוא אמנם לא שיחק או אימן במועדון אך היה אהוב ומוערך מאוד. לופא הוסיף ותרם רבות לכדורגל הישראלי. יהי זכרו ברוך".

אורי מלמיליאן: "לופא היה אדם מהסוג שכבר אין כאלה בכדורגל הישראלי. עזוב מאמן ועזוב שחקן, בן אדם במלוא מובן המלה. התחברתי אליו מאוד, היה כיף תמיד לדבר איתו ובעיקר לשמוע אותו. היה בן אדם, תמיד מחייך ותמיד חושב חיובי, דור של אנשים שלא גדלים היום".

שרת הספורט לימור לבנת הביעה צער על פטירתו של לופא קדוש, ואמרה: "לופא הנו אחד מעמודי התווך המוכרים והאהובים ביותר בכדורגל הישראלי במשך עשרות שנים, ותרומתו כשוער וכמאמן תישאר עמנו שנים רבות. לופא היה ישיר, כן ו'דיבר בגובה העיניים' והצליח בזכות זה להיכנס ללבם של אוהדים רבים, האבלים על לכתו ביום עצוב זה. אני שולחת את תנחומיי ומשתתפת בצערה של משפחת קדוש".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון: "לופא קדוש היה שוער גדול ואדם גדול וכך ננצור אותו בלבנו. לופא ידע להתחבב על כל מי שעבד עמו ופגש בו, וזאת זכות מיוחדת. יהי זכרו ברוך".

מנכ"ל ההתאחדות, רתם קמר: "ההתאחדות לכדורגל ואוהדי הכדורגל אבלים על מותו של מיכאל 'לופא' קדוש, שוער מצוין, מאמן פורה, מחנך וחבר יקר. קדוש השכיל למצוא מקום חם בלב של כל מי שאוהב כדורגל בזכות היותו אדם מיוחד, מאמן מוכשר ואיש שפיו ולבו שווים".

לופא קדוש מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
שפיגל: "היה אדם נהדר, חבר מצוין, אחד שידעת תמיד שאתה יכול לסמוך עליו". קדוש/קובי אליהו

הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת: "זהו יום עצוב וקשה עבורי. לופא קדוש היה דמות וסמל בקרב אוהדי כדורגל רבים ובמיוחד בעבור אוהדי הפועל באר שבע. הוא אימן את הפועל באר שבע בשתי קדנציות, העלה את הקבוצה ליגה והביא אותה לגמר גביע המדינה. לופא היה בעל השראה יוצאת דופן ונחקק בעיני אוהדי המועדון כאחד שנתן תקווה שהכול אפשרי אם רק מאמינים. כל מי שמכיר את לופא מתאר אדם צנוע וכנה שמתנהל בגובה העיניים, עם תשוקה רבה, בלי מניירות ובלי משחקי כוח. בזכות אישיותו הכול כך מיוחדת הוא תמיד סחף אחריו את חדר ההלבשה ואת האוהדים במועדונים שבהם אימן, וכך קרה גם בהפועל באר שבע. לפני פחות מחודש התקשרתי ללופא כדי לספר לו שהחלטנו לערוך טקס לכבודו באצטדיון וסרמיל. השיחה הייתה מהמרגשות בחיי. מרוב התרגשות, לופא לא הצליח לדבר ולא הפסיק להודות לי כשגרונו חנוק. זהו לופא, הוא כל כך הופתע, כאילו זה בכלל לא מגיע לו. אני שמחה שהספקנו לערוך לו את אותו טקס מרגש. הרגשתי שהטקס הראה לו ולו במעט, את ההערכה האדירה שחולקים לו, ומקווה שהוא הספיק להפנים כמה זה בעצם מגיע לו. אני מבטיחה שנמצא את הדרך להנציח את שמו גם בעתיד".

ויקי פרץ, שזכה עם קדוש באליפות במדי מכבי תל אביב: "לופא, קדוש תנוח על משכבך בשלום, חבר יקר. נפל בחלקי הכבוד הגדול להכיר אותך כחבר, כשחקן וכמאמן, שלא תדעו צער משפחת קדוש היקרה".

מכבי נתניה מסרה הודעה בעקבות פטירתו של קדוש: "המועדון מרכין ראש עקב פטירתו של שחקן העבר מיכאל 'לופא' קדוש שהלך היום לעולמו בגיל 74. קדוש שיחק במועדון בעונת 1970/71 ואף זכה עם המועדון באליפות. מועדון הכדורגל מכבי נתניה שולח תנחומיו למשפחה ומאחל שלא ידעו עוד צער".

יוסי בניון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כואב הלב לשמוע על פטירתו של לופא קדוש, אדם נפלא, לבי עם משפחתו, שלא ידעו עוד צער".

מאור בוזגלו צייץ בטוויטר: "כל כך עצוב לשמוע על פטירתו של לופא קדוש. אדם יקר, תנחומיי למשפחתו, שלא ידעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

לופא קדוש ליד אלונה ברקת, טקס הוקרה בבאר שבע. קובי אליהו
ברקת: "הרגשתי שהטקס הראה לו ולו במעט, את ההערכה האדירה שחולקים לו". לופא ואלונה ברקת בטקס ההוקרה בווסרמיל/קובי אליהו

סלמן עמר, ששימש עוזרו של לופא בהפועל ירושלים, היה עם דמעות כשאמר: "קשה לי לדבר על לופא בלשון עבר. הוא היה עבורי מורה, דמות, מחנך וחבר. מאוד עצוב לי. אני משתתף בצער המשפחה".

חלוץ בית"ר ירושלים איציק כהן, ששיחק תחת קדוש שלוש שנים בהפועל ירושלים, אמר: "אני בהלם. כל מי שמכיר אותו מהפועל ירושלים בהלם לשמוע את זה. זה מעבר למאמן, לופא היה בן אדם מיוחד. כל הזמן היה חיובי, מחזק אותך ואת כולם, ידע להצחיק בלי הפסקה. עד היום אומרים שאני עושה טוב את החיקוי שלו. ממש רגע עצוב לכל מי שהכיר אותו, אותי אישית הוא העלה מהנוער ושיחקתי אצלו שלוש שנים, למדתי ממנו הרבה מאוד".

אלברט גזל, שזכה עם לופא קדוש באליפות הראשונה של מכבי נתניה ב-1971: "לופא היה שוער אדיר ואדם ענק. מילה שלו הייתה מילה והוא היה מנהיג מהסוג הטוב ביותר. שחקנים ששיחקו איתו סגדו לו. הייתה לו אישיות שקשה למצוא. זהו יום כואב מאוד במיוחד למי שזכה להכיר אותו".

עדי סופר, ששיחק בעונה שעברה בהפועל אשקלון, הקבוצה האחרונה אותה אימון לופא קדוש: "הוא הגיע אלינו לתקופה קצרה אבל הוא הביא מהניסיון שלו ולמעשה השאיר אותנו בליגה. למרות שהתאמנתי אצלו תקופה קצרה אני יכול להעיד שהוא היה בנאדם שישר אתה מתחבר אליו. הוא היה טהור, הכול אמיתי אצלו, אין ימינה ואין שמאלה".

עידו אקסברד, שאותו העלה קדוש לבוגרים של בית"ר/שמשון תל אביב: "אפשר להגיד שלופא הוא זה שטיפח אותי. אני זוכר שבאימון הראשון המנכ"ל של בית"ר תל אביב בא ללופא ואמר לו עליי ?זה הילד מהנוער שאמרתי לך עליו?, אז לופא הסתכל עליי, לחץ את היד ואמר ?זה ילד זה??. לופא היה אדם מדהים, מצחיק נורא, אדם טוב מאוד. והוא היה מאמן מצוין שלמדתי ממנו המון. גם אחרי שהוא לא אימן אותי היינו בקשר טוב. רציתי לאחרונה ללכת לבקר אותו אך לא רציתי להפריע למשפחה. עצוב לי נורא".

מאמן העבר לופא קדוש. קובי אליהו
עדי סופר: "הוא היה טהור, הכול אמיתי אצלו, אין ימינה ואין שמאלה". קדוש במהלך טקס ההוקרה של הפועל באר שבע/קובי אליהו

אופיר חיים, שקדוש היה מאמנו בהפועל באר שבע, אמר: "אני נורא עצוב מההודעה המצערת על אובדן של האיש הכול כך מיוחד עבורי, לופא. מעבר ליחסיי מאמן שחקן, הייתה בנינו קירבה שלא הייתה לו עם שחקנים אחרים. הוא היה כמו אבא עבורי, בדאגה שלו, בחום ובקרבה. צר לי שאיבדנו אדם כזה. לופא היה אדם טוב ומי שזכה להיות קרוב או בסביבתו זכה לראות את זה. את מה שעשה להפועל באר שבע, ובכלל בספורט, אי אפשר לקחת ממנו. יהי זכרו ברוך. אני אוהב אותך לופא היקר".

  • עוד באותו נושא:
  • לופא קדוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully