וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי רקנאטי: "בלאט לא היה ברווז צולע אפילו לרגע"

29.4.2014 / 17:40

היחסים עם המאמן ("אולי דברים שכתבו גרמו לו לתחושה רעה"), וויצ'יץ' ("הוא שיפר כמעט את כולם, יש לו ידע שאין למאמנים"), מילאנו ("יותר מרגש מכל פיינל פור"). שי רקנאטי, מבעלי מכבי ת"א, מדבר על הסוגיות הבוערות ומספר: הצענו חוזה לאליהו יום לפני שחתם בירושלים

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בוידאו: מכבי תל אביב חוגגת העפלה לפיינל פור

שי רקנאטי, מבעלי מכבי ת"א וסגן יו"ר הדירקטוריון, מרבה לפעול מאחורי הקלעים למען הקבוצה, אך בכל הקשור לחזית התקשורתית הוא נחבא אל הכלים וממעט מאוד לדבר עם עיתונאים. עתה, לאחר ששככו חגיגות העפלתה של הקבוצה לפיינל פור, ולאחר שהצהובים סיימו את הליגה הסדירה במקום הראשון בטבלה – מתפנה רקנאטי להעניק לוואלה! ספורט ראיון שבו הוא עורך סיכום ביניים לעונה. בראיון מדבר הבעלים על עתידו של בלאט, עונה לביקורות לגבי חוסר הצביון הישראלי ולגבי המעבר של ליאור אליהו להפועל ירושלים, מתייחס לטענות שהוטחו במכבי העונה, ומגלה מהו לדעתו השינוי שהביא איתו ניקולה וויצ'יץ' למרקם הקבוצה.

שי, עברתם עונה לא קלה, אבל בסופו של דבר סיימתם את הליגה במקום הראשון.

"אני חושב שבשנים האחרונות, לסיים במקום הראשון היה המקום הטבעי של מכבי. העונה הייתה לנו שנה קשה יותר – גם בליגה, שהתחזקה לעומת שנים אחרונות. ההתחזקות הזו היא דבר מבורך למרות שיש הרבה יותר תחרות. עם זאת, לדעתי אין הרבה משמעות בין המקום הראשון לשני".

פדרמן: "הקרדיט לבלאט? בלי וויצ'יץ' לא היינו בפיינל פור"

דני פדרמן: "בלאט ראוי להיות מאמן מכבי להרבה שנים"

מכבי תל אביב במקום הרביעי בכמות קהל ביורוליג

דייויד בלו: "לא קיבלתי החלטה סופית לפרוש"

בלאט: "לבלו והיקמן מגיע תואר שחקן ההגנה ביורוליג"

דני פדרמן, שי רקנאטי, יובל נעימי, מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
"הליגה התחזקה". רקנאטי, במרכז/ברני ארדוב

מה התחושות האישיות שלך בעונה כזו, שאופיינה במה שנקרא 'רכבת הרים'?

"היו עליות ומורדות – ואנחנו למדנו גם מהניצחונות וגם מההפסדים. אני לא חושב שהיה רגע אחד שחשבנו שדברים שתכננו לא יסתדרו בסופו של דבר, אבל התקשורת גורמת לך לפעמים גם לפקפק. גם במורדות, בהחלט חשבנו שדברים יסתדרו ככל שהעונה תתקדם – וזה אכן מה שקרה. לגבי הסדרה מול מילאנו, לא חשבתי שיהיה אחרת. אמנם היה הרבה לחץ על הסדרה הזאת, אבל היה מדהים. השחקנים נתנו את הלב על המגרש. אני חושב שזה מה שנתן את הניצחון. הניצחון הזה היה אחד הרגעים המרגשים – אולי מכל הפיינל-פורים. אולי בגלל העונה הקשה או בגלל ההתחלה הלא טובה. בסופו של דבר, ניצחנו את אחת הקבוצות הטובות באירופה. מילאנו היא קבוצה שתהיה דומיננטית בשנים הקרובות".

למה פקפקו במכבי? אתם מטרה נוחה כי אתם הנהלה צעירה?

"טבעי שיפקפקו בהנהלה צעירה, אבל זה גם משום שמכבי תמיד תהיה תחת זכוכית מגדלת – בניגוד לקבוצות אחרות, שאותן לא בוחנים כך. גם לקבוצות דומיננטיות באירופה יש עליות ומורדות, כמו לדוגמה ריאל מדריד וברצלונה. יש להן שנים טובות פחות וטובות יותר. מכבי תמיד נשארת באזור של ההצלבה והפיינל פור. זה טבעי שמחפשים אותנו תמיד תחת זכוכית מגדלת או שמחפשים את הגורמים ה'אשמים', אם זה הצעירים או משהו אחר – אבל ביקורת זה דבר שאנחנו רגילים אליו. תמיד רוצים לבוא לחגוג איתך כשאתה מנצח או מאשימים אותך כשאתה מפסיד. זה בסדר גמור. אני חושב שזה (הניצחון בהצלבה, ו"כ) שיעור טוב לכל התקשורת וגם להרבה אנשים שפקפקו בקבוצה הזאת, שרואים שעם התמדה אפשר להצליח".

ועתה נשאלת שאלת ההמשכיות בקבוצה. באופן טבעי, הצלחה גוררת הצעות ללא מעט שחקנים.

"אני חושב שיש פה הרבה שחקנים עם חוזה ועם אופציה להמשיך איתנו. מובן שאלו דברים שאנחנו נבדוק. עוד לא סיימנו את העונה. אני מקווה שתהיה המשכיות, אבל לא עושים סיכומים עכשיו כי יש עוד המון משחקים עד סיום העונה. ישנה האליפות בארץ וישנו הפיינל פור. כשנסיים אותם נדבר על כך".

שחורציאניטיס צפוי להמשיך? הוא אמר שהוא מרגיש שמכבי היא כמו משפחה בשבילו ושאכפת לו מהקבוצה.

"סופו לא רק אומר שאכפת לו ממכבי, הוא גם מוכיח את זה. הוא מקריב המון מעצמו. רואים את זה בהגנה ובכל הדברים שהוא עושה על המגרש, רואים את האכפתיות שלו. הוא לוקח ללב את כל מה שקשור למכבי. אנחנו בהחלט רואים את העתיד של סופו במכבי".

בלו יפרוש בסיום העונה?

"נראה שאת זה את צריכה לשאול אותו".

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו, ברני ארדוב
"סופו מקריב מעצמו המון". שחורציאניטיס/ברני ארדוב, צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

"דייויד בלאט לא היה ברווז צולע לרגע אחד"

דני פדרמן אמר לפני כמה ימים ש"בלאט ראוי להישאר במכבי שנים רבות". יש לכם אופציית יציאה הדדית. האם בלאט ימשיך לכהן בעונה הבאה כמאמן מכבי?

"עם תוצאות אי אפשר להתווכח. בלאט מביא תוצאות למכבי, הוא הרבה שנים בקבוצה וראוי גם שהוא ימשיך להיות בה. אני גם מאוד מעריך את כל מה שדייויד עשה השנה. אני חושב שהוא עמד מאוד יפה מול לחצים מאוד גדולים, גם מהתקשורת וגם מההפסדים, אבל הוא לא איבד את הדרך שלו והמשיך לעשות את כל מה שהוא מאמין בו, ועל זה צריך להגיד לו שאפו. אני מודע לכך שיש לנו אופציה הדדית, בסיום העונה נשב עם דייויד ונחליט איך ממשיכים".

מיד לאחר העלייה לפיינל פור בלאט אמר לערוץ הספורט שהוא "לא יהיה ברווז צולע".

"אני חושב שהוא מעולם לא היה 'ברווז צולע', הוא קיבל את כל מה שהוא ביקש השנה. אולי כל מיני דברים שאנשים כתבו עליו גרמו לו להרגיש כך באיזשהו מקום, אבל אני לא חושב שהוא היה 'ברווז צולע' ולו? לרגע אחד. מקצועית, הוא קיבל חופש פעולה להשתמש בכל מי שהוא רצה – ובמי שהוא לא רצה, הוא לא השתמש".

מה לגבי המתיחות בין ההנהלה ובלאט שכותבים עליה לא מעט בתקשורת?

"אני לא יודע אם לקרוא לזה בכלל מתיחות. ברור שהתקשורת מעצימה תמיד את התחושות שקיימות. ברור שכאשר אתה מפסיד אז גורמים לכאילו מתיחות. תקשורת הרי צריכה למכור את מה שהיא כותבת. בקבוצה, זה טבעי מאוד לשבת ולדבר גם אחרי שמפסידים כמו גם אחרי ניצחונות, וחושבים איך אפשר לעשות דברים הרבה יותר טוב. אם לא נעשה את זה, הבעיות לא ייפתרו. אפשר לקרוא לזה מתיחות ואפשר לקרוא לזה בשם אחר, להגיד שמדברים אחרי כל משחק".

מקצועית היו לא מעט חילוקי דעות.

"ברור שפחות נעים אחרי הפסדים. 'פחות נעים' – את קוראת לזה 'מתיחות'. אני חושב שצריך לשבת וצריך לראות איך פותרים את הדברים. ברגע שיש כמה הפסדים רצופים, אז זה מצב פחות נעים".

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אולי דברים שכתבו עליו השפיעו". בלאט/ברני ארדוב

"הצענו לליאור אליהו חוזה לפני שהוא חתם בירושלים"

דייויד פדרמן התייחס בראיון רדיו ל-103 FM לצביון הישראלי בקבוצה, וטען שמצב הנוכחי חורה לו. מה דעתך על הביקורת בדבר חוסר הזהות הישראלית במכבי?

"תמיד נרצה שיהיו כמה שיותר ישראלים. יחד עם זאת, אנחנו חייבים תמיד להתאים את עצמנו לרמה האירופית. אני חושב שדווקא בשנים האחרונות אין הרבה ישראלים שהם ברמה של יורוליג או ברמות הגבוהות של אירופה שיכולים לשחק במכבי. הישראלים שמשחקים במכבי הם כמעט היחידים שיכולים להשתתף ברמות הגבוהות באירופה. הדבר שמוכיח את זה הוא שחוץ מאשר במכבי – אין ביורוליג קבוצה נוספת עם שחקנים ישראלים. אז זה לא שמכבי חושבת משהו שהוא שגוי, ויש קבוצות אחרות שחושבות שיש ישראלים שמתאימים לרמת היורוליג. ברגע שיהיו מספיק ישראלים שיכולים לשחק ברמות הגבוהות, נשמח שיהיו גם עשרה ישראלים".

מה לגבי ליאור אליהו ויותם הלפרין שמשחקים בהפועל ירושלים?

"במקרה של כל אחד מהם הסיפור שונה. את ליאור רצינו במכבי ובסופו של דבר זה לא הסתדר. זה לא שמכבי הציעה לו חוזה שנמוך יותר מירושלים, להפך: גם יום לפני שהוא חתם בירושלים הצענו לו חוזה גבוה יותר ממה שירושלים הציעה, וליאור החליט בסופו של דבר ללכת לירושלים. יותר מכך, בקיץ ליאור חיפש בכלל קבוצה באירופה וגם אז סירב לנו. הוא הלך למקומות אחרים, ובסופו של דבר דייויד בלו הגיע. לגבי יותם, אם זו טעות או לא טעות – אני לא יודע. יותם הוא שחקן מצוין ברמה האירופית, אבל הלחצים במכבי שונים מאשר בקבוצות אחרות, ויכול להיות שהכפפה שמתאימה לו היא הפועל ירושלים".

אז הביקורות על חוסר צביון ישראלי ועל כך שירושלים מתחזקת על חשבון מכבי לא מפריעות לך?

"זה מאוד מפריע לי לגבי הישראלים, וכמו שאמרתי לך, הייתי רוצה עשרה ישראלים טובים במכבי. אבל אם אני אשאל גם הרבה אנשים ש'מייעצים' לנו, ויש לנו הרבה מנתחים כאלו – מי הם חושבים מתאים למכבי בתור ישראלי לרמה האירופית – אז התשובות מצטמצמות. כן, הייתי רוצה יותר ישראלים, אבל את יכולה לתת לי כמה שמות? בנוסף, מה שמוכיח שעם מה שעשינו, כן הגענו רחוק".

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. קובי אליהו
"אליהו קיבל מאיתנו הצעה יום לפני שחתם בירושלים"/קובי אליהו

"ניקולה וויצ'יץ' דואג לשחקנים כמו אבא"

מה תפקידו של ניקולה וויצ'יץ' השנה והתרומה שלו למערכת? הוא מקבל במכבי קרדיט וחופש פעולה נרחב.

"ניקולה עשה שינוי כל כך משמעותי במכבי. אלו דברים שאולי אף אחד כמעט מבחוץ לא שם לב אליהם. אבל מי שבאמת בפנים ובתוך המערכת, יודע ומודע עד כמה השינוי שניקולה תרם לו הוא משמעותי. הן מבחינת שחקנים שמגיעים אליך למערכת ומרגישים פשוט שניקולה דואג להם כמו אבא, והן מבחינה מקצועית: ניקולה מייעץ להם ומשפר את היכולות שלהם על בסיס יומי. הוא שיפר כמעט את כולם מבחינה מקצועית. עם הגבוהים הוא עבד המון. אופן העבודה של ניקולה הוא אולי קצת שונה ממה שראינו והורגלנו לפני כן, אבל תשומת הלב שהוא מעניק לכל האנשים במכבי, גם להנהלה, היא רבה ורגישה. כולל השיטה שבה הוא עובד עם השחקנים, האכפתיות והדאגה שלו למשפחות של השחקנים. באמצעות כל זה הוא גורם לשחקנים להרגיש שקט מקצועי ולהתרכז במה שנעשה על הפרקט באימון או במשחק, וזה עושה את שלו. זה בא לידי ביטוי על המגרש – השחקנים פשוט באים ומשחקים עם הלב ונותנים מעצמם. מה שניקולה עשה זה באמת דבר גדול".

אז אתה סבור שהקפיצה של אלכס טיוס העונה או היכולת של שחורציאניטיס, שביוון היה בנסיגה – הן בזכות ניקולה?

" אני בטוח שהעבודה של הגבוהים השתפרה בזכות העבודה הקשה של ניקולה איתם. מובן גם שהמאמן השתמש בהם נכון".

אתה לא גורע בכך ממה שדייויד בלאט עשה העונה?

"לגמרי לא גורע, להפך: אני חושב שבלאט שם דגש די גדול על סופו וגם על טיוס, ראינו את זה בשלבים המכריעים. בלאט בנה תרגילים בשבילם וזה דבר שהצליח. ללא ספק הוא עשה דבר נכון. אך יש פה מערכת שלמה שמתפקדת. לא משנה איזה מאמן יהיה – טוב יהיה אם תביאי לקבוצה סנטר שמשחק ויודע דברים שמאמן לא יודע, כי הוא עשה את אותם דברים הלכה למעשה כשהוא היה שחקן והיה במצבים האלו על המגרש. בייחוד אם יש לך במקרה סנטר שהיה הסנטר הכי טוב באירופה, שנותן טיפים ומלמד את הסנטרים שלנו איך הם צריכים לשחק. ברור שזה ערך מוסף ענק".

מנהל מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ' חוגג. ברני ארדוב
"יש לו חלק עצום". וויצ'יץ' אחרי ההעפלה לפיינל פור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully