וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר: "תמיד אהבתי זריקות מכריעות, גם כשהחטאתי"

גיבור הניצחון של דאלאס מגיב, לברון מישיר מבט לג'ורדן, ודוראנט מצא פרטנר מהספסל. אובמה על סטרלינג: "בור"

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס מול דירק נוביצקי שחקן דאלאס מאבריקס. GettyImages
בשורה אחת עם הגדולים ביותר. שוב. דאנקן/GettyImages

מספרי המשחק בין דאלאס לסן אנטוניו (108:109 למאבריקס, שעלו ל-1:2 בסדרה)

* וינס קרטר, בן 37, הוא השחקן המבוגר ביותר שקולע סל ניצחון בתולדות הפלייאוף. מי שהחזיק בשיא עד כה היה אדי ג'ונסון, שקלע סל ניצחון עבור יוסטון במשחק מול יוטה בשנת 1997.

* השלשה של קרטר הייתה גם הפעם הראשונה 2006 שהספרס מנוצחים בזכות סל ניצחון בפלייאוף. הקודם שעשה זאת היה קווין מרטין, ששיחק בזמנו בסקרמנטו.

* עוד נתון מעניין: הייתה זו שלשת הניצחון השנייה בלבד על הבאזר זה 10 שנים בפלייאוף. האחרון שקלע שלשה כזו הוא לברון ג'יימס, מול אורלנדו ב-2009.

* טים דאנקן סיים עם 22 נקודות, והגיע בסך הכל בקריירה ל-130 משחקים עם לפחות 20 נקודות. ב-50 העונות האחרונות רק מייקל ג'ורדן, קארים עבדול ג'באר, קובי בריאנט, קרל מאלון ושאקיל אוניל חצו את הרף הזה.

* טיאגו ספליטר, שסיים עם 14 נקודות ו-13 ריבאונדים, רשם דאבל-דאבל ראשון במשחק פלייאוף.

* מונטה אליס קבע שיא קריירה בפלייאוף עם 29 נקודות.

קרטר הדהים את הספרס, ג'קסון סחף את הת'אנדר ל-2:2

וינס קרטר שחקן דאלאס מאבריקס. GettyImages
גיבור הניצחון. קרטר/GettyImages

מה הם אמרו על המשחק?

ב-20 במאי 2001, וינס קרטר החטיא זריקת ניצחון במדי טורונטו בגמר המזרח מול פילדלפיה. 13 שנה לאחר מכן, המטביען הוותיק סגר מעגל, וקלע שלשת ניצחון עצומה, 1:7 שניות לסיום, על הראש של מאנו ג'ינובילי, כדי להעניק לדאלאס יתרון 1:2 בסדרה. "לא אכפת לי לקחת את הזריקה המכריעה", אמר קרטר בנונשלנטיות, אחרי שסיים ערב פושר עם 11 נקודות. "לא אכפת לי לזרוק, אפילו לא להחטיא ולהתמודד עם זה אחר כך. המנטליות הזו עוזרת לי".

רק כמה שניות לפני כן, מאנו ג'ינובילי קלע סל שנראה היה כמו סל ניצחון, אך מיד לאחר מכן ספג על ראשו את סל הניצחון. "אתה אף פעם לא חושב שהמשחק גמור, במיוחד כאן בדאלאס", אמר הארגנטינאי בסיום. "יש לנו כבר ניסיון בזה. עד שאתה לא רואה 0.0 על השעון, זה לא גמור".

"במחצית השנייה לא הגעתי למשחק", אמר טוני פארקר, שקלע 18 במחצית הראשונה והוסיף רק שתיים בשנייה. "הם עשו את אותו דבר".

רג'י ג'קסון שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
הגיבור של אוקלהומה סיטי. רג'י ג'קסון/GettyImages

מספרי המשחק בין אוקלהומה סיטי לממפיס (89:92 ל-OKC, שהשוותה ל-2:2 בסדרה)

* אוקלהומה סיטי סוף סוף מקבלת תפוקה מהספסל שלה, אך ההתעלות של רג'י ג'קסון הייתה עניין די חד פעמי. מתחילת הפלייאוף, שחקני החמישייה הראשונה של הת'אנדר קלעו 84% מהנקודות של הקבוצה, נתון מדאיג בהחלט.

* קווין דוראנט וראסל ווסטברוק קלעו יחד בפחות מ-30% מהשדה. זו הפעם השנייה ב-474 משחקים יחד שהשניים קולעים באחוזים כאלה, והפעם הראשונה שזה קורה להם במשחק פלייאוף. ההגנה של ממפיס עובדת.

* דרק פישר רשם את הופעת הפלייאוף ה-244 בקריירה, והשווה את השיא של רוברט הורי למספר הופעות לשחקן יחיד בפלייאוף.

* 32 הנקודות של רג'י ג'קסון הן שיא קריירה בפלייאוף.

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. GettyImages
פינה דרך. דוראנט/GettyImages

מה הם אמרו על המשחק?

"רג'י נתן משחק עצום היום", אמר מאמן אוקלהומה סיטי, סקוט ברוקס, וסיכם בקצרה את המשחק כולו. "הוא תקף את הטבעת וסיים כמו שהוא עשה במשך כל העונה, ידעתי שהוא יחזור ליכולת הטובה מתישהו. הוא עושה עבודה נהדרת בלתת לנו דחיפה התקפית כשחקן השישי מהספסל".

"הת'אנדר הולכים לרג'י ג'קסון אפילו כשווסטברוק ודוראנט על הפרקט", אמר מאמן ממפיס, דייב ג'ורגר. "אני מסיר את הכובע בפני שניהם, ורג'י ג'קסון עשה עבודה נהדרת".

"הדבר שאני הכי מרוצה ממנו זה שראסל וקווין לקחו צעד אחורה ונתנו לרג'י את המושכות הערב", תימצת קנדריק פרקינס.

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. Grant Halverson, GettyImages
מישיר מבט לג'ורדן. לברון/GettyImages, Grant Halverson

מספרי המשחק בין מיאמי לשארלוט (85:98 להיט, שעלו ל-0:3 בסדרה)

* לברון ג'יימס רשם משחק 18 בפלייאוף עם לפחות 30 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. זה המספר הגבוה ביותר בתולדות הליגה, כשאחרי לברון אלג'ין ביילור עומד על 14 משחקים כאלה.

* היה זה הניצחון ה-19 ברצף של מיאמי על שארלוט. מתחילת עידן הביג ת'רי במיאמי המאזן הוא 0:18.

* אל ג'פרסון סיים עם 20 נקודות, אבל ההגנה של מיאמי המשיכה להקשות עליו את החיים. אחרי 4 מ-5 ו-8 נקודות ברבע הראשון, ביג אל לא הוסיף אפילו סל שדה אחד בשלושת הרבעים הבאים.

מייקל ג'ורדן הבעלים של שארלוט בובקאטס. Grant Halverson, GettyImages
לברון מאחוריך. ג'ורדן/GettyImages, Grant Halverson

מה הם אמרו על המשחק

ארבע דקות בתוך הרבע השלישי, לברון ג'יימס חטף ורץ למתפרצת. הוא הישיר מבט לעבר מייקל ג'ורדן, הבעלים של הבובקאטס, שישב על הספסל ממש מולו, ועלה לדאנק קליל. מיאמי הרי לא נתקלת בקשיים עד כה בפלייאוף, ואם חייבים לייצר עניין איכשהו, המלך ג'יימס כבר ידאג לזה.

"אל תתחילו עם זה, באמת, אל תתחילו עם זה. לא הסתכלתי על אף אחד לפני הדאנק, בטוח שלא על M.J", הכחיש לברון לאחר המשחק, אך לכולם ברור שהיה במבט החטוף משהו סמלי. ההיט לא התחשבו ברגשות של אוהדי הבובקאטס, שמילאו את הארנה עד אפס מקום במשחק הפלייאוף הביתי הראשון שלהם זה 4 שנים. "היינו נעולים על מה אנחנו צריכים לעשות ועל המפתחות שלנו למשחק. עשיתי הכל כדי שנברח ברבע הראשון", הסביר ג'יימס.

"אתה לא רוצה שהסדרה תהפוך לארוכה יותר מכפי שהיא צריכה להיות", הוסיף מאמן ההיט, אריק ספולסטרה. "ההגנה שלהם הייתה פנטסטית, צריך לתת להם קרדיט", החמיא מאמן הבובקאטס, סטיב קליפורד. "הם מנעו ממנו קווי מסירה ומנעו מאל ג'פרסון את הכדור".

כריס פול שחקן לוס אנג'לס קליפרס. AP
שחקני הקליפרס כמעט, רק כמעט מחו/AP

עוד חדשות בליגה הטובה בעולם

* שחקני ומאמני הקליפרס התכנסו לפני משחק 4 בעקבות הסערה הגזענית בה היה מעורב הבעלים דונלד סטרלינג. על פי דיווח ברשת ESPN, ממש עד לרגע האחרון שקלו השחקנים להחרים את המשחק, אך התרצו לאחר פגישה של 45 דקות עם המאמן דוק ריברס.

* המקרה של סטרלינג הגיע עד לשולחנו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שהגיב בחריפות: "כשאנשים בורים מנסים לפרסם את הבורות שלהם, אתה לא צריך לעשות הרבה, רק לתת להם לדבר. זה המקרה כאן. ארצות הברית ממשיכה להילחם במורשת של הגזע ובתקופת העבדות. זה עדיין נמצא כאן. אמנם עשינו צעדים גדולים, אבל מדי פעם זה מרים ראש".

* גם לברון ג'יימס הגיב לסערת דונלד סטרלינג, ודרש מהליגה להענישו בחומרה: "אין מקום לדונלד סטרלינג ב-NBA. זה לא משנה אם אתה שחור, לבן או היפסני - לדבר בגזענות כזו זה לא מקובל. הקומישינר חייב לעמוד על שלו, ולהגיב בצורה הכי אגרסיבית שיש".

* שחקן וושינגטון, ננה, הורחק ממשחק אחד בעקבות התקרית בה פגע בשחקן שיקגו, ג'ימי באטלר. כך החליטו ב-NBA.

* על פי מספר דיווחים ברחבי ארצות הברית, הלייקרס לא שוללים אפשרות להשאיר את מייק ד'אנטוני כמאמן גם בעונה הבאה, למרות העונה המאכזבת שעברה עליה.

שחקן שיקגו בולס, קרלוס בוזר, מול שחקן וושינגטון וויזארדס, ננה הילאריו. AP
מחוץ למשחק הבא. ננה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully