וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופע הצדעה: דירוג המצטיינים השבועי באירופה

14.4.2014 / 8:05

הווינר שגרם לג'רארד לבכות, האיש שהשפיל את גווארדיולה, הסקורר שעבר את מראדונה והשוער שתסכל את מסי. כולם זכו להצדעה בדירוג המצטיינים, אבל את הפסגה תפס הבן האובד (והמצדיע) של מילאן

טום האדלסטון שחקן האל סיטי. GettyImages
גמר היסטורי להאל סיטי. טום האדלסטון/GettyImages

10. טום האדלסטון - האל סיטי

קצת אחרי שהתפזר עשן הקרב בין ליברפול למנצ'סטר סיטי, הופיעו בוומבלי שתי קבוצות צנועות שסיפקו קינוח מושלם במעמד חצי גמר הגביע. האל סיטי הייתה זו שסיימה את מסע הקסם של שפילד יונייטד, כשחזרה מפיגור וניצחה את הקבוצה מליגת המשנה 3:5. כן, שמונה שערים נכבשו בחצי הגמר הזה. דבר שלא קרה מאז ה-3:5 של מנצ'סטר יונייטד על פולהאם בחצי הגמר ב-1958. הקבוצה של סטיב ברוס הציגה חמישה כובשים שונים, אבל האיש המשמעותי מכולם (שגם הבקיע את השער המשמעותי מכולם) היה טום האדלסטון. הקשר האנגלי, ששבר בצורת של שנתיים וחצי בשישייה מול פולהאם וחגג אז עם תספורת, כבש מאז עוד פעם בליגה ובוומבלי הבקיע את השער הכי חשוב. אחרי מחצית ראשונה רעה, הוא התעורר ובגדול עם שער נפלא שהעניק לטייגרס יתרון ראשון במשחק - 2:3. מאותו רגע האל כבר לא הביטה לאחור. כל הדרך לעבר גמר ראשון אי פעם.

9. קווין דה ברוין - וולפסבורג

שחקני נבחרת בלגיה מככבים בכל מקום. אדן הזאר, טיבו קורטואה, דריס מרטנס ורומלו לוקאקו ניצבים בכותרות, אבל גם החברים שלהם עושים חיל. אחד מהם הוא קווין דה ברוין, שבשבת התקדם יחד עם וולפסבורג (למשך 24 שעות) למקום הרביעי בבונדסליגה בזכות 1:4 ביתי על נירנברג. הזאבים נקלעו לפיגור מוקדם, אבל דה ברוין העיר אותם עם שני בישולים קסומים, בנה את המהלך של השער הרביעי ונתן לאוהדיו סיבות טובות לפנטז על ליגת האלופות. הקיצוני הבלגי עדיין מחפש שער בכורה במדי וולפסבורג, אבל בישל כבר שישה שערים בפחות משלושה חודשים בגרמניה - יותר מכל שחקן אחר בבונדסליגה בחצי השני של העונה. "דה ברוין היה יוצא מן הכלל", החמיא המאמן דיטר הקינג. "כך צריך לשחק כדורגל".

בדרך לאליפות: ליברפול ניצחה 2:3 את מנצ'סטר סיטי במשחק העונה

אתלטיקו מדריד הגדילה הפער בפסגה, דייגו קוסטה נפצע

פריס סן ז'רמן עם הפסד ליגה ראשון ב-2014

היגואין הפציץ, אינטר הביסה, פיורנטינה חגגה, מילאן ניצחה

דורטמונד הביסה 0:3 את באיירן במינכן, רגע שפל לגווארדיולה

ז'ורדן פרי שחקן ליון חוגג עם הקהל. רויטרס
ליון נתנה במה לילדים, הנה אחד שמנצל זאת. ז'ורדן פרי/רויטרס

8. דייויד מרשל - קרדיף סיטי

"הוא אחד השוערים הטובים ביותר בפרמיירליג. הודינו לו הרבה פעמים העונה, אבל אנחנו צריכים להודות לו עוד יותר היום", כך החמיא אולה גונאר סולשיאר לשוער שלו אחרי הניצחון 0:1 בסאות'המפטון. דייויד מרשל היה שם עבור קרדיף סיטי לא מעט פעמים העונה וזכה לשבחים מכל הפרשנים, אך הקבוצה שלו הרשתה ליריבות ליצור יותר מדי מצבים וכך הוא ספג 63 שערים ב-33 משחקי ליגה בהם פתח. גם סאות'המפטון הייתה חייבת להבקיע, אבל מרשל היה חתום על שבע הצלות, הבטיח את ניצחון החוץ השני העונה של הוולשים ולמעשה השאיר לקרדיף סיכוי לשרוד. ריקי למברט היה הסובל העיקרי מול מרשל, שהגיע לשיאו לקראת הסיום עם הדיפה ביד שמאל לכדור של נת'ניאל קליין. סולשיאר עוד לא ירד.

7. ז'ורדן פרי - ליון

רגע לפני שסלבטורה סיריגו סגר 600 דקות ללא ספיגה בליגה, זיהה ז'ורדן פרי מסירה לא טובה של אסקיאל לאבצי, חטף את הכדור ושלח בעיטה מסובבת לרשת. כמו בשני שעריו הקודמים, גם הפעם הוא עשה זאת בבעיטה מחוץ לרחבה. פריס סן ז'רמן חתמה שבוע עגום שכלל הדחה מליגת האלופות ושמועות על מחלוקת בין המאמן לורן בלאן לקפטן טיאגו סילבה, עם הפסד ליגה ראשון ב-2014. פרי, מצידו, חגג את השער המשמעותי ביותר בקריירה והעניק לליון ניצחון יוקרתי. הקשר בן ה-22, שאת ההופעה השנייה שלו בהרכב ערך מול עירוני קרית שמונה בליגה האירופית לפני כשנה וחצי, סיפק מול הקישור הנוצץ של פ.ס.ז' את משחקו הטוב ביותר, בעונה שכל כולה התקדמות מבחינתו. הוא חילץ כדורים, כמעט השלים צמד וחיפה על קורנטן טוליסו שהתקשה בצד ימין. בהתאם לכינוי של המועדון, הילדים מקבלים הזדמנויות רבות בשנתיים האחרונות מאז השינוי הכלכלי, וחלקם מוכיחים שהם ראויים להוביל את ליון. גם פרי עשה את קפיצת המדרגה.

אורסטיס קרנזיס שוער גרנאדה לפני ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
הוא לא ישכח את מסי, גם מסי לא כל כך מהר ישכח אותו. אורסטיס קרנזיס/רויטרס

6. רודריגו פלאסיו - אינטר

בזמן שכולם התרכזו בקרב בין גיבורי הטלנובלה מאורו איקרדי ומקסי לופס, ארגנטינאי אחר הצליח לגנוב את ההצגה עם הופעה פנטסטית והוביל את אינטר לניצחון גדול 0:4 במראסי על סמפדוריה. אמנם איקרדי הבקיע פעמיים והמשיך בכושר המצוין מהשבועות האחרונים, אבל הוא עשה זאת הודות לשני בישולים נהדרים של פלאסיו, שגם הבקיע בעצמו את ה-15 שלו העונה אחרי שסיכן את השער ארבע פעמים. פצצת האנרגיה של הנראזורי היתל בקלות בהגנת המארחים וסידר לקבוצתו את הניצחון השני הכי גבוה שלה העונה (אחרי ה-0:7 על ססואולו). אין פלא שמקומו בסגל של אלחנדרו סאבלה למונדיאל מובטח.

5. אורסטיס קרנזיס - גרנאדה

ברצלונה קיימה שני משחקים תוך שלושה ימים מול יריבות ספרדיות. בשני המקרים היא לא כבשה והפסידה 1:0. תואר אחד אבד לה, השני התרחק וביום רביעי עלול לחמוק מידיה גם התואר השלישי. אורסטיס קרנזיס, השוער המחליף של גרנאדה, תרם את חלקו לשבוע המסויט של הבלאוגרנה כשנעל את השער בשבת וסייע לקבוצתו לזכות בניצחון ראשון על ברצלונה מאז 1972. קרנזיס היווני, בסך הכול בהופעתו השנייה בלה ליגה, תפס את מקומו של רוברטו הפצוע וסיפק תשע הצלות במשחק מול האלופה. הוא עצר את ניימאר במחצית הראשונה, התעופף כדי להדוף כדור חופשי של ליאונל מסי המתוסכל ומיד לאחר מכן מנע שער גם מסרחיו בוסקטס ובהמשך מססק פברגאס. "לא גנבתי לברצלונה את האליפות, רק עשיתי את העבודה שלי", אמר קרנזיס לאחר ההופעה הנפלאה. עכשיו הוא כבר מכוון לעבר המונדיאל ותמיד יזכור את הפעם הראשונה בה שמר על רשת נקייה מחוץ למולדתו. נגד לא אחרת מאשר ברצלונה.

שחקן ליברפול פליפה קוטיניו חוגג עם סטיבן ג'רארד. GettyImages
האיש שגרם לסטיבן ג'רארד לבכות. פיליפה קוטיניו חוגג/GettyImages

4. מרקו רויס - דורטמונד

במשחק הרשמי הראשון של פפ גווארדיולה על אדמת גרמניה, היה זה מרקו רויס שגנב את ההצגה, כבש צמד והוביל את דורטמונד לזכייה בסופרקאפ עם ניצחון 2:4. כמעט תשעה חודשים חלפו מאז, באיירן מינכן כבר זכתה באליפות, אבל המאמן הקטלאני לא יכול לשכוח את רויס. בטח לא אחרי התזכורת המהדהדת הנוספת ביום שבת. אמנם היה זה משחק חסר חשיבות מבחינת הבווארים, אך להפסיד 3:0 ליריבה המושבעת זה לא עניין של מה בכך, על אחת כמה וכמה כשזה קורה בבית. רויס הפנטסטי הוצב בחוד במקום רוברט לבנדובסקי וסחף את דורטמונד לניצחון יוקרתי ומשכנע. הוא בישל את הראשון להנריך מחיטריאן, כבש את השני ושיגע פעם אחר פעם במתפרצות את הגנת באיירן. גווארדיולה ספג את ההפסד הגבוה ביותר בקריירת האימון שלו, ואילו רויס השווה את עונת השיא שלו מ-2011/12 במדי מנשנגלדבאך עם 21 שערים בכל המסגרות. יש לו גם 18 בישולים, משמע: מעורבות ב-39 שערים ב-38 משחקים רשמיים העונה. יהלום אמיתי.

3. פיליפה קוטיניו - ליברפול

האם זהו כובש שער האליפות הראשונה של ליברפול בעידן הפרמיירליג? מאוד יכול להיות. זה האיש, בכל אופן, שגרם לסטיבן ג'רארד להזיל דמעות בסיום קרב הצמרת הבלתי נשכח בו ניצחה מוליכת הטבלה הגאה 2:3 את מנצ'סטר סיטי. פיליפה קוטיניו הגיע לליברפול כפליימייקר עם מגע קסם, רקדן ברזילאי טיפוסי שאוהב את הכדור. בתקופה האחרונה מציב אותו ברנדן רוג'רס בשלישיית הקישור, ולהפתעת רבים קוטיניו חשף גם יכולת הגנתית מרשימה ומוסר עבודה גבוה. מול הסיטיזנס הוא ביצע שישה תיקולים מוצלחים (יותר מכל שחקן אחר על המגרש), הריץ מתפרצות, חימם את הרגל עם שתי בעיטות לא מדויקות ובסופו של דבר הבקיע את שער הניצחון הנהדר ששם חותמת על הופעת איש המשחק שלו ועל כך שליברפול היא כרגע המועמדת הראשית לזכייה בתואר. בסיבוב הקודם קוטיניו כבש ראשון, אבל ליברפול הפסידה 2:1 במנצ'סטר ואיבדה את הפסגה בבוקסינג דיי. והפעם? איזה הבדל.

גונסאלו היגואין שחקן נאפולי. Giuseppe Bellini, GettyImages
יותר שערים מדייגו מראדונה בעונת הבכורה בנאפולי. גונסאלו היגואין/GettyImages, Giuseppe Bellini

2. גונסאלו היגואין - נאפולי

לדייגו מראדונה היו 14 שערים בעונה הבכורה שלו בנאפולי. לגונסאלו היגואין יש כבר 17. נכון, הזמנים השתנו, הליגה הרבה פחות קשוחה ומדובר בתפקידים שונים, אבל בכל זאת יש לארגנטינאי המוביל של התכולים סיבה טובה לגאווה. אם יגיע לגמר הגביע בכושר ההבקעה הזה, אולי גם יסיים עם תואר. הגנת לאציו לא יכלה לעצור את היגואין בסן פאולו, בטח לא ב-10 שחקנים. אקס ריאל מדריד כבש מהנקודה הלבנה, בישל לעצמו את השני והקפיץ קטנה מעל השער כדי להשלים שלושער בכורה באיטליה וראשון מאז אוקטובר 2011. צ'ירו אימובילה, קרלוס טבס ולוקה טוני צריכים להיות מודאגים מהמצטרף החדש למאבק על תואר מלך שערי הסרייה A.

1. אלברטו פאלוסקי - קייבו

ב-2 בדצמבר 2012 כבש אלברטו פאלוסקי את השלושער הקודם שלו. אחד מהשערים נכבש מהנקודה הלבנה וקייבו ניצחה אז 2:4 בחוץ את גנואה. תריצו קדימה קצת יותר מ-16 חודשים. שוב משחק חוץ, שוב ניצחון 2:4, שוב שלושער של פאלוסקי עם גול אחד מהנקודה הלבנה. הפעם ליבורנו סבלה מהחלוץ בן ה-24, שכבש עם העקב וגם בישל במשחק השיא שלו העונה. לו היה מרוכז ויציב לאורך זמן היה מוצא את מקומו בסגל של מילאן במקום להילחם על החיים עם קייבו. למזלם של החמורים המעופפים, פאלוסקי נכנס לקצב בתקופה האחרונה והשלישייה הזו לרשת ליבורנו שיפרה את מאזנו לשמונה שערים בשבעת המשחקים האחרונים ו-13 בסך הכול העונה. יותר מכל עונה קודמת שלו. בדיוק אותה כמות כמו של מריו באלוטלי. לתשומת לבו של קלרנס סיידורף, שלפני שש שנים ראה מכר הדשא את פאלוסקי כובש בבכורה שלו.

אלברטו פאלוסקי שחקן קייבו. GettyImages
אוהדי קייבו מצדיעים לו. אלברטו פאלוסקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully