וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: דורטמונד הביסה 0:3 את באיירן במינכן

מחיטריאן, רויס והופמן חגגו באליאנץ ארינה והנחילו לגווארדיולה את ההפסד הגבוה ביותר בקריירת האימון שלו. נוייר נפצע

מרקו רויס (מימין), יונאס הופמן, פייר אמריק אובמיאנג שחקני דורטמונד. GettyImages
איזו הצגה. מרקו רויס, יונאס הופמן ופייר אמריק אובמיאנג חוגגים/GettyImages

בורוסיה דורטמונד אמנם לא נאבקה עם באיירן מינכן על האליפות וראתה את יריבתה חוגגת הרבה לפני מחזורי ההכרעה, אבל הערב (שבת) היא סיפקה הצגה נפלאה והביסה אותה 0:3 באליאנץ ארינה במסגרת המחזור ה-30 בבונדסליגה. האלופה גם איבדה בגלל פציעה את מנואל נוייר, שנמצא כעת בספק לחצי גמר האלופות הראשון מול ריאל מדריד.

המחזור נפתח ביום שישי עם 0:2 של שאלקה השלישית על פרנקפורט, ומוקדם יותר וולפסבורג עלתה למקום הרביעי עם 1:4 על נירנברג, לאחר שמנשנגלדבאך סיימה ב-1:1 מול שטוטגרט. המחזור יסתיים ביום ראשון עם שני משחקים: באייר לברקוזן - הרטה ברלין, הופנהיים - אוגסבורג.

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן לפני נורי שאהין שחקן דורטמונד. GettyImages
כלום לא עבד לבאיירן. פרנק ריברי לפני נורי שאהין/GettyImages

באיירן מינכן - בורוסיה דורטמונד 3:0

כמה ימים אחרי שאלופת אירופה עלתה לחצי גמר ליגת האלופות וסגניתה הודחה, נפגשו השתיים לשחזור גמר 2013 והפעם הייתה זו דורטמונד שהנחילה לפפ גווארדיולה הפסד בית ראשון העונה בליגה וחגגה באליאנץ ארינה לראשונה מאז נובמבר 2011. ואיזו חגיגה זו הייתה. באיירן מינכן, שכבר זכתה מזמן באליפות, רשמה שני הפסדים רצופים לראשונה מאז פברואר-מרץ 2011, לפני קצת יותר משלוש שנים. גם אז היא הפסידה בבית לדורטמונד, 3:1 ואחר כך בבית לשאלקה בגביע 1:0 ובחוץ להאנובר, שוב במסגרת הליגה, 3:1. הפעם, היא כבר ממש הושפלה בידי היריבה המושבעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יורגן קלופ מאמן דורטמונד (מימין) עם פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. GettyImages
הנחיל לפפ גווארדיולה את ההפסד הגבוה ביותר בקריירת האימון שלו. יורגן קלופ עם היריב/GettyImages

יורגן קלופ היה הראשון שניצח את גווארדיולה העונה, אי שם במשחק הסופרקאפ בפתיחת העונה. המאמן הקטלאני דווקא העלה הרכב חזק, אבל התקפות נפלאות של דורטמונד פיצחו פעם אחר פעם את הגנת הבווארים. בדקה ה-20 הקפיץ פייר אמריק אובמיאנג ברחבה למרקו רויס שהשאיר להנריך מחיטריאן, והארמני שהחמיץ מול ריאל המשיך פנימה. הדאגות של באיירן רק גדלו בעקבות הפציעה של מנואל נוייר, כשמי שהחליף אותו בהיעדרו של שוער המשנה טום שטארקה היה לארס רדר הצעיר.

השוער השלישי החזיק מעמד רק ארבע דקות בהופעת הבכורה שלו בבונדסליגה, לפני שמרקו רויס סיים התקפת מעבר אלגנטית עם גלישה שהשכינה את הכדור ברשת בדקה ה-49 ואפשרה לו לחגוג שער 14 העונה. שבע דקות לאחר מכן יונאס הופמן כבר הפך את התוצאה לתבוסה, כשקיבל כדור ארוך מצוין מהבלם סוקרטיס וירה פנימה כדי לשבור בצורת אישית שנמשכה מאז המחזור השני (18 באוגוסט). גם תומאס מולר שנכנס כמחליף לא הצליח לצמק, ובתוספת הזמן ראפיניה התקוטט עם מחיטריאן והורחק. גווארדיולה ספג את ההפסד הכי גבוה בקריירת האימון שלו, דורטמונד עם שלוש נקודות יתרון במאבק על המקום השני.

* גווארדיולה מעולם לא הפסיד משחק ביותר משני שערי הפרש כמאמן (ברצלונה ובאיירן). עד הערב.

* הפעם האחרונה בה באיירן לא ניצחה בשלושה מחזורי ליגה רצופים: אוגוסט-ספטמבר 2010 (הפסד 2:0 לקייזרסלאוטרן, 0:0 מול ורדר ברמן וקלן).

* זה משחק הליגה הביתי הרביעי ברציפות של באיירן מול דורטמונד בו הבווארים לא מנצחים. ניצחון הבית האחרון שלהם על דורטמונד במסגרת הליגה היה 1:3 בפברואר 2010.

הנריך מחיטריאן (מימין) שחקן דורטמונד חוגג עם מרקו רויס. GettyImages
בניגוד למשחק מול ריאל, הפעם הוא לא החמיץ. הנריך מחיטריאן עם מרקו רויס/GettyImages

שאלקה - איינטרכט פרנקפורט 0:2

הרויאל בלוז עדיין במאבק על המקום השני וקרובים להבטיח לפחות את המקום השלישי, שמוביל היישר אל שלב הבתים של ליגת האלופות. הם עשו זאת בזכות משחק מרתק וניצחון יפה על פרנקפורט, ששוב לא הצליחה לנצח את שאלקה בחוץ, דבר בו היא נכשלת מאז מאי 1999. שאלקה עלתה ליתרון בדקה ה-59 כאשר מקס מאייר הגיע ראשון לריבאונד מבעיטה של הונטלאר ושלח מקרוב לרשת. חמש דקות לאחר מכן נראה היה שהמארחים מכפילים את היתרון לאחר שכדור של יוליאן דראקסלר מצא את הרשת, אבל אחרי התייעצות די ארוכה בין השופט לקוון, השער נפסל. שתי דקות נוספות חלפו והונטלאר פספס הזדמנות בעצמו לאחר ששאלקה זכתה בפנדל, אבל הבעיטה שלו נהדפה על ידי שוער פרנקפורט, קווין טראפ. בתוך תוספת הזמן ג'פרסון פרפאן סגר את הסיפור עם כדור חופשי נהדר שעקף את החומה וצלל ברשת.

ג'פרסון פרפאן שחקן שאלקה חוגג, מאחוריו יוליאן דראקסלר. GettyImages
שער מצוין שסגר את המשחק. פרפאן ודראקסלר חוגגים/GettyImages

בורוסיה מנשנגלדבאך - שטוטגרט 1:1

בזכות ארבעה ניצחונות מחמשת המשחקים האחרונים, מנשנגלדבאך חזרה בגדול למאבק על מקום בליגת האלופות ויכלה ליצור פער מלברקוזן, אך בסופו של דבר ניצלה ברגע האחרון מהפסד ביתי. שטוטגרט המסובכת בתחתית עלתה ליתרון בדקה ה-12, כאשר דניאל דידאבי, שבעונת 2011/12 עבר תקופת השאלה מוצלחת בנירנברג, שבר בצורת של שנתיים בליגה (מאז אפריל 2012) וכבש שער ראשון בקריירה במדי שטוטגרט. אלא שגלדבאך חיפשה את השוויון ומצאה אותו בדקה ה-89, עם שער בנגיחה של חואן אראנגו הנהדר. היה זה שערו ה-25 של אראנגו בבונדסליגה, והראשון שהוא לא הבקיע עם רגל שמאל.

וולפסבורג - נירנברג 1:4

הזאבים ניצלו את המעידה של גלדבאך ועלו, לפחות זמנית, למקום הרביעי שמוליך למוקדמות ליגת האלופות. מרקוס פוילנר העלה את נירנברג ליתרון בדקה השמינית, אבל קווין דה ברוין הבלגי סידר שערים לאיביצה אוליץ' (19) ואיבן פרישיץ' (22) הקרואטים, כשהבלגי הצעיר ברנאר מלנדה אג'ה הוסיף בדקה ה-69 ופרישיץ' השלים צמד בדקה ה-82. וולפסבורג רביעית עם 50 נקודות, נירנברג נותרה מתחת לקו האדום.

איבן פרישיץ' שחקן וולפסבורג. GettyImages
צמד נהדר. איבן פרישיץ'/GettyImages

האנובר - המבורג 1:2
להאנובר: לארס שטינדל (9), דידייה יא קונאן (86). להמבורג: הקאן צ'להאנולו (48)

מיינץ - ורדר ברמן 0:3
למיינץ: נילס פטרסן (5, עצמי), כריסטוף מוריץ (16), יונוס מאלי (39)

פרייבורג - בראונשוויג 0:2
לפרייבורג: דאמיר וראנצ'יץ' (8, עצמי), יוליאן שוסטר (48)

הוב סטיבנס מאמן שטוטגרט. GettyImages
תסכול בשטוטגרט. הוב סטיבנס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully