וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יביא שקט למכבי חיפה?

13.4.2014 / 23:53

מאחר שבנאדו לא צפוי להמשיך, ומאחר שהקבוצה במשבר וצריכה להיבנות מחדש, ייתכן שמאמן זר הוא הפתרון הנכון ליעקב שחר בימים סוערים. שלום תקווה מסכם עוד הפסד כואב למכבי חיפה, ומחכה עם הברכות למכבי תל אביב

one

אריק בנאדו עשה היום הכול כדי לצאת לפחות עם נקודה מבלומפילד. ראינו כבר מהפתיחה את מכבי חיפה נחושה ואגרסיבית, ומתרכזת בעיקר במהלכים ההגנתיים. בנאדו עיבה את מרכז השדה, ודאג גם להצר את צעדיהם של דור מיכה וטל בן חיים מהקווים. ניתן היה להבחין שמכבי תל אביב מאוד התקשתה לפתח משחק.

הבעיה היא שמלבד למהלכים הטקטיים של מכבי חיפה, לא ראינו ממנה הרבה בהתקפה. הירוקים כמעט שלא איימו על שערה של מכבי תל אביב, וראינו שוב ושוב את חוסר היכולת של חיפה בחלק ההתקפי. כשמכבי תל אביב הצליחה לסגור היטב את חן עזרא מאגף שמאל, חיפה נותרה עקרה. כל ניסיון של הירוקים נבלם היטב על ידי ההגנה של מכבי תל אביב, שידעה ללחוץ את השחקנים האורחים ולדחוף אותם לאחור. אפשר לומר שמכבי חיפה מסרה היום הרבה יותר לאחור מאשר קדימה. וכשאתה מתגונן כל כך הרבה זמן, הסבירות שבסוף תספוג היא גבוהה. ואכן, כך קרה.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
עשה הכול, זה לא הספיק. בנאדו/קובי אליהו

יש לציין כי גם מכבי תל אביב לא הציגה משחק טוב במיוחד, והיא התקשתה מאוד לאורך כל המשחק לפרוץ את המערך ההגנתי שהציב בנאדו. עם זאת, יכולנו לראות את השיפור במחצית השנייה, במיוחד עם כניסתו של ראדה פריצה, שידע להפעיל לחץ על הגנת חיפה, ידע למקם את עצמו ברחבה, והמשיך להיראות כמו חלוץ שיודע לשחרר את חבריו להתקפה.

עם כניסתו של פריצה, גם טל בן חיים נראה משוחרר יותר, פנוי יותר, התחיל לתת ביטוי למהירות שלו, והוכיח איזה יתרון היא יכולה להוות מול היריב. וכשההתקפות התחילו להגיע, איתן גם המצבים. וכשמכבי תל אביב מתחילה ללחוץ ולהגיע למצבים – היא גם יודעת לנצל אותם. הפעם זה היה תורו של גל אלברמן, שפרץ את החומה בצורה הקלאסית – בעיטה מרחוק.

צריך לחכות שזה יהיה רשמי, עד שנראה את סיבוב ההקפה של מכבי תל אביב, כך שבינתיים נחכה עם הברכות. רק נאמר שלמרות ההצלחות של מכבי תל אביב בליגת העל שלנו – היא חייבת לשפר ולשדרג את עצמה אם היא באמת חושבת על אירופה. ראינו את מכבי תל אביב די מתקשה במפעל האירופאי, במיוחד מול באזל, ולאור הפציעה הקשה של ברק יצחקי, ולנוכח גילו המבוגר של ראדה פריצה, היא לא תוכל להסתמך רק על היכולת היצירתית של ערן זהבי. כדי להגיע למקומות אליהם היא שואפת, היא תצטרך לחזק את עצמה גם בחלקים ההתקפיים.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
הכניסה שלו עזרה. פריצה/קובי אליהו

מנגד, כבר נאמר לא מעט על מכבי חיפה בעונה הזאת. כל אחד בקבוצה הזו מרגיש את האכזבה. בחיפה רואים את היריבה מתל אביב, והלב נצבט. אחרי שנים בהן מכבי תל אביב הייתה תקועה – מבחינה מקצועית, חברתית ותדמיתית – אחרי שנים שבהן מכבי תל אביב ניסתה הכול ולא הצליחה, החליטו בקבוצה לקחת את ההגה לכיוון אחר ולהביא צוות מקצועי אירופאי, שמביא שקט מהקלחת המקומית.

מאחר שמכבי חיפה בשנים האחרונות נמצאת בסיטואציה דומה – נראה שזה יהיה מהלך נכון מצד יעקב שחר לקבל את אותה החלטה: לא לעבוד עם מאמנים מהזירה המקומית, אלא להביא צוות אירופאי זר. ייתכן שזה המהלך הנכון. הרי למכבי חיפה מצפה אתגר גדול בקיץ בניסיון השיקום המקצועי, והקבוצה צריכה להיבנות מחדש כמעט בכל המערכים, ואריק בנאדו לא צפוי להמשיך בתפקידו. ומאחר שכלפי מאמן זר יש אוטומטית פחות לחץ, זה יכול רק לעזור. כל מאמן ישראלי מגיע עם מקורבים, עם לחצים, עם משקעי עבר. מאמן זר – אם הוא מגיע עם צוות רחב, שירגיש עמו בטוח וחזק, והוא לא נותר בודד והולך לאיבוד - יכול להביא לחיפה קצת שקט. וכרגע, שקט זה הדבר שהיא הכי צריכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully