וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם אם ליברפול טוענת אחרת, זה ניצחון ששווה אליפות"

הפרשנים באנגליה כבר מכתירים את המייטי רדז, ונרגשים יחד עם ג'רארד: "הכי מגיע לו". וגם: המכשול ההיסטורי של ליברפול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יכול לעצור את הדמעות. ג'רארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לליברפול יש היסטוריה עשירה וארון תארים מלא, אבל אם הכל ימשיך להתפתח כמתוכנן, היום הזה, 13.4.2014, ייכנס גבוה גבוה לרשימה של הרגעים המרגשים והבלתי נשכחים של המועדון. איפה מתחילים? היום של ליברפול החל בטקס לציון 25 שנה לאסון הילסבורו, נמשך בפתיחה אדירה למשחק העונה מול מנצ'סטר סיטי והסתיים בשער ניצחון מופלא של פליפה קוטיניו, שקבע 2:3 למייטי רדז ועשוי להיות מכריע בדרך לאליפות ראשונה זה 24 שנה. בסיומו של יום כזה, גם סטיבן ג'רארד נותר ללא מילים, ומזיל דמעות עם השריקה.

ליברפול העלתה את מאזנה ל-77 נקודות וכשנותרו לה ארבעה משחקים בפרמיירליג, היא מוליכה את הטבלה בפער של שבע נקודות מעל מנצ'סטר סיטי (לה שני משחקים חסרים) וחמש מצ'לסי (שעשויה לצמק את הפער לשתי נקודות בלבד אם תנצח את סוונסי היום). היה זה הניצחון העשירי רצוף של ליברפול - שווה לשיא המועדון.

לליברפול נותרו עד ארבעה משחקים עד לתום העונה, וביניהם משחק ענק ומכריע מול צ'לסי באנפילד בעוד שבועיים. בנוסף, היא תתארח אצל נוריץ' וקריסטל פאלאס ובמחזור הסיום תארח את ניוקאסל. אם ליברפול תנצח בכל ארבעת המשחקים הנותרים, היא תשווה את שיא הניצחונות הרצופים עבור קבוצה כלשהי בפרמיירליג. האחרונה שהגיעה להישג כזה היא ארסנל ב-2002, אך היא עשתה זאת על פני שתי עונות.

2:3 לליברפול על סיטי במשחק בלתי נשכח

צ’לסי ניצחה 0:1 את סוונסי ונותרה צמודה לליברפול

לראשונה בהיסטוריה: האל סיטי בגמר הגביע אחרי 3:5 על שפילד יונייטד

אוהדי ליברפול, אנפילד, במלאת 25 שנה לאסון הילסבורו. AP
אווירה מחשמלת באנפילד/AP
ברנדן רוג'רס, מאמן ליברפול, לוחץ יד למנואל פלגריני, מאמן מנצ'סטר סיטי. Alex Livesey, GettyImages
"הראנו מהי רוח ליברפול". רוג'רס/GettyImages, Alex Livesey

ג'רארד, הקפטן והסמל הנצחי, קרוב יותר מאי פעם לאליפות ראשונה בקריירה שתסגור עבורו מעגל מרגש. בסיום המשחק סטיבן ג'רארד איגד את השחקנים לחיבוק קבוצתי, ובתמונה מרגשת הבהיר להם שלמרות הניצחון הגדול, המשימה רחוקה מסיום. לאחר מכן נראה דומע בראיון הטלוויזיוני. "זה מרגש מאוד, אבל אנחנו צריכים להישאר רגועים כי יש עוד ארבעה משחקים", אמר ג'רארד הנרגש. "זו כנראה הצהרת הכוונות הגדולה ביותר שלנו עד כה העונה. אלה היו 90 הדקות הכי ארוכות בקריירה שלי, הרגשתי כאילו השעון זז לאחור בחלקם מסוימים. נותרו לנו עוד ארבעה משחקים, ומי שאומר שהמשחק הזה היה החשוב ביותר טועה. המשחק הכי גדול יהיה מול נוריץ'. שום דבר לא בידיים שלנו עדיין".

"זו הייתה תצוגה נפלאה. הראינו כל כך הרבה אופי ואיכות", התמוגג מנג'ר ליברפול, ברנדן רוג'רס. "הציפיות אצלנו גדלות מיום ליום, והמטרה היא כמובן להישאר היכן שאנחנו נמצאים עכשיו. עמדנו בלחץ במשחק חשוב מאוד".

"בזמנים כאלה, יש לנו אקסטרה מוטיבציה", התייחס רוג'רס לטקס לאסון הילסבורו. "אנחנו חיים את הילסבורו בכל יום מחדש, המשפחות והקורבנות אצלנו בלב. רצינו ליצור זיכרון מיוחד".

שחקן מנצ'סטר סיטי יאיא טורה. Alex Livesey, GettyImages
אכזבה. טורה/GettyImages, Alex Livesey

אפילו יוסי בניון צייץ: "היה משחק נפלא, אני ממש שמח בשביל ליברפול על הניצחון הזה. אני מקווה שהם יילכו עד הסוף".

המנג'ר המפסיד, מנואל פלגריני, סיכם באכזבה: "הפסדנו במשחק שלא הגיע לנו להפסיד בו, שיחקנו טוב מאוד במחצית השנייה. גם ברבע השעה האחרונה של המחצית הראשונה והיו לנו מצבי כיבוש מצוינים. ליברפול פתח מצוין, אבל בהמשך התארגנו מחדש. ההצלות של מיניולה מול פרננדיניו וקומפני היו לא מהעולם הזה. חבל שטעות אחת עלתה לנו במשחק ובסוף עוד הגיע לנו פנדל ברור אחרי נגיעת היד של שקרטל".

אם לא די בצרות של סיטי, לאחר המשחק אמר פלגריני לכלי התקשורת בממלכה כי הוא לא צופה שיאיא טורה יחזור לשחק שוב העונה. טורה נפצע והוחלף כבר אחר 18 דקות והוא סובל מפציעה במפשעה. החדשות הרעות באמת הן החשש שעלה כי הפציעה הזו תגרום לו להחמיץ גם את המונדיאל, שייפתח בעוד חודשיים פחות יום.

ליברפול חוגגת ניצחון על מנצ'סטר סיטי. AP
שחקני ליברפול חוגגים/AP

גם כלי התקשורת באנגליה לא נותרו אדישים להתרגשות של סטיבן ג'רארד. לסטיבי ג'י יש כבר ברזומה זכייה בכל שלושת התארים 'הנחשבים' - ליגת האלופות, מגן הצדקה וגביע הליגה - וכעת הוא משווע לסגירת מעגל עם אליפות היסטורית. "הדמעות של ג'רארד בסיום ממחישות עד כמה גדולה התשוקה והאהבה שלו למועדון", הסביר הקולגה לשעבר, ג'יימי קראגר. "יכולת לראות על הפנים שלו שאלה לא רק דמעות של מנצח, אלא דמעות של מישהו שמחכה לזכות באליפות כבר כל כך הרבה זמן. אני במקומו לא הייתי מצליח לישון, אבל הוא אחד שיתמודד עם הלחץ הזה בגבורה".

אגב, גם קראגר ממרום שנות נסיונו יודע שלמרות ההצהרות המרגיעות של ליברפול בסיום, אפשר שהניצחון הזה יכריע את גורל האליפות. "תמיד יש את המשחק שכולם זוכרים, משחק שבמבט לאחור עשה את ההבדל והיה נקודת המפנה. הניצחון של ליברפול אתמול היה כזה".

"זה היה אחד המשחקים הגדולים שראיתי בשנים האחרונות,, ניתח שחקן העבר ג'יימי רדנאפ, שגם לו יש עבר בליברפול. "אם עד עכשיו עלו שאלות בנוגע ליכולת של ליברפול להתמודד עם הלחץ, הן נשכחו לחלוטין. עכשיו רק נותר לחכות ולראות מה ינצח - הברק והעוצמה של ליברפול ומנצ'סטר סיטי או הנחישות ההגנתית של צ'לסי. לליברפול אין מקום לאף מעידה, היא חייבת לנצח את כל ארבעת המשחקים. אני בטוח שמנצ'סטר סיטי שמחה מהניצחון של צ'לסי אתמול, כי הוא השאיר את מאבק האליפות בחיים. צ'לסי וליברפול תאבקנה אחת מול השנייה בקרוב, וסיטי יכולה להיות המרוויחה הגדולה מכל זה".

אוהדי ליברפול, אסון הילסבורו. AP
אוהדי ליברפול/AP
קוטיניו, ליברפול, חוגג שער. AP
קוטיניו, ליברפול, חוגג שער/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully