וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתלטיקה: אסאפה פאוול הושעה ל-18 חודשים

האצן הג'מייקני שנכשל בבדיקת סמים בשנה שעברה יוכל לחזור להתחרות בדצמבר. שרון סימפסון הושעתה לתקופה זהה

אסאפה פאוול, אצן ג'מייקני. קובי אליהו
יוכל לחזור כבר השנה. פאוול/קובי אליהו

שיאן העולם לשעבר ב-100 מטרים, אסאפה פאוול הג'מייקני, הושעה ל-18 חודשים על ידי הרשות הג'מייקנית למלחמה בסמים. פאוול נכשל בבדיקת סמים בשנה שעברה, במהלך אליפות ג'מייקה, והושעה מיידית. תקופת העונש תחל למעשה מיוני שעבר, ולכן בדצמבר הקרוב הוא יוכל לחזור להתחרות. שלשום נענשה האצנית הג'מייקנית שרון סימפסון באותה מידה - 18 חודשים מחוץ למסלול.

פאוול החמיץ את אליפות העולם בשנה שעברה בשל ההרחקה, העיד בינואר שמאמן כושר קנדי בשם כריס קסורב סיפק לו את החומרים הממריצים. קסורב הכחיש את הטענות.

דובר התאחדות האתלטיקה הבינלאומית כריס טרנר אמר: "זה תהליך משפטי לפי חוקי ה-IAAF, שתואמות את הרשות הבינלאומית למלחמה בסמים". ביום שנכשל בבדיקת הסמים אמר פאוול: "אני רוצה להיות ברור כשאני אומר למשפחה שלי, לחבריי ולכל אוהדיי ברחבי העולם שמעולם לא לקחתי חומרים אסורים באופן מודע או באופן רצוני. מעולם לא הייתי רמאי, ואני לא רמאי עכשיו".

פאוול אמנם לבש על עצמו את תווית הלוזר הנצחי של הריצות הקצרות בשנים האחרונות, אבל הוא כמובן אחד מהאצנים הבולטים שהיו לאתלטיקה הקלה להציע מאז אמצע העשור הקודם. פאוול שמחזיק בשיא אישי של 9.72 שניות בריצה ל-100 מטר, זכה במדליות ארד בקטגוריה הזו באליפויות העולם ב-2007 וב-2009 וזכה במדליית זהב אולימפית בריצת 4X100 באולימפיאדת בייג'ינג.

2013: גיי ופאוול נתפסו על שימוש בחומרים אסורים

אתלטיקה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully