וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיי ופאוול נתפסו על שימוש בחומרים אסורים

סקנדל סמים ענק באתלטיקה הקלה: חודש לפני אליפות העולם, שניים מהספרינטרים הבולטים בשנים האחרונות נתפסו

רעידת אדמה באתלטיקה העולמית. פחות מחודש לפני פתיחת אליפות העולם במוסקבה, טייסון גיי ואסאפה פאוול נכשלו בבדיקות שימוש בחומרים אסורים. היום הארוך הזה נפתח עם החדשות על גיי. התוצאות של בקבוקון B עדיין לא התקבלו, אבל האמריקאי כבר הודיע שהוא לא ישתתף באליפות העולם.

אם מישהו חשב שהזעזוע הזה יהיה האחרון היום, ציפתה לו הפתעה. זמן קצר אחרי אחרי הדברים של גיי, הודיעה הוועדה למלחמה בסמים בספורט בג'מייקה שחמישה אתלטים מקומיים נתפסו בעצמם. אחרי כשעה של ספוקלציות, במהלכה סוכנו של יוסאין בולט הצהיר ששיאן העולם לא ברשימה, פורסמו השמות וביניהם אסאפה פאוול. עוד בין האתלטים שקיבלו תשובה חיובית: נסטיה קרטר ושרון סימפסון.

הפרשה הזו מגיעה בדיוק חודש אחרי שהבדיקות של ורוניקה קמפבל בראון נמצאו חיוביות. כעת מתברר שכל האתלטים הללו נתפסו אחרי אליפות ג'מייקה הפתוחה שהתקיימה בקינגסטון במאי האחרון. אלוף העולם המכהן בריצה ל-100 מטר, יוהאן בלייק, לא השתתף באותה תחרות.

טייסון גיי, אצן אמריקאי. רויטרס
"קשה לי, תמיד הייתי אתלט נקי מסמים". גיי/רויטרס

טייסון גיי, למרבה האירוניה, הוא חבר ב-Project Belive של הוועדה למלחמה בסמים בספורט האמריקאי והוא נבדק בצורה קבועה. היום הוא אמר בשיחת טלפון מאמסטרדם: "סמכתי על מישהו והוא פשוט איכזב אותי. עשיתי טעות. אני פורש מתחרות הדיאמונד ליג שתתקיים השבוע במונאקו ומאליפות העולם. אני יודע בדיוק מה השתבש, אבל אני לא יכול לדבר על זה כרגע. קשה לי, תמיד הייתי אתלט נקי מסמים".

גיי הוא אחד מהספריטנרים הבולטים בשנים האחרונות. באליפות העולם ב-2007 הוא זכה בשלוש מדליות זהב בריצות ל-100 מטר, 200 מטר ו-4X100 שליחים. לפני כשלושה שבועות הוא זכה באליפות ארה"ב בריצות ל-100 ול-200 מטר ואחרי שנתיים בהן סבל מלא מעט פציעות, נראה היה שהוא חוזר לכושר טוב.

שיאו האישי בריצה ל-100 מטר עומד על 9.69 שניות - התוצאה השלישית בטיבה בכל הזמנים. השיא האישי שלו בריצה ל-200 מטר - 19.58 שניות - מציב אותו במקום החמישי בכל הזמנים. האמריקאי גם מחזיק בתוצאת השנה בעולם אחרי שהוא קבע 9.75 שניות.

יוסאין בולט, אסאפה פאוול, נסטה קרטר, נבחרת השליחים של ג'מייקה בשנת 2008. GettyImages
יום רע לאתלטיקה העולמית בכלל ולג'מייקנית בפרט. קרטר/GettyImages

אסאפה פאוול אמנם לבש על עצמו את תווית הלוזר הנצחי של הריצות הקצרות בשנים האחרונות, אבל הוא כמובן אחד מהאצנים הבולטים שהיו לאתלטיקה הקלה להציע מאז אמצע העשור הקודם. פאוול שמחזיק בשיא אישי של 9.72 שניות בריצה ל-100 מטר, זכה במדליות ארד בקטגוריה הזו באליפויות העולם ב-2007 וב-2009 וזכה במדליית זהב אולימפית בריצת 4X100 באולימפיאדת בייג'ינג.

פאוול הגיב לטענות ואמר: "אני רוצה להיות ברור כשאני אומר למשפחה שלי, לחבריי ולכל אוהדיי ברחבי העולם שמעולם לא לקחתי חומרים אסורים באופן מודע או באופן רצוני. מעולם לא הייתי רמאי, ואני לא רמאי עכשיו".

נסטה קרטר בן ה-27 נודע בעיקר בזכות היותו חבר קבוע בנבחרות השליחים 4X100 המצליחות של ג'מייקה. הוא זכה איתן במדליות זהב באולימפיאדות ב-2008 וב-2012 ובאליפות העולם ב-2011, שם היה חבר ברביעייה ששברה את שיא העולם ועצרה את השעון על 37.04 שניות.

שרון סימפסון בת ה-28 הגיעה לשיאה עם מדליית כסף בריצה ל-100 מטר באולימפיאדת בייג'ינג 2008. ארבע שנים לפני כן היא זכתה בזהב באתונה במירוץ השליחות ובנוסף יש לה שלוש מדליות כסף באירועים מרכזיים ב-4X100: אליפויות העולם ב-2005 וב-2011 ואולימפיאדת לונדון 2012.

אין ספק שמדובר ביום עצוב מאוד לאתלטיקה בכלל ולמקצועות הספרינט בכלל. כעת שלושה מתוך שמונת הפיינליסטים בגמר הריצה ל-100 מטר באולימפיאדת לונדון ב-2012 הסתבכו בפרשיות חומרים אסורים: טייסון גיי, אסאפה פאוול וג'סטין גאטלין שהושעה ב-2007.

שרון סימפסון, אצנית ג'מייקנית. GettyImages
מדליית כסף בבייג'ינג. שרון סימפסון/GettyImages

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully