וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר טורניר המכללות: שתי הסינדרלות המעוטרות נפגשות

לקנטאקי וקונטיקט יש מסורת מפוארת, אבל השנה שתיהן הפתיעו בדרך לגמר (4:10). מי תשלים סנסציה בארלינגטון?

אולם הפיינל פור של טורניר המכללות בארלינגטון. Tony Gutierrez, AP
כמעט 80,000 איש כבר עשו היסטוריה/AP, Tony Gutierrez

בטקסס הכול גדול יותר, והפיינל פור של טורניר המכללות שנערך השנה בארלינגטון הוא כבר אחד הגדולים. חצאי הגמר אתמול שברו את שיא הצופים למשחק פיינל פור עם 79,444 איש שמילאו את האולם הענק, וראו את קונטיקט וקנטאקי ממשיכות להתעלם מהתחזיות המוקדמות ודוהרות לגמר מבטיח בין שתי סינדרלות מעוטרות (4:10, שעון ישראל).

על הנייר מדובר במשחק הגמר שמפגיש בין שתי הקבוצות עם הדירוג הכי נמוך אי פעם - קנטאקי דורגה 8 באיזור שלה וקונטיקט 7 בשלה, כשהשיא הקודם היה הגמר בין באטלר (8) לקונטיקט (3) ב-2011, ובאופן נדיר שתיהן לא השתתפו כלל בריקוד הגדול אשתקד, אבל כמובן ששתיהן לא זרות למעמד המכובד: לווילדקאטס יש 8 אליפויות (1948, 1949, 1951, 1958, 1978, 1996, 1998 ו-2012), ולהאסקיז יש 3 (1999, 2004 ו-2011).

קווין אולי מאמן מכללת קונטיקט עם ג'ון קאליפרי מאמן מכללת קנטאקי. David J. Phillip, AP
למאמן המנוסה יש סגל צעיר, ולהיפך. ג'ון קאליפרי וקווין אולי/AP, David J. Phillip

קנטאקי מציגה מאמן מנוסה בדמותו של ג'ון קאליפרי, שכבר הגיע בעבר לפיינל פור עם מסצ'וסטס של מרכוס קמבי וממפיס של דרק רוז, ומאז שנחת בלקסינגטון ב-2010 הוא מחזיק במאזן של 2:18 בטורניר המכללות, כולל כמובן הזכייה ב-2012. מולו יתייצב על הקווים קווין אולי, מיודענו מימיו של דורון שפר ביוקון, שעד 2012 שימש כעוזרו של ג'ים קלהון, והפך למאמן הראשון מאז מייק דייויס באינדיאנה ב-2002 שמגיע לגמר פחות משנתיים אחרי מינויו.

אבל בגזרת השחקנים התמונה הפוכה - כשהווילדקאטס מתהדרים בחמישיית פרשמנים צעירה ובוסרית, בעוד שההאסקיז מנוסים בהרבה, עם המנהיגות של הסיניור שבאז נפייר (17.9 נקודות למשחק העונה), שהספיק לזכות באליפות הקודמת כפרשמן לצד קמבה ווקר, והג'וניורים ריאן בוטרייט (12.1 למשחק) ודיאנדרה דניאלס (13.2 ו-6 ריבאונדים למשחק), שכיכב עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים בחצי הגמר מול פלורידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שבאז נפייר שחקן מכללת קונטיקט עם ריאן בוטרייט. Bill Wippert, AP
הספיק לזכות באליפות עם קמבה ווקר. שבאז נפייר/AP, Bill Wippert

בקנטאקי, הסקאוטים מה-NBA יעקבו בעיקר אחרי ג'וליוס רנדל (15.1 נקודות ו-10.5 ריבאונדים למשחק), המיועד לטופ 5 בדראפט הקרוב, וג'יימס יאנג (14.2 למשחק) המיועד לסביבות המקום ה-20. אבל מי שגנבו את ההצגה עד כה בטורניר היו התאומים אנדרו הריסון (10.9 למשחק), וארון האריסון (13.9 למשחק), כשהאחרון היה חתום על שלוש שלשות ניצחון בשלושת המשחקים האחרונים, והפך לסמל הווינריות בקבוצה של קואץ' קאל, שהפכה לשנייה אי פעם שמנצחת ארבעה משחקים רצופים בטורניר המכללות בהם לא הובילה במחצית, וניצחה בכל חמשת משחקיה בטורניר בפעם מצטבר של 18 נקודות בלבד.

ווילי קולי סטיין שחקן מכללת קנטאקי מתראיין. Eric Gay, AP
לא יזכה לשחק בגמר. ווילי קולי סטיין/AP, Eric Gay

קאליפרי, שיחסר את הסנטר ווילי קולי סטיין הפצוע, אבל יקבל בחזרה את אלכס פוית'רס שסובב את הברך בחצי הגמר אך החלים בזמן, התייחס ליכולת הקלאץ' של הריסון: "הדבר הכי גדול איתו הוא שהוא לא מפחד להחטיא. הוא בסדר עם האפשרות הזו, כי נוח לו במקום הזה. כשאתה מחליט לזרוק במצב כזה, אסור לך לחשוש מהחטאה". אולי אמר במסיבת העיתונאים: "אני מקווה שתהיה לנו האפשרות להסתמך על ההגנה שלנו כדי לנצח, זה מה שאנחנו עושים לאורך כל העונה".

ארון הריסון שחקן מכללת קנטאקי. Charlie Neibergall, AP
"כשאתה מחליט לזרוק במצב כזה, אסור לך לחשוש מהחטאה". ארון הריסון/AP, Charlie Neibergall

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully