וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע חדש: על דן איינבינדר במכבי תל אביב

7.4.2014 / 13:10

הבדיקות הסודיות של מכבי תל אביב, הרגע בו המאמן נדלק והשינוי שהוא הביא ברגע הכי מתבקש. כך הפך דן איינבינדר משחקן שמועמד להיות מושאל לאחד הפייבוריטים של פאולו סוזה

one

בוידאו: ה-0:2 של מכבי תל אביב על הפועל באר שבע

לאחר משחק הניצחון של מכבי תל אביב 0:2 על הפועל באר שבע, יצא דן איינבינדר מבלומפילד כאשר אחד מאנשי מכבי תל אביב מצביע עליו ליד מספר שחקנים ואומר: "מי היה מאמין שהוא יגיע למעמד כזה? בלי ששמים לב הוא השאיר את אלברמן וראדי מאחורה והפך לפייבוריט של סוזה". אחד השחקנים ששמע זאת סיפר השבוע: "אי אפשר להגיד שזה לא מפתיע. היו כאן ראדי ואלברמן, וכשהגיע מיטרוביץ' השאלה הייתה מי יילך להשאלה, איינבינדר או לוגסי, שניהם הבינו אז שאולי לא יראו כמעט דשא והתחילו לרחרח החוצה. מדהים שהוא הגיע לאן שהגיע, הוא הרוויח את זה ביושר, והכי חשוב - בהתנהלות עם קור רוח, שקט ובלי רבע פרצוף של אכזבה. יש לו את היכולת להפוך הכול לטובה יותר מכל אחד במכבי, זה אולי היתרון הכי גדול שלו".

בישורת האחרונה לקראת האליפות ועם הפנים למוקדמות הצ'מפיונס בעונה הבאה, איינבינדר הפך לשחקן הרכב קבוע אצל סוזה במשחקי ההכרעה, בניגוד להערכות ולציפיות בתחילת העונה. הוא עשה זאת בשל הגישה החיובית, הרצינות והשקט הנפשי איתם הגיע לקרית שלום.

דן איינבינדר שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
מביא הכול למגרש, וסוזה זיהה את זה. איינבינדר/יוסי ציפקיס
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לקראת תום מועד ההעברות של תחילה העונה, איינבינדר שמע שיש הצעות לגביו מבית"ר ירושלים וקבוצות נוספות והחל להרהר באפשרות שיושאל. הקשר שותף 17 דקות בלבד במוקדמות ליגת האלופות, היה מחוץ לסגל בשני משחקי הליגה הראשונים ונכנס ל-10 דקות במשחק במחזור השלישי נגד מכבי חיפה בקרית אליעזר (0:3). גם שחקנים ששוחחו עם איינבידנדר באותה תקופה שמעו את ההתלבטות, כשאמר להם: "אני לא משחק אבל מרגיש שסוזה מאמין בי ומחזיק ממני. אני נשאר להילחם על המקום שלי, הכי קל לוותר".

ייתכן שזאת הייתה ההחלטה המשמעותית בקריירה שלו. חזרה לבית"ר או השאלה לקבוצה אחרת היו יכולות לקבע את איינבינדר בבוץ הבינוניות וללא קרקע ללמוד ולהתפתח. אם רוצים להבין עד כמה נכונה הייתה ההחלטה, אפשר ללכת למספרים. עם כל הכבוד לרוטציה והמאבק בקישור האחורי עם ראדי, אלברמן, מיטרוביץ' ולעתים גם זהבי שהוסט אחורה, איינבינדר שותף העונה כבר ב-26 משחקים של מכבי תל אביב, 20 מהם בליגה ושישה באירופה ובגביע המדינה. בשבעה מהמשחקים (ארבעה בליגה, שלושה באירופה) הוא נטל חלק כמחליף. רוטציה או לא רוטציה, כשנותרו עוד שמונה משחקים לסיום העונה, הקשר צפוי לסיים עונה עם כמות משחקים דומה לזאת ששיחק בכל אחת מהשלוש השנים האחרונות בבית"ר ירושלים ובקרית שמונה.

בעונה שעברה בקרית שמונה איינבינדר שותף ב-35 משחקים בליגה ובליגה האירופית, כשפעם אחת בלבד נכנס כמחליף. בשנתיים לפני כן בבית"ר ירושלים שותף הקשר ב-53 משחקים במשך שנתיים (שלוש פעמים כמחליף). חלק גדול מהמשחקים שבהם לא נטל חלק החמיץ גם בגלל פציעה טורדנית בכתף. איינבינדר הצליח לתקוע יתד במכבי תל אביב ולהפוך לשחקן איתו סוזה בחר לרוץ דווקא בתקופה הקשה כאשר הקבוצה התקשתה לתפקד.

פאולו סוזה מאמן מכבי תל אביב עם דן איינבינדר. יוסי ציפקיס
התחיל להשתמש בקשר יותר ויותר. סוזה ואיינבינדר/יוסי ציפקיס

מי שמכיר את איינבינדר היטב הוא "השריף" אלי כהן: "סוזה קיבל עם איינבינדר את אחת ההחלטות הכי טובות שעשה בתקופה שמכבי הייתה בירידה. אחרי באזל הייתה נפילה, מכבי תל אביב כבר לא הייתה עדיפה מקצועית, נראתה עייפה וסוזה בחר את השחקנים שיוכלו לתת לעסק לזרום בעיקר מהבחינה המנטאלית, כאלה שלא יקרסו תחת הלחץ כי היה למכבי רק מה להפסיד. לא פשוט למאמן לזהות את זה, ומגיע לו שאפו גדול על הקרדיט שנתן לו".

בכתבה על איינבינדר שערכנו עם הגעתו למכבי תל אביב אמר השריף: "יש לו קור רוח וחכמת משחק גבוהה יותר ממרבית שחקני הקישור במכבי. הוא לא יהיה עוד אחד, הוא ידחוף להיות שחקן הרכב ודומיננטי ואם לא, הוא יילך להוביל במקום אחר". היום השריף שומר על הקו: "אולי אתכם זה מפתיע, אותי ממש לא. הוא מוכשר יותר ממי שנמצא שם ולא ראו ממנו יותר מ-60%. הפוטנציאל ההתקפי שלו גבוה, אבל הוא צריך ביטחון כמו שהיה לו בבית"ר או בקרית שמונה. במכבי הקהל יותר חשדן. אין מה לעשות, גם ב-95' כשהבאתי את אבוקסיס לבית"ר לא היה לו קל בהתחלה".

כאשר מכבי תל אביב החלה להתעניין באיינבינדר לקראת תום העונה שעברה, במועדון עשו בדיקות מדוקדקות לגבי השחקן. הבדיקות הגיעו עד מחלקת הנוער בבית"ר ירושלים. גורם במחלקת הנוער של בית"ר אמר השבוע: "אחרי שבדקו עם הבוגרים איך האישיות שלו, הם שלחו אנשים שיבדקו במחלקות הצעירות - באילו תפקידים שיחק, איך היה מתנהג ואילו בעיות היו איתו. עשו עבודה יסודית עד הפסיק האחרון. הם אהבו לשמוע ששיחק בתפקידים קדמיים בקישור והיה שחקן מוביל לאורך כל הגילאים הצעירים. שלא יתבלבלו, הוא עשה הסבה אחורה ל-50:50, אבל יש לו הרבה איכויות בחלק הקדמי שמשום מה לא באות לידי ביטוי. אולי זה ביטחון, או העובדה שהדרישות ממנו הן אחרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלי כהן: "במכבי הקהל יותר חשדן. אין מה לעשות, גם ב-95' כשהבאתי את אבוקסיס לבית"ר לא היה לו קל בהתחלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמחברים את הדברים, נזכרים שאחד הדברים שהצוות המקצועי במכבי אמר על איינבינדר בקיץ לאחר ההחתמה, זאת היכולת שלו לבוא מאחורה ולתרום לחלק הקדמי. במכבי תל אביב זכרו היטב שער שלו בקרית שמונה בצ'יפ מעל השוער, שער חכם עם טכניקה גבוהה. גורמים המעורבים בעניין אומרים כי "זה היה הרגע שבמכבי הבינו באופן סופי שהולכים עליו".

הבעיה עם איינבינדר היא שבפועל במכבי הדברים אינם באים לידי ביטוי. עד עתה רשם הקשר בישול אחד. בתקופה הפחות טובה של הקבוצה, לפני כחודש, גם הוא זכה, כמו לא מעט שחקנים, לשריקות בוז על איבודי כדור בחלק הקדמי ולביקורת מהקהל. נראה שירד לו הביטחון בפעולות בחלק הקדמי והוא עדיין לא עושה בחלק הקדמי באופן טבעי את מה שהולך לו חלק מאחור. שחקן בקבוצה אמר: "יש רף גבוה כאן מקדימה, רגילים לזהבי, יצחקי ופריצה. לא ראו כלום מדן בחלק הקדמי ביחס למה שהוא שווה, אבל זה לא פשוט במכבי. לפעמים עדיף לעשות את העבודה שלך בשקט בקישור האחורי ולא להיכנס למקומות שאין בהם רחמים. במשחקים האחרונים גם הקהל שהיה חשדן רואה כמה הוא חיוני למכבי, מרגישים את ההערכה אליו בכל פינה".

מבחינת העבודה אין טענות לאיש. איינבינדר הוא לאחד מארבעת השחקנים שרצים את המרחק הגדול ביותר בכל משחק, מתקרב ל-12.5 קילומטר ובמרבית המדדים נחשב למוביל. שחקנים במכבי תל אביב אף צחקו על העניין ואמרו: "בכל פעם שיש דברים שיש בהם מדדים וסוג של תחרות, לדן יש את הפרצוף של אחד שלא אכפת לו לסיים מקום אחרון אבל בפנים הוא רוצה יותר מכולם. יש כאלה, כמו ראדי, שאתה רואה על הפנים שלהם שאם הם לא יעשו מספרים טובים הם יקחו את זה קשה. אצל דן הפנים משקרות, הכאילו אדישות שלו לא מלמדת על כלום".

אגב, בתקופה שבה מכבי תל אביב הייתה בלחץ והקהל לא אהב את מה שראה, שחקנים מספרים כי איינבינדר חייך ואמר: "זה לחץ? מאבקי הישרדות עם בית"ר ירושלים זה לחץ. אתם לא מבינים מה זה בכלל, לא ישנים בלילה, אוהדים נכנסים למגרש, תופסים לך את החולצה ואומרים לך להוריד אותה. זה מתח חיובי, הלוואי שאלה יהיו התקופות הקשות שלנו".

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב חוגג עם ערן זהבי. ברני ארדוב
"יש רף גבוה כאן מקדימה, רגילים לזהבי, יצחקי ופריצה. לא ראו כלום מדן בחלק הקדמי ביחס למה שהוא שווה, אבל זה לא פשוט במכבי. לפעמים עדיף לעשות את העבודה שלך בשקט בקישור האחורי ולא להיכנס למקומות שאין בהם רחמים"/ברני ארדוב

הערב איינבינדר מגיע לקרית שמונה. עונה לא פשוט הייתה לו שם אשתקד, בעיקר בגלל המעבר לירושלים וההתאקלמות הארוכה. דארקו טסבסקי, ששיחק עם איינבינדר בעונה שעברה ועזב את קרית שמונה בינואר, אמר: "זאת אולי הטעות שלהם בעונה הזאת. בנו משהו בעונה שעברה, ועד ששחקנים כמו איינבינדר התאקלמו ויתרו עליהם ובנו מחדש. אם היו שומרים על כולם וגם על בדש בינואר, הקבוצה הייתה יכולה להיאבק השנה על האליפות".

איינבינדר חתום לשנתיים נוספות במכבי תל אביב. אבי נמני תמיד מחפש במקביל הצעות עבור הקשר מעבר לים. במבט מפוכח, גם איינבינדר וגם מכבי תל אביב צריכים להבין שהדבר הכי נכון הוא שההתקשרות בין הצדדים תימשך עוד הרבה שנים. ללא קשר ליכולת המקצועית ואם יהיה בהרכב או על הספסל, האישיות של איינבינדר מתאימה לדרך של מכבי תל אביב יותר מהכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully