וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד טוענים: "גם ריאל ואתלטיקו מדריד תחת חקירה"

ב"אס" מדווחים ששני המועדונים עלולים לספוג עונשים כמו ברצלונה. סוכנו של טר שטגן: "להערכתי העברתו לא תצא לפועל"

ג'וספ מריה ברתומאו, נשיא ברצלונה. Manu Fernandez, AP
מה עושים עכשיו? ברתומאו/AP, Manu Fernandez

החדשות הגדולות ביותר של היום (רביעי) בכדורגל העולמי הגיעו ללא ספק מכיוונה של ברצלונה. לאחר שאלופת ספרד נמצאה אשמה בהעברתם הלא חוקית של עשרה שחקנים קטינים, בית הדין של פיפ"א גזר עליה עונש קשה, לפיו היא לא תהיה רשאית לרכוש אף שחקן בשני חלונות ההעברות הקרובים, זה של קיץ 2014 וזה של חורף 2015.

מיד לאחר קבלת העונש, התכנסו ביניהם בכירי המועדון, כולל הנשיא ג'וזף מריה ברתומאו. בשעות הערב הם הוציאו הודעה רשמית ובה 14 נקודות בהן הם מגוננים על פעילות המועדון והמודל בו הוא פועל לאורך השנים. בספרד ידעו לספר שהעונש התקבל בהלם מוחלט בקבוצה: "דווקא אנחנו מהווים דוגמה לכל העולם בנושא ההתנהלות מול שחקנים צעירים, במסגרת לה מאסיה", אמר גורם במועדון.

ובינתיים ב"אס" הספרדי מדווחים כי פיפ"א מתכננת לחקור גם את ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד בגין אותם חשדות בדיוק. אם אכן החשדות יתבררו כנכונים, כל שלוש הגדולות ב"לה ליגה" יצטרכו להסתדר בתקופה הקרובה ללא רכישות.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה חוגג. רויטרס
יסייע בערעור? מסי/רויטרס

ברצלונה צפויה כמובן להגיש ערעור על העונש. לקבוצה יש שלושה ימים על מנת להגיש את הבקשה הראשונית לערעור לבית הדין של פיפ"א והיא צפויה לטעון ל"בחינה לא נכונה של העובדות ועיוותן מצד הגוף החוקר". לאחר קבלת תוצאות הערעור, אם הקבוצה תרצה בכך, היא תוכל להגיש ערעור נוסף, הפעם ל-CAS (בית הדין העולמי של הספורט), תוך 21 ימים. בקבוצה מתכוונים בין היתר להשתמש במסגרת הערעור שלהם במקרה של ליאונל מסי ולהסביר שהבאתם של השחקנים עליהם נענשה דומה למקרה במסגרתו הגיע מסי הצעיר מארגנטינה למחלקת הנוער של ברצלונה ושתחת החוקים החדשים, מעבר שכזה לא יכול היה להתרחש בזמנו. מקורות בספרד כבר צוטטו בעניין והבהירו: "גם פיפ"א וגם CAS רואים בנושא הקטינים חשיבות עליונה והם לא צפויים להיות יותר מדי גמישים בעמדתם".

בקבוצה מנסים לשדר עסקים כרגיל נכון לרגע זה: "אנחנו רגועים", אמרו בברצלונה, "מדובר בהליך רגיל ובסופו של דבר, יש לנו 90 יום להסביר את עמדתנו בנוגע להחתמות האלה". יחד עם זאת, גורם מתוך המועדון צוטט בעיתון "ספורט" הקטאלני ואמר: "איך נסביר עכשיו לאוהדים שאנחנו לא יכולים להחתים את טר שטגן בגלל שני שחקני נוער סינים?".

ואכן, נושא השוער הגרמני היה אחד המרכזיים שעלו על סדר היום. בעוד ויקטור ואלדס הודיע כבר בעונה שעברה כי הוא יעזוב את בארסה בקיץ הקרוב (וגם כך הוא פצוע כעת לתקופה ממושכת), טר שטגן כבר עבר בדיקות רפואיות בברצלונה ואמור היה לחתום. כאשר הוא נשאל היום האם מישהו מברצלונה דיבר איתו על העונש, ענה השוער: "לא שמעתי שום דבר בנושא ואני לא יודע מה אתם רוצים ממני. אני רק יודע שביוני הקרוב אני עוזב את מנשנגדלבאך".

מאוחר יותר הגיעה התגובה של סוכנו של טר שטגן שאמר: "אם הבנתי נכון את ההודעה של פיפ"א, העברתו של מארק לא תצא לפועל בקיץ". בכל מקרה, מארק יעבור קבוצה בקיץ". אלא שהמצב לא כל כך פשוט ומקור בספרד ידע לספר: "גם אם טר שטגן כבר היה חתום בברצלונה, הוא יכול היה לעבור רק בסוף העונה ועל פי המצב הנוכחי, אי אפשר לרשום אותו בפיפ"א בגלל העונש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מארק אנדרה טר סטגן שוער מנשנגלדבאך. lennart preiss, AP
מה יהיה איתו עכשיו? טר שטגן/AP, lennart preiss

מעבר לעמדת השוער, בספרד טוענים שבקבוצה נכנסו לפאניקה רצינית מהמצב. בבארסה מדברים כבר חודשים ארוכים על מתיחת הפנים הרצינית שהם מתכננים לקראת הפגרה הקרובה וכעת, יכול להיות שכל התכניות יצטרכו להשתנות משמעותית. כרגע, השוערים של ברצלונה לעונה הבאה הם רק פינטו ואוייר והבלמים, לאחר שגם קרלס פויול הודיע לאחרונה על עזיבתו בסוף העונה, נותרו כעת רק פיקה, מסצ'ראנו ומארק ברטרה. בקבוצה רצו לראות כוכב נוחת לעמדת הבלם והשמות הבכירים שעלו הם תיאגו סילבה, דויד לואיז, דניאל אגר ויאן ורטונגן. דני אלבס, שגם הוא הוזכר כמי שיעזוב, עשוי להישאר.

במרכז הקישור אין יותר מדי בעיות ושם החבורה המרכזית, בוסקטס, צ'אבי, אינייסטה ופברגאס, צפויה להמשיך גם כך. אליהם יצטרפו אלכס סונג, סרג'י רוברטו וג'ונתן דוס סנטוס שמנסה להחלים מפציעה ממושכת. גם ראפינייה צפוי לשוב מהשאלה מסלטה ויגו. בחוד יש לברצלונה כמובן את מסי, ניימאר, פדרו ואלכסיס, אבל גם שם הקבוצה בנתה על עוד כוכב. ג'רארד דאולופאו המבטיח, שמושאל העונה לאברטון, אמור לחזור, בעוד מעמדם של כריסטיאן טייו ואיסק קואנקה. בויאן קרקיץ', שמושאל לאייאקס, יכול לחזור גם הוא.

ייתכן שברצלונה תיאלץ להסתמך על חלק מכוכבי ברצלונה ב', מהמקום השישי בסגונדה: הקשר דניס סוארס (20), שנרכש בקיץ ממחלקת הנוער של מנצ'סטר סיטי, המגן הימני פטריסיו גבארן (פטריק), שכבר שיחק בעונה עם הקבוצה הבוגרת בליגת האלופות, הקשר סרחי סאמפר והחלוץ הקמרוני ז'אן מארי דונגו, שאף כבש העונה במסגרת גביע המלך. גם לברצלונה ב' יש מושאלים כמו רודרי, חואן אנחל רומן ואגוסטיניו סה וגם הם עשויים לחזור.

דויד לואיז שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
אחד השמות שעלו. לואיז/GettyImages

בספרד נזכרו במקרים דומים מהעבר. צ'לסי ספגה עונש זהה ב-2009 על החתמת הצרפתי גאל קאקוטה. לאנס הייתה התובעת ואליה הצטרפו מספר קבוצות צרפתיות נוספות שחשו כי גוזלים להן שחקנים צעירים. במקרה ההוא, לאנס וצ'לסי הגיעו להסכם ו-CAS ביטל את העונש בפברואר 2010, כך שצ'לסי יכולה הייתה לרכוש שחקנים.

קבוצה נוספת שנענשה היא נאנט, על רכישת איסמעיל בנגורה בינואר 2012. בנגורה היה שחקן קבוצה אל נאסר מאיחוד האמירויות. נאנט ערערה ונאבקה ואחרי שהמקרה עבר ב-CAS, הוא גם הגיע לבית משפט פדרלי בצרפת. העונש נדחה ונדחה, אבל הפסיקה האחרונה קבעה כי נאנט לא רשאית לרכוש שחקנים עד קיץ 2015.

מיגל קרדנאל, נשיא מועצת הספורט הספרדית, שפועלת תחת ממשלת ספרד, אמר: "הגנה על זכויות הקטינים היא בעדיפות עליונה והממשלה הספרדית מחויבת לה לחלוטין. מעבר לזה, אני לא מכיר עד הסוף את פרטי המקרה הספציפי הזה. כל מה שהבנתי זה שהסנקציות נגד ברצלונה מצד פיפ"א נוגעות להחתמות לאורך שנים ארוכות, אולי אפילו עשור שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully