וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה לא תוכל לרכוש שחקנים בשני חלונות ההעברות הקרובים

עונש קשה למועדון הספרדי, שנמצא אשם במעבר על חוקי ההעברות של שחקנים מתחת לגיל 18. אלופת ספרד נקנסה ב-450 אלף פרנק שוויצרים. אם העונש יישאר בעינו, בארסה לא תוכל לרכוש שחקנים עד קיץ 2015

ג'וספ מריה ברתומאו, נשיא ברצלונה. Manu Fernandez, AP
חדשות רעות. נשיא ברצלונה ברתומאו/AP, Manu Fernandez

מכה קשה לברצלונה. בית הדין של פיפ"א גזר היום (רביעי) על המועדון עונש במסגרתו הוא לא יוכל לרכוש שחקנים במהלך שני חלונות העברות רצופים. המשמעות היא שבארסה לא תוכל להנחית אצלה שחקנים חדשים בקיץ ולא בינואר הבא. היא תוכל לחדש את פעילות הרכש שלה רק בקיץ 2015.

יחד עם זאת, חשוב לציין שעל פי הודעת פיפ"א, לברצלונה ינתנו 90 יום כדי להסדיר את ענייניה. לפיכך כרגע נראה שהעונש הזה הפיך.

ברצלונה נמצאה אשמה במעבר על חוקי ההעברות של שחקנים מתחת לגיל 18 וזו הסיבה לעונש. בפיפ"א הסבירו שהקבוצה העבירה לשורותיה בצורה לא חוקית כמה שחקנים בגילאי נערים ונוער בשנים 2009-2013.

בהודעה הרשמית של פיפ"א הוסבר שברצלונה נמצאה אשמה ביחד עם ההתאחדות לכדורגל של ספרד. המועדון נקנס ב-450 אלף פרנק שוויצרים, בעוד ההתאחדות נקנסה בחצי מיליון פרנק.

בקבוצה רצו מאוד להתחזק לפחות בבלם אחד בעל שיעור קומה בקיץ הקרוב, אבל אם העונש יישאר בעינו, אלופת ספרד תצטרך להסתדר עם הסגל הקיים במהלך כל העונה הבאה. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל ההעברות של מארק אנדרה טר סטגן ואלן חלילוביץ', שכבר הספיקו לחתום בקבוצה ואמורים להצטרף אליה בקיץ.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
ברצלונה תסתדר בלי חיזוק? מסי/AP

בהודעה הרשמית של פיפ"א היא לא נקבה בשמות השחקנים שההעברות שלהם לא נעשו כחוק, אבל הסבירה שברצלונה עברה על סעיף 19 בתקנון ההעברות שלה.

להלן ההסבר:

על פי התקנון של פיפ"א, אסור להעביר שחקנים מתחת לגיל 18 ממדינה אחת לאחרת, אלא במקרים חריגים בהם משפחתו של אותו כדורגלן קטין מעבירה את מרכז החיים שלה בין מדינות. במקרה כזה, פיפ"א דורשת הוכחות לכך שהמעבר לא קשור בכדורגל. כדי שמעבר כזה יקרה, קבוצה מחויבת לדווח לפיפ"א.

בנוסף, בניגוד לשנים עברו בהן העברות נעשו דרך פקסים ודואר, היום פיפ"א מנהלת מנגנון העברות ממוחשב שנקרא TMS. כל מעבר רשמי, של כל שחקן כדורגל ברחבי העולם ולא משנה בן כמה הוא, חייב להיות מעודכן במנגנון הזה - זאת כדי שפיפ"א תוכל לפקח על השוק.

המסקנה שעולה מהעונש ומההודעה הרשמית של פיפ"א, היא שברצלונה עברה על אחת מהתקנות הזו. או שלא דיווחה לפיפ"א על מעברים של שחקנים קטינים מחוץ לספרד, או שלא ביצעה רישום חוקי ב-TMS.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully