וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בהולנד: צ’לסי גרמה לויטסה להפסיד?

הבעלים לשעבר של ויטסה טוען ש”לונדון” אסרה על הקבוצה להעפיל לליגת האלופות. הסיבה: רומן אברמוביץ’ שולט גם בה

רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי (הרחוק) במשחק בין נבחרת אנגליה לאוקראינה. Christopher Lee, GettyImages
מושך בחוטים. אברמוביץ'/GettyImages, Christopher Lee

ההתאחדות לכדורגל של הולנד פתחה בחקירה בכל הנוגע למבנה הבעלות של ויטסה ארנהם, זאת בעקבות האשמות חמורות של הבעלים לשעבר, מראב ג'ורדניה. מטבע הדברים, התקשורת ההולנדית עוסקת בפרשה הזו בהרחבה הבוקר (רביעי).

רבות דובר על הקשר בין ויטסה לצ'לסי בשנים האחרונות. הקבוצה ההולנדית מקבלת מזו הלונדונית כמה שחקנים בהשאלה בכל עונה (העונה ארבעה) ולמרות שקשה להוכיח זאת בבירור, הדעה הרווחת היא שרומן אברמוביץ' שולט במועדון מארנהם. ג'ורדניה שרכש את ויטסה ב-2010 והציל אותה מפשיטת רגל, טען שלקבוצה אסור להעפיל לליגת האלופות - מכיוון שאז היא עשויה לפגוש את צ'לסי - דבר אסור מבחינה תקנונית אם יוכח שאברמוביץ' שולט בשני המועדונים.

הגאורגי אמר: "אני רוצה לספר לאוהדים של ויטסה את הסיפור האמיתי. רציתי שניאבק על האליפות, אבל 'לונדון' לא רצתה שזה יקרה. לקבוצה היה מותר להיות שאפתנית, אבל לא הרשו לה להעפיל לליגת האלופות. זו הסיבה בגללה המאמן פרד רוטן עזב, בגלל שהוא ידע שאסור לו לזכות באליפות.

"בחורף רוטן הביא את הקבוצה למקום הראשון. הרגשנו שאנחנו צריכים חיזוק של שחקן אחד כדי לזכות באליפות, קלווין לירדאם. העסקה כבר הייתה סגורה, אבל אז 'לונדון' התערבה כדי שלא נהיה יותר מדי חזקים. לא יכולתי להסביר את זה לפרד. הייתי צריך לחפות על 'לונדון' וזה גרם להרבה מתח בינינו".

הבעלים של קבוצת ויטסה ארנהיים, מראב ז'ורדניה. GettyImages
האשמות קשות. ג'ורדניה/GettyImages

באוקטובר האחרון ויטסה הכריזה שהמיליארדר הרוסי, אלכסנדר צ'יגרינסקי, ישמש מעתה כבעלים ושג'ורדניה יישאר במועדון בתפקיד היו"ר. מאז חל סכסוך בין השניים, הגאורגי עזב ואתמול כאמור יצא במתקפה על הקשר בין ויטסה לצ'לסי.

ג'ורדניה טען שגם המכירה של ווילפריד בוני לסוונסי בקיץ האחרון נועדה להחליש את הקבוצה: "רציתי להשאיר אותו בויטסה חצי עונה נוספת. הייתי בקשר עם מנג'ר סוונסי דאז, מיכאל לאודרופ וביקשתי ממנו לקחת את בוני בינואר כדי שאנחנו נפתח את העונה בצורה חזקה, אבל אז הוא נמכר".

ויטסה נאבקה בצמרת הליגה ההולנדית בעונה שעברה (2012-13), אבל בחמשת המחזורים האחרונים איבדה סיכוי להעפיל לליגת האלופות אחרי שצברה בהם ניצחון, תיקו ושלושה הפסדים. גם העונה היא נאבקת על מקום בליגת האלופות והיא מרוחקת נקודה מהמקום השני, אבל בשלושת המחזורים האחרונים צברה נקודה אחת מתשע אפשריות.

יו"ר ויטסה, ברט רוטרט, הגדיר את דבריו של ג'ורדניה כ"בדיחה גרועה של ה-1 באפריל", אבל ההתאחדות לכדורגל של הולנד כאמור הודיעה שהיא תפתח בחקירה בעקבות הדברים הללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully