וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון תועמד לדין בעקבות אירועי המשחק נגד אילת

1.4.2014 / 11:50

דוח שיפוט חמור מצד ירון זריף גרם להעמדת הקבוצה לדין. בכיר באיגוד השופטים: "אירועי המשחק הזה לא מוסיף לאף אחד כבוד"

מאמן הפועל אילת, עודד קטש, לצד השופט ירון זריף. ברני ארדוב
"האירועים לא מוסיפים כבוד לאף אחד". זריף עם קטש/ברני ארדוב

הפועל חולון הפסידה אמש (שני) 87:81 להפועל אילת במסגרת המחזור השלישי בפלייאוף התחתון, אך עם כל הכבוד לנעשה על הפרקט, עיקר תשומת הלב מהמשחק מופנית לנושא השיפוט של ירון זריף. השופט, שעל פי חולון לא שובץ למשחקיהם למעלה משנתיים לאחר תקרית קודמת במשחק נגד מכבי ראשון לציון, הרחיק במהלך המשחק את כרוז הקבוצה גדי רבינוביץ' ואת אחד מחברי ההנהלה לקראת סיום המחצית, וכן עצר את המומנטום ברבע השלישי כששרק עבירה טכנית מפוקפקת לרם אליאספור.

הסגולים יעמדו לדין בעקבות דוח השיפוט שהגישו שלישיית השופטים בראשות זריף שבו נטען כי רבינוביץ' התקרב אליו וצעק עליו: ""תגיד לי, מה אתה שורק?!". בנוסף נטען כי חבר הנהלת הקבוצה איתן לנציאנו ,הורחק לאחר שאמר לזריף: ""חכה אני אזיין אותך". כמו כן צוין כי אוהדי חולון קיללו את זריף במהלך המשחק עם השיר: "אמא של זריף זונה", וקיללו את צוות השופטים בעוד הם בחדר ההלבשה עד שהיו צריכים לצאת עם כוחות אבטחה.

עוד נכתב כי "ביציאה מתחומי האולם חיכו עשרות אוהדי הפועל חולון בסמוך למכוניתו של ירון זריף, שיצא מלווה ב5 שוטרים ואנשי אבטחה והמשיכו לקלל ולגדף אותו. גם כשהחל בנסיעה המשיכו עשרות האוהדים לרדוף ולרוץ ריצת אמוק אחר מכוניתו, תוך שהם מקללים ומגדפים אותו בקריאות: "אנחנו נזיין אותך" וקללות נוספות. לסיום נציין, כי גילויי אלימות מילולית שכזאת מצד אוהדי הפועל חולון, לאורך כל המשחק ולאחריו, ללא כל תגובת חברי הנהלת הפועל חולון, הביאה רק לתסיסה ולהמשך ההתנהגות המחפירה שלא הוסיפה כבוד למשחק הכדורסל שהתקיים באולם. צר לנו שכך הם פני הדברים".

"חבל שמשחק מגיע למצב כזה", אמר בכיר באיגוד השופטים, "אין ספק שיותר מדי דברים קורים עם שני הצדדים, גם עם חולון וגם עם זריף העונה. המשחק הזה לא מוסיף לאף אחד כבוד, וצריך למצוא לעשות לדברים כאלה סוף".

בחולון שוקלים להוציא מכתב לאיגוד השופטים בו יבקשו להמשיך לפסול את זריף ממשחקיהם, לאחר שבאמצע העונה ביקשו גם במכבי אשדוד לעשות כך. אחרי חודשיים בהם לא שובץ, שפט זריף את אשדוד במשחק הבית נגד גלבוע/גליל, בו ניצחה הקבוצה. "מה שקרה אתמול זה שבירת כל השיאים של השערוריות", אמרו גורמים בחולון, "לא יכול להיות שנצא ממשחק כדורסל רועדים מעצבים על כך ששופט בא ולוקח את המשחק. זה היה פשוט הצגה הזויה".

זריף היה מועמדו של דן חלוץ לתפקיד יו"ר איגוד השופטים במקומו של ראובן וירובניק שהיה אמור לעזוב בסיום העונה, אך התנגדות רבה מטעם שופטים שונים הובילה לכך ששמו ירד מן הפרק עוד לפני עזיבתו של חלוץ. בסוף העונה יפרוש משיפוט, לאחר שבעונה שעברה לא שובץ לאורך כל העונה.

חבר הנהלת הפועל חולון איתן לנציאנו מסר בתגובה לדו"ח השיפוט: "אני עדיין בהלם מתצוגת השיפוט ועוד יותר בהלם ממה שזריף טוען בדו"ח השיפוט שאני לכאורה אמרתי לו אם אכן הוא יחתום בכתב שלטענתו אני אמרתי לא את המילים שנכתבו בדו"ח, שאפילו אני מתבייש לחזור על הכתוב שם אני ישקול ברצינות לתבוע אותו אישית על פגיעה בשמי הטוב והוצאת דיבה, בהנחה שאכן הוא זה שמייחס לי את המילים המכוערות כפי שנטען בדו"ח".

על האירוע בו הורחק אמר לנציאנו: "במהלך פסק הזמן לאחר שהרחיק את גדי רבינוביץ נכנסתי ליד קו הרוחב, אולי מטר בתוך המשטח ופניתי למר זריף בשאלה. הוא הסתכל עליי עם תנועת ראש שסימנה שהוא לא שומע והתקרב אליי. שאלתי אותו באלה המילים "למה הרחקת אותו (את גדי) בגלל הקללות של הקהל". הוא שאל שוב מה? חזרתי על מה שאמרתי שוב... הוא שואל אותי מי אתה, עניתי חבר הנהלה והסתובבתי לחזור למקומי. הוא שרק לעבירה טכנית, לא הסתפק בכך וביקש מהשוטרים להוציא אותי, מה שכבר עשיתי לבד. לאחר מכן הוא בא אליי בזמן שאני כבר מחוץ לפרקט אחרי הלדים, אמר לי לצאת החוצה. אמרתי לו שאני חבר הנהלה יש לי תג, ומותר לי להיות פה. הראיתי לו את התג והוא שאל איך קוראים לך? אמרתי איתן, שאל "איתן מה", אמרתי לנציאנו ובזה נגמר הסיפור, רחוק מכל מה שפרי דמיונו כתב בדו"ח ההזוי לפחות לגבי. בסוף המשחק נגשתי אליו שלושה מטרים ממנו ואמרתי לו בושה וחרפה מה שעשיתם פה היום. הוא שוב פתח את פיו ואני עניתי לו שעדיין מותר לדבר במדינה, וזה בושה מה שהלך פה היום".

את תגובתו חתם לנציאנו: "הפועל חולון לא תשקוט ותעשה כל שבכוחה על מנת שיהיה כדורסל נקי מהנה וחוויה ספורטיבית, וחייבים להזכיר לכולם שהגיבורים הם השחקנים וחבל שמשחק כל כך מהנה בין שני קבוצות טובות הפך להצגת יחיד של זריף".

לנציאנו: "אם זריף יחתום שאמרתי לו את המילים, אשקול לתבוע אותו"

חבר הנהלת הפועל חולון איתן לנציאנו מסר בתגובה לדו"ח השיפוט: "אני עדיין בהלם מתצוגת השיפוט ועוד יותר בהלם ממה שזריף טוען בדו"ח השיפוט, שאני לכאורה אמרתי לו. אם אכן הוא יחתום בכתב שלטענתו אני אמרתי לו את המילים שנכתבו בדו"ח, שאפילו אני מתבייש לחזור על הכתוב שם, אני אשקול ברצינות לתבוע אותו אישית על פגיעה בשמי הטוב והוצאת דיבה".

על האירוע בו הורחק אמר לנציאנו: "במהלך פסק הזמן לאחר שהרחיק את גדי רבינוביץ' נכנסתי ליד קו הרוחב, אולי מטר בתוך המשטח ופניתי למר זריף בשאלה. הוא הסתכל עליי עם תנועת ראש שסימנה שהוא לא שומע והתקרב אליי. שאלתי אותו באלה המילים, "למה הרחקת אותו (את גדי) בגלל הקללות של הקהל". הוא שאל שוב מה? חזרתי על מה שאמרתי שוב... הוא שואל אותי מי אתה, עניתי חבר הנהלה והסתובבתי לחזור למקומי. הוא שרק לעבירה טכנית, לא הסתפק בכך וביקש מהשוטרים להוציא אותי, מה שכבר עשיתי לבד. לאחר מכן הוא בא אליי בזמן שאני כבר מחוץ לפרקט אחרי הלדים, אמר לי לצאת החוצה. אמרתי לו שאני חבר הנהלה יש לי תג, ומותר לי להיות פה. הראיתי לו את התג והוא שאל איך קוראים לך? אמרתי איתן, שאל 'איתן מה', אמרתי לנציאנו ובזה נגמר הסיפור, רחוק מכל מה שפרי דמיונו כתב בדו"ח ההזוי לפחות לגבי. בסוף המשחק נגשתי אליו שלושה מטרים ממנו ואמרתי לו בושה וחרפה מה שעשיתם פה היום. הוא שוב פתח את פיו ואני עניתי לו שעדיין מותר לדבר במדינה, וזה בושה מה שהלך פה היום".

את תגובתו חתם לנציאנו: "הפועל חולון לא תשקוט ותעשה כל שבכוחה על מנת שיהיה כדורסל נקי מהנה וחוויה ספורטיבית, וחייבים להזכיר לכולם שהגיבורים הם השחקנים וחבל שמשחק כל כך מהנה בין שני קבוצות טובות הפך להצגת יחיד של זריף".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully