וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי דומיננטים בהיסטוריה: ציוני הדרך באליפות של באיירן מינכן

באיירן מינכן זכתה באליפות 24 בתולדותיה ושנייה ברציפות והוכיחה שגם כשאתה מושלם, תמיד אפשר להיות יותר טוב

1:3 על מנשנגלדבאך בבית, מחזור 1 (9/8)

איך משפרים עונה מושלמת? זו הייתה השאלה שעמדה בפני באיירן מינכן במהלך הפגרה החולפת. הבווארים הגיעו תחת יופ היינקס לשיא וזכו בטרבל, אבל גם להם היה ברור שכדי לשמור על כל התארים, חייבים להתחזק עוד יותר. מריו גומז נשלח לפיורנטינה וגם לואיז גוסטבו ואנטולי טימושצ'וק עזבו, אבל שני תותחים נחתו ב"פ.צ. הוליווד": מריו גצה, שנרכש מדורטמונד תמורת 37 מיליון יורו עוד בשלהי העונה שעברה וטיאגו אלקנטרה, שהגיע מברצלונה עבור 25 מיליון יורו. ולא סתם טיאגו הגיע. הוא הלך אחרי היהלום שבכתר, פפ גווארדיולה. המאמן המעוטר החליט עוד בעונה החולפת שהוא נח מספיק ולקח את התפקיד בבאיירן. רבים חשבו שאחרי היינקס אפשר רק לרדת, אבל גווארדיולה הפך קבוצה כמעט מושלמת, למושלמת פלוס. משחק פתיחת העונה, ה-1:3 על מנשנגלדבאך, היה רק הסנונית שבישרה את העונה הדומיננטית אי פעם בבונדסליגה.

תמונות: אימג’בנק, Gettyimages

0:4 על שאלקה בחוץ, מחזור 6 (21/9)

באיירן הגבירה קצב, זכתה בצורה דרמטית בסופרקאפ האירופי מול מוריניו וצ'לסי, נכנסה לעניינים בליגת האלופות והחלה לפרק את הליגה. שווינשטייגר, שגם העונה היה אחד השחקנים היעילים בעולם, מנדז'וקיץ', שבכל פעם שעולה ידיעה על עזיבתו הצפויה כובש עוד שער, ריברי האחד והיחיד וקלאודיו פיסארו השתתפו כולם בחגיגה ודרסו בחוץ את הרויאל בלוז, שהתיימרו להיות אחת היריבות בצמרת. כבר אז היה ברור - זה לא כוחות.

1:1 מול לברקוזן בחוץ, מחזור 8 (5/10)

זו הייתה הפעם האחרונה בה באיירן איבדה נקודות בבונדסליגה העונה. כן, כן, זה קרה לפני כמעט חצי שנה. מאז? 19 ניצחונות רצופים, ששברו כל שיא אפשרי, בגרמניה ובכלל באירופה (השיא הקודם בארבע הליגות הגדולות היה של אינטר, 17). טוני קרוס כבש, סידני סם השווה אחרי טעות לא אופיינית של מנואל נוייר ושם זה נגמר.

0:3 על דורטמונד בחוץ, מחזור 13 (23/11)

הנוקאאוט הסופי לליגה ואחד המשחקים המרתקים והמרגשים של העונה באירופה. שני המפגשים הקודמים בין הקבוצות היו גמר ליגת האלופות, בו ניצחה באיירן והסופרקאפ הגרמני, שם חגגה דורטמונד עם 2:4 ענק. אלא שהפעם, השוורצגלבן הגיעו עם הגנה סופר פצועה ובאיירן לא ריחמה. המארחים החמיצו והחמיצו והחמיצו, עד שגצה נכנס בדקה ה-56 ודווקא הוא, מול הקהל ששרק לו בוז אדיר, כבש (ולא חגג) תוך עשר דקות. דורטמונד יצאה קדימה, חטפה עוד שניים בדקות הסיום והפער מלברקוזן צמח לארבע ומדורטמונד לשבע. הליגה נגמרה בערך באותו משחק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

0:7 על ורדר ברמן בחוץ, מחזור 15 (7/12)

הלהקה של גווארדיולה נסעה לברמן והתפוצצה על המארחת האומללה. שער עצמי של לוקימיה ושערים של ואן בויטן וריברי קבעו 0:3 בדקה ה-38 ובמחצית השנייה, מנדז'וקיץ', מולר, שוב ריברי וגצה הפכו את התבוסה להשפלה. וכל זה אחרי שרוברט לבנדובסקי כבר הודיע שהוא נוטש את דורטמונד ומצטרף לבאיירן בעונה הבאה. איפה יכניסו אותו?

1:6 על וולפסבורג בחוץ, מחזור 24 (8/3)

אחרי המשחק, בו כבשה באיירן לא פחות משישה שערים, פפ גווארדיולה הפתיע ואמר: "לא היינו דומיננטים, רק כבשנו את השערים". ואכן, במשך קצת יותר משעה, הזאבים היו לא פחות טובים מהאורחת המאיימת. הם הובילו בדקה ה-17, שאקירי השווה כעבור שש דקות ו-וולפסבורג האמינה בכוחה להדהים. היא חטפה 6:1. באיירן כבשה בדקות 63 (מולר), 66 (מנדז'וקיץ'), 71 (ריברי), 78 (שוב מולר) ו-80 (שוב מנדז'וקיץ'). חמישה שערים ב-17 דקות וזה כשהיא "לא דומיננטית". כמה ימים לאחר אותו משחק, הגיע הזעזוע האמיתי היחיד בעונה של באיירן, כאשר אולי הנס, כוכב העבר והנשיא בהווה, נשלח לכלא לשלוש וחצי שנים בגין העלמות מס במיליוני יורו.

1:3 על הרטה ברלין בחוץ, מחזור 27 (25/3)

בעונה שעברה, באיירן שברה את שיא הבונדסליגה וחגגה אליפות כבר בשישי באפריל, הכי מוקדם אי פעם. רבים חשבו שהנתון הזה יישאר לנצח, או לפחות למשך שנים רבות. אז חשבו. ב-25 במרץ, כשנותר יותר מחודש וחצי עד לתום העונה הסדירה, באיירן כבר אלופה, בפעם ה-24 בתולדותיה והשנייה ברציפות. זו הפעם השביעית בהיסטוריה בה באיירן מחברת לפחות שתי אליפויות רצופות. מה נשאר לה עכשיו מבחינת שיאים? להאריך את רצף ניצחונות הליגה, לשבור את שיא הנקודות מהעונה שעברה (91), לשבור את שיא הנקודות מהסגנית (25, גם הוא נקבע בעונה שעברה), לשבור את שיא הניצחונות מהעונה שעברה (29), לשבור את שיא ההפסדים (באיירן הפסידה רק פעם אחת בעונת 1986/87 ובעונה שעברה), לשבור את שיא השערים (באיירן של 1971/72 כבשה 101 שערים), לשבור את שיא הספיגה (באיירן של העונה שעברה ספגה 18 שערים), לשבור את שיא יחס השערים (פלוס 80, באיירן של העונה שעברה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully