וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונלד דופרי: "בראד גרינברג מזכיר לי את לארי בראון"

הקשר עם בראד גרינברג ("הוא מאמן של שחקנים"), התחרות הסמויה עם דווין ודונטה סמית' ("בסוף העונה תחליטו מי הכי טוב") והתבוסה ביד אליהו ("לא הייתה לה משמעות אמיתית"). רגע לפני המאני טיים של הפועל ירושלים, רונלד דופרי נפתח ומצהיר: אליפות היא המטרה היחידה

רונלד דופרי שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
לא חושש לצאת בהצהרות. דופרי/מגד גוזני

"כשחקן תחרותי, זאת תהיה אכזבה אם לא נזכה באליפות. האם העונה תהיה כישלון? ממש לא. העונה עדיין תהיה הצלחה אם נהיה במצב לזכות באליפות. גם ביורוקאפ - אם נהיה בפיינל פור, נעמוד במטרות שלנו, אבל אם לא נזכה במפעל, זאת תהיה אכזבה, אבל עדיין יהיה מדובר בריצה טובה. המפתח הוא לסיים חזק, ולהיות בעמדה לזכות בתארים בשני המפעלים".

רונלד דופרי (33) הוא אמנם שחקן מנוסה, הכי מנוסה מבין שחקני הפועל ירושלים, אבל גם כשמזהירים אותו שהדברים שלו עשויים 'להדליק' את מכבי תל אביב, הוא לא מפחד ומדבר בפתיחות בראיון לוואלה! ספורט, רגעי לפני המשחק נגד הצהובים שייערך הערב (ראשון, 20:10, ערוץ 1). "אנחנו במקום השני, ורוצים לסיים במקום הראשון. אם מכבי ינצחו אותנו השבוע, אז כנראה נסיים במקום השני. נגיע לפלייאוף, ונרצה לנצח. יש לנו סיכוי טוב לזכות בתואר. יש לנו מטרות לזכות באליפות, אנחנו לא פה כדי להשיג עוד ניצחונות, או כדי להגיד שעשינו עונה טובה עד כה. תחליטו אתם אם אנחנו הפייבוריטים או האנדרדוג, אנחנו קבוצה טובה עם ביטחון. אנחנו באים כדי לנסות ולזכות באליפות".

20:10, ערוץ 1: ירושלים שוב מנסה את מזלה מול מכבי ת"א

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין חוגג. קובי אליהו
"הוא לא קלע זריקות שהוא קולע בדרך כלל". הלפרין/קובי אליהו

***

עם דופרי נפגשנו פחות מ-12 שעות אחרי סיום המשחק הראשון ביורוקאפ נגד ניז'ני נובגורוד. הפורוורד המנוסה אמנם שיחק 22 דקות ותרם 12 נקודות, אבל ירושלים ניצחה רק 78:81, ותגיע בעמדה בעייתית לגומלין ברוסיה.

"אני לא חושב שזה היה יותר קשה ממה שחשבנו. ברגע שקבוצה מגיעה לשלב הזה, זה אומר שהיא טובה מאוד, קבוצה גדולה, אולי קצת יותר ממה שחשבנו. הרבה פעמים כשאתה עושה סקאוטינג על קבוצה, אז זה שונה לראות אותם על וידאו מאשר על המגרש. יש מאצ' אפ טוב בין הקבוצות, ממש טוב אפילו, הרבה מהשחקנים שלנו לא היו במשחק התקפה טוב, ואני חושב שאם נהיה טובים יותר התקפית, אז יש לנו סיכוי שם".

מה היה חסר לכם נגד ניז'ני? זריקות המומנטום שלא נכנסו, או שאולי העובדה שלא עצרתם את השלישייה המובילה שלהם?

"אנחנו לרוב קולעים את הזריקות החופשיות, אם זה אני, ברייסי, ג'וש או יותם. אנחנו יודעים לקלוע את הזריקות שפותחות את המשחק, ונגד ניז'ני לא הצלחנו לעשות את זה. צריך לתת להם את הקרדיט, הם קבוצה טובה, ואנחנו לא שיחקנו טוב בהתקפה כמו שאנחנו רגילים, ועשינו יותר מדי טעויות במחצית הראשונה. רוצ'סטי היה נראה כמו שחקן יוצא מן הכלל בוידאו, ואני מכיר את דיז'ון מארצות הברית, הוא נבחר בדראפט, וברזץ שיחק הרבה שנים ב-NBA, אז ידענו שהם מוכשרים. ניסינו לעצור את הקליעות שלהם משלוש, וברוב המשחק עשינו את זה, אבל הם קלעו קליעות מפתח. היינו צריכים להיות יותר חדים בצד ההגנתי".

ובכל זאת, למרות הניצחון המזערי, דופרי אופטימי לקראת הגומלין, בעיקר בזכות העובדה שהקבוצה ניצחה ביום לא טוב של ליאור אליהו, ברייסי רייט ובינוני של ג'וש דאנקן. "אני ודרווין הסתכלנו אחד על השני בסיום ולא הבנו איך לא הפסדנו את המשחק הזה. יש לנו כמה שחקנים שאנחנו מסתמכים עליהם, ולא היו ביום טוב. הגענו לכמה התקפות שפשוט לא ייצרנו בהם כלום, ככה שהניצחון מראה שאנחנו קבוצה טובה. כששחקנים משמעותיים לא משחקים טוב, יש שחקנים אחרים שמתעלים. אנחנו אופטימיים שאנחנו יכולים לצאת החוצה ולהשיג ניצחון. אם הגעת עד לפה, אתה צריך לדעת לנצח משחקים בחוץ".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקני הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן (ימין) רונלד דופרי (שמאל. קובי אליהו
"הסתכלתי על קיצ'ן ואמרתי לו - איך לא הפסדנו'?". דופרי עם קיצ'ן/קובי אליהו

***

כאמור, דופרי בן 33, ועל אף העובדה שמאז תחילת עונת 2010/11 לא שיחק ב-NBA, ולא שיחק עונה סדירה מלאה בליגה הטובה בעולם מאז עונת 2006/7, רק העונה ישלים עונה מלאה בקבוצה מחוץ לארצות הברית. החוויות שלו באירופה כוללות חצי עונה בגרמניה במדי טלקום בון, שלושה חודשים באימולה מהליגה האיטלקית השנייה ובנוסף שיחק גם חודש וחצי בארגנטינה. שחקן מנוסה, אבל לא ברמה האירופית. למרות זאת, הוא תורם העונה מספרים לא רעים: 12.4 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים למשחק בליגת העל, ו-10.8 נקודות, 5 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים ביורוקאפ.

"הייתי צריך לבוא לאירופה מוקדם יותר, אבל החלום שלי תמיד היה להיות ב-NBA עם קריירה טובה, ככה שהייתי עיקש להגשים את זה", הוא מסביר למה לקח לו כל כך הרבה זמן להגיע לאירופה, "לא שיחקתי הרבה, ככה שהגוף שלי לא מותש, אני עדיין יכול לעשות דברים טובים, ואני מרגיש מצוין. הסוכן שלי, בראד איימס, התקשר אליי וסיפר לי על ההזדמנות לבוא לירושלים, הוא הכיר את בראד גרינברג, ואמר לי שזאת הזדמנות טובה לשחק תחת מאמן אמריקאי. דיברתי עם בראד בעבר, כשהוא אימן בונצואלה, והוא ניסה לשכנע אותי לבוא, והוא רצה אותי מאוד הפעם גם. שמעתי על בראד, ושמעתי על הקבוצה, ואני מכיר חלק מההיסטוריה שלה, שיחקתי ביורוקאפ ורציתי שוב את ההזדמנות הזאת. הייתי בניו יורק כשבראד היה שם, דיברנו, וזה פשוט קרה".

כשחקן ותיק, דופרי נותן הרבה כבוד גם לכוכבי היריבות שנמצאים על העמדה שלו - דונטה סמית' ממכבי חיפה, דווין סמית' ממכבי תל אביב וקרלון בראון מהפועל תל אביב, אבל בעיניו הוא לא פחות טוב מהם, ומשאיר לתקשורת את ההחלטה מי הטוב ביותר, "אני שם לב ועוקב אחרי שלושת השחקנים האלה, וגם אחרי טיילר האניקאט, שהוא שחקן מוכשר מאוד. כולם שחקנים מוכשרים מאוד, הכי טובים בעמדות שלנו, כולנו טובים ויש לנו כישרון יורוליג. מי הכי טוב? שהתקשורת תשפוט, אבל צריכים לבדוק על פי תרומה לקבוצה. דונטה סמית' סוחב את הקבוצה עליו, לאורך רוב העונה, כששומרים עליו בשמירה כפולה. אני חושב שהחשיבות נקבעת איך הקבוצה מצליחה. כשבוחרים ל-MVP, מסתכלים מי השחקן הכי טוב, אבל האם הקבוצות שלהם הצליחו גם. הכל יקבע על פי הניצחון, מסביב לדווין סמית' יש הרבה שחקנים מוכשרים, ככה גם מסביבי ומסביב דונטה. סביב קרלון בראון אין הרבה שחקנים מוכשרים, אבל הם מוציאים הרבה מאוד ממה שיש מסביבם, משחקים חזק מאוד. בסוף העונה אתם תקבעו מי הכי טוב".

לפני שנפלט מה-NBA, דופרי היה פחות או יותר במעמד של עומרי כספי. הוא היה שחקן משלים בדטרויט, ובמבט לאחור הוא מספר על הקשיים שעומדים בפני שחקנים מסוגו ומן הסוג של כספי. "זה קשה, כי ה-NBA מלאה בשחקנים שיודעים לשחק, מהשחקן הראשון עד ה-15. הבעיה היא שמי שמצליח לשחק זה מי שמוצא את הפינה שלו בתוך מערכת של קבוצה. אם אתה לא לברון ג'יימס או אולסטאר, אתה צריך למצוא את הנישה שלך בקבוצה. בדטרויט היינו קבוצה טובה מאוד, מלאה בשחקנים ותיקים, ואף אחד לא נפצע כך שלא הייתה לי הזדמנות לפרוץ. זה היה מטורף. שיחקתי הרבה בעונת הרוקי שלי בשיקגו, ואחרי זה בדטרויט לא מצאתי את השיטה שתיתן לי הזדמנות ב-NBA. אחרי דטרויט, חיפשתי ארגון שייתן לי את הנישה לשחק".

בראד גרינברג חתום על ההגעה של דופרי לירושלים. גרינברג, אגב, זוכה להערה גדולה מדופרי ומירושלים בכלל. אין ספק שבבירה רוחשים לו כבוד גדול יותר ממה שזכה לו במכבי חיפה. "העובדה שהוא לקח אליפות בשנה שעברה, והגיע לקבוצה שלנו, אומרת שהוא מכיר את הליגה. ההיסטוריה שלו בקולג' והעובדה שהוא היה GM בארצות הברית זה מכובד. אתה לומד, ונותן לו כבוד", אומר דופרי ומוסיף, "בראד מאמן נהדר, הוא מזכיר לי את לארי בראון שאימן אותי בדטרויט, ויש להם אופי דומה. הוא דוחף אותנו באימונים ומחזיק אותנו טוב, אני נהנה לשחק תחתיו. הוא נחמד, הרוב יגידו שהוא מאמן של שחקנים".

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. קובי אליהו
"מזכיר את לארי בראון". גרינברג/קובי אליהו

***

עד לפני חודש החזיקה הפועל ירושלים בריצה מטורפת של 13 ניצחונות ליגה, הרצף הארוך בתולדותיה. גם דופרי לא זכר שהעונה הנהדרת של האדומים נפתחה עם שני הפסדים. "העונה מלאה בעליות וירידות. ידענו שאנחנו קבוצה טובה, אני חושב שכקבוצה לא ידענו מה לצפות מהליגה, וקצת נאבקנו. קבוצות משחקות מאוד חזק, ובגלל שאנחנו גדולים יותר לא קיבלנו שריקות מהשופטים. לא ידענו באיזו רמה אנחנו צריכים לשחק חלק מהעונה, וזה מה שקרה בתחילתה. שחקנים נכנסו לכושר יותר טוב עכשיו. השחקנים שלנו מנבחרת ישראל – יותם הלפרין ואלישי כדיר (שהספיק לעזוב מאז, א.ש) - הגיעו שבועיים מפתיחת העונה, וכשיותם נכנס לכושר זה עזר לנו. המשכנו לעבוד והדברים הסתדרו פתאום".

עשיתם ריצה מדהימה, ותוך כדי הריצה הצטרפו שחקנים דומיננטיים כמו ליאור אליהו וברייסי רייט. זה לקח דקות משחקנים וגם ממך. איך הצלחתם לקלוט אותם?

"כשליאור הגיע זה היה במקום אלישי. הוא הביא אלמנטים שונים לקבוצה ועשה דברים שעזרו לקבוצה מאוד. איתו ישר ראינו הבדל, והוא התאים בצורה מצוינת, הוא שחקן שהצליח מאוד בכל מקום, ככה שזה היה חיבור נהדר. ברייסי הגיע חודשיים לאחר מכן, והוא הדובדבן שבקצפת. הוא יודע לקלוע, לרכז ולשמור. שיחקתי איתו במינסוטה, ככה שאני מכיר אותו, אני שמח שהוא הגיע לכאן, הוא לקח לי ולשחקנים אחרים דקות, אבל המטרה הגדולה היא לנצח ולזכות באליפות, וברייסי עוזר לנו להתקרב למטרה שלנו".

הריצה המדהימה של ירושלים נעצרה במפגש הקודם עם מכבי תל אביב, אז הובסו האדומים 93:71, ואיבדו את הבכורה לצהובים. "ההפסד למכבי תל אביב היה הפסד מאכזב. אשדוד, הרצליה ונס ציונה היו הפסדים מאכזבים גם כן", מנסה שחקן ירושלים להוריד מחשיבות ההפסד הקודם, "ככה אנחנו מתייחסים לזה, באמת. אנחנו יודעים שאנחנו משחקים איתם שוב ביום ראשון, נשחק איתם שוב בעוד שלושה שבועות, וכנראה שגם בפלייאוף, ככה שידענו שלמשחק הזה היה יותר משמעות סמלית מאשר משמעות אמיתית. המשחק הזה היה יותר חשוב לאוהדים ולתקשורת, רצינו לנצח מאוד, אבל הם לקחו את זה כאתגר גדול יותר, הם באו באינטנסיביות והיו מוכנים ולא ידענו להשוות את האינטנסיביות שלהם. עכשיו נבוא ונשווה אותה".

שחקן הפועל ירושלים ליאור אליהו. יוסי ציפקיס
"ישר הרגשתו איתו הבדל". אליהו/יוסי ציפקיס

***

בשבועות הקרובים תיכנס ירושלים למאני טיים האמיתי של העונה. כשחקן הוותיק בקבוצה, דופרי יודע שלא מעט מהאחריות תיפול על הכתפיים שלו, והוא לא חושש לקחת אותה. "אני חושב שכל התקפה היא יותר חשובה עכשיו ממה שהייתה לפני ארבעה שבועות, אין ספק. אני לא רוצה לאכזב את הקבוצה שלי, ואם זה אומר להתעלות בהגנה ובהתקפה, אז אני אעשה את זה, ואני בטוח שכל שחקן מרגיש ככה".
למרות הניצחון הקטן ביום רביעי, ולמרות האופטימיות שלו, יודע בוגר מכללת לואיזיאנה סטייט, שזכייה בתואר היורוקאפ תהיה משימה קשה מאוד. "יש עדיין קבוצות טובות ביורוקאפ, כמו ולנסיה שהעיפה את חימקי או קאזאן שהיא קבוצה נהדרת שמועמדת לזכות. יש עדיין קבוצות טובות שם. המשחק ביום רביעי הוא משחק שתנצח או תלך הביתה, אנחנו צריכים ללכת ולנצח. כדי להתקדם בעונה הזאת, צריכים לדעת לנצח משחקים גדולים בחוץ, כמו המשחק ברוסיה".

המשחק נגד מכבי תל אביב מגיע בזמן טוב או שהראש שלכם נמצא כבר ברוסיה?

"האם זה תזמון טוב למשחק הזה? לא. הם משחקים ביורוליג גם כן. העדיפות בשבילנו היא לנצח כל משחק, אבל אנחנו מבינים שהסיכון עכשיו הוא ביורוקאפ, ואנחנו רוצים להמשיך שם כמה שאפשר. נתייחס ליום ראשון כמשחק חשוב, וישר אחרי המשחק נתייחס לנובגורוד ברצינות הכי גבוהה שאפשר. זה כמו לשחק בקולג' או ב-NBA, לפעמים יש לך משחק אחרי משחק ואתה צריך לדעת להתמודד עם זה. נהניתי לשחק העונה שני משחקים בשבוע ברמות הכי גבוהות, אם זה מכבי, הפועל תל אביב, מכבי חיפה, שנשחק איתם בשישה שבועות הקרובים במקביל ליורוקאפ. כשחקן תחרותי, זה דבר שחייבים לחכות אליו".

רונאלד דופרי הפועל ירושלים. מגד גוזני
לא מסתפק בפחות מאליפות. דופרי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully