וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 85:88

27 נק' של בראון וערב נפלא של גוט (12 נק') הכניעו את האלופה. גלבוע/גליל ניצחה בראשל"צ, אשדוד גברה על נתניה

קרלון בראון שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ניצחון ענק. בראון/ברני ארדוב

בזמן שהפועל ירושלים השפילה את מכבי תל אביב בהיכל נוקיה, קיבלנו הערב (ראשון) את המאבק הגדול על המקום השלישי, כשהפועל תל אביב השיגה ניצחון נוסף העונה על האלופה, מכבי חיפה עם 85:88 דרמטי במיוחד. בפלייאוף התחתון השיגה הפועל גלבוע/גליל ניצחון חוץ בראשון לציון כשגברה על קבוצתו של צביקה שרף 71:82, ומכבי אשדוד לא אמרה את המילה האחרונה שלה במאבק ההישארות כשהשיגה ניצחון גדול בנתניה, 88:96.

שחקן הפועל תל אביב רביב לימונד. ברני ארדוב
היה קרוב לטריפל דאבל. לימונד/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - מכבי חיפה 85:88

מה כבר לא נאמר על הקבוצה של ארז אדלשטיין? האדומים, שנותנים עונה נפלאה השיגו הערב את אחד הניצחונות החשובים של העונה שלהם, כשגברו על הירוקים, השיגו ניצחון שלישי על קבוצתו של פרנקו והבטיחו לעצמם את היתרון על הירוקים במקרה ששתי הקבוצות יסיימו עם מאזן זהה. להפועל היה הערב את קרלון בראון הבלתי נלאה עם 27 נקודות, אבל אדלשטיין חייב את הניצחון בעיקר לגולן גוט הצעיר, שעם שיא קריירה של 12 נקודות עצר את הנפילה של האדומים והוביל אותם לניצחון. חיפה לעומת זאת יורדת מאוכזבת לאחר שחזרה מפיגור 15, ומצאה את עצמה למרות הכל במקום הרביעי עם הפסד שני רצוף.

האדומים פתחו בסערה את המשחק, כשג'סטין הארפר וקרלון בראון מטיסים אותם ליתרון 5:15. יבזורי ענה עם שלשה, אך גולן גוט החזיר עם אחת משלו בצד השני כדי לשמור על היתרון הדו ספרתי. רנדל ויבזורי נכנסו לעניינים, והורידו ל-22:16 בסיום הרבע הראשון. דונטה סמית' ביצע עבירה בלתי ספורטיבית על בראון, והפועל תל אביב ניצלה זאת כדי לדהור ליתרון 21:36, אחרי שלשה גדולה של יונתן שולדברנד עם תום שעון 24 השניות. לימונד הריץ נהדר את ההתקפה, אך רנדל ורוט הצליחו עם צמד חדירות מוצלחות למנוע מהפועל לברוח, אך שלשה אדירה של גולן גוט, רגע לפני סיום המחצית שלחה את הפועל תל אביב ביתרון 32:47 אל חדרי ההלבשה.

דונטה סמית' פתח את הרבע השלישי עם סל ועבירה, אך הארפר ובראון צלפו שתי שלשות רצופות שקבעו 37:50. הירוקים המשיכו להישאר קרובים כשסמית' לקח על עצמו את ההתקפה, ושלשה של רוט הורידה ל-57:51 בלבד. שולדברנד עוד מצא נקודות אקראיות, אך הירוקים המשיכו לדהור, וחדירה של רוט קבעה 59:59. רייס העניק יתרון ראשון לחיפאים לפני שבראון הפך ל-65:67 בסיום הרבע השלישי. רייס עם חדירה טובה השיב את היתרון לאלופה, ונקודות נהדרות של יבזורי העלו את האורחים ל-75:81. גוט העיר את האדומים עם שלשה ועבירה, ושלשה של בראון קבעה 83:83, דקה לסיום. סמית' המשיך בערב המופלא שלו עם עוד חדירה על כל ההגנה באדום, אך סל ועבירה של גוט במשחק חייו העלה את הפועל ליתרון נקודה, 28 שניות לסיום. סמית' עשה צעדים, לימונד עשה את העבודה מהקו, ושלשת התאבדות של רוט לא נכנסה, 85:88 בסיום להפועל תל אביב.

קלעו להפועל תל אביב: קרלון בראון 27 (6 מ-16 מהשדה), רביב לימונד 20 (5 מ-13 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, גולן גוט 12 (3 מ-5 לשלוש), ג'סטין הארפר 10, יונתן שולדברנד 9 ו-5 ריבאונדים, ג'וש אוונס 8 ו-9 ריבאונדים, אנתוני מרשל 2.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 29 (11 מ-14 מהשדה), 11 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, בריאן רנדל 21, אדריאן הנינג 10 ו-6 ריבאונדים, דגן יבזורי ומורן רוט (3 מ-16 מהשדה, 5 ריבאונדים) 7 נקודות כל אחד, בן רייס ועידו קוז'יקרו 4 כל אחד, טרנס רודריק 3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני מכבי חיפה בכדורסל עידו קוז'יקרו (שמאל) דונטה סמית' (ימין). מגד גוזני
היה בלתי ניתן לעצירה, עד הצעדים בסיום. סמית' עם קוז'יקרו/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון - גלבוע/גליל 82:71

בשקט בשקט עשתה הערב הקבוצה של שרון דרוקר צעד משמעותי ומוחץ בכיוון הבטחת מקומה בסדרות הפלייאוף, כשהכניעה את יריבתה העיקרית על המקום השמיני. גלבוע/גליל קיבלה הצגה מדשון סימס שפשוט היה בלתי ניתן לעצירה, ועם יכולת שכזו הקבוצה מהצפון עוד יכולה לפנטז על שיפור עמדות בטבלה. ראשון, שעצרה את רצף ההפסדים שלה במחזור הקודם מול חולון, חוזרת שוב למאבקי התחתית.

ג'יימס תומאס העלה את ראשון לתירון מוקדם, אך שלשות של ג'ראלד רובינסון וטוני יאנגר השלימו ריצת 0:8 של האורחים. טזמין מיטשל ושון דאוסן הגיבו עם 2:11 משלהם, וירדו ביתרון 22:23 בסיום הרבע הראשון. שש נקודות רצופות של דשון סימס צימקו את הפער של ראשון לנקודה בלבד. הקבוצה של צביקה שרף לא מצאה את עצמה בהתקפה, וסימס המשיך ללהוט, והשלים מהפך נהדר כשגלבוע/גליל ירדה ביתרון 34:40 בסיום המחצית.

טוני יאנגר עלה לוהט אל הרבע השלישי, ועם חמש נקודות גדולות בצירוף חטיפה העלה את האורחים ליתרון 42:50. ג'ייק כהן נגס בהפרש, אך שלשה של מי אם לא - טוני יאנגר - הביאה את האורחים ביתרון 50:59 אל הרבע המכריע. סימס המשיך בערב הנפלא שלו אך שלשה גדולה של וייט צימקה ל-4 בלבד, חמש דקות לסיום. רובינסון מיד החזיר עם שלשה מהצד השני אך ארבע קליעות עונשין רצופות של יאנגר הקפיצו את האורחים ל-11 הפרש, דקה לסיום, ומשם ראשון כבר לא חזרה. בסיום זה 71:82 לגלבוע/גליל.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: דשון סימס 23 (10 מ-13 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, טוני יאנגר 18, 9 ריבאונדים, 5 חטיפות ו-5 איבודים, קני בוינטון 17, ג'ראלד רובינסון 12 ו-7 אסיסטים, עמית שמחון 5 (1 מ-6 לשלוש), נמרוד טישמן 4, אנטון קזרנובסקי 3.

קלעו למכבי ראשון לציון: טזמין מיטשל 15, טריי ג'ונסון 14 (5 מ-15 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ג'ייק כהן 12, ג'יימס תומאס (9 ריבאונדים) ודווין ווייט 11 נקודות כל אחד, שון דאוסן 6, 11 ריבאונדים ו-5 איבודים, חנן קולמן 1.

שחקן הפועל גלבוע/גליל, דשון סימס במשחק נגד מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עוד ערב נפלא שלו. סימס/ברני ארדוב

ברק נתניה - מכבי אשדוד 96:88

מישהו הספיד את מכבי אשדוד? נועלת הטבלה שסובלת מעונה נוראית שלחה הערב עוד מסר ליריבותיה בפלייאוף התחתית שהיא רחוקה מלוותר על המקום בליגת העל, עם ניצחון חוץ גדול. מרכוס דאב לקח את כל החבורה האשדודית על הגב, ובערב בו האורחים צולפים ב-12 מ-18 מחוץ לקשת, קשה מאוד לנצח. נתניה, שכבר חלמה על פייט לגלבוע/גליל על המקום השמיני, צריכה עכשיו לחזור ולהסתכל למטה, אל התחתית הבוערת.

האורחים פתחו טוב את המשחק, כששלשה של קני הייז ויכולת טובה של מרכוס דאב הביאו אותם ליתרון 6:12. רובינסון וניר כהן צימקו, אך הייז ואר טי גווין צלפו מחוץ לקשת, ואסיסט מצויין של ליפשיץ לסל ועבירה של דאב קבע 18:24 לאשדוד בסיום הרבע הראשון. מי שחשב שאשדוד תוריד את הרגל מהגז התבדה מהר מאוד: הקבוצה מתחית הטבלה טסה ל-4:14 עם מטווח שלשות של ליפשיץ ודאב והיתרון טיפס עד 22:40. רובינסון ופרימן לא הרימו ידיים, ועד למחצית השלימו ריצת 5:14 וירדו בפיגור 47:36 בלבד אל המחצית.

אשדוד נעזרה בשלשה של הייז ונקודות של המוחתם החדש, דויד קוביאן, כשנקודות של ביר כץ כבר העלו אותה ל-20 הפרש. בית יוסף ורובינסון ניסו לצמק, והורידו ל-69:54 בסיום הרבע השלישי. המארחים המתינו עד לרבע האחרון כדי לחזור למשחק, ועשו זאת בגדול: ריצת 7:19 של בית יוסף ורובינסון כבר הביאה את נתניה עד פיגור 76:73 בלבד, 5 דקות לסיום. או אז הגיעו חמש נקודות רצופות של הייז, מזרחי וקוביאן הוסיפו שלשות ענקיות שהטיסו את אשדוד ל-9 הפרש, דקה לסיום, והעניקו לה את הניצחון. 88:96 בסיום לאשדוד.

קלעו למכבי אשדוד: מרכוס דאב 25 (7 ריבאונדים), קני הייז (5 מ-7 משלוש, 8 אסיסטים) 22, דויד קוביאן 17 (6 אסיסטים), ליאור ליפשיץ (5 אסיסטים) 14, אלעד הופמן ואר טי גווין 6 כל אחד, עמית ביר-כץ ומשה מזרחי 3 כל אחד.

קלעו לברק נתניה: דוואן רובינסון 29 נקודות (9 מ-13 משתיים, 5 אסיסטים), ג'וליאן מילס (12 ריבאונדים) ואנטואן רייט (1 מ-6 משלוש, 4 איבודים) 13 כל אחד, אלירן גואטה (6 ריבאונדים) 12, יועד בית יוסף 9 (1 מ-6 משתיים), ראשון פרימן 8, יהוא אורלנד 3, ניר כהן 1.

עמית ביר כץ, אוסטין פרימן, מרכוס דאב שחקני מכבי אשדוד. יוסי ציפקיס
לא מוותרים על הליגה. ביר כץ חוגג עם דאב/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully