וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: סביליה עלתה בפנדלים, באזל הדהימה

סביליה יצרה דרמה עם 0:2 בחוץ ואז ניצחה 3:4 את בטיס בפנדלים. באזל ניצחה 1:2 בזלצבורג ועלתה לרבע הגמר, פירלו העלה את יובנטוס, נאפולי הודחה

אנדראה פירלו שחקן יובנטוס חוגג שער. רויטרס
הציל את העונה האירופית של יובנטוס. אנדראה פירלו/רויטרס

תמונת העולות לרבע גמר הליגה האירופית הושלמה הלילה (חמישי) בתום דרמה גדולה, כאשר סביליה כפתה הארכה במגרשה של בטיס עם ניצחון 0:2 אחרי הפסד זהה בבית, ואז השלימה את המהפך עם 3:4 בפנדלים. יובנטוס, אשר במגרשה הביתי ייערך הגמר, ניצחה בדרבי האיטלקי 0:1 את פיורנטינה הודות לביצוע מרהיב של אנדראה פירלו ועלתה עם 1:2 בסיכום. היא תהיה הנציגה האיטלקית היחידה, שכן פורטו הדיחה את נאפולי עם 2:2 באיטליה (אחרי 0:1 בפורטוגל). גם בנפיקה תהיה שם, אחרי 2:2 מותח מול טוטנהאם ו-3:5 בסיכום. באזל הדהימה עם 1:2 ב-10 שחקנים בזלצבורג. ליון הפסידה 2:1 בצ'כיה לוויקטוריה פלזן אך עלתה עם 3:5, בעוד ולנסיה השלימה ניצחון כפול על לודוגורץ עם 0:1 ביתי (0:4 בסיכום). אלקמאר הייתה העולה הראשונה עם 0:0 ברוסיה מול אנז'י, אחרי 0:1 במשחק הראשון.

שמונה המשתתפות בהגרלת רבע הגמר מחר (שישי, 14:00, ספ'1):

יובנטוס
בנפיקה
ולנסיה
ליון
אלקמאר
פורטו
באזל
סביליה

קרלוס טבס, ג'אנלואיג'י בופון שחקני יובנטוס. רויטרס
יש להם סיבה לחגוג. קרלוס טבס עם ג'אנלואיג'י בופון/רויטרס

פיורנטינה - יובנטוס 1:0 (יובנטוס עלתה עם 1:2 בסיכום)

גם מישל פלאטיני (בלי קשר להיותו כוכב עבר של יובנטוס) וחבר מרעיו באופ"א יכולים לשחרר אנחת רווחה: מארחת גמר הליגה האירופית עדיין בעניינים. אחרי 1:1 במשחק הראשון בטורינו, כל הלחץ היה על האלופה האיטלקית שכבר הודחה מליגת האלופות מוקדם מהצפוי ולא רצתה לרשום מבוכה נוספת. פיורנטינה הייתה עדיפה בשלבים רבים ומריו גומז פתח עם החמצה גדולה, אך הקבוצה היחידה שניצחה את יובנטוס בליגה לא השכילה לשחזר זאת באירופה. הווארד ווב הרחיק בדקה ה-69 את גונסאלו רודריגס, וזה הספיק לאנדראה פירלו להפציץ פנימה את הכדור החופשי השני שלו השבוע שמניב ניצחון. פיורנטינה לא השיגה את הנקמה המיוחלת ביובה על ההפסד בגמר גביע אופ"א ב-1990. לעומתה, יובנטוס היא הנציגה האיטלקית השנייה בלבד (אחרי לאציו) ברבע הגמר, מאז כוננה הליגה האירופית בעונת 2009/10.

דקה 3: איזו הזדמנות של גומז. החלוץ ברח לבונוצ'י ונותר מול בופון, אבל הבעיטה האלכסונית שלו חמקה סנטימטרים מהקורה.

דקה 24: הזדמנות מצוינת ליובנטוס. פוגבה נגח מחמישה מטרים, אבל נטו הדף היטב ומנע שער.

דקה 57: קואדרדו הפציץ מרחוק, בופון היה עירני והדף.

דקה 59: מיד מן העבר השני, וידאל נגח משישה מטרים מעל המשקוף. יובנטוס חייבת שער.

דקה 69: כרטיס אדום! גונסאלו הפיל את יורנטה על סף הרחבה וספג אדום מהשופט ווב. פיורנטינה ב-10 שחקנים.

דקה 71: גול! מי אם לא פירלו? כמו נגד גנואה, הקשר הנפלא שוב כבש בבעיטה חופשית והעניש את פיורנטינה על העבירה של גונסאלו עם כדור אדיר לחיבורים מ-17 מטרים. 0:1 ליובנטוס ו-1:2 בסיכום.


דקה 76: ליכשטיינר המחליף הגביה מימין וטבס נגח מחמישה מטרים למרכז, שם נטו היה מוכן ומנע את השני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מריו גומז שחקן פיורנטינה (מימין) מול מרטין קאסרס שחקן יובנטוס. Gabriele Maltinti, GettyImages
פיורנטינה לא הצליחה לנקום על 1990. מריו גומז מול מרטין קאסרס/GettyImages, Gabriele Maltinti

בנפיקה - טוטנהאם 2:2 (בנפיקה עלתה עם 3:5 בסיכום)

העונה האירופית של התרנגולים תמה ונשלמה הערב, אבל עם טעם טוב וכמעט קאמבק גדול. טוטנהאם, למרות הרכב חסר מאוד, הצליחה לקטוע לבנפיקה רצף של 10 ניצחונות בכל המסגרות ובדקות הסיום אף הייתה קרובה לכפות הארכה. הפורטוגלים הגיעו מעודדים אחרי ה-1:3 בווייט הארט ליין ועלו ליתרון מנגיחה של אסקיאל גראי, אך המחליפים של טים שרווד לא ויתרו והבלגי הבינלאומי נאסר צ'אדלי הבקיע צמד בזק (78 ו-79) שיצר דקות דרמטיות בסיום. בנפיקה התגוננה וניצלה בספיגה, עד שבתוספת הזמן לימה הרגיע עם פנדל שהשווה ושלח את האנגלים הביתה.

דקה 34: גול! הארגנטינאים הביאו את הראשון של בנפיקה. סאלביו פרץ בימין והעביר כדור מדוד לראשו של הבלם גראי, שנגח בעוצמה לרשת של פרידל. 0:1 לבנפיקה ו-1:4 בסיכום.

* בנפיקה כבשה בכל 26 משחקיה האחרונים בכל המסגרות.

דקה 78: גול! טוטנהאם לא רוצה להפסיד. המחליף הצעיר קיין השאיר לצ'אדלי, שהשתחרר ובעט כדור חד מחוץ לרחבה אל הרשת. 1:1, אבל עדיין 2:4 לבנפיקה בסיכום.

* בנפיקה ספגה שער ראשון במשחק ביתי אחרי 851 דקות נקיות מספיגה.

דקה 79: גול! יש לנו משחק. תוך פחות מדקה, צ'אדלי המתין ברחבה והמשיך עם כדור שני לרשת. בנפיקה רצתה נבדל, אבל השער אושר וזה 1:2 לטוטנהאם שזקוקה לעוד שער כדי לכפות הארכה.

דקה 88: קיין ספק נתפס ברחבה על ידי סולימאני, אך השופט לא העניק פנדל לטוטנהאם.

דקה 90+1: איזו הזדמנות של טוטנהאם. סיגורדסון נגח משישה מטרים, אך השוער אובלק זינק נפלא ומנע שער.

דקה 90+4: גול! סנדרו הכשיל את לימה ברחבה, המחליף הברזילאי ניגש בעצמו לנקודה הלבנה ובעט פנימה. 2:2 ו-3:5 לבנפיקה בסיכום.

גילפי סיגורדסון שחקן טוטנהאם. Armando Franca, AP
טוטנהאם לא הייתה רחוקה מקאמבק. גילפי סיגורדסון/AP, Armando Franca
אסקיאל גראי שחקן בנפיקה (במרכז) חוגג שער. AP
סיום עוצר נשימה. אסקיאל גראי/AP

נאפולי - פורטו 2:2 (פורטו עלתה עם 2:3 בסיכום)

רפא בניטס קיווה להגן על התואר בו זכה בעונה שעברה עם צ'לסי, אך חלומו נגוז וכך יובנטוס נותרה הנציגה היחידה של איטליה באירופה. נאפולי דווקא פתחה מצוין, לחצה וגם באה על שכרה עם שער של גוראן פאנדס בדקה ה-21, אחרי בישול נפלא של גונסאלו היגואין. אלא שכמו במשחק הראשון, היא הרבתה להחמיץ ושילמה על כך ביוקר. המאמן הזמני לואיס קסטרו שלח למגרש את נביל גילאס, שבדקה ה-70, אחרי ארבע דקות בלבד בהן שיחק, השווה וסיבך את המארחים. נאפולי הימרה על כל הקופה, אבל את הברק סיפק דווקא ריקרדו קוארסמה המתקאמבק, שהמשיך את תקופת הפריחה שלו עם שער נהדר שהבטיח שתי פורטוגליות ברבע הגמר. דובאן ספאטה רק צימק בדקת הסיום, אך לא מנע את ההדחה המאכזבת מבחינת המארחים.

דקה 21: גול! איזה בישול קסום של היגואין. הארגנטינאי קיבל כדור ברחבה, התעכב, נע לאחור ואז הכניס כדור עומק בין שניים לפאנדב, שלא התבלבל מול השוער והרשית. 0:1 לנאפולי ו-1:1 בסיכום. במצב הנוכחי: הולכים להארכה.

* זהו שער ראשון של פאנדב במסגרת אירופית מאז מרץ 2011.

דקה 32: כדור חופשי של אינסינייה נעצר בחומה, גם הבעיטה השנייה שלו נבלמה והכדור הגיע למרטנס, שסחט הצלה מהשוער פביאנו.

דקה 51: מרטנס הגביה מצד ימין ואינסינייה נגח טוב, אבל פביאנו עצר. אינסינייה השאיר את הכדור במגרש ומצא את פאנדב, שהפציץ ונבלם לקרן. נאפולי קרובה.

דקה 59: שוב פביאנו הציל את פורטו. היגואין לא היה בנבדל, השתחרר ובעט, אך השוער הדף וההגנה הרחיקה לקרן.

דקה 70: גול! איזה חילוף של לואיס קסטרו. אחרי ארבע דקות בלבד על המגרש, גילאס קיבל כדור נהדר מפרננדו ובעט שטוח וחד לרשת של ריינה. 1:1, נאפולי זקוקה עכשיו לשני שערים.

דקה 76: גול! יופי של ביצוע של קוארסמה, שכנראה שולח את נאפולי הביתה. הכוכב המתקאמבק השתחל בין ארבעה שחקנים, ברח מאינלר והפציץ לחיבורים. 1:2 לפורטו, נאפולי זקוקה לשלושה שערים.

דקה 90: גול! קאייחון העביר רוחב מצד ימין וספאטה המחליף דחק מקרוב. 2:2, אך פורטו עם יתרון 2:3 בסיכום.

ריקרדו קוארסמה שחקן פורטו חוגג (משמאל) מול שחקני נאפולי. AP
איזה קאמבק. ריקרדו קוארסמה/AP
גונסאלו היגואין שחקן נאפולי מאוכזב. AP
אכזבה עצומה. גונסאלו היגואין/AP

בטיס - סביליה 4:3 בפנדלים (סביליה עלתה אחרי 2:2 בסיכום)

הדרבי האירופי הראשון אי פעם בין שתי היריבות המושבעות מאנדלוסיה, ייצר את הדרמה הגדולה של שלב שמינית הגמר. בטיס, נועלת הטבלה בליגה הספרדית, הפתיעה עם 0:2 במגרשה של סביליה והגיעה כפייבוריטית לגומלין, אך ראתה את האדומים מגיבים בצורה דומה עם 0:2 משלהם. חוסה אנטוניו רייס וקרלוס באקה הבקיעו את השערים אחרי עבודת הכנה של אלברטו מורנו המצוין, וכפו הארכה. אנטוניו אדאן הציל את בטיס מספיגה נוספת, גרר את המשחק לדו קרב פנדלים שלישי בלבד בהיסטוריה של הליגה האירופית וגם עצר את הבעיטה הראשונה, אך לבסוף הייתה זו האורחת שחגגה בבית של יריבתה עם 3:4 דרמטי. בטיס, שהפסידה את דו קרב הפנדלים הקודם שלה לקראיובה הרומנית ב-1984, כשלה שוב מהנקודה הלבנה ופספסה הזדמנות לרבע גמר ראשון אחרי 16 שנה. סביליה ממשיכה הלאה.

דקה 20: גול! חם בדרבי של סביליה. הניסיון של אלברטו מורנו נעצר בדרך והגיע לפתחו של רייס, שבעט כדור שטוח פנימה. 0:1 לסביליה, אך עדיין 1:2 לבטיס בסיכום.

דקה 56: רגע אחרי שנגח החוצה, לאו בפטיסטאו חטף כדור וירה מ-18 מטרים, אך הכדור שלו חלף ליד הקורה.

דקה 75: גול! שוב אלברטו מורנו אחראי על המהלך מצד שמאל. הפעם הוא העביר רוחב ובאקה הקולומביאני המשיך פנימה. 0:2 לסביליה. במצב הנוכחי: הולכים להארכה.

דקה 105: הצלה כפולה ענקית של אדאן. אקס ריאל מדריד הדף את הבעיטה של גמיירו מצד שמאל, והספיק לקום כדי לחזור לשער ולעצור גם את הנגיחה של באקה. בטיס ניצלה.

פנדלים: אדאן עצר את הבעיטה הראשונה של ויטולו, אבל אז סביליה הבקיעה את יתר הבעיטות שלה, בעוד אנדיי בעט לקורה ונונו היה חתום על פנדל גרוע שבטו ליטף בדרך החוצה. 3:4 לסביליה בסיום הדו קרב מהנקודה הלבנה.

חוסה אנטוניו רייס שחקן סביליה. רויטרס
דרמה אדירה. חוסה אנטוניו רייס/רויטרס

זלצבורג - באזל 2:1 (באזל עלתה עם 1:2 בסיכום)

תעשו הרבה כבוד לקבוצה שניערה מדרכה בסיבוב הקודם את מכבי תל אביב. באזל הגיעה לאוסטריה עם סיכויים קטנים לעשות משהו מול הקבוצה האימתנית של הליגה האירופית. זלצבורג הרי ניצחה את כל משחקיה עד ה-0:0 בסט. יקוב פארק בשבוע שעבר וגם עלתה ליתרון משער של ג'ונתן סוריאנו, אחרי שמארק סוכי האורח הורחק אחרי תשע דקות בלבד. הכול הלך הפוך לבאזל, כשגם אוהדיה התפרעו ביציעים וגרמו להפסקת המשחק לרבע שעה. אלא שמשם, הכול השתנה. יאן זומר מנע מזלצבורג להגדיל את התוצאה, ומנגד שני כדורי קרן הובילו למהפך. הקפטן מרקו שטרלר (50) והבלם גסטון סאורו (60) הבקיעו בנגיחות כמובן ושלחו את באזל, שבעונה שעברה נעצרה על ידי צ'לסי בחצי הגמר, שוב אל שמונה האחרונות.

דקה 9: כרטיס אדום! סוכי פגע מאחור בצורה גסה בחלוץ הברזילאי אלאן וספג אדום ישיר. באזל ב-10 שחקנים.

דקה 22: גול! קמפל שלח כדור מדויק לעבר סוריאנו, שמהאוויר המשיך לרשת וחגג את שערו ה-12 באירופה (רק לרונאלדו יש יותר - 13). 0:1 לזלצבורג, גם בסיכום הכללי.

דקה 50: גול! באזל חזרה ב-10 שחקנים. פריי הגביה כדור קרן והקפטן שטרלר נגח פנימה. 1:1, כרגע באזל עולה בזכות שער החוץ.

דקה 60: גול! המהפך של באזל הושלם. ארלינד אייטי נגח את הקרן על פי השער, השוער פספס וסאורו הארגנטינאי כבש מקרוב. 1:2 לבאזל, זלצבורג זקוקה לשני שערים.

דקה 88: כרטיס אדום! אלאן העצבני ספג צהוב שני בגלל פגיעה בפיליפ דגן והורחק. שתי הקבוצות ב-10 שחקנים.

שחקני באזל לאחר העלייה לרבע גמר הליגה האירופית. רויטרס
חתומים על הפתעה גדולה. שחקני באזל/רויטרס
אוהדי באזל במשחק בו התפרעו בזלצבורג. GettyImages
התפרעות שכנראה תעלה ביוקר. אוהדי באזל/GettyImages

משחקים נוספים:

אנז'י מחצ'קאלה - אלקמאר 0:0 (אלקמאר עלתה עם 0:1 בסיכום)

ולנסיה - לודוגורץ 0:1 (ולנסיה עלתה עם 0:4 בסיכום)
לוולנסיה: פאקו אלקאסר (59)

ויקטוריה פלזן - ליון 1:2 (ליון עלתה עם 3:5 בסיכום)
לפלזן: דניאל קולארז' (60), סטניסלב טצל (62). לליון: בפטימבי גומיס (45)

פאקו אלקאסר שחקן ולנסיה חוגג שער. Alberto Saiz, AP
כבש עבור ולנסיה בשני המשחקים. פאקו אלקאסר/AP, Alberto Saiz
בפטימבי גומיס שחקן ליון לפני מריאן צ'ישובסקי שחקן ויקטוריה פלזן. Petr David Josek, AP
ליון עלתה למרות ההפסד. בפטימבי גומיס לפני מריאן צ'ישובסקי/AP, Petr David Josek

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully