וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביב: "לא נגעתי בבחור, רק החזקתי אותו שלא יברח"

אלי טביב העיד במסגרת המשפט בו הוא מואשם בהכאת קטין ושיבוש הליכי חקירה. סיפר על המחאה נגדו: "היו קללות, טלפונים, איימו על האישה והילדה הקטנה. המשטרה לא עשתה כלום, אוהדי הפועל בתקשורת הצדיקו את המחאה". המאבטח: "לא ראיתי את טביב מכה"

אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
הגיע להעיד. טביב/מגד גוזני

היום (רביעי) נפתח בבית המשפט בתל אביב שלב טיעוני ההגנה במשפטו של אלי טביב, המואשם בפגיעה בנער גיא חסין יחד עם מאבטחו האישי. טביב שמיוצג על ידי עורך הדין ציון אמיר, עלה על דוכן העדים כדי לתת את גירסתו למקרה, כאשר מנגד הוא צפוי להיות מתושאל על ידי התביעה. שלב ההגנה במשפט מתחיל לאחר שעד עתה נערכו דיונים בטיעוני התביעה. טביב נשמע בטוח בעצמו אמש לפני הדיון ואמר: "אני מאמין שכבר בקרוב הצדק ייצא לאור".

טביב מואשם בתקיפת קטין יחד עם מאבטחו אילן פניבלוב, וכן בהשמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט אחרי שחלק מהתיעוד של מצלמות האבטחה נעלם. זה דיון שלישי בשלב ההוכחות במשפט, לאחר שחסין, אמו ועדי ראייה העידו בדיונים הקודמים. האירוע עצמו התרחש לכאורה במרץ 2012, במהלך מחאת אוהדי הפועל תל אביב נגד הבעלים דאז. חסין, אז קטין, טען שהוכה בכל חלקי גופו על ידי טביב ומאבטחו.

המאבטח אילן פניבלוב. מגד גוזני
מאבטחו של טביב במהלך התקרית, אילן פניבלוב/מגד גוזני

טביב העיד במשך זמן ארוך ועל המקרה בגינו הוא עומד למשפט, אמר: "באותו ערב שנתתי עדות במשטרה על האיומים ברצח, בסביבות 23:00 אני שומע רעש של חפץ שנזרק. אשתי והילדה ישנו. פתאום אני שומע צרחות 'טביב יא בן זונה, יא זבל, תעזוב את הקבוצה'. אשתי התעוררה, החזרתי אותה עם הילדה לישון,

"יצאתי החוצה וראיתי את המאבטח תופס את הבחור. תפסתי אותו ביד השנייה ואמרתי למאבטח להתקשר למשטרה. הבחור השתולל וניסה לברוח. את המאבטח לא הכרתי עד לרגע שתפס את הנער, לא החלפתי איתו מילה לפני זה. הבחור שמע 'משטרה' והתחיל להשתולל ותוך כדי קיבל פליק מהמאבטח עד שהגיעה המשטרה. לא נגעתי בו מעבר לזה שהחזקתי לו את היד ומנעתי ממנו לברוח".

על החשד לשיבוש הליכי חקירה, אמר: "המצלמות היו במקום ואף אחד לא נגע בהם. מיום האירוע רק אחרי ארבעה ימים הגיעו לבדוק את המצלמות. זה בכלל לא העסיק אותי כי תפסנו את הנער, עד שפתאום הפכתי לקורבן".

טביב התייחס לעדות הנער לפיה הוא הכה אותו: "הוא משקר. הוא לא יודה שזרק אבנים כי הוא יהיה מאחורי סורג ובריח. הכי קל לומר שפגעו בו. לא הכיתי אדם בחיי. אמרתי אמת במשטרה. הלהט הדברים שכחתי כמה דברים והוספתי לאחר מכן".

התובעת אמרה שלא נמצאו סימנים לאבן ושאלה את טביב מדוע הוא לא אמר למשטרה שנזרקה אבן. טביב השיב: "הייתה שעות לילה, אמרתי לשוטרים שיבדקו. אני לא ידעתי איפה זה פגע. אחד השוטרים שהיה בחקירה כאן אמר שהיו הרבה אבנים. אולי כשאמרתי רעש, התכוונתי לאבן. אבל הכול היה בלהט האירועים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עו"ד ציון אמיר, המייצג את אלי טביב. מגד גוזני
עורך דינו של טביב, ציון אמיר/מגד גוזני

עוד לפני שהתייחס לפרשה בגינה הוא מואשם, טביב סיפר בבית המשפט על הרקע שלו בכדורגל הישראלי, על העבר שלו בהפועל כפר סבא ועל ההגעה להפועל תל אביב. לאחר מכן דיבר על השתלשלות העניינים שלטענתו הובילה למחאה של אוהדי הפועל תל אביב נגדו: "באחד המשחקים אוהדי הפועל הניפו שלט 'מייצגים את הפועל ולא את ישראל'. אני התנגדתי ואסרתי עליהם להכניס את השלט. לראות שלט כזה בגרמניה חרה לי. הקהל יצא נגדי, מחא, התפרע בדרבי וזרק מוטות, ריסס כתובות נאצה, צלב קרס וכיתוב 'אבי כהן מת'. אבי כהן היה חבר שלי. קראתי לאוהדים 'חוליגנים', סגרתי את שערים 4-5 ואז החלה המחאה נגדי.

"כל יום היו קללות, נאצות, טלפונים, איומים על אשתי והילדה הקטנה. אני מזמין משטרה - האוהדים הולכים מהבית, המשטרה הולכת - הם חוזרים. המשטרה לא עשתה כלום בנדון. זרקו אבנים לכיוון הבית, יום יום ברצף הטרידו אותנו, הפיצו פליירים מעליבים עד כדי הקמת אוהלים ליד הבית שלי עם קללות וצעקות כל הלילה. המשטרה לא עשתה כלום בעניין. הלכו לרשת חנויות של אשתי עם שלטים, קללות ואיומים. הם קיבלו לגיטימציה מהתקשורת. זה הלך והסלים והגיעו עוד ועוד אנשים מדי יום

"בהמשך לאירועים וזריקות האבנים, באחד הימים בסביבות אחת בלילה עבדתי בבית ופתאום אני שומע בום אדיר וכל הבית רעד. זה היה רימון הלם. השכנים הזמינו משטרה שבדקה וזיהתה את הרימון. קשה לתאר במילים מה אני, אשתי והילדה עברנו בפיגוע הזה. כמובן שעד היום לא מצאו מי עשה את זה.

"טסתי לארצות הברית, אשתי מתקשרת אליי באחד הימים מבוהלת ומספרת שיצאה עם הילדה לחצר ונזרק רימון עשן בצבע אדום. היא הלכה למשטרה והגישה תלונה. בעקבות זאת החלטנו לטפל באבטחה של הבית ובהתקנת מצלמות. ניסו לשייך זאת אז לעבריינים ולדברים אחרים. אין לי עסקים בארץ ואני לא חושש מאף אחד. אם הייתי מרגיש מאוים כבר מזמן היו אצלי מצלמות. ברגע שמכרתי את הקבוצה היו שקט ודממה. אין הפגות, אין צורך במצלמות בבית החדש. העבריינים נעלמו".

טביב האשים את התקשורת: "יש הרבה אוהדים של הפועל תל אביב בתקשורת, כמו עמנואל רוזן, שתמכו והצדיקו את המחאה. עיתונאים שניסו לתמוך בי אויימו".

במהלך העדות שלו, טביב הראה לשופט את השלט שהונף בדרבי האחרון בשער 5 ושעליו נכתב "סופר יודנראט", ואמר: "תראה עם איזה אנשים יש לנו עסק. ואני אומר שאותו בחור שייך לאותה קבוצת אוהדים".

אלי טביב, הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
טביב/מגד גוזני

לאחר עדותו של טביב החלה עדותו של המאבטח אילן פניבלוב, שמואשם כי היכה את הנער: "הסבירו לי שזרקו על הבית הזה רימונים וביקשו שאהיה ערני בלילות. מה שלא ידעתי שזה הבית של אלי טביב. הרכב שהייתי איתו עמד עם החזית לכיוון הבית ועשיתי פטרול כל 20 דקות, לא רציתי שיפטרו אותי אם ייזרק רימון וחששתי גם על עצמי. קיבלתי מהאחראים עליי הוראה מפורשת להשתלט על כל אדם חשוד שמגיע לבית ולמסור אותו לידי המשטרה. באותו היום ישבתי ברכב וראיתי בחור מתקרב לחומה ובלב שלי אמרתי 'רק שיילך משם'. ראיתי שהוא זרק משהו וצעק 'אלי טביב יא בן זונה, נשרוף אותך אם לא תעזוב את הפועל'. יצאתי מהאוטו, אמרתי לו 'בוא הנה'. הוא קלט אותי, התקדם אליי, ביקשתי שימתין כי אני מתקשר למשטרה. הוא ניסה לברוח עם האופניים שלו, קפצתי עליו, נפלנו על הרצפה ויד שמאל שלי השתפשפה ברצפה. הוא נלחץ והשתולל כששמע את המילה משטרה, הוא נתן לי אגרוף לכתף והחזרתי באגרוף, מההתחלה לא הכחשתי שזה קרה. בסך הכל באתי לעשות את העבודה שלי והוא ניסה לברוח. זה אירוע מלחיץ, פחדתי שיש לו איזה סכין, מציירים אותי בצורה לא יפה. כמה ימים לפני האירוע המדובר, היה עוד אירוע שהזמנתי בו שוטרים כאשר אלי טביב היה בחו"ל. שלושה אנשים זרקו בקבוקי מים מהירידה לתוך החצר, רציתי לרדוף אחריהם, אבל הם ברחו והחלטתי להישאר ליד הבית. המשטרה הגיעה מהטלפון שלי ומצאו את בקבוק המים. השוטרים אמרו לי כל הכבוד וביקשו ממני לשבת באוטו כדי שלא ייראו אותי, הם רצו כל כך שנתפוס כבר מישהו"
.
פניבלוב הוסיף: "הוא השתולל, אמר לי 'מה אתה שומר עליו יא מניאק' והשבתי שאני עשיתי את העבודה שלי. אחרי שקצת נרגע, לקחתי את הילד שיישב על המדרכה והתקשרתי שוב למשטרה, הם אמרו שיש ניידת בדרך ובאמת ראיתי אורות של ניידת. בדיוק אז הילד נתן לי בעיטה ברגל ואז החזרתי לו גם בעיטה לתוך הרגל. אלי טביב יצא אחרי שתי דקות, הוא תפס אותו כשאני התקשרתי למשטרה ולא ראיתי את אלי טביב מכה אותו. אין לי גם מה להגן עליו, אני לא מכיר אותו ולא דיברנו אפילו פעם אחת לפני האירוע. אני בא עם האמת שלי ואני רק רוצה לחזור לחיים שלי, שנתיים שאני בדיונים וזו עוגמת נפש בשבילי. אם הייתי תוקף אותו באמת, הייתי במקום אחר. עשיתי מה שעשיתי בשביל לשמור על עצמי, על המשפחה של אלי טביב ועל העבודה שלי כי ככה חונכתי".

עמותת 'האדומים': "טביב משקר"

עמותת "האדומים" פרסמה תגובה רשמית לעדות טביב: "אלי טביב שב ומשקר וכל זאת על דוכן העדים בבית המשפט. מחאת האוהדים כנגד ניהול המועדון על ידי טביב הייתה חוקית לכל אורכה ותמיד בתיאום מלא עם רשויות החוק. ההאשמות של טביב על איומים התבררו על ידי משטרת ישראל כלא אמינות. בנוסף, משטרת ישראל הודיעה לאחרונה כי הרימונים אשר הושלכו לביתו של טביב קשורים לסכסוכיו בעולם התחתון ואין להם קשר לאוהדי הפועל. אנו בטוחים שמערכת המשפט תמצה את הדין עם טביב וכי אדם אשר תקף קטין ללא סיבה ואחר כך ניסה להערים על רשויות החוק יישא בתוצאות מעשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי טביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully