וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפו נוקאאוט: על ההדחות הכי מביכות של מנצ'סטר יונייטד

19.3.2014 / 15:11

הדחה מול אולימפיאקוס תהיה נקודת שפל חדשה בעונה הנוראית של מנצ'סטר יונייטד, אבל זו לא תהיה הפעם הראשונה בה השדים האדומים מפסידים במפגש נוקאאוט אירופי ליריבה נחותה מהם על הנייר, בצורה מביכה. הנה כמה מקרי עבר

ויין רוני חלוץ מנצ'סטר יונייטד. AP
פוזה מוכרת מדי באולד טראפורד העונה. שחקני יונייטד חסרי אונים/AP

21:45, ספורט5: מנצ'סטר יונייטד - אולימפיאקוס

אוהדי יונייטד בטוחים: פרגוסון אשם במצב יותר ממויס

שום דבר כבר לא יכול להציל את העונה האומללה שעוברת על מנצ'סטר יונייטד תחת דייויד מויס. מצד שני, תמיד יכול להיות יותר גרוע. אם ההשפלה הביתית מול ליברפול ביום ראשון לא הספיקה, הרי שהערב (רביעי), עלולים השדים האדומים לרשום שיא שפל נוסף העונה, כאשר הם מארחים את אולימפיאקוס למשחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות וצריכים למחוק הפסד 2:0 מהמפגש הראשון ביוון, בו נראו רע מאוד. אלופת יוון היא קבוצה לא רעה בכלל, קבוצה מצוינת יש שיאמרו ובכל זאת, מדובר במשוכה שיונייטד, כמעט בכל שנה נתונה, חייבת לעבור במפגש נוקאאוט כפול. רגע לפני מה שמסתמן כאחת ההדחות המביכות בתולדות המועדון מאולד טראפורד, הנה כמה מקרי עבר שביונייטד היו שמחים למחוק מספרי ההיסטוריה של המועדון. מצעד ההתבזויות.

מאמן מנצ'סטר יונייטד, דייויד מויס. GettyImages
ינסה להימנע מכניסה לעוד רשימה שחורה. מויס/GettyImages

1963/64: ספורטינג ליסבון, רבע גמר הגביע למחזיקות גביע (6:4 בסיכום שני המשחקים)

חלק מההדחות נכנסו לרשימה בגלל איכות היריבה וחלק בגלל הדרך בה התרחשו. המפגש מול הפורטוגלים בפברואר-מרץ 64' נכלל בקטגוריה השנייה. המשחק הראשון היה קונצרט של דניס לאו, שבאצטדיון הביתי רשם שלושער ויחד עם שער נוסף של בובי צ'רלטון קבע 1:4 מוחץ. יונייטד הייתה בדרך הבטוחה לשלב הבא, אבל משחק החוץ התגלה כסיוט גדול עבורה. תוך 12 דקות בלבד אוסבלדו סילבה מצא את הרשת פעמיים ובשבע הדקות הראשונות של המחצית השנייה השלימה ספורטינג את הבליץ הגדול עם שלושה שערים נוספים כולל השלישי של סילבה בדרך ל-0:5 משפיל. ספורטינג המשיכה משם לזכייה במפעל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

1980/81: ווידז'ב לודג', סיבוב ראשון בגביע אופ"א (1:1 בסיכום, שערי חוץ)

עונה קודם לכן, יונייטד סיימה במקום השני בליגה האנגלית והפסידה את האליפות לליברפול החזקה ממש ברגע האחרון. הקבוצה של דייב דיקסון הייתה רחוקה משיחזור היכולת הזו בספטמבר-אוקטובר 80', כאשר מולה התייצבה יריבה פולנית חביבה ומשתפרת, ששנתיים לאחר מכן הגיעה עד חצי גמר גביע האלופות. במשחק הראשון, סמי מקלרוי העיר את אולד טראפורד כבר בדקה הרביעית, אבל קשישטוף סורליט איזן תוך בקושי דקה וקבע 1:1 בסיום. האנגלים נסעו לגומלין בפולין עם הרבה אמונה, אבל לא מצאו את הרשת והודחו בשל שערי חוץ. לודג', עם הכוכב העולה זביגנייב בונייק, המשיכה להפתיע והדיחה את יובנטוס בפנדלים בסיבוב הבא לפני שחטפה מול איפסוויץ'. יונייטד סיימה את אותה עונה אומללה רק במקום השמיני בליגה.

דניס לאו מנצ'סטר יונייטד 1962. ASSOCIATED PRESS, AP
השלושער שלו לא הספיק. לאו/AP, ASSOCIATED PRESS

1984/85: וידאוטון, רבע גמר גביע אופ"א (1:1 בסיכום, 5:4 להונגרים בפנדלים)

הרבה לפני שפאולו סוזה אימן שם, וידאוטון עשתה דברים יפים וזו הייתה עונת השיא שלה באירופה. עד לעונה הזו, ההונגרים עברו רק פעם אחת את הסיבוב הראשון במפעל אירופי כלשהו ומעולם לא זכו באליפות. כל זה לא הפריע להם לרוץ עד לגמר המפעל (שם הפסידו לריאל מדריד) ובדרך, להדהים גם את יונייטד. תחת רון אטקינסון, יונייטד עברה את גיורי, גם היא מהונגריה, בסיבוב הראשון והדיחה את פ.ס.וו איינדהובן ודנדי יונייטד בהמשך. התואר האירופי נראה בהישג יד, במיוחד אחרי 0:1 ביתי במשחק הראשון משער של פרנק סטפלטון בדקה ה-60. אלא בגומלין, גזה וויטמן קבע 0:1 הונגרי בדקה ה-19, יונייטד שוב לא הצליחה לכבוש במשחק חוץ ובפנדלים, כמו קבוצה אנגלית טובה, היא הודחה אחרי החמצה קריטית של ארתור אלביסטון.

1992/93: טורפדו מוסקבה, סיבוב ראשון בגביע אופ"א (0:0 בסיכום, 4:3 לרוסים בפנדלים)

בעונה שלפני כן, יונייטד סיימה במקום השני אחרי אריק קנטונה ולידס. בעונה הזו, היא כבר לקחה את האליפות הראשונה תחת אלכס פרגוסון וכל תשומת הלב שלה נותבה לליגה ובכל זאת, הופעה די אומללה מול הקבוצה שהגיעה מרוסיה החדשה/ברית המועצות המפורקת הסתיימה ללא אף כדור ברשת במשך 180 דקות ובעוד הדחה אחרי בעיטות מהנקודה הלבנה, הפעם כבר בסיבוב הראשון. טורפדו סיימה את אותה עונה רק במקום השביעי ברוסיה והזכייה בגביע שלחה אותה לאירופה. במשחק השני, שנערך ברוסיה, יונייטד כבר הובילה 0:2 בפנדלים לפני שסטיב ברוס, בריאן מקלייר וגארי פאליסטר החמיצו. אצל הרוסים אגב, דימיטרי אוליאנוב מיודענו כבש את אחד הפנדלים ואילו גנדי גרישין, ששיחק בהפועל חיפה, כבש את הפנדל האחרון.

אלכס פרגוסון מנג'ר מנצ'סטר יונייטד 2002. TIBOR ILLYES, AP
גם הוא כאן. פרגוסון/AP, TIBOR ILLYES

1993/94: גלאטסראיי, סיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות (3:3 בסיכום, שערי חוץ)

יונייטד רצה לאליפות שנייה ברציפות בפרמיירליג, אבל באירופה היא עדיין לא הצליחה לתקוע יתד. שנה אחרי ההדחה ההיא מול טורפדו, הפעם הנפילה הגיעה מול אלופת טורקיה. לגלא היה סגל איכותי באותם ימים, אבל יונייטד, עם הניסיון שצברה, הייתה יכולה וצריכה לעבור אחרי שכבר השאירה מאחור את הונבד ההונגרית בסיבוב הראשון. המשחק הראשון באולד טראפורד היה מסחרר. פאליסטר כבש בדקה השנייה, הקאן שוקור הוסיף שער עצמי ויונייטד נראתה בדרך לטיול, אלא שהטורקים הדהימו עם שלושה שערים ללא מענה וביניהם, צמד לקובילאי טורקילמאז. קאנטונה איזן תשע דקות לסיום, אבל הגומלין, בעלי סמי ין הרותח, הסתיים ללא שערים ופרגוסון שוב הלך הביתה מוקדם מאוד. גלא עלתה לשלב הבתים של ליגת האלופות וסיימה שם עם שתי נקודות בלבד בשישה משחקים.

1995/96: רוטור וולגוגראד, סיבוב ראשון בגביע אופ"א (2:2 בסיכום, שערי חוץ)

יונייטד החזירה לעצמה את האליפות באותה עונה לאחר שאיבדה אותה לבלקבורן, אבל באירופה היא שוב פישלה בגדול מול יריבה רוסית שאומנם הייתה לא רעה, אבל גם רשמה עם ההדחה הזו את ההישג הגדול ביותר בתולדות המועדון, עד היום. יונייטד עלתה למשחק הראשון, בחוץ, עם הרכב חזק שכלל את פיטר שמייכל, סטיב ברוס, פאליסטר, בקהאם, גיגס, רוי קין, סקולס ואחרים, אבל לא מצאה את הרשת וסיימה ב-0:0. היא לא ציפתה להיתקל בקשיים בגומלין, אבל האורחים היממו את כולם עם שערים בדקות 18 ו-25 ועלו ל-0:2 מהיר. מיד לאחר השער השני, פרגי שלח למגרש את סקולס והג'ינג'י צימק בדקה ה-59. יונייטד נזקקה לשני שערים נוספים ושתי דקות לסיום, גיגס הגביה קרן ושמייכל, הוא ולא אחר, נגח מעל כולם את שערו היחיד במנצ'סטר יונייטד ואחד מתוך עשרה (!) בקריירה. זה לא הספיק.

אחד ויחיד: השער של שמייכל

2011/12: אתלטיק בילבאו, שמינית גמר הליגה האירופית (5:3 בסיכום)

אחרי כמה שנים טובות בהן יונייטד נמנעה מהדחות מביכות ואפילו הספיקה לזכות פעמיים בליגת האלופות, הגיעו הבאסקים. יש להודות, בילבאו הייתה קבוצה פנטסטית, שתחת מרסלו ביאלסה הפסידה באותה עונה רק בגמר הליגה האירופית לאתלטיקו מדריד ובגמר גביע המלך לברצלונה. אבל יותר מאשר התוצאה או היריבה, זו הייתה הדרך שכאבה ביונייטד. החבורה של פרגוסון, שתזכור מאותה עונה בעיקר את אובדן האליפות האכזרי לסיטי בשנייה האחרונה, עפה מליגת האלופות מבית קל, ממנו עלו בנפיקה ופ.צ. באזל מיודעתנו. יונייטד עברה למפעל המשני וגילתה שגם שם החיים לא קלים. מול אייאקס זה עוד הספיק בזכות 0:2 בחוץ במשחק הראשון ולמרות הפסד 2:1 ביתי בגומלין, אבל נגד בילבאו לא היו ליונייטד תשובות. הבאסקים שטפו את כר הדשא באולד טראפורד ונראו כמו סילונים לעומת היריבה האדומה האיטית. ויין רוני עוד העלה את יונייטד ל-0:1, אבל יורנטה, אוסקר דה מרקוס ומוניאין ענו עם שלושה שערים נהדרים, לפני שרוני צימק בפנדל בתוספת הזמן. האנגלים האמינו בכוחו של מהפך, אבל גם בסן מאמס הם היו חסרי אונים, כאשר יורנטה ודה מרקוס שוב כובשים ורוני שוב רק מצמק. השדים האדומים חטפו נוקאאוט רציני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully