וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן לרווחה לנפגעי השואה: "חייבים להגיב בחומרה"

השלט "סופר יודנרט" שהניפו אוהדי הפועל ת"א עורר הדים. עמותת האדומים גינתה, לבנת: "להעניש בחומרה המירבית"

one

הפועל תל אביב הוציאה היום (שלישי) הודעת גינוי בעקבות הנפת שלט ביציעים 4-5 במהלך הדרבי, שבו נכתב SUPER JUDEN RAT ("סופר יודנרט"). האדומים יעמדו לדין בעקבות הנפת השלט הזה, שנכללה בדו"ח השופט והמשקיף. אתמול כבר הוחרמו כרטיסי המינוי של שלושה מהאוהדים שהניפו את השלט והיום נכתב בהודעה של המועדון:

"מועדון הפועל תת אביב מגנה בכל תוקף את השימוש בשלטים וביטויים הפוגעים בזכר השואה. ביטויים שכאלו אינם מייצגים את הפועל תל אביב ואוהדיה. השימוש בהם מהווה פגיעה קשה בעשרות אלפי אוהדי הקבוצה ובשמו של המועדון, והאחראים לכך אינם ראויים להיקרא אוהדי הפועל תל אביב. המועדון החרים אמש את שלושת המנויים של מניפי השלט שהוצאו מתחומי האצטדיון וכניסתם לבלומפילד לא תותר. כמו כן המועדון יגיש תביעות אזרחיות כנגד הנזקים שנגרמו לו בעקבות האירוע, שכן מטרתם אינה לעודד את הקבוצה אלא לפגוע במועדון. אנו נמשיך במאמצינו בכדי למגר את התופעה בשיתוף פעולה עם אוהדי הקבוצה עד שתיעלם לגמרי".

לאחר מכן, יו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל שיגר מכתב ליו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, בו קרא להגיב בחומרה לאירוע. "אתמול שוב ראינו במגרש הכדורגל שלט נוראי, הפעם של אוהדי הפועל תל אביב", נכתב במכתב. "ידוע לי כי כבר פעלת בעבר כדי להפסיק תופעות כאלה ואף הייתה הצלחה למהלכים שעשית. ברור כי חייבים להגיב בחומרה גם על המקרה הזה. אני צמיע שהקנס שיקבע יופנה לטובת פעליות למיגור הגזענות ושבמחזור הקרוב יפעלו בנוקשות על מנת למגר את התופעה".

הפועל תל אביב תעמוד לדין ביום רביעי גם בגלל שבדו"ח המשקיף צוין במהלך המשחק נזרקו משערים 4-5 מצתים, דגלונים, תרסיס ונטולין, משאף, שקית טרופית וגליל נייר טואלט.

בנוסף, גם מכבי תל אביב תעמוד מחר לדין בגין פריצת אוהדים למגרש. המשקיף כתב: "לאחר כיבוש שער הניצחון של מכבי תל אביב ושריקת הסיום שנשמעה מיד, פרצו למגרש שני אוהדי מכבי תל אביב ומשערים 10-11. האוהדים קפצו על השחקנים. הם נתפסו על ידי הסדרנים ונעצרו על ידי המשטרה. עם שריקת הסיום נפלו/נדחפו מספר אוהדים של מכבי תל אביב משערים 10-11 לתחומי המגרש. הם הפילו את אחד משלטי הלדים הכבדים על רגלו של אחד ממביאי הכדורגים שפונה לבדיקות בבית החולים".

עוד צוינה בדו"ח זריקת מטבע משער 13 שאיכלס אוהדים של שתי הקבוצות, מיד אחרי שער השוויון של הפועל תל אביב בדקה ה-43. המשקיף ציין שהמטבע "החטיא במעט את עוזר השופט".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב אתמול בבלומפילד/ברני ארדוב

שרת הספורט, לימור לבנת גינתה בחריפות את אוהדי הפועל תל אביב, שהניפו את השלט אמש בדרבי: "ראשי הקבוצות, ראשי ההתאחדות והמשטרה צריכים לפעול בחומרה המירבית כדי לטפל באחראים על הנפת שלט כה פוגעני ולנקוט נגדם בצעדי ענישה קשים. רק בענישה ואכיפה מוגברת יובן כי לטירוף הזה אין מקום, לא במגרשים ולא מחוצה להם.
הוצאתם מהמגרש של האוהדים האחראים להנפת השלט ושלילת כרטיסי המנוי שלהם באופן מיידי הינה חשובה, אך בהחלט אינה מספיקה. אני קוראת להחמיר עמם את הענישה בצורה החריפה ביותר. ראשי הקבוצות, ההתאחדות וגורמי האכיפה חייבים לפעול למיגור תופעות אלו ולניקוי מגרשי הספורט מהן לאלתר".

עמותת האדומים הודיעה לאור האירועים: "אם לא מספיק ההפסד על כר הדשא, אנו נאלצים להתייחס לאירוע חמור שלא קשור לספורט. השלט שהונף אמש במחצית המשחק מביש ואיננו מייצג את כלל אוהדי הפועל תל אביב! אין מקום לאזכורים וביטויים מאותה תקופה חשוכה במגרשי הספורט ושימוש בהם מהווה פגיעה קשה באוהדים רבים מכל היציעים, בעמותה וחשוב מכל - במועדון עצמו. נמשיך במאמצי ההסברה בשיתוך האוהדים על מנת למגר את התופעה עד שתיעלם לחלוטין. מכאן נבקש שוב מהאוהדים, אנא המנעו מלהשתמש באותם ביטויים ואזכורים - שימוש בהם פוגע באהבה הגדולה של כולנו!".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully