וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחת הטראומות הגדולות בהיסטוריה של הפועל ת"א"

דמארי השתולל, טועמה ואבוטבול צרחו על שחקני ההגנה, לוי, הרוש וקליימן התייפחו, בן שמעון הסתגר בחדרו. הפועל תל אביב כואבת והמומה אחרי ההפסד בדרבי ש"ריסק את הקבוצה", ומודאגת: "אלוהים יודע איך נעבור את הדרבי בשבוע הבא"

one

"אפילו אם מישהו היה כותב תסריט כזה, הוא לא היה מאמין בעצמו שמשהו כזה יכול לקרות. כמו בהילוך איטי ראינו את זהבי מפרק את המועדון לחתיכות". כך סיכמו בהפועל תל אביב את ההפסד למכבי תל אביב 3:2 אמש (שני) בבלומפילד. האדומים ששלטו במשחק לאורך כל המחצית השנייה וכבר עלו ל-1:2 בדקה ה-89, רק כדי לספוג פעמיים מרגלי ערן זהבי בארבע הדקות הבאות.

עם שריקת הסיום, שחקני הפועל נכנסו להלם. חלקם ירדו עם דמעות לחדר ההלבשה, שם התרחשה הדרמה הגדולה. מי שנראה כמו גיבור הערב, עומר דמארי ששוב כבש צמד, הפך להיות הגיבור הטרגי של המשחק. השמחה שליוותה את החלוץ בגול שהעלה את הפועל ליתרון 1:2, הפכה מהר מאוד לעצבים. החלוץ הפך שולחן בחדר ההלבשה, השתולל ובעט בכל דבר כמעט שנקרה בדרכו.

"נשבר הלב לראות את עומר ככה", אמר אחד השחקנים. "הוא נותן עונה עם מספרים מטורפים ופשוט הורסים לו עם טעויות של ילדים בלי שכל. הוא כל כך רצה לנצח את הדרבי בשביל הקבוצה ובשביל האוהדים, ואת כל התסכול שלו הוא הוציא בחדר ההלבשה, בצדק".

אבל דמארי לא היה היחיד שהשתולל. שי אבוטבול וסלים טועמה הוותיקים צרחו על שחקני ההגנה והעצבים כמעט הגיעו לכדי אלימות פיזית. התגובה של שחקני ההגנה לא הייתה במילים, אלא בדמעות. המגנים שמעון הרוש וליאור לוי והשוער בוריס קליימן פרצו בבכי. הבלם אוראל דגני מיהר לאסוף את הדברים והיה אחד מהראשונים שעזבו את חדר ההלבשה. בהמשך העצבים אט אט הפכו לדיכאון.

באותו זמן המאמן רן בן שמעון נכנס לחדר ההלבשה "לבן כמו סיד" - כהגדרת אנשי הקבוצה - הסתגר דקות ארוכות בחדרו והתקשה לדבר. משם החלו השחקנים לצאת לאוטובוס שחיכה להם במתחם האצטדיון, כשהפנים הנפולות מעדיפות היטב על תחושותיהם. עוד לפני ששבו לבתיהם, חיכו להם עשרות אוהדים ביציאה מהאצטדיון ובהמשך במתחם האימונים, כשהם מקללים אותם ובעיקר את בן שמעון.

שוער מכבי תל אביב, חואן פאבלו, ליד שחקן הפועל תל אביב, עומר דמארי. ברני ארדוב
"נשבר הלב לראות את עומר ככה". דמארי/ברני ארדוב

"לא זכור רגע יותר כואב בהיסטוריה של הפועל תל אביב", אמר אחד מהגורמים הבכירים בקבוצה. "זה משחק שריסק את הקבוצה והמועדון ואני לא רואה איך יוצאים מזה. כולם פה הרוסים. לרן יש הרבה כדורגל, אבל הוא נכשל כישלון חרוץ בכך לא הצליח ליצוק אופי לקבוצה הזו. בכל פעם שנראה שהגענו לשיא השפל, השחקנים מצליחים לשבור את השיא מחדש. זה יום עצוב וזה דרבי שייזכר כאחת הטראומות הכואבות בהיסטוריה של המועדון".

התחושות שליוו את השחקנים היו דומות. "זה יותר כואב מהרביעייה שספגנו בעונה שעברה" אמן אחד מהם, "כולם פה בהלם. אין לאף אחד הסבר איך הפסדנו את המשחק. לוזרים זה בלשון המעטה. אף אחד לא יודע איך נתאושש מהמשחק הזה. כל השחקנים פה גמורים ורק נס יצליח להרים את הקבוצה".

מלבד סערת הרגשות, היו גם האשמות והן נגעו בעיקר לחוליה האחורית. "אי אפשר לקרוא למה שיש לנו הגנה", תקף אחד השחקנים, "מצד אחד כואב הלב לראות את רן שבור ככה, אבל מצד שני הוא זה שהביא את השחקנים ובנה את ההגנה המגוחכת הזאת. רק מכבי כבשה יותר מאיתנו, אבל ההגנה שלנו היא כמו הגנה של קבוצה תחתית. ירקנו דם עד שהצלחנו לעלות ליתרון. ההגנה של מכבי היא ברזל, כמו שפעם הייתה להפועל. ואז? בשכונה יותר קשה להבקיע מאשר להבקיע לנו. יש לנו שני שוערים שאחד יותר גרוע מהשני, ואנחנו עושים טעויות של טירונים שבמשחקי אימון לא עושים. יש דברים שפשוט לא נתפסים. ואם כל זה לא מספיק, יש לנו עוד דרבי בשבוע הבא. אלוהים יודע איך נעבור אותו".

מעבר לתחושות אחרי המשחק בהפועל כבר חושבים על הצרות הכלכליות שתגרור אי העפלה לאירופה. כבר אתמול צפו קולות חוזרים במועדון לשחרר את בן שמעון מתפקידו, אך נראה שהוא יסיים את העונה ויעזוב את הקבוצה. יחד עם עזיבתו הפועל צפויה שוב לעבור מתיחת פנים בקיץ. אם לא יגיע רוכש, הקבוצה תהיה בנויה בעונה הבאה על שחקנים צעירים ללא כוכבים נוצצים, והתקציב אמור לנוע סביב 20 מיליון שקל. אם לא די בכך, הפועל אמורה גם לעמוד בפני בית הדין על זריקת חפצים וצפויה לספוג קנס כבד ואולי אף משחק רדיוס נוסף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן הפועל תל אביב רן בן שמעון. ברני ארדוב
צפוי לעזוב בתום העונה. בן שמעון/ברני ארדוב
שוער הפועל תל אביב, בוריס קליימן. ברני ארדוב
לא חף מביקורת. קליימן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully