וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אלוהים יושב על הכתף של זהבי"

מאות אוהדי מכבי תל אביב חגגו בקרית שלום עם השחקנים את ה-2:3 המופלא בדרבי ("זה כמו מיני אליפות"), בן חיים הילל את ערן זהבי, בקבוצה שלחו עקיצה: "אם עכשיו הפועל לא ניצחה, מתי כן?". במכבי הזדעזעו משלט היודנראט בשער 5: "איך יהודי מסוגל להניף כזה שלט?"

one

מכבי תל אביב רשמה לעצמה פרק זהב נוסף בהיסטוריה של המועדון, אחרי שהשיגה אתמול (שני) ניצחון מדהים ודרמטי, 2:3 בדרבי הגדול נגד הפועל תל אביב, שקבע ניצחון צהוב חמישי רצוף בקרבות העירוניים וחשוב מכך פתח פער של שבע נקודות בראש הטבלה, לקראת פתיחת משחקי הפלייאוף העליון בשבוע הבא. הקשר ערן זהבי, שזכה לקבלת פנים עוינת מהקהל הביתי של האדומים, לא יכול היה לבקש לעצמו סיום מתוק יותר, לאחר שסחף את קבוצתו לניצחון עם שלושער מרשים וגול ניצחון בדקה ה-93.

הכול על דרבי בלתי נשכח:

לא להחמיץ: 2:3 מדהים למכבי תל אביב על הפועל תל אביב

"אחת הטראומות הגדולות בהיסטוריה של הפועל ת"א"

יוסיפוביץ מסכם ערב: ערן זהבי, כוכב הדרבי הגדול בכל הזמנים

ורמוט והפועל ת”א התקשו לעכל: ”לוזרים, אנחנו שוברים שיאים”

דרבי תל אביבי במחזור הבא, משחק העונה אחריו

מספר אוהדים התעלפו, 10 עוכבו על ידי המשטרה. פריצה המורחק יחמיץ את באר שבע

* רייטינג גבוה לערוץ הראשון: הדרבי אמש הניב רייטינג ממוצע של 12.8 אחוז ופיק צפייה של 15.6 אחוז בסיום הדרמטי. הדרבי בכדורסל, אגב, הניב רייטינג ממוצע של 4.8 אחוז ופיק צפייה של 7.8 אחוז בסיום.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
ווינר חד פעמי. זהבי/יוסי ציפקיס

לפחות על פי החגיגות על כר הדשא עם שריקת הסיום של השופט אלי חכמון, נדמה שבמכבי מתחילים להרגיש שאליפות שנייה ברציפות נראית קרובה. "בצורה שבה המשחק הזה התפתח ועם האירועים הדרמטיים שקרו בו, אין ספק שהניצחון הזה הוא מיני אליפות בשבילנו", אמר גורם בכיר בקבוצה לוואלה! ספורט. מיד עם כיבוש השער השלישי ניתן האות לחגיגה מטורפת של כל אנשי הקבוצה על כר הדשא, כאשר אפילו המאמן פאולו סוזה פתח בריצת אמוק אל דבוקת השחקנים שלו שעטפה בטירוף את ערן זהבי, שחגג שלוש פעמים את תנועת ה"פיו פיו" המפורסמת שלו.

אחרי המשחק הגיעו כ-500 מאוהדי הקבוצה למתחם האימונים בקרית שלום. האוהדים שרו ורקדו במשך דקות ארוכות תוך שהם נושאים את השחקנים על הכתפיים מהאוטובוס לתוך חדרי ההלבשה, במראות שהזכירו את חגיגות האליפות אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דן איינבינדר שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לילה חגיגי בקרית שלום. שחקני מכבי/יוסי ציפקיס

אם בעונה שעברה הוכתר שערו של משה לוגסי נגד בני יהודה לשער האליפות, אין ספק שאם הצהובים שוב יזכו בתואר – הפעם זה יהיה השער השלישי של זהבי, שקבע מהפך מדהים בתוך שלוש דקות, אחרי שהאדומים כבר עלו ליתרון של 2:1 בדקה ה-88 מפנדל של עומר דמארי. מכבי הופיעה גם אתמול בהרכב חסר, כאשר הבלם קרלוס גרסיה (שעדין לא החלים מפציעה במפשעה) וגם הקשר מהראן ראדי (שסבל ממתיחה בשרירי גבו) לא נכללו בסגל. מלבד זהבי הכל יכול, ציינו במכבי את המחליפים ברק בדש, שבישל את שער הניצחון, ואת טל בן חיים, שנכנס כמחליף בדקה ה-89 וסחט פנדל בתוך פחות מדקה והיה אחד מהבולטים בדקות המהפך בסיום. כמו כן זכו לשבחים כל שחקני החלק האחורי, בראשותם של שרן ייני, איתן טיבי ועומרי בן הרוש, שהציגו משחק הגנה כמעט מושלם, כשהקבוצה שיחקה יותר מ-60 דקות בעשרה שחקנים, לאחר הרחתקו המוצדקת של ראדה פריצה. גם דן איינבינדר שעשה עבודה נהדרת בקישור זכה לשבחים, לאחר שהציג את משחקו הטוב ביותר העונה במדים הצהובים.

החלוץ השבדי פריצה, שהורחק, יחמיץ את הדרבי במחזור הקרוב וכן את משחק העונה נגד הפועל באר שבע בעוד שבועיים וזאת בשל העובדה שהוא סוחב גם הרחקה בגין חמישה צהובים בנוסף לאדום שקיבל אתמול. פריצה התנצל בפני חבריו בסיום המשחק על האדום שקיבל, ואמר להם שהוא מצטער על המעשה הלא אחראי. שחקנים בקבוצה סיפרו בסיום כי פריצה היה נרגש מאוד בסיום ולא הפסיק לשיר ולרקוד עם חבריו. השחקנים עטפו את פריצה בחדר ההלבשה ושרו את השיר ששרים לו האוהדים.

במכבי היו טענות לשופט אלי חכמון בעיקר על הפנדל המפוקפק לדבריהם שפסק בדקה ה-88 לטובת האדומים, וכן על העובדה שלמרות כמה כניסות חזקות, אף שחקן של הפועל לא קיבל כרטיס צהוב. באיגוד השופטים לעומת זאת שפעו מחמאות לשופט חכמון וציינו שעבר בהצלחה גדולה את המשחק, כאשר בכיר באיגוד הביע את שביעות רצונו מהופעתו של חכמון במשחק הטעון שהיה לא פשוט לשיפוט, וציין שכל החלטותיו המרכזיות היו נכונות, כולל האדום לפריצה ושני הפנדלים שנפסקו בדקות הסיום.

רמי מרבאל שחקן מכבי תל אביב עם טל בן חיים והמאמן פאולו סוזה. יוסי ציפקיס
ריצת אמוק. סוזה/יוסי ציפקיס

שחקני מכבי תל אביב, שחגגו עד השעות הקטנות של הלילה, יקבלו היום יום חופשי ויחזרו רק ברביעי אחר הצהריים לאימונים. "אם הפועל לא מנצחת אותנו במשחק כזה, אז מתי הם כן יעשו את זה?", אמר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט. "עשינו דבר מדהים ויש כאן קבוצה של גברים אמיתיים. המשחק אתמול היה התשובה הכי טובה לכל מי שהספיד אותנו וקיווה שנתרסק". שחקן אחר אמר בציניות: "ממש כאב לנו לראות 12 אלף אדומים שבורים לחלוטין, הלב שלנו איתם".

במכבי אגב הזדעזעו לראות את השלט 'SUPER JODEN RAT", שנפרס לכל אורך יציע 4-5 עם ירידת הקבוצות למחצית. היודנראט היה כינוי ליהודים שעבדו עם הנאצים או שיתפו עמם פעולה בימי השואה וגם השופט חכמון ציין בדו"ח שלו את הנפת השלט המכוער. "איך יהודי מסוגל להרים שלט כזה כנגד יהודי אחר ? זה פשוט בלתי נתפס. זה אחד הדברים המכוערים והמבישים שראינו אי פעם במגרשי הכדורגל בארץ. אנשים איבדו כל גבול, זה מגעיל ומבחיל", אמרו במכבי בסיום. שלושת האוהדים שהניפו את השלט הוצאו אל מחוץ למגרש והנהלת הפועל בתגובה חריפה הודיעה בסיום המשחק כי מנוייהם יוחרמו.

שחקן הפועל תל אביב עומר דמארי. ברני ארדוב
אוהדי הפועל עברו את הגבול. דמארי בסיום/ברני ארדוב

"בסך הכל עשיתי את התפקיד שלי", סיפר החלוץ טל בן חיים, שנכנס כמחליף בדקה ה-89 והיה שותף פעיל ומרכזי במהפך המדהים שעשתה קבוצתו. "נכנסתי ועזרתי לקבוצה לנצח. כל הספסל וגם אני האמנו עד הרגע האחרון שנוכל לנצח במשחק ואני חושב שראו את זה עלינו, שגם כשקיבלנו את ה-1:2, ראו עלינו שאנחנו יודעים שלא נפסיד את המשחק".

בן חיים התבקש להסביר את הטירוף שאחז בו מן הרגע שנכנס לכר הדשא והשיב בגילוי לב: "כולם יודעים למה רציתי לנצח את המשחק הזה יותר מכל משחק אחר, אני לא צריך להסתיר את המניעים שלי, כי באתי מהפועל ואני לא מצטדק ולא מתיפייף. ברור שמעבר לעובדה שמדובר בדרבי בשבילי זה לשחק ולנצח קבוצה ששיחקתי בה. זה היה המשחק הכי מטורף שלי בחיים ואני מאושר שניצחנו".

בן חיים ביקש לפרגן לחברו ערן זהבי שחתום על אחת ההופעות הכי מדהימות של שחקן ישראלי בליגת העל והוסיף: "ערן הוא כוכב כדורגל, מה יש להגיד? הוא ווינר, אלוהים יושב לו על הכתף. ורק שימשיך לשבת שם".

החלוץ כבר מסתכל קדימה ולא מסכים עם הקביעה שסיפור האליפות כבר סגור: "יש לנו עכשיו יום או יומיים לנוח. נתחיל להתכונן מיום חמישי גם לדרבי וגם לכל הפלייאוף הזה. קודם כל הדרבי בשבוע הבא, נכין את עצמנו כמו שהתכוננו למשחק הזה ונבוא במטרה אחת והיא לנצח. לא יודע מה אפשרי ומה לא, אני יודע שיש עוד עשרה משחקים ו-30 נקודות בקופה ויש קבוצה מצוינת כמו באר שבע שיש להם קצב צבירת נקודות של אלופה לכל דבר. נצטרך להמשיך בקצב הזה ולשמור על המקום הראשון בכל שבוע ואם נמשיך ככה הכל יהיה בסדר".

"אנחנו מעבירים לליגה מסר שאנחנו קבוצה מצוינת", הוסיף בן חיים. "אנחנו קבוצה ששומרת על המקום הראשון מרגע שעלינו אליו ולא מעבר לכך".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי. יוסי ציפקיס
העונה רחוקה מלהסתיים. מכבי/יוסי ציפקיס

גם הבלם איתן טיבי יודע שמדובר בערב גדול. "האמת שהיה לי חוסר, אחרי שבשבוע שעבר ישבתי וראיתי את הקבוצה מהצד", אמר טיבי, שהתאושש מפציעה במפשעה, פתח בהרכב והיה מהבולטים במגרש. "אין כמו לחזור לדרבי ולנצח אותו ואין מאושר ממני. אני מסכים שזו הייתה תצוגת הגנה טובה שלנו, ואני חושב שלאורך העונה אנחנו מציגים יכולת הגנתית מצוינת. הפעם במיוחד, לאחר שהיינו בעשרה שחקנים מהדקה ה-40, הצגנו יכולת הגנתית מדהימה של כל הקבוצה ואני שמח שגם ניצלנו את ההזדמנויות שהגענו אליהן. החיים הרבה יותר קלים כשיש לנו קבוצה שנלחמת והשחקנים נלחמים אחד בשביל השני וכל אחד נותן את הנשמה בשביל הקבוצה, אם זה ערן או כל אחד אחר".

טיבי נשאל אם זה היה המשחק הכי גדול שהוא שותף לו במכבי והשיב: "הכי גדול? בעונה שעברה היה את הניצחון 2:3 נגד בני יהודה והשנה זה הפועל תל אביב. הפעם זה גם יותר מתוק כי זה דרבי וגם בעשרה שחקנים, שזה בכלל לא קל ולא מובן מאליו. אפשר בהחלט להגיד שזה אחד המשחקים הכי גדולים שהיו לי".

טיבי נשאל האם יש קבוצה שתוכל לעצור את מכבי העונה והשיב: "יש לנו את המשחק הקרוב נגד הפועל וזה לא יהיה קל, דרבי שבוע אחרי שבוע. יש לנו עכשיו קצת מנוחה ונחגוג עוד קצת היום ומחר ואז נתחיל להתכונן למשחק הקרוב. זה לא מוזר שוב דרבי, זו המציאות, אין מה לעשות. אם מישהו יכול לעצור אותנו? זו שאלה קשה כי יש עוד לא מעט משחקים וכרגע הכל בידיים שלנו. אסור לנו להרפות או להיות שאננים בשום מצב ובשום משחק".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם טל בן חיים. יוסי ציפקיס
מפגש מול האקסית. בן חיים/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully