וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שמחתם בתיקו: הדרבים שקלקלו מאבקי אליפות

17.3.2014 / 14:34

הפועל תל אביב תגיע הערב לדרבי עם מטרה עיקרית אחת, מעבר למאבק על אירופה: לשבש למכבי תל אביב את סיכויי הזכייה באליפות. קבלו כמה דוגמאות עבר לדרבים שבהם זה קרה, כולל אחת מפורסמת במיוחד שגם נתנה לנו את הכותרת

one

תוצאה טובה בדרבי התל אביבי מלווה תמיד בתחושת הקלה, במיוחד אם היא תורמת למאבק האליפות. וגם אם היא מקלקלת. הנה כמה דוגמאות לדרבים שבהם קבוצה אחת הייתה במרוץ והשנייה הצליחה לשים לה מקלות בגלגלים. איך זה נגמר בסוף העונה?

הכול לקראת הדרבי התל אביבי הגדול:

בהפועל הוא היה בדיחה, במכבי ברק בדש הוא הג'וקר

סלים טועמה: מי שלא רצה אותו כשחקן, יקבל אותו כמנהיג

אוהדי מכבי בלחץ: איך מתמודדים עם שני דרבים ביום אחד?

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג שער בדרבי. ברני ארדוב
לפעמים אין שמחה כמו שמחה לאיד. זהבי/ברני ארדוב

2009/10, סיבוב שלישי: 0:0

מה קרה במשחק: הדרבי הטרי והמפורסם ביותר בהקשר הזה. שבוע לפני כן הפסידה מכבי תל אביב 2:0 למכבי חיפה, והואשמה בכך שלא התאמצה. האדומים, שרצו עם חיפה במאבק הצמוד והוליכו את הטבלה שני מחזורים לסיום, הגיעו לדרבי כפייבוריטים מובהקים, אבל יכולת מצוינת של לירן שטראובר בין הקורות והחמצות רבות גרמו להפועל לאבד שתי נקודות יקרות ולרדת למקום השני. האווירה במתחם חודורוב למחרת הייתה שפופה. הזכייה בגביע לא ניחמה איש בהפועל תל אביב. במועדון היו בטוחים: האליפות הלכה.

איך נגמרה העונה? ערן זהבי, היום במכבי תל אביב, כבש שער בטדי בזמן הפציעות, מכבי חיפה מעדה מול בני יהודה והפועל תל אביב זכתה בדאבל. אחרי הזכייה הזו המציאו האוהדים האדומים את השיר 'איך חגגתם בתיקו'.

שטראובר נזכר ומסביר: "זה לא שחגגנו את עצם התיקו. שחקני הפועל דיברו בשבוע שלפני שהם יבואו לחגוג על הראש שלנו את האליפות, וזה פשוט נתן לנו מוטיבציה גבוהה. היריבות בין מכבי להפועל אדירה, וכל עוד מדובר בלקלקל על כר הדשא, הכול לגיטימי ויפה. ברור שרצינו לנצח, אבל הפועל של אותה עונה הייתה באמת קבוצה טובה. אם זה היה הפוך הם היו חוגגים באותה מידה. גם בדרבי של הערב, להפועל נותר רק לקלקל למכבי וזה מה שהם ינסו לעשות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב עובר את לירן שטראובר שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"היריבות בין מכבי להפועל אדירה, וכל עוד מדובר בלקלקל על כר הדשא, הכול לגיטימי ויפה". שטראובר מול זהבי/ברני ארדוב

2001/2, סיבוב שלישי: 1:1

מה קרה במשחק: העונה הזו תיזכר בקרית שלום בעיקר בשל ההתמוטטות של מני לוי בטדי. הצהובים סיימו עם זכייה בגביע המדינה, אבל בליגה לא היה להם מה לחפש. הפועל, לעומת זאת, חזרה מקמפיין עצום באירופה והייתה במאבק עם מכבי חיפה על התואר. שמעון גרשון העלה את האדומים ליתרון 0:1 בדקה ה-79, אבל שש דקות לאחר מכן צינן אבי נמני והשווה.

איך נגמרה העונה? העייפות מהמסע האירופי של הפועל תל אביב שירתה במיוחד את מכבי חיפה, שהקדימה את יריבתה לתואר בשמונה נקודות וזכתה באליפות. ה-1:1 הזה, יחד עם ה-2:2 בסיבוב הראשון (בסיבוב השני הפועל ניצחה 0:1) תרמו לפרישה מוקדמת יחסית של שחקניו של דרור קשטן מהמרוץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צינן את ההתלהבות של האדומים. נמני/מערכת וואלה!, צילום מסך

1995/6, סיבוב שני: 0:0

מה קרה במשחק: הדרבי הראשון באותה עונה הסתיים ב-0:2 של הצהובים, שרצו לתואר במאבק מרובע עם מכבי חיפה, הפועל חיפה ובית"ר ירושלים. בסיבוב השני, כשמכבי מכוונת חזק לדאבל, הפועל שיבשה לה את התוכניות וסיבכה אותה. מי שהחמיץ הזדמנות לנצח את המשחק היה שלום תקווה, שכדור שבעט חלף סמוך לקורה. "הגעתי להפועל בינואר של אותה שנה מבלגיה", הוא נזכר, "זה היה הדרבי התל אביבי הראשון שחוויתי. אני לא חושב שבאנו למשחק במטרה להרוס למכבי, כי קודם כל הגענו עבור האינטרסים שלנו. המשימה הראשונה הייתה קודם כל לשפר את מצבה של הפועל בטבלה. אני גם חושב שהדרבי הזה פתח סדרה של דרבים בשליטה של הפועל בשנים שלאחר מכן". ומה יקרה הערב לדעת תקווה? "אני חושב שהערב הפועל תשחק גם בשביל עצמה, כדי להשיג נקודות במלחמה על הכרטיס לאירופה", הוסיף תקווה, "אבל אין לי ספק שאם הם יסתפקו בלהרוס למכבי הם לא ממש יצטערו".

איך נגמרה העונה? מכבי תל אביב רצה קדימה והשיגה את הדאבל למרות התיקו. הפועל סיימה במקום החמישי עונה מוצלחת יחסית שבה שוב לא הייתה פקטור במאבק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיבש את התוכניות ופתח במסורת. תקווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

1994/5: 2:4 להפועל ו-0:0

מה קרה במשחק: שנה אחת לפני כן הסיפור היה דומה: מכבי נאבקת על התואר מול מכבי חיפה העדיפה, הפועל מנסה להשתלב בצמרת הגבוהה. איש לא תיאר לעצמו לפני המשחק בסיבוב הראשון שהאדומים יכולים להוציא משהו לאחר 11 דרבים ללא ניצחון. המציאות באצטדיון רמת גן הייתה אחרת. שגיב אליהו כבש צמד בדקות 29 ו-44 והעלה ל-0:2, אבי נמני עם צמד משלו השווה ל-2:2, אבל קז'ימיש מוסקאל קיבל בדקה ה-69 עזרה מאלכסנדר אובארוב, אלון אופיר הרשית בדקה ה-84 והפועל יצאה מהמשחק עם 2:4 ענק. הדרבי השני הסתיים ללא שערים.

"זה היה הדרבי הראשון שלי בבוגרים", סיפר הבלם שרון מימר על ה-2:4, "הראשון שניצחנו אחרי חמש שנים צהובות. לא נתנו לנו סיכוי. הפועל באה עם קבוצה מאוד צעירה שחשבו שתהיה מועמדת לירידה והפתענו את כולם. אני זוכר בגומלין 15 אלף צופים צהובים ו-5,000 אדומים, זה היה מפחיד כי היינו מאוד צעירים, אבל גם במשחק ההוא לא הפסדנו, הפתענו את כולם וגם את עצמנו".

איך נגמרה העונה? חמש הנקודות שאיבדה מכבי תל אביב בעיר כמעט גרמו לה לאבד את התואר, אבל שער האליפות הדרמטי של אלון ברומר בבאר שבע זיכה אותה בתואר. הפועל סיימה במקום הרביעי, בעונתו הטובה ביותר של סיני כמאמן.

אלכסנדר אובארוב שורה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בין הרגליים. אובארוב/ברני ארדוב

1993/4, סיבוב שלישי: 0:0

מה קרה במשחק: ושוב, מכבי תל אביב חזק במרוץ מול מכבי חיפה, הפועל הגיעה לרמת גן לאחר שני הפסדים, 2:1 ו-1:0. הפסד נוסף נראה על הפרק, אלא שלחיים רביבו וחבריו היו תכניות אחרות. האדומים נתנו קרב וחילצו 0:0, שבסופו של דבר התברר כגורם מכריע במאבק.

איך נגמרה העונה? מכבי, שרשמה עונה עצומה ונכנעה ליכולת מפלצתית של הירוקים, הפסידה בבלומפילד שבוע לאחר מכן להפועל פתח תקווה והרימה ידיים. את הנקמה בהפועל היא השיגה בגמר גביע המדינה, כשניצחה 0:2 ולחצה ידיים לנשיא.

חיים רביבו מועדון ספורט אשדוד. ברני ארדוב
היו לו תוכניות משלו. רביבו/ברני ארדוב

דרבים נוספים שהשפיעו על מרוץ האליפות

1972/3, סיבוב שני, מכבי ניצחה 1:2 משערים של יצחק גוזלן ומאיר נמני לעומת שער של יחזקאל חזום. הפועל סיימה שנייה במרחק חמש נקודות מהכוח רמת גן, מכבי הסתפקה במקום הרביעי, הרחק מהמאבק על התואר.

1954/5 – הפועל ניצחה 1:2 משערים של פנחס יהודיוף ורחביה רוזנבוים. שתי הנקודות שמכבי תל אביב שמטה במשחק ההוא היו ההבדל בינה לבין התואר, אותו גרפה הפועל פתח תקווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully