וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר: "אני משחק טניס נחמד, ולכן קל יותר להפסיד"

רוג'ר פדרר מצא סיבות להתעודד אחרי ששמט יתרון בגמר אינדיאן וולס. דג'וקוביץ': "מעודד מהקשיחות המנטלית שלי"

רוג'ר פדרר היה קרוב הלילה (בין ראשון לשני) להשלים דהירה מרשימה לעבר תואר נוסף, אבל נובאק דג'וקוביץ' עצר את השוויצרי הלוהט עם ניצחון 6:3, 3:6, 6:7 בגמר טורניר אינדיאן וולס. פדרר בן ה-32 חגג בשבוע שעבר זכייה בטורניר דובאי ולא שמט מערכה בטורניר הנוכחי עד שפגש את הסרבי הנהדר, שלא נרתע גם מפיגור של מערכה בדרך לקאמבק שהעניק לו זכייה שלישית באינדיאן וולס, ותואר גדול ראשון בעונה המאכזבת שלו עד כה.

בכך הצטרף דג'וקוביץ', שזכה ב-99 נקודות במשחק כולו לעומת 98 של פדרר, לרפאל נדאל, ג'ימי קונורס ומייקל צ'אנג שהניפו את הגביע בדרום קליפורניה שלוש פעמים, כשהיחיד שעשה זאת ארבע פעמים הוא פדרר. לסרבי יש כעת 17 תארים מאסטרס ו-42 תארים בסך הכל, והוא חלף על פני סטפן אדברג בדרך למקום ה-14 בקטגוריה הזו בכל הזמנים.

דג'וקוביץ' חזר מפיגור ל-6:3, 3:6, 6:7 על פדרר בגמר אינדיאן וולס

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. GettyImages
תואר 42 בקריירה. נובאק דג'וקוביץ'/GettyImages

"אמרתי לפני המשחק שהולך להיות צמוד מאוד, וזה מה שקרה", אמר דג'וקוביץ', שהשיג נקמה קטנה בפדרר על ההדחה בחצי הגמר בדובאי וצימק את הפיגור שלו במפגשים הישירים ביניהם ל-17:16. "רוג'ר משחק ברמה מאוד גבוהה, יותר מזו שהציג ב-13-14 חודשים האחרונים. הייתי צריך להיות באמת בטופ של המשחק שלי ולהישאר מרוכז ברגעים האחרונים כדי לנצח, וזה מה שעשיתי. אני גאה מאוד בהישגים שלי בטורניר הזה".

"אני מרוצה במיוחד מאוד מהאופן בו ניצחתי היום, בחצי הגמר וגם מול צ'יליץ'", המשיך דג'וקוביץ'. "זה נותן לי סיפוק רב שהייתי במצבים מתוחים בהם כמה נקודות לכאן ולשם הכריעו את המשחק, והן הלכו לכיוון שלי כי נשארתי קשוח מנטלית, וזה משהו שיכול להוסיף לי הרבה ביטחון וזריקת עידוד רצינית לקראת המשך העונה".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. GettyImages
"ייתכן שהיו לי יותר מדי טעויות ברגעים החשובים". רוג'ר פדרר/GettyImages

פדרר המאוכזב, שביצע חמש שגיאות לא מחויבות בשובר השוויון המכריע, אמר אחרי ההפסד: "אני חושב שהוא שיחק היטב, בסיום הוא דאג לשמור את הכדור בתוך המגרש, וייתכן שלי היו יותר מדי טעויות ברגעים החשובים. אבל אני חושב שהוא התעלה ל-20-30 דקות מאמצע המערכה השנייה ועד השלישית, בדקות בהן המשחק היה יכול ללכת לכיוון אחר".

לגבי הפריחה המחודשת שלו, שנה אחרי שהחל לסבול מבעיות גב בטורניר אינדיאן וולס אשתקד ועבר עונה קשה, אמר פדרר: "אם מסתכלים על השנה בכללותה, הצלחתי להפוך את הקערה ועכשיו אני משחק טניס ממש נחמד, ולכן אולי זה קצת קל יותר להפסיד".

בדירוג ה-ATP החדש שהתפרסם הבוקר דג'וקוביץ' נותר במקום השני בעולם, בפער של 2,230 נקודות מנדאל, כשאחריהם סטניסלאס ואווינקה, דויד פרר ופדרר, שטיפס שלושה שלבים למקום החמישי. את העשירייה סוגרים אנדי מארי, תומאס ברדיך, חואן מרטין דל פוטרו, רישאר גאסקה וג'ון איזנר, שעלה גם הוא שלושה מקומו. דודי סלע, דרך אגב, נותר במקום ה-61.

פלאביה פנטה. AP
זינוק של תשעה מקומות. פלאביה פנטה/AP

בדירוג ה-WTA, העלייה המרשימה הייתה שייכת כמובן לפלאביה פנטה, שהוכתרה כאלופת טורניר הנשים באינדיאן וולס עם ניצחון על אגניישקה רדוואנסקה, וזינקה מהמקום ה-21 למקום ה-12. בצמרת לא חל שינוי אצל ארבעת המוליכות - סרינה וויליאמס, נה לי, רדוואנסקה ו-ויקטוריה אזרנקה, בעוד שסימונה האלפ המשתפר התקדמה עד המקום החמישי, ילנה ינקוביץ' עלתה גם היא שני שלבים למקום השישי, ואחריהן נמצאות מריה שראפובה, פטרה קביטובה , אנג'ליק קרבר ושרה ארני. בין הישראליות, יוליה גלושקו עלתה שני שלבים למקום ה-86, בעוד ששחר פאר ירדה מהמקום ה-82 למקום ה-88.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully