וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ' גבר על פדרר וזכה באינדיאן וולס

הסרבי נראה מצוין, חזר מפיגור וניצח 6:3, 3:6, 6:7 בסיומו של קרב נהדר שקטע לפדרר את הרצף. פנטה אלופה בנשים

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. AP
נכנע בנקודות החשובות, לא הצליח להשיג ניצחון 12 ברציפות. פדרר/AP

נובאק דג'וקוביץ' זכה הלילה (בין ראשון לשני) בטורניר אינדיאן וולס היוקרתי (סך פרסים 5.24 מיליון דולר), אחרי שגבר בגמר מצוין 6:3, 3:6, 6:7 (3) על רוג'ר פדרר.

השוויצרי, שחיפש תואר חמישי בטורניר, ניצח במערכה הראשונה ונראה בשליטה, אבל בהמשך נכנע ליכולת מצוינת של המדורג שני בעולם, שצימק את המאזן ל-17:16 במפגש ה-33 בין שני הטניסאים הנפלאים האלה. זו הזכייה השלישית של דג'וקוביץ' באינדיאן וולס, בעוד פדרר צפוי להעפיל למקום החמישי בעולם בעקבות ההעפלה שלו לגמר.

פדרר, שלא הפסיד מערכה עד לגמר באינדיאן וולס, העפיל לגמר הטורניר מסבב המאסטרס 1000 אחרי שהשיג 11 ניצחונות ברציפות, כשלפני כן זכה בטורניר דובאי. לצערו, הוא לא הצליח לקחת את התואר ה-79 שלו בקריירה, כשנכנע ליכולת פשוט מצוינת של דג'וקוביץ', שלפרקים נראה שוב קרוב לשיאו. בנוסף לביטחון עצמי ול-1,000 נקודות דירוג, דג'וקוביץ' גם זכה במיליון דולר. המפסיד הסתפק במחצית הסכום.

המערכה האחרונה הייתה דרמטית במיוחד: פדרר כבר פיגר 5:3 במערכה השלישית, דג'וקוביץ' הגיש לניצחון, השוויצרי חזר משום מקום ועלה ל-5:6, אבל הסרבי ידע לשמור על קור רוח, לקטוע את המומנטום של יריבו, ולנצח 3:7 בשובר שוויון אחרי שעתיים ו-12 דקות.

בסופו של דבר, פדרר בעיקר יצטער על 34 שגיאות לא מחויבות (מול 34 ווינרים), כולל חמש (!) שגיאות בשובר השוויון האחרון. פדרר גם התקשה בהגשה השנייה, כשהשיג בה רק 50 אחוזי הצלחה. מנגד, דג'וקוביץ' רושם זכייה ראשונה העונה בטורניר גדול, ונראה בכושר מבטיח לקראת המשך העונה.

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. AP
יישאר במקום השני בעולם. דג'וקוביץ'/AP

מהלך המשחק:

מערכה ראשונה
כבר במשחקון השני פדרר השיג שבירה ראשונה ועלה ל-0:3 מהיר, כשדג'וקוביץ' מרבה לשגות בצורה לא אופיינית ורושם שתי שגיאות כפולות במשחקון ההגשה הראשון שלו, בעוד השוויצרי נראה חד. הסרבי הצליח לשמור על ההגשה ולצמק ל-3:1, ועל אף שנולה נראה מעט מרוכז יותר, פדרר עדיין התנועע מצוין על המגרש כדי לתת ווינר פורהנד מבריק ולקבוע 1:4. השוויצרי המשיך לספק ווינרים מהקו האחורי, גם בגב היד, ועלה ל-2:5 כשהוא ממשיך להפגין ביטחון. ביתרון 3:5 ההגשה של פדרר המשיכה להיות יעילה, כשהוא מגוון מדי פעם בסרב אנד וולי, ועם משחקון על האפס ניצח 3:6 במערכה הראשונה אחרי 31 דקות בלבד, כשדג'וקוביץ' לא משיג ולו נקודת שבירה אחת.

מערכה שנייה
הפעם דג'וקוביץ' הוא זה שהגיש ראשון, ועלה ל-0:1 קליל. במשחקון השני, במצב של 30:30, דג'וקוביץ' החטיא הזדמנות נוחה, ואיפשר לפדרר לקחת את המשחקון ולהשוות ל-1:1. נולה, שנראה הרבה יותר טוב בסט הזה, שוב לא ניצל את ההזדמנות שלו והכה בקהנד קל לרשת, ופדרר שמר על ההגשה כדי להשוות ל-2:2 קשה. דג'וקוביץ' עם 4 נקודות רצופות עלה ל-2:3, פדרר הסתבך מעט והשווה ל-3:3, ובמשחקון השמיני הגיעו נקודות השבירה הראשונות של הסרבי: את הראשונה פדרר הציל עם הגשה מצוינת, אבל בשנייה הוא שגה מול משחק ההגנה הנחוש של דג'וקוביץ', שעלה ל-3:5 והגיש למערכה. פדרר עוד הוביל 30:0, אבל דג'וקוביץ' זכה ב-4 נקודות רצופות ואחרי 40 דקות השווה ל-1:1 במערכות, כשבמערכה הזו הוא מכה 11 ווינרים מול 5 בלבד של פדרר, ונראה הרבה יותר טוב ויציב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נובאק דג'וקוביץ'. AP
זה שלך. דגוקוביץ'/AP

מערכה שלישית
ביתרון 15:40 לפדרר במשחקון ההגשה הראשון שלו, דג'וקוביץ' לקח ראלי חזק ואיכותי, ולאחר מכן פדרר היכה שגיאה כפולה. הסרבי סיפק שילוב של משחק הגנה נחוש ומשחק התקפה מדויק, והמשחקון נגרר לשוויון מספר 4. ואז, אחרי סרב טוב של פדרר ושגיאה בפורהנד של דג'וקוביץ', השוויצרי הצליח לקחת בשיניים את המשחקון ולעלות ל-0:1 קשה ומתיש. המשחק המשיך להתעלות לרמה גבוהה, עם עוד ראלי ארוך ואיכותי (20 מכות), אבל דג'וקוביץ' הצליח להשוות ל-1:1. במשחקון השלישי פדרר שוב עשה שגיאה כפולה וסיפק נקודת שבירה לדג'וקו, אבל כיפר עליה עם פורהנד מבריק. דג'וקוביץ' המשיך להיות אגרסיבי ולתקוף את הכדור והשיג עוד נקודת שבירה, אבל פדרר שוב ניצל בזכות אייס. השוויצרי שוב טעה במכת כף יד מול מגרש פתוח, ובפעם השלישית לא הצליח להציל נקודת שבירה: דג'וקוביץ' עלה ל-1:2.

נובאק המשיך במומנטום במשחקון הרביעי, כששוב פדרר לא מנצל את ההזדמנויות שלו, ושגיאה בפורהנד אפשרה לסרבי לעלות ליתרון 1:3. השוויצרי נהנה ממשחקון ההגשה הכי טוב שלו זה הרבה זמן, וניצח על האפס כדי לצמק ל-3:2, כולל נקודה מרהיבה עם טאץ' נהדר על הרשת. דג'וקוביץ' המשיך להשתפר באחוזי ההגשה בסרב הראשון, וסיפק גם הוא משחקון מצוין, על האפס, כדי לעלות ל-2:4 קטלני. פדרר צימק ל-4:3, הוביל 30:15 על ההגשה של נובאק, אבל שתי שגיאות בבקהנד, יחד עם נקודה נפלאה של הסרבי הזריז, הובילה ל-3:5 לטובת דג'וקוביץ', שהניף ידיים חוגגות לעבר היציעים המריעים.

פדרר צימק ל-5:4 עם משחקון הגשה דומיננטי, ודג'וקוביץ' הגיש לזכייה בטורניר. לצערו, בדיוק ברגע הזה פדרר התעורר עם שלוש נקודות נהדרות, דג'וקוביץ' שגה בפורהנד, וההזדמנות אבדה: פדרר השווה ל-5:5. השוויצרי המשיך עם האגרסיביות, המשיך לשלוח טילים מהקו האחורי, השלים זכייה ב-14 מתוך 15 הנקודת האחרונות, ועלה ל-5:6 מרשים. הקהל נעמד על רגליו. דג'וקוביץ' לא נכנע, שמר על מכות החבטה שלו, והשווה ל-6:6. הולכים לשובר שוויון מכריע, על הטורניר.

כבר בנקודה הראשונה דג'וקוביץ' השיג מיני ברייק, שמר על הסרב, ועלה ל-0:3 דומיננטי. דג'וקוביץ' נראה בטוח יותר וקר רוח יותר מול הידיים הרועדות של פדרר, ששוב שגה, ועלה ל-1:5. אחרי שצימק ל-5:2, השוויצרי החטיא מכת כף יד קלה מאוד, ואיפשר לנולה לעלות ל-2:6. זה כבר היה בור עמוק מדי בשביל פדרר, ששלח בקהנד לרשת, ודג'וקוביץ' חגג זכייה אחרי 3:7.

פלאביה פנטה, זוכה טורניר אינדיאן וולס. AP
לא הותירה לרדוואנסקה שום סיכוי. פנטה/AP

פלאביה פנטה זכתה הערב (ראשון) בטורניר הנשים באינדיאן וולס, אחרי שניצחה בגמר הטורניר את המדורגת שלישית בעולם, הפולנייה אגניישקה רדוואנסקה, בתוצאה 2:6, 1:6. היה זה טורניר ה-WTA העשירי בו זכתה האיטלקייה בת ה-32, שדרסה את יריבתה והשוותה את המאזן בין השתיים ל-3:3. הפולנייה, שסבלה מפציעה, תרצה לשכוח את הופעתה בגמר.

שתי הטניסאיות שמרו על ההגשה עד למשחקון החמישי, בו האיטלקייה שברה את יריבתה, שמרה על ההגשה בהמשך ורשמה שבירה נוספת בדרך ל-2:6 במערכה בתוך 38 דקות. רדוואנסקה התעשתה ושמרה על ההגשה בתחילת המערכה השנייה, אך אז שוב קרסה מול הלחץ שהפעילה עליה האיטלקייה. פנטה שברה את הפולנייה במשחקון השלישי והמשיכה ל-1:3. רדוואנסקה לא הצליחה לחזור מזה, נשברה שוב על ידי האיטלקייה בת ה-32 ונפלה לפיגור 4:1. פנטה לא השאירה ליריבתה שום סיוכי לקאמבק, המשיכה ללחוץ על הדוושה, ובעזרת שבירה נוספת השלימה 1:6 במערכה השנייה וחגגה זכייה בתואר היוקרתי בתוך 1:15 דקות.

אגניישקה רדוואנסקה. AP
תרצה לשכוח את ההופעה בגמר ומהר. רדוואנסקה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully