וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחות קטנות: עליית הליגה של גלאזגו ריינג'רס

שנתיים אחרי פשיטת הרגל וכשפירוק נוסף מאיים על המועדון, ריינג'רס עוצרת לרגע וחוגגת עלייה שנייה. סלטיק עוקבת בעניין

לי מקאלוך שחקן גלאזגו ריינג'רס. Mark Runnacles, GettyImages
מתקדמים, על אף כל הצרות. לי מקאלוך/GettyImages, Mark Runnacles

"מה שקרה בשנתיים האחרונות הוא דבר ייחודי, בטח עבור המועדון שלנו, במדינה שלנו. אתה רק משתמש בקלפים שחולקו לך וממשיך הלאה. זה קשה. אני מייחל ליום בו אחזור להיות רק מאמן כדורגל".

הדובר הוא אלי מקויסט, אחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של גלאזגו ריינג'רס ומי שמאמן את הקבוצה בשלוש השנים האחרונות. הוא היה שם כאשר המועדון הכריז על פשיטת רגל ונכנס להליך פירוק לפני כשנתיים; הוא היה שם עם הקבוצה בתהומות הליגה הרביעית; והיה שם גם בקיצוץ האחרון, רק לפני כחודשיים, כאשר אפשרות הפירוק שוב ריחפה מעל המועדון. הערב (רביעי) מקויסט וריינג'רס לקחו הפוגה קלה מהצרות שרודפות את המועדון מחוץ למגרש, וחגגו על כר הדשא עליית ליגה שנייה ברציפות, לעבר ליגת המשנה. רק ליגה אחת מתחת ליריבה המושבעת סלטיק.

אלי מקויסט מאמן גלאזגו ריינג'רס. GettyImages
מה הוא מבקש? רק לחזור להתעסק בכדורג. אלי מקויסט/GettyImages

יולי 2012. גם 54 האליפויות והעובדה כי מדובר במועדון המעוטר ביותר בסקוטלנד, לא סייעו לריינג'רס לחמוק מעונש. אחת מקבוצות הפאר של אירופה נענשה בגין חובות כבדים לרשויות המס, שנבעו מהתנהלות לקויה של בעלי המועדון במשך שנים. פשיטת הרגל הוכרזה כמה חודשים לפני כן, וביולי קבעה מנהלת הליגה כי ריינג'רס תישלח לליגה הרביעית ולמעשה תתחיל מחדש. למזלה, האוהדים לא נטשו אותה ולו לרגע אחד.

ממוצע הצופים במשחקי הבית של ריינג'רס עמד על יותר מ-45 אלף, בליגה ממנה אי אפשר לרדת. אוהדי הג'רס הגיעו לכל חור, גרמו לכוננות פסטיבלים בעיירות שכוחות אל וסייעו לקבוצתם להבטיח עלייה ראשונה בסוף מרץ 2013. אמנם העלייה הושלמה במשחק עלוב שהסתיים ב-0:0 מול מונטרוז האלמונית, אבל ריינג'רס לא ממש התקשתה באותה עונה עם 83 נקודות מ-36 משחקים ו-24 נקודות יתרון בפסגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוהדי ריינג'רס במשחק החוץ נגד פיטרהד. GettyImages
הגיעו לכל מקום בליגה הרביעית. אוהדי ריינג'רס/GettyImages

עלייה אחת, אבל ממש לא הגעה למנוחה ונחלה. גם בליגה השלישית ריינג'רס לא באמת התקשתה. היא ניצחה בכל 15 משחקיה הראשונים ויצרה פער בלתי מחיק בדרך לעלייה נוספת, אלא שהצרות הכלכליות המשיכו לפקוד אותה. באופן מדהים, המועדון נקלע במהרה להפסדים של יותר מ-14 מיליון ליש"ט, אחרי שהבעלים צ'רלס גרין, שהבטיח כי "לא אעזוב את אייברוקס עד שאשמע שוב את המנון ליגת האלופות", נחקר בחשד לקיום קשר מפוקפק עם הבעלים הקודם קרייג ווייט והוצא מהתמונה.

בינואר האחרון, 23 חודשים אחרי שאותו ווייט כינס את השחקנים בחדר ההלבשה והודיע על פירוק, כונסו שוב השחקנים, הפעם על ידי המנהל בפועל גרהאם וולאס והמאמן מקויסט, שבישר להם על קיצוץ בלתי נמנע של 15 אחוזים משכרם. היו שרתחו, היו ששקלו לסרב, אך בסופו של דבר הקיצוץ נחתם וריינג'רס מחכה כעת למושיע חדש-ישן. מדובר בדייב קינג, איש עסקים דרום אפריקאי שכבר השקיע 20 מיליון ליש"ט בקבוצה לפני הירידה וזוכה לתמיכת האוהדים, שמאמינים כי ימנע פירוק נוסף ובעיקר כאב נוסף.

כשברקע מרחף האיום הזה ועדיין מהדהדת המבוכה מה-1:1 שחילצה ריינג'רס ברבע גמר הגביע מאלביון רוברס החצי מקצוענית, מועדון הפאר עצר הערב לרגע קט ושם חותם על עונה נטולת הפסדים בליגה השלישית (80 נקודות מ-84 אפשריות, יחס שערים: 14:87). הסמל לי מקאלוך ניצח על החגיגה באייברוקס עם שלושער כבר במחצית הראשונה ב-0:3 על איירדריאוניאנס, כשבמאזנו העונה 16 שערים, שני רק לג'ון דיילי האירי שהבקיע 19 עבור ריינג'רס. אליפות נוספת, עם הפנים קדימה. עד שתישמע שוב נעימת ליגת האלופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully