וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נראים יותר כמו יורוליג מאשר NBA: המספרים של העונה

אסף רביץ

12.3.2014 / 14:09

פילדלפיה כה חלשה שזו תהיה סנסציה אם היא תחמוק משיא היסטורי מבזה שאורב לה. וגם: הנתון המפתיע של ג'ואקים נואה. אסף רביץ עם המספרים

טים דאנקן שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
תמיד למעלה. דאנקן/AP

1: בלי להציץ - למי יש כרגע את המאזן הטוב ביותר ב-NBA? בעקבות ההפסדים של אינדיאנה, מיאמי ואוקלהומה סיטי לאחרונה, על הפסגה השתלטה לא אחרת מאשר סן אנטוניו. המאבק בין הארבע צמוד מאוד, הבדלים של חצאי משחקים, אבל הספרס נמצאים בכושר הטוב ביותר ובהרכב מלא לאחר שרוב העונה זה לא היה המצב. בעצם, החיסורים הרבים במהלך העונה שווים מספר משלהם:

72: זו כמות המשחקים שהחמיצו מפתיחת העונה ששת השחקנים שבתחילתה היו מוגדרים כבכירים של הספרס (בינתיים מרקו בלינלי, בוריס דיאו ופטי מילס הבהירו שהם לא פחות חשובים מטיאגו ספליטר ואולי גם דני גרין). לשם השוואה - כל החמישייה של אינדיאנה הפסידה 5 משחקים, ששת הבכירים של מיאמי הפסידו 35 (דוויין וייד אחראי לכמעט חצי) ואפילו עם ווסטברוק תשעת שחקני הרוטציה של OKC (ההיררכיה שם פחות ברורה) החמיצו ביחד 52 משחקים. גרג פופוביץ' בדרך כלל נותן לכוכבים שלו לנוח לא מעט בחודש האחרון כך שהמספר הזה אמור לגדול, אבל כשהמאבק צמוד כל כך והביתיות הכריעה את האליפות בעונה שעברה, אולי הפעם ארבע הגדולות יחליטו להיאבק עד הסוף על הזכות לארח את משחק 7.

גרג פופוביץ' מאמן סן אנטוניו ספרס. AP
והוא עוד צפוי לתת מנוחה לכוכביו. פופוביץ'/AP

17: עם כל הכבוד לצמרת, הנמושות הן כוכבות המדור הנוכחי העמוס במספרים היסטוריים מכל מיני סוגים. על תואר מלכת הנמושות השתלטה בקלילות פילדלפיה. לפני העונה הסיקסרס היו מועמדים לשבור את שיא ההפסדים בעונה (של עצמם), אבל פתיחה חזקה בניצוחו של מייקל קרטר וויליאמס הביאה אותם למאזן ניצחונות דו ספרתי די מהר. אך לאחר שבדד-ליין פילי ויתרה על שניים מארבעת שחקני ה-NBA האמיתיים שלה היא הפכה לאחת הקבוצות החלשות ביותר שאי פעם שיחקו בליגה הטובה בעולם. רצף ההפסדים של הסיקסרס כרגע עומד על 17, אבל קשה לראות את הסגל הנוכחי, עם חמישייה שכוללת שמות כמו הוליס תומפסון והנרי סימס, מנצחת משחק מבין ה-19 שנשארו לקבוצה עד סוף העונה. מה שאומר שכדאי לבדוק איך נראים רצפי ההפסדים הגרועים ביותר בהיסטוריה:
26: רצף ההפסדים הארוך ביותר בתולדות ה-NBA לא היה כל כך מזמן, קליבלנד הפסידה 26 משחקים רצופים במהלך עונת 2010/11. באופן מרשים במיוחד, גם המקום השני שייך לקאבס עם 24 הפסדים בתחילת האייטיז. לצערה של קליבלנד, סיכוי סביר ביותר שעד סוף החודש היא תאבד גם את התואר היחיד שיש לה. אם פילדלפיה תנצח אחד מעשרת המשחקים הבאים שלה זו תהיה סוג של סנסציה, דווקא המשחק הקרוב מול סקרמנטו עשוי להיות הסיכוי הטוב ביותר לכך.

48: פילדלפיה לא לבד, אוסף השאריות שלובש כרגע את מדי הלייקרס רשם בשבוע שעבר את ההפסד הגדול ביותר בתולדות הפרנצ'ייז - 48 הפרש. ועוד בדרבי. האמריקאים לא מייחסים לדרבי חשיבות עד כדי כך גדולה, היריבויות אצלם הן בין ערים, אבל תבוסה כזו לאחות הקטנה והצולעת לשעבר אמור להכאיב יותר מהרגיל. אגב, בעיקר לידיעת הסיקסרס - ההפסד הגדול ביותר אי פעם הוא של 68 הפרש. לגמרי אפשרי מבחינתם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן פילדלפיה 76' תדאוס יאנג. Matt Slocum, AP
ניצחון עד סוף העונה ייחשב לסוג של סנסציה. תדאוס יאנג/AP, Matt Slocum

61 , 127: עוד שני מספרים שאי אפשר לא להזכיר אבל אין יותר מדי מה להגיד עליהם. ה-61 שייך, כמובן, ללברון ג'יימס, שסגר רשימה של 20 שחקנים שקלעו לפחות פעם אחת לפחות 60 נקודות במשחק. לפחות בתחום הזה כרמלו הקדים את לברון - בינואר הוא קלע 62 נקודות. אגב, גם ה-62 של מלו היו נגד שארלוט. ברוך הבא ל-NBA, מייקל קיד-גילכריסט. ה-127 שייך לקייל קורבר, זה המספר בו נעצר רצף המשחקים עם לפחות שלשה אחת. את השיא הוא שבר די בתחילת העונה ומשך אותו עוד כמה חודשים כדי להעמיד אותו על מספר שלא נראה שביר אפילו בעידן השלשות הנוכחי.

6.2: מרוב מספרים היסטוריים לא נשאר יותר מדי מקום לחפור בסטטיסטיקות צועקות פחות, אבל יש מספר אחד שפשוט חובה להזכיר. ב-2014 (חודשיים וחצי, למי שלא שם לב) ג'ואקים נואה מוסר 6.2 אסיסטים למשחק, מה שמדרג אותו במקום ה-20 בליגה (יחד עם ריימונד פלטון) בתקופה הזאת. הממוצע העונתי שלו הוא של 4.9 אסיסטים, בדרך הדי בטוחה להיכנס לרשימה מצומצמת של סנטרים עם עונה של 5 אסיסטים למשחק (רשימה שמצטמצמת מאוד אם מתחילים משנות ה-80). מכל הדברים המדהימים שנואה הספיק לעשות ב-NBA, מכל הכובעים והעיתונים שכבר נאכלו בגללו, ההתמקמות שלו ברשימת הסנטרים המוסרים הגדולים בהיסטוריה היא המפתיעה מכולן. לזה באמת לא הייתה אינדיקציה.

שחקן שיקגו בולס, ג'ואקים נואה. AP
לא מפסיק להפתיע. נואה/AP

333: רשימת המוסרים של 2014 מספקת עוד כמה נתונים מעניינים. הבולט הוא ששחקן ה-NBA שמסר הכי הרבה אסיסטים מתחילת השנה האזרחית הוא קנדל מרשל עם 333, ללא תחרות רצינית. גם את רשימת האסיסטים למשחק הוא מוביל עם 10.4, בצוותא עם שני שחקנים - כריס פול הצפוי וטיי לוסון המפתיע. הנפילה של דנבר קצת הסתירה את ההתפתחות של לוסון לאחד הפוינט גארדים השלמים בליגה. נקודה מעניינת נוספת שעולה מהרשימה הזאת ויש לה סוג של משמעות בקרב על תואר ה-MVP - ב-2014 לקווין דוראנט יש יותר אסיסטים למשחק מלברון ג'יימס (6.4 מול 6.3).

18.4: התבוננות בקטגוריות הנקודות הזולות - נקודות מהזדמנות שנייה ומתפרצות, לא מספקת יותר מדי הפתעות. אך נתון אחד מאוד לא צפוי כן נמצא, והוא שדטרויט מדורגת שנייה בליגה בנקודות ממתפרצות ל-100 פוזשנים עם 18.4 נקודות, רק פיניקס טובה יותר עם 19.2 נקוות במתפרצות. זה מפתיע, כי דטרויט לא נתפסת כקבוצת מתפרצות, אבל העובדה שכל שלושת שחקני הפנים שלה הם חוטפים נהדרים שיודעים גם להקדים את השומרים שלהם בריצה לטבעת הופכת את הפיסטונס לקבוצה שמשיגה הרבה נקודות קלות ומהירות. צפוי יותר למצוא את דטרויט במקום השני גם בנקודות מהזדמנות שנייה ל-100 פוזשנים עם 16.2 כאלה (פורטלנד ראשונה עם 17.1). במילים אחרות, דטרויט היא הקבוצה הטובה בליגה בהשגת נקודות זולות. איך קבוצה כזאת מדורגת רק 21 ביעילות התקפית? התשובה היא שמדובר, כנראה, בקבוצה הגרועה ב-NBA בכל הקשור לזריקה הראשונה במשחק עומד.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס קנדל מרשל. GettyImages
הכי הרבה אסיסטים. קנדל מרשל/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully