וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין מונה למאמן נבחרת ישראל בכדורסל

5.3.2014 / 15:30

מאמן הפועל תל אביב יחליף בתפקיד את אריק שיבק: "כבוד גדול עבורי להיכנס לרשימה של מאמנים גדולים שאימנו בנבחרת"

צילום ועריכה: קובי אליהו

בישיבה שלא מן המניין וללא נוכחות יו"ר האיגוד דני חלוץ, מונה מאמן הפועל תל אביב ארז אדלשטיין למאמנה של נבחרת ישראל בכדורסל. שאר הנושאים שהיו אמורים לידון בישיבה, אותה ניהל מ"א האיגוד חיים אוחיון, לא עלו על הפרק. לפני אישורו של אדלשטיין למאמן פוצצה ישיבת האיגוד, כששאול אייזנברג מסיעת עוז, המורחק מתפקידו כחבר הנהלה, סירב לצאת מן החדר, ועקב כך יו"ר האיגוד דני חלוץ סירב לפתוח בישיבה. חמישה חברי הנהלה נוספים יצאו מהחדר במחאה על העיכוב, ואייזנברג טען שהוא חבר הנהלה ולמרות שהוא מורחק, הוא נבחר על ידי הציבור ומקומו בישיבה.

לאחר מינויו הרשמי מסר אדלשטיין הודעה: "אני שמח על המינוי החשוב והיוקרתי, וכבוד גדול עבורי להיכנס לרשימה של מאמנים גדולים שאימנו בנבחרת ישראל. אני מודה לכולם על המינוי. העבודה רבה, הזמן קצר וכאחד שמאמין בשחקן הישראלי, גדל על הבלטות במגרשים הפתוחים ברחבי המדינה ועבר גם את כל נבחרות הצעירות של הכדורסל הישראלי, אני מצפה לאתגר הגדול ומאמין שבעזרת עבודה קשה ומחויבות נביא את הנבחרת שוב לאליפות אירופה".

הנבחרת יוצאת לדרך חדשה, סיקור מיוחד:

הסוגיות הבוערות של מאמן הנבחרת החדש, ארז אדלשטיין

שי האוזמן מנתח את תהליך המינוי של מאמן נבחרת ישראל

למה אדלשטיין עלול להיכשל כמאמן הנבחרת?

אריק שיבק: "כולם צריכים לתמוך בארז"

דן חלוץ, יו"ר איגוד הכדורסל. יוסי ציפקיס
לא נכח בישיבה. חלוץ/יוסי ציפקיס

יו"ר האיגוד דני חלוץ אמר על הבחירה באדלשטיין: "אני מברך על הבחירה. מדובר בלי ספק במאמן מוכשר, מתאים לתפקידו והאיגוד יעמיד לו ולנבחרת את התנאים המיטביים לקראת המשימה שבפתח - העפלה לאליפות אירופה. לאמן את נבחרת ישראל זו זכות גדולה ואני מאמין שארז ימלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר. אני מבקש להודות לאריק שיבק ששימש בתפקיד זה בארבע השנים האחרונות ונתן את כל כולו להצלחת הנבחרת. איגוד הכדורסל, כמיטב המסורת, יידע להיפרד מאריק כראוי". מסיבת עיתונאים בהשתתפות אדלשטיין, עדן ענבר, מאמן נבחרת הנשים החדש, ודני חלוץ, תתקיים ביום ראשון בשעה 13:00 במשרדי האיגוד.

אייזנברג אמר לאחר הישיבה: "הם רצו להכניס מלכוד כמו שעשו לצביקה שרף. מכתב ההתפטרות שלי היה ל-1 בינואר, יומיים קודם הודעתי שאני מבטל את מכתב ההתפטרות והם ניסו להטיפל לנושא ההתפטרות ולא להשעיה. אני לא התפטרתי ואי אפשר להיות ממני להיות חבר הנהלה. אני חבר הנהלה מושעה. אוחיון ביקש להצביע על מינוי אדלשטיין, אני הצבעתי בעד מינויו של אדלשטיין יחד עם שאר החברים. אין פה פרובוקציה. זו פרובוקציה של האיגוד. איגוד הכדורסל בחצי השנה האחרונה הוא קרקס מדרנו. אתם יודעים מה הולך פה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שאול אייזנברג. מגד גוזני
"איגוד הכדורסל בחצי השנה האחרונה הוא קרקס מדרנו". אייזנברג/מגד גוזני

אדלשטיין (53) הוא מאמן את הפועל תל אביב בשלוש השנים האחרונות והוביל אותה לליגת העל. במהלך קריירת האימון שלו עבד אדלשטיין בין השאר במכבי קרית מוצקין ומכבי חדרה ואת דריסת הרגל המשמעותית שלו הוא עשה כעוזרו של פיני גרשון בהפועל ירושלים (1995/6). בהמשך הדריך אדלשטיין את בני הרצליה, גליל עליון, מכבי רמת גן והפועל ירושלים והפועל תל אביב, ואף שימש כעוזר המאמן של פיני גרשון באולימפיאקוס.

אדלשטיין שימש כעוזר מאמן הנבחרת של צביקה שרף באליפות אירופה 2009 בפולין, וכן עבד בנבחרות הצעירות של ישראל, כשאימן את נבחרת הנוער בשנת 2000 והוביל את הנבחרת האולימפית בשנת 2009 למקום הרביעי בעולם. בין ההישגים של אדלשטיין כמאמן - העפלה לחצי גמר גביע היול"ב עם הפועל ירושלים, העפלה לחצי גמר היורופליג עם הפועל תל אביב ומקום שני בליגה עם מכבי רמת גן.

נבחרת ישראל תתמודד בבית ב' של מוקדמות אליפות אירופה יחד עם נבחרות מונטנגרו, בולגריה והולנד. לאליפות עצמה, שתיערך באוקראינה בקיץ 2015, תעפיל מנצחת הבית, וכן ששת הסגניות הטובות מבין שבעת הבתים. ישראל תפתח את משחקיה בבית נגד מונטנגרו, ואז תצא לסדרה של שלושה משחקי חוץ נגד הולנד, בולגריה ומונטנגרו, ותסיים בבית נגד ההולנדים והבולגרים. המשחקים ייערכו בין ה-10 ל-27 באוגוסט.

ארז אדלשטיין מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
"העבודה רבה, הזמן קצר וכאחד שמאמין בשחקן הישראלי". אדלשטיין/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully