וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברצלונה: "אני מאמין שפויול עוד יחזור למועדון"

אחרי הודעת העזיבה, בארסה וספרד מעכלות: "שולפים מטפחות, עצובים. הקפטן ואיש הברזל משאיר מורשת גדולה". האם הפרישה בדרך?

קרלס פויול שחקן ברצלונה. GettyImages
קטאלוניה עוד תיראה אותו שוב? פויול/GettyImages

קרלס פויול, הקפטן האחד והיחיד של ברצלונה בשנים האחרונות, הודיע אתמול (שלישי) באופן מפתיע על עזיבה. הספרדי הוותיק הודה כי הפציעות לא מאפשרות לו לעמוד בעומס של בארסה והגיע זמנו לעבור לתחנה הבאה. פויול ייפרד מברצלונה ב-30 ביוני והוא למעשה מוותר על האופצייה לשנתיים נוספות בה החזיק, אולם בקבוצה מאמינים כי זו לא הפעם האחרונה בה הדרכים של שני הצדדים יצטלבו להן.

נשיא המועדון, ג'וזף מריה ברתומאו, אמר: "הוא דוגמה עבור כל שחקן. אני מאושר ממה שהוא מותיר אחריו, כי הוא השיג דברים מדהימים. הוא סמל למחויבות והקרבה ואפשר להעביר את הדברים לשחקנים הצעירים. אני מאמין שביום מן הימים הוא יחזור למועדון".

פויול הודיע מבעוד מועד על ההחלטה שלו למועדון ובברצלונה כבר מחפשים מחליף כבר תקופה ארוכה. השם החם כרגע הוא של מאט הומלס, בלם בורוסיה דורטמונד.

פויול כינס מסע"ת והודיע: "עוזב את ברצלונה בתום העונה"

פברגאס: "צריך אומץ כדי לקבל החלטה כמו שפויול לקח"

שחקן נבחרת ספרד, קרלס פויול. Matt Dunham/AP/dapd, AP
סמל גם בנבחרת/AP, Matt Dunham/AP/dapd

הספקולציות לגבי היעד הבא של פויול רבות ואמש כבר עלו שמותיהן של מילאן האיטלקית, מונאקו הצרפתית (שנחשבת למועמדת טובה, שכן היא צפויה לקלוט בקיץ גם את חברו הטוב של פויול, שוער ברצלונה העוזב ויקטור ואלדס) והליגות בארצות הברית או בקטאר. יחד עם זאת, בספרד מדווחים שאם מצבו הפיזי של פויול לא ישתפר, הוא עשוי לוותר על הרפתקאה חדשה ולתלות את הנעליים.

לא רק בברצלונה נפרדו מהסמל שלהם, אלא גם בעיתוני מדריד ידעו להעריך את תרומתו, לקבוצה הקטאלנית ובכלל, לכדורגל הספרדי, שנהנה מימי הזוהר שלו בשנים האחרונות.

אלפרדו רלאנייו מה"אס" כתב: "אנחנו שולפים את המטפחות, עצובים ונפרדים מפויול, שהודיע בצורה אצילית שהוא לא מסוגל יותר והוא עוזב את ברצלונה ובקרוב, גם את הנבחרת. נשארנו עם הזיכרונות ממנו, בתור הקפטן של בארסה הנפלאה מ-2009 והנגיחה בחצי גמר המונדיאל מול גרמניה, שהובילה אותנו לגמר. הפציעות והגיל אולי גברו עליו, אבל שום דבר לא יימחק את המורשת".

נעמי דה מיגל חימנס, גם היא מה"אס" הוסיפה תחת הכותרת "יתומים": "פויול עוזב. ידענו שזה קרוב, אבל קשה להאמין. אי אפשר שלא להיזכר בכל החלוצים שהתייצבו מולו ונותרו מתוסכלים מהשמירה. הקפטן של בארסה ואיש הברזל בהגנה הלה רוחה משאיר מורשת גדולה כל כך, על המגרש ובאישיות שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קרלס פויול מניף את הגביע אחרי הזכייה בליגת האלופות ב-2006. Alex Livesey, GettyImages
דרך מלאה בתארים/GettyImages, Alex Livesey

הקריירה של פויול - נקודות ציון

* פויול רשם את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה באוקטובר 1999 במשחק נגד ויאדוליד כשהוא בגיל 21.

* הבלם עשה את פריצת הדרך הגדולה שלו תחת שרביטו של פרנק רייקארד, והיה שחקן מפתח בקבוצה שזכתה בשתי אליפויות, רשמה זכייה בליגת האלופות והוסיפה שתי זכיות בסופר קאפ - כל התארים הללו הושגו בשתי עונות בלבד.

* פויול מונה לקפטן הקבוצה בעונת 2004/05 והיה שותף בכיר לזכייה בלא פחות מ-17 תארים בתקופתו של המאמן פפ גווארדיולה.

* אחד השערים המפורסמים ביותר של טרזן בברצלונה היה ב-2:6 הענק של הקבוצה מול ריאל מדריד בברנביאו. פויול כבש בנגיחה את ה-1:2 של בארסה בדרך לשישייה בלתי נשכחת.

* שערו המפורסם ביותר במדי הנבחרת הספרדית היה בחצי גמר מונדיאל 2010 ב-0:1 על גרמניה.

* מעבר לשערים המכריעים שכבש, פויול זכור גם בשל אופיו החברי ואחד הרגעים המרגשים בהם היה מעורב התרחש במאי 2011 לאחר זכייתה של ברצלונה בליגת האלופות בוומבלי. מיד לאחר המשחק העביר פויול את סרט הקפטן לחברו לקבוצה אריק אבידל שעבר ניתוח להשתלת כבד ואפשר לו להניף את הגביע היוקרתי.

* הבלם רשם 576 הופעות רשמיות במדי הבלאוגרנה, במהלכן הוא כבש 19 שערים, זכה בשש אליפויות, שלושה גביעי אירופה, שני גביעים, שישה גביעי סופרקופה ושתי זכיות בגביע העולם לקבוצות.

* פויול רשם 100 הופעות במדי הנבחרת הספרדית והיה שותף בכיר לזכייה במונדיאל ב-2010, וגם לזכייה ביורו ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully