וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פברגאס: "צריך אומץ כדי לקבל החלטה כמו שפויול לקח"

בברצלונה מנסים לעכל את ההודעה המפתיעה של הקפטן על עזיבה בקיץ. דל בוסקה: "הוא שימש דוגמא למקצוענות". בספרד מנסים להבין מה תהיה התחנה הבאה שלו

קרלס פויול אחרי הזכייה באליפות ב-2009. Denis Doyle, GettyImages
מושא להערצה. קרלס פויול עם גביע האלופות/GettyImages, Denis Doyle

דבר נפל הערב בברצלונה: קרלס פויול, הקפטן הוותיק והבלם המסור הודיע כי יעזוב את הקבוצה בקיץ. זאת למרות שנותרו לו עוד שנתיים בחוזהו ובקבוצה מנסים לעכל את הבשורה המפתיעה. בבארסה ייאלצו להיערך לקראת העונה הבאה, שבה כזכור הם ייפרדו גם מוויקטור ואלדס השוער שהודיע כבר כי יעזוב בקיץ הנוכחי. פויול היה אולי הסמל הגדול ביותר של הקבוצה בשני העשורים האחרונים והשבחים לקפטן הגיעו מכל עבר.

פויול כינס מסע"ת והפתיע: עוזב את ברצלונה בתום העונה

קרלס פויול שחקן ברצלונה חוגג שער (משמאל) לצידו ססק פברגאס. David Ramos, GettyImages
נפרד מהקפטן. פברגאס עם פויול/GettyImages, David Ramos

ססק פברגאס, חברו של פויול לקבוצה אמר לאחר ההודעה הדרמטית: "ראינו שעובר עליו משהו בתקופה האחרונה. זה זמן מאוד קשה לפויול וזה לא פשוט לקבל החלטה כזו". ססק שיבח את פויול ואמר: "לא לכל אחד יש את האומץ לקבל החלטה כזו כשנותרו לו שתי עונות לתום החוזה. כשאתה רואה אותו באימונים אתה לא מאמין שהוא בן 36, הוא נראה כמו ילד בן 18".

ויסנטה דל בוסקה, מי שאימן את פויול בנבחרת ספרד וגם היה יריבו כמאמן ריאל מדריד בעבר, שיבח: "הוא מנהיג על המגרש ומחוצה לו. כבר מתחילת הקריירה שלו פויול הראה שהוא מקצוען גדול וזה היה תמיד תענוג גדול לעבוד איתו".

ג'ורדי אלבה: "מהרגע שהגעתי לברצלונה ופגשתי אותו, היחס שלו היה פנטסטי. הוא היה מנהיג בחדר ההלבשה, מקצוען מהרמה הגבוהה ביותר".

טיאגו אלקנטרה, הקשר הצעיר שעבר הקיץ לבאיירן מינכן: "הוא מנהיג מלידה וסמל לא רק בגלל הכדורגל שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנדרס אינייסטה שחקן ברצלונה מול חסוס נבאס. Laurence Griffiths, GettyImages
נפרד מפויול. אינייסטה/GettyImages, Laurence Griffiths

ציוצים ותגובות ברשתות החברתיות

נשיא ברצלונה, ג'וזפ מריה ברטומאו, צייץ: "נודה לך לנצח, קרלס".

אנדרס אינייסטה: "אהנה לצדך עד תום העונה, ואחר כך אכבד אותך, קפטן".

הבעלים לשעבר, ז'ואן לאפורטה, התרגש וצייץ: "בכנות, קרלס פויול מייצג את הערכים של ברצלונה, את המאמץ והעבודה הקשה. הוא לוחם חסר פשרות, שחקן מפתח במועדון הכי טוב בהיסטוריה. תודה לך, קרלס פויול".

גם פרנקו בארזי, אגדת העבר של מילאן פרגן לפויול וצייץ: "אחרי 19 שנים בברצלונה, פויול, דוגמא לקפטן אמיתי, הודיע על פרישה מכדורגל. תודה לך קרלס".

קרלס פויול בשנת 2000. Clive Brunskill, GettyImages
"קרלס פויול מייצג את הערכים של ברצלונה". פויול/GettyImages, Clive Brunskill

הקריירה של פויול - נקודות ציון

* פויול רשם את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של ברצלונה באוקטובר 1999 במשחק נגד ויאדוליד כשהוא בגיל 21.

* הבלם עשה את פריצת הדרך הגדולה שלו תחת שרביטו של פרנק רייקארד, והיה שחקן מפתח בקבוצה שזכתה בשתי אליפויות, רשמה זכייה בליגת האלופות והוסיפה שתי זכיות בסופר קאפ - כל התארים הללו הושגו בשתי עונות בלבד.

* פויול מונה לקפטן הקבוצה בעונת 2004/05 והיה שותף בכיר לזכייה בלא פחות מ-17 תארים בתקופתו של המאמן פפ גווארדיולה.

* אחד השערים המפורסמים ביותר של טרזן בברצלונה היה ב-2:6 הענק של הקבוצה מול ריאל מדריד בברנביאו. פויול כבש בנגיחה את ה-1:2 של בארסה בדרך לשישייה בלתי נשכחת.

* שערו המפורסם ביותר במדי הנבחרת הספרדית היה בחצי גמר מונדיאל 2010 ב-0:1 על גרמניה.

* מעבר לשערים המכריעים שכבש, פויול זכור גם בשל אופיו החברי ואחד הרגעים המרגשים בהם היה מעורב התרחש במאי 2011 לאחר זכייתה של ברצלונה בליגת האלופות בוומבלי. מיד לאחר המשחק העביר פויול את סרט הקפטן לחברו לקבוצה אריק אבידל שעבר ניתוח להשתלת כבד ואפשר לו להניף את הגביע היוקרתי.

* הבלם רשם 576 הופעות רשמיות במדי הבלאוגרנה, במהלכן הוא כבש 19 שערים, זכה בשש אליפויות, שלושה גביעי אירופה, שני גביעים, שישה גביעי סופרקופה ושתי זכיות בגביע העולם לקבוצות.

* פויול רשם 100 הופעות במדי הנבחרת הספרדית והיה שותף בכיר לזכייה במונדיאל ב-2010, וגם לזכייה ביורו ב-2008.

שחקן מונאקו אריק אבידל. Michael Regan, GettyImages
ישתף פעולה עם פויול במונאקו? אבידל/GettyImages, Michael Regan

האופציות של פויול לעונה הבאה

מאז ההודעה של פויול על עזיבה בקיץ, בספרד מעלים ספקולציות שונות לגבי זהות הקבוצה הבאה שאליה הוא יעבור. הקבוצה הכי אטרקטיבית שמוזכרת כמועמדת לקלוט את פויול היא מילאן אך הסיכוי שמעבר כזה יתרחש הוא נמוך משום שמצבו הפיזי של הבלם לא מאפשר לו לשחק ברמות הגבוהות.

שם נוסף שעולה בשעות האחרונות הוא שמה של מונאקו הצרפתית, הקבוצה בה משחק חברו של פויול בברצלונה לשעבר אריק אבידל. שחקן נוסף שככל הנראה יעבור לקבוצה מהנסיכות בקיץ הוא ויקטור ואלדס השוער כך שישנה אפשרות סבירה ששלושה מתוך ארבעת שחקני ההגנה של בארסה בשנים האחרונות יחברו להם בצרפת.

אז מילאן ומונאקו הם השמות האטרקטיביים, אבל הסיכויים הגבוהים ביותר הם שנראה את פויול בעונה הבאה בליגת ה-MLS. בארה"ב פתחו את שעריהם לשחקנים ותיקים רבים וביניהם תיירי הנרי ששיתף פעולה עם פויול בבארסה. ליגה נוספת שעשויה לקלוט את פויול ולשלם לו משכורת גבוהה היא הליגה הקטארית שבה משחק ראול, הסמל הגדול של ריאל מדריד בעבר. פויול לא יקבל החלטה בקרוב וייקח את הזמן שלו להתאושש מהניתוחים הרבים שעבר. מה שבטוח הוא שאוהדי ברצלונה יתגעגעו אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully