וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל ג'קסון: "שאק היה ליצן. זה גרם לסכסוך עם קובי"

המאמן האגדי התפנה לספר סודות מחדר ההלבשה: "לג'ורדן היו מגבלות, אבל הוא העלים אותן. רודמן היה בסוף הרשימה שלי"

פיל ג'קסון בימיו כמאמן הלייקרס. AP
כשפיל ג'קסון מדבר, כדאי להקשיב/AP

בכל פעם בה פיל ג'קסון מדבר, יוצאות פנינים. הזן מאסטר האגדי, שזכה ב-11 אליפויות NBA כמאמן, עשה זאת גם עם שיקגו בולס הבלתי נשכחת של מייקל ג'ורדן וסקוטי פיפן וגם עם לוס אנג'לס לייקרס הגדולה של שאקיל אוניל וקובי בריאנט (ובהמשך, רק של בריאנט).

ג'קסון הגיע לכנס של ניתוח נתונים בספורט באוניברסיטת MIT היוקרתית בבוסטון וסיפר: "שאק לא אהב לעבוד. מייקל הצליח בליגה למרות כל מיני מגבלות שהיו במשחק שלו. בתחילת הדרך, הוא לא קלע מבחוץ ולא ידע לעשות הגנה, אבל הכול נעלם הודות למוסר העבודה שלו. קובי ראה את זה בתור הפסגה אליה הוא צריך להגיע ולקח את העניין לרמה חדשה לחלוטין".

שאקיל אוניל קובי בריאנט לוס אנג'לס לייקרס 2000. Tom Hauck, GettyImages
עד שהכול התפרק. שאק וקובי בימים מאושרים/GettyImages, Tom Hauck

ג'קסון נשאל גם מה הביא להתפרקות אותה שושלת של הלייקרס, שלקחה שלוש אליפויות רצופות והגיע לגמר נוסף: "לשאק היה את 'תפקיד הליצן' והוא תמיד רצה לשחק אותו. זה היה חלק מרכזי מהסכסוך בינו לבין בריאנט, שתמיד היה רציני יותר".

מאמן העבר חשף גם סוד קטן על אחד מענקי האליפויות של הבולס: "כשמייקל חזר מהפרישה ב-1995, היינו צריכים להתחיל מחדש ולבנות את הסגל. התחלנו מטוני קוקוץ', סקוטי ו-MJ והגשתי רשימה של שבעה פאוור פורוורדים, מתוכם רציתי שיביאו אחד. בראש הרשימה היה דריק קולמן. המנטליות שלו לא התאימה, היכולת כן, אבל הוא היה באמצע חוזה ארוך טווח. רודמן היה השביעי ברשימה, מקום אחרון. זה היה הכי טוב שיכולנו להשיג באותו רגע".

השאר כמובן, היסטוריה. ה"תולעת" זכה בשלוש אליפויות עם הבולס והוביל את הליגה בריבאונדים בכל אחת מאותן עונות: "הוא היה אתלט מדהים והוא היה מוזר בטירוף. לפעמים המוזרות הלכה אחריו לפאבים, אחרי המשחקים".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully