וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלוץ ומזרחי הפסידו, הכדורסל הישראלי ניצח"

28.2.2014 / 9:31

באיגוד מרוצים מההמלצה על מינוי אדלשטיין שיקבל עצמאות בזימון פניני. פרנקו, ליובין ואלפסי מועמדים לשמש כעוזריו

ארז אדלשטיין מאמן הפועל תל אביב. מגד גוזני
הרבה עבודה מחכה לו. ארז אדלשטיין/מגד גוזני

אחרי 24 שעות סוערות, הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל המליצה אתמול (חמישי) על ארז אדלשטיין לתפקיד מאמן נבחרת ישראל. ביום רביעי הקרוב תתכנס הנהלת האיגוד, והמאמן, שזכה לתמיכה רחבה בקרב ההנהלה אפילו לפני ההמלצה, יאושר והקדנציה שלו תחל. מאמן הפועל תל אביב סיכם עם אנשי האיגוד כי עד לאישור הסופי הוא לא יתראיין בנושא הנבחרת, אך בשיחות עם מקורביו הביע שמחה גדולה. "ארז מאושר מאוד", אמר אחד מהם אמש, "הוא רואה בזה כבוד ענק".

עם כל הכבוד למינויו של אדלשטיין, דרך המינוי, שכבר זכתה לביקורות מצד לא מעט אנשי מקצוע, הייתה לא ראויה. בשבועות האחרונים היה נראה כי המרוץ לתפקיד המאמן יהיה בין מאמנה של הפועל תל אביב לבין אריק שיבק, המאמן היוצא של נבחרת ישראל, אך יום לפני המינוי החליט דן חלוץ, יושב ראש איגוד הכדורסל, כי צביקה שרף הוא המועמד המועדף עליו כשרבים מעריכים שמדובר במהלך פוליטי. שרף, שהיה צריך לפרוש מתפקידו בהנהלת איגוד הכדורסל מטעם סיעת "עוז", החליט לוותר על התפקיד וכך נסללה דרכו של אדלשטיין לנבחרת.

"בסיכומו של יום, דני חלוץ ושמעון מזרחי הפסידו, הכדורסל הישראלי ניצח", אמר אחד מחברי ההנהלה הבכירים באיגוד. "לתהליך מקצועי נטו הוכנס אלמנט פוליטי לא ראוי. אף אחד לא מזלזל בצביקה שרף, אבל אם היית עושה סקר בין חברי ההנהלה, בין 90 ל-95 אחוז היו אומרים שאדלשטיין עדיף על צביקה. שמעתי שמועות על כך שהיו כאלה שניסו לשכנע את ארז לא לקחת את התפקיד אחרי המהלך המכוער הזה, ואני שמח שלא הצליחו להשפיע עליו, כי הוא האיש הנכון במקום הנכון".

גיא פניני שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
אדלשטיין התבטא בעבר כנגד זימונו של קפטן מכבי תל אביב אחרי התקרית המכוערת עם יהונתן שולדבראנד. פניני/קובי אליהו

ומה יעלה בגורלו של גיא פניני?

כאמור, רק ביום רביעי, אחרי אישור הנהלת האיגוד יוכל מאמן הפועל תל אביב להתחיל לתכנן באופן רשמי את קמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2015, שבו תתמודד נבחרת ישראל עם נבחרות מונטנגרו, בולגריה והולנד. לאגף המקצועי באיגוד הכדורסל, שעתידו לוט בערפל בימים הללו, הגיעו מספר בקשות מנבחרות אירופאיות לקיים משחקי אימון לקראת הקמפיין, ובאיגוד מעוניינים להתניע את המהלך על מנת לתכנן לוח משחקים כמה שיותר מוקדם.

שלוש סוגיות עיקריות יעמדו בדרכו של המאמן הג'ינג'י. הראשונה קשורה בגיא פניני. אדלשטיין התבטא בעבר כנגד זימונו של קפטן מכבי תל אביב אחרי התקרית המכוערת עם יהונתן שולדבראנד, שחקן קבוצתו, וכעת, כשפניני נמצא בכושר נהדר, לא בטוח האם יזמנו לסגל. "מה שבטוח זה שלארז תהיה עצמאות מלאה בנושא הזה", אומר בכיר באיגוד, "לאף מאמן נבחרת לא התערבו בשיקולים, אחרת מורן רוט היה בסגל של אריק שיבק ואפיק ניסים בסגל של צביקה שרף. כל מאמן בוחר את מי שהוא רוצה".

הנושא השני הוא מינוי עוזרי מאמן. בקיצים האחרונים עבדו בנבחרת עודד קטש ודן שמיר, ולאחר מכן קטש ואריק אלפסי לצידו של אריק שיבק. לאלדשטיין יש מספר מאמנים שנחשבים מקורבים אליו יותר, כשנראה שהמועמדים הבולטים לתפקיד הם אלפסי, שבעונה שעברה היה לא מעט באימוני האדומים, דני פרנקו, שהיחסים בינו לבין המאמן הופשרו לאחר תקופה צוננת וליאור ליובין ששיחק תחתיו בשתי קדנציות בעירוני רמת גן והפועל תל אביב.

והנושא האחרון הוא המשך דרכו בהפועל תל אביב. על פי החלטת איגוד הכדורסל יוכל אדלשטיין לאמן קבוצה בליגת העל, אם יבחר בכך. בחודשים האחרונים התבטא בשיחות סגורות ואמר כי לא בטוח שימשיך בקבוצה, בה הוא מסיים את חוזהו הקיץ, וכי ישקול לקחת שנת חופש מאימון. בהפועל תל אביב מעוניינים מאוד בהמשך דרכו, ובתקופה הקרובה ינסו להחתימו לתקופה נוספת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully