וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנאדו ביקש: 'חכו באמצע, הפועל חשופה במתפרצות'"

25.2.2014 / 8:59

במכבי חיפה משבחים את פרישקין: "שחקן חכם שיודע לשחק עם הגב". מעקב אחר שחר הירש. פיליאבסקי זומן לנבחרת אוקראינה

one

אחרי ההפסד בטדי, במכבי חיפה חזרו אתמול (שני) לחייך בעקבות הניצחון 1:3 על הפועל תל אביב. הירוקים נשארו חזק במאבק על הכרטיס לאירופה, כשהשוו את מספר הנקודות שלהם לזה של עירוני קרית שמונה ופתחו פער של ארבע נקודות על פני האדומים מתל אביב. ביקורת מסוימת נשמעה על התנהלות הקבוצה במחצית הראשונה ("שיחקנו רע מאוד, העפנו כדורים למעלה", הסביר אחד השחקנים) ולפרקים אחרי השער המצמק של הפועל תל אביב.

במכבי חיפה הסבירו אתמול שהעמידה הצפופה של השחקנים בשליש האמצעי הייתה בסך הכול הוראה מוצלחת של בנאדו, שזיהה את נקודת התורפה של הפועל תל אביב – קבוצה שחשופה להתקפות מתפרצות. "אריק ביסס את שיטת המשחק על פי אירועי המשחק של הפועל נגד בני יהודה. הם עקצו את הפועל במתפרצות פעם אחר פעם, הוא ביקש שנמתין באמצע כי הם חשופים למתפרצות. הבנו שזאת נקודת התורפה שלהם", הסביר אחד השחקנים. "היכולת לא הייתה טובה, אבל היה כאן משחק טקטי שהמטרה שלו היא לקחת נקודות גם על חשבון משחק יפה, וזה בסדר כשלא נשארו עוד תארים בקופה. שבעה שערים בשני המשחקים מול הפועל, זה לא מובן מאליו. פרישקין עשה עבודה נהדרת עם הגב".

המחמאות לחלוץ ההונגרי (הכינוי החדש שלו בחיפה – "תומי") לא הגיעו בעקבות השער שהבקיע, אלא בעקבות המשמעת והבנת המשחק. "הוא שחקן חכם מאוד, יש לו יכולת להבין את המשחק, הוא קורא מהלך אחד קדימה. כל הזמן מפנה שטח לאחרים ומחפש את השער, הוא בהחלט חלוץ שיכול לקדם אותנו", אמרו בחיפה, "לפרישקין היה חלק גדול בשיטת המשחק. בנאדו ביקש שנחפש אותו עם הגב לשער, כי הוא יודע לשמור על הכדור, ומשם הוא ימסור אחורה ויוציא את הקבוצה למתפרצות. הוא עשה את זה מצוין". אם פרישקין ימשיך ביכולת הזאת, חיפה לא תחפש זר חלוץ אחר בתום העונה ובנוסף לאלון תורג'מן היא עשויה לצרף עוד חלוץ ישראלי. כזכור, שמותיהם של עדן בן בסט ותומר חמד כבר עלו, אבל עדיין מוקדם לקבוע אם יגיעו לכרמל וההחלטה הסופית תהיה של המאמן. במקביל, חיפה עוקבת אחר החלוץ הצעיר של הפועל עפולה, שחר הירש, שכרטיסו שייך להפועל חיפה.

שחקן מכבי חיפה, תמאש פרישקין, מול שחקן הפועל תל אביב, אברהם צ'קול. טל לוי
אם ימשיך להרשים, חיפה לא תחפש עוד חלוץ זר. פרישקין/טל לוי

הבלם דקל קינן רשם הופעה טובה (רשם אחת משתי הצלות מהקו, השנייה של טאלב טואטחה) וייתכן מאוד שיזומן היום לנבחרת ישראל לקראת משחק הידידות מול סלובקיה. אלון תורג'מן כבש את השער העשירי שלו העונה, ובחיפה מעריכים שהיעד שהציב לעצמו השנה גבוה במיוחד, ונע בין 16 ל-20 שערים. למרות הבישול אתמול, בחיפה מצפים לשיפור ביכולת של חן עזרא, שגם במשחק בטדי היה פחות מדויק והרבה לאבד כדורים.

"ידענו כמה יהיה קשה וכמה חשוב לנצח אחרי ההפסד בטדי, לא משנה איך, העיקר לנצח", אמר הקשר גוסטבו בוקולי שחזר להרכב על חשבון אנדריי פיליאבסקי, "שחקנים הבינו את החשיבות ונתנו הכל כדי לנצח. הגענו למשחק ראש בראש על אירופה, הייתה הקרבה. כל הכבוד לקהל שהגיע ודחף, אנחנו צריכים אותם עד הסוף, אם לא נמשיך את זה מול עכו הניצחון הזה לא שווה כלום".

בוקולי רשם אתמול את ההופעה ה-400 שלו. על השאלה האם הוא חושב שיוכל לחגוג את ההופעה ה-500 בקריירה ענה בחיוך: "אני כל שנה סופר, לאט לאט, תסתיים העונה ואז נחכה לעונה הבאה. שנה ועוד שנה, ואז נראה כמה אני יכול".

בלם הקבוצה אנדריי פיליאבסקי קיבל היום זימון לנבחרת אוקראינה. למשרדי המועדון הגיע פקס מההתאחדות לכדורגל באוקראינה ובה בקשה לשחרר את השחקן למשחק הידידות של אוקראינה נגד ארצות הברית בחראקוב ב-5 במרץ 2014. חיפה נעתרה לבקשה ופיליאבסקי ישוחרר למשחק נבחרתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב מול רובן ראיוס, אלון תורג'מן, גוסטבו בוקולי שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"ידענו כמה יהיה קשה וכמה חשוב לנצח אחרי ההפסד בטדי". בוקולי/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully