וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה איבדה את הפסגה, מרטינו סופג אש מהתקשורת

המאמן הודה בטעויות אחרי ההפסד, אך בספרד קטלו: "הוא איבד את הדרך". אנצ'לוטי עצבני, בייל מלהיב את הברנבאו

טאטה מרטינו מאמן ברצלונה. רויטרס
עלה עם הרכב שעלול לעלות לו ביוקר. מרטינו/רויטרס

ריאל מדריד עלתה אתמול (שבת) לפסגת הליגה הספרדית לראשונה זה 20 חודשים, אחרי שניצחה 0:3 את אלצ'ה, בעוד ברצלונה הפסידה 3:1 לריאל סוסיאדד. הנתונים מראים שריאל היא הקבוצה הלוהטת בספרד, כשהשיגה 19 נקודות מתוך ה-21 האפשריות בשבעת המשחקים האחרונים, בעוד בתקופה הזו ברצלונה השיגה 11 בלבד.

הבלאנקוס לא הוליכו את הליגה מאז ה-13 במאי 2012, כשניצחו במחזור האחרון של אותה עונה שבה זכו באליפות. מאז, ב-38 המשחקים של העונה הקודמת ו-24 המשחקים של העונה הנוכחית, הבלאנקוס לא היו במקום הראשון. אם אתלטיקו מדריד לא תנצח בהפרש חמישה שערים, ריאל תישאר במקום הראשון בסיום המחזור.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. GettyImages
גם השער שלו לא עזר. מסי מדוכא/GettyImages

ברצלונה: מרטינו לא בורח מאחריות

אין ספק שהתוצאה המעניינת הגיעה מחבל הבאסקים, שם בארסה הפסידה במגרש שבו היא מתקשה באופן מסורתי ולא ניצחה בשבע השנים האחרונות. מאמן הקבוצה טאטה מרטינו לא היה על הספסל בחצי השני, אחרי שהורחק במחצית בעקבות העימות שלו עם השופט במנהרה. "אין לי מה להגיד", אמר מרטינו על ההרחקה, "זו ההחלטה של השופט, וזהו".

ברצלונה אומנם החזיקה בכדור 65 אחוז מהזמן, אבל סוסיאדד בעטה יותר לשער - 15 של המארחת ומל 12 של בארסה. טאטה הפתיע עם ההרכב, כשהשאיר את צ'אבי ופברגאס על הספסל, בעוד אינייסטה וסונג היו בקישור לצד בוסקטס. מרטין מונטויה ומארק בארטרה פתחו, כשאדריאנו החליף את ג'ורדי אלבה הפצוע. בחלק הקדמי, ניימאר ופדרו היו באגפים.

מרטינו התבקש להתייחס לרוטציה הרחבה שלו בהרכב ולא חמק מאחריות: "ההפסד הזה כואב. כנראה שהגישה שלנו למשחק לא הייתה נכונה וההחלטה שלי לערוך שינויים בהרכב הייתה שגויה. קראתי את המשחק לא נכון, היריבה שיחקה טוב מאוד ומגיע לה כל הכבוד על כך".

למרות שהודה בטעות, בתקשורת הספרדית לא חסכו שבטם מטאטה מרטינו. "ההרכב שהוא העמיד באנואטה היה לא הגיוני בעליל", נכתב ב'אס'. "השגיאות הרעות שלו, הגישה של השחקנים, השינויים שביצע. אין רחמים עליו". "הוא איבד את הדרך", נכתב ב'ספורט' הקטלאני.

ג'רארד פיקה טען בסיום ש"לא הרגשנו בנוח, ולא החזקנו בכדור, שזו התכונה הכי חזקה שלנו. יש לנו עכשיו שבוע מנוחה, וננסה להבין מה לא עבד. אנחנו לא מודאגים".

השוער ויקטור ואלדס אמר: "הם היו עדיפים עלינו בהכל - בגישה, ביכולת, באינטנסיביות, בטקטיקה. כשהיריבה משחקת עם אינטנסיביות כזאת ועם לחץ כזה ואתה לא, קשה להצליח. עכשיו אנחנו חייבים לנתח את ההפסד הזה ולנסות להשתפר". ססק פברגאס כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הפסד קשה, חייבים להרים את הראש ולהמשיך להילחם".

הנחמה הקטנה של ליאונל מסי מהמשחק הזה הוא עלייתו למקום השלישי ברשימת כובשי כל הזמנים בליגה הספרדית, כשהוא חולף על פני ראול. מסי, שכבש את השער לבארסה, עומד על 228 שערים, ועדיין מפגר אחרי הוגו סאנצ'ס (234) וטלמו זארה (251).

גם בסוסיאדד חגגו את הניצחון המרשים, שייצב את הקבוצה במקום הרביעי, ודויד זורוטוזה אמר בסיום ש"לשחק מול ברצלונה זה תמיד מסובך, אבל שיחקנו לפי התוכנית, והגענו להרבה יותר מצבים". אגב, על פי סקר בצרפת, 90 אחוז מקוראי "ל'אקיפ" רוצים שדידייה דשאן יזמן אנוטאן גרייזמן למשחק הידידות של הטריקולור מול הולנד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן ריאל מדריד גארת' בייל. AP
שוב חיפה בהצטיינות על חסרונו של רונאלדו. גארת' בייל/AP

ריאל מדריד: קרלו אנצ'לוטי עצבני

ריאל מדריד ניצחה 0:3 את אלצ'ה כשכל השערים מובקעים על ידי שחקני הרכש: בייל, יראמנדי ואיסקו. עם זאת, בסיום במדריד בעיקר התעסקו בעונש של כריסטיאנו רונאלדו, שבתחילה נכלל בסגל של הבלאנקוס למשחק, אבל הערעור של הקבוצה לא התקבל, והפורטוגלי לא יכול היה לקחת חלק במשחק כשעונש ההרחקה שלו לשלושה משחקים לא שונה.

"שיחקנו טוב וניצחנו בלי רונאלדו", אמר בסיום בכעס קרלו אנצ'לוטי, ואף הוסיף איום: "אבל אני עדיין לא יכול להבין למה הוא הושעה. אף אחד לא שמח שהוא לא יכול היה לשחק. זה לא נורמלי שהוא הושעה לשלושה משחקים, ואני לא שוכח את זה". אנצ'לוטי החמיא לגארת' בייל ואמר ש"השער שלו היה מבריק".

מי שתפס את תשומת הלב בהיעדרו של רונאלדו הוא גארת' בייל, ששוב כבש, הפעם בסטייל מיוחד. הוולשי העלה את הבלאנקוס ליתרון 0:2 עם בעיטה מרהיבה מ-25 מטר שהלכה למשקוף ופנימה. "הגול של בייל הדהים את הברנבאו", נכתב ב'מארקה' היום. גם חברו לקבוצה, דני קרחבאל, התרשם מהביצועים של בייל. "עמדתי לא רחוק מבייל בזמן שהוא שחרר את הבעיטה, והיה רעש כל כך גדול כשהכדור חלף מעל הראש שלי. זה היה שער מדהים", אמר.

בייל התייחס בעצמו למשחק ולשער שלו בסיום. "הכי חשוב שניצחנו, זה היה משחק קשה והיינו צריכים לעבוד בשבילו. אנחנו רוצים לנצח בכל משחק בכל מסגרת, והלילה הפעלנו הרבה לחץ על היריבה שלנו. זה מה שאנחנו צריכים להמשיך לעשות. אני ממש שמח שהבעיטה שלי הלכה לרשת".

גארת' בייל שחקן ריאל מדריד. Andres Kudacki, AP
בברנבאו מתלהבים. בייל/AP, Andres Kudacki

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully